Opony zimowe

Postprzez brii » 17 lis 2007, 21:10

Maciej Loret napisał(a):Ja nie. Ja tylko czekam na jakieś liczby, które by potwierdziły tę teorię...

Nie podam konkretnych liczb bo ich nie znam, ale przeprowadziłem kiedyś test:
Moja Mazda na UltraGrip7 (jedna zima przejeżdżona – stan dooobry :)) 175/80/R14 vs Frigo 2 (tez jedna zima przejeżdżona, stan nie gorszy). Na dworze śnieg ubity a na nim jakieś 15cm świeżego, droga bez pochyłości. Najpierw UltraGripy na samochodzie, ropędzam się do 50km/h i z całej pary w hamulec (hamowanie z ABS), potem zmiana na Frigo 2 i taki sam manewr. Droga hamowania na Frigo ku mojemu kompletnemu zaskoczeniu była pi * drzwi o 1/3 krótsza <szok>. Test powtórzyłem jeszcze dwa razy bo nie wierzyłem, sądziłem, że to był przypadek. Wtedy przekonałem się, że cena opony nie ma wiele do jej właściwości.
Wyniku nie podaję w metrach, bo nie mierzyłem (nie było sensu) – przy hamowaniu z Frigo miałem wrażenie jakbym rzucił kotwicę za samochód ;)
Narzie jeżdżę jeszcze na UltraGripach, bo są jeszcze OK, ale jako następne kupuję Dębice na zimę :)

Maciej Loret napisał(a):Ja nie potrafię, ale nie widzę związku z jakością opon...

Bez obrazy, ale w takim wypadku naprawdę nie ma sensu wybierać lepszej gumy, skoro nie potrafisz jej wykorzystać... Jak będziesz w poślizgu to żadna (nawet rajdowa opona) Ci nie pomoże jeśli sam sobie nie pomożesz. Zamiast kupować drogie zimówki zainwestuj w kurs doskonalenia jazdy, albo jedź na jakiś duży pusty plac i się ucz. Lepiej na tym wyjdziesz :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2007, 21:30

qlesh napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Jakbym panował lub nie w końcu się zatrzymam. Bliżej lub dalej... Zwykle wolę bliżej...

A to wola Twoja ma znaczenie czy zatrzymasz się bliżej czy dalej? Myślałem, że raczej umiejętności, stan i jakość opon itd.

Czyż stan i jakość opon (o czym pisałem kilka postów wcześniej) nie ma wpływu na moją wolę?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Widelec » 17 lis 2007, 21:36

brii napisał(a):Zamiast kupować drogie zimówki zainwestuj w kurs doskonalenia jazdy, albo jedź na jakiś duży pusty plac i się ucz. Lepiej na tym wyjdziesz


taniej jest kupić dobrą kierownicę i CMR 05 <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez brii » 17 lis 2007, 21:46

Maciej Loret napisał(a):Czyż stan i jakość opon (o czym pisałem kilka postów wcześniej) nie ma wpływu na moją wolę?

Jak lecisz bokiem to niestety nie :|

Widelec napisał(a):taniej jest kupić dobrą kierownicę i CMR 05

Taniej, nauczyć się też trochę można, ale gorzej jest z wykorzystywaniem tej wiedzy kiedy nagle tracisz pewność siebie z powodu sił oddziałujących nie tylko na kierownicę, ale i na całe ciało i trochę do tego dezorientuje obracanie się całego otoczenia ;)
Ostatnio edytowano 17 lis 2007, 21:49 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 17 lis 2007, 22:04

Widelec napisał(a):taniej jest kupić dobrą kierownicę i CMR 05

Taaa ucz się na tym dalej, a wszystkie drzewa będą Twoje ;)
A symulatory samochodowe (colin się bynajmniej do nich nie zalicza) mają to w sobie dobre że uczą dobrych reakcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez qlesh » 17 lis 2007, 22:06

brii napisał(a):Maciej Loret napisał:
Czyż stan i jakość opon (o czym pisałem kilka postów wcześniej) nie ma wpływu na moją wolę?

Jak lecisz bokiem to niestety nie

O widzisz. brii już odpowiedział za mnie, tak jakby wyjął mi to z ust :D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2007, 22:24

brii napisał(a):Nie podam konkretnych liczb bo ich nie znam, ale przeprowadziłem kiedyś test:
Moja Mazda na UltraGrip7 (jedna zima przejeżdżona – stan dooobry :)) 175/80/R14 vs Frigo 2 (tez jedna zima przejeżdżona, stan nie gorszy). Na dworze śnieg ubity a na nim jakieś 15cm świeżego, droga bez pochyłości. Najpierw UltraGripy na samochodzie, ropędzam się do 50km/h i z całej pary w hamulec (hamowanie z ABS), potem zmiana na Frigo 2 i taki sam manewr. Droga hamowania na Frigo ku mojemu kompletnemu zaskoczeniu była pi * drzwi o 1/3 krótsza <szok>. Test powtórzyłem jeszcze dwa razy bo nie wierzyłem, sądziłem, że to był przypadek. Wtedy przekonałem się, że cena opony nie ma wiele do jej właściwości.


Wszystko by było OK, ale w 1/3 ciężko mi uwierzyć... Bardzo ciężko... Chyba, że pi wynosi sporo mniej niż jeden...

brii napisał(a):Bez obrazy, ale w takim wypadku naprawdę nie ma sensu wybierać lepszej gumy, skoro nie potrafisz jej wykorzystać... Jak będziesz w poślizgu to żadna (nawet rajdowa opona) Ci nie pomoże jeśli sam sobie nie pomożesz. Zamiast kupować drogie zimówki zainwestuj w kurs doskonalenia jazdy, albo jedź na jakiś duży pusty plac i się ucz. Lepiej na tym wyjdziesz :)


Nie ma problema, nie pamiętam kiedy ostatni raz się obraziłem... :)
Zawsze jest sens posiadania lepszych opon. Czy trzeba mieć jakieś wielkie umiejętności, by wyhamować 30-0km/km na śniegu z utrzymaniem toru jazdy na wprost? Chyba nie. Czy (zakładam) jeden metr różnicy w drodze hamowania pomiędzy dwoma przypadkowymi oponami jest możliwy? IMHO tak. Lepiej mieć wówczsa te lepsze?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2007, 22:32

brii napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Czyż stan i jakość opon (o czym pisałem kilka postów wcześniej) nie ma wpływu na moją wolę?

Jak lecisz bokiem to niestety nie :|


Oczywiście, że tak. Choć minimalny, prawie zerowy. Dlaczego zakładasz tylko jazdę bokiem a nie przodem, tyłem czy skosem, gdzie wpływ opony na drogę hamowania jest znacznie większy?

brii napisał(a):
Widelec napisał(a):taniej jest kupić dobrą kierownicę i CMR 05

Taniej, nauczyć się też trochę można, ale gorzej jest z wykorzystywaniem tej wiedzy kiedy nagle tracisz pewność siebie z powodu sił oddziałujących nie tylko na kierownicę, ale i na całe ciało i trochę do tego dezorientuje obracanie się całego otoczenia ;)


Zgadza się. Wiem, bo próbowałem zahamować z 80-90km/h na sniegu. Bez żadnych umiejętności w tego typu manewrze... Kiedyś spieszyłem się do pracy. Droga pusta, w moim kierunku dwa, a nawet trzy pasy całe dla mnie. Dojeżdżałem do skrzyżowania. Miałem jeszcze dobre sto metrów, odpuściłem gaz i w tym momenciezapalił się żółte. Hamulce w ruch... I zaczął się taniec... Pierwsza kontra za mocna, druga za słaba, kolejne nawet nie wiem czy były czy nie... Zatrzymałem się dwa pasy dalej tyłem do kierunku jazdy, ale na szczęście przed skrzyżowaniem.
Wiem i potwierdzam, że najpierw umiejętności, potem technika... Nie mniej bez względu na umiejętności lepsze opony dają nieco więcej szans...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 18 lis 2007, 10:33

Maciej Loret napisał(a):Choć minimalny, prawie zerowy. Dlaczego zakładasz tylko jazdę bokiem a nie przodem, tyłem czy skosem, gdzie wpływ opony na drogę hamowania jest znacznie większy?

Bez odpowiednich umiejętności ten wpływ jest prawie pomijalny...

Maciej Loret napisał(a): Nie mniej bez względu na umiejętności lepsze opony dają nieco więcej szans...

Pod warunkiem, że nie przecenimy tego nieco ;)

Maciej Loret napisał(a):Wszystko by było OK, ale w 1/3 ciężko mi uwierzyć... Bardzo ciężko...

To sprawdź sam – na mnie te opony wywarły niesamowite wrażenie jeśli idzie o śnieg – różnica w drodze hamowania była tak duża, że naprawdę nie było sensu tego mierzyć :)

Jeszcze jednak rzecz tycząca się pomiaru właściwości zimówek – zima i śnieg są tak nieprzewidywalnymi i zmiennymi warunkami testu, że nawet podczas hamowania w tym samym miejscu przy tej samej temperaturze z tą samą siłą da odchyłki w wyniku rzędu 10%-15%... Dlatego opona która wg. testu hamuje o 3m krócej od innej, wcale nie musi być obiektywnie lepsza. Różnica o której pisałem przy Frigo jest naprawdę znacząco większa.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 18 lis 2007, 11:06

brii napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Choć minimalny, prawie zerowy. Dlaczego zakładasz tylko jazdę bokiem a nie przodem, tyłem czy skosem, gdzie wpływ opony na drogę hamowania jest znacznie większy?

Bez odpowiednich umiejętności ten wpływ jest prawie pomijalny...


Nie jest. Wpadam w poślizg. Lecę raz przodem, raz tyłem, najczęściej skosem. Bokiem raczej rzadko...

brii napisał(a):
Maciej Loret napisał(a): Nie mniej bez względu na umiejętności lepsze opony dają nieco więcej szans...

Pod warunkiem, że nie przecenimy tego nieco ;)


Bez względu na umiejętności, nigdy lepsze opony nie zawadzą. Co najwyżej mogą się nie przydać...

brii napisał(a):To sprawdź sam – na mnie te opony wywarły niesamowite wrażenie jeśli idzie o śnieg – różnica w drodze hamowania była tak duża, że naprawdę nie było sensu tego mierzyć :)


Nie mam mozliwości sprawdzenia...

brii napisał(a):Jeszcze jednak rzecz tycząca się pomiaru właściwości zimówek – zima i śnieg są tak nieprzewidywalnymi i zmiennymi warunkami testu, że nawet podczas hamowania w tym samym miejscu przy tej samej temperaturze z tą samą siłą da odchyłki w wyniku rzędu 10%-15%...


Możliwe. Dlatego dobrze jest powtórzyć pomiar co najmniej kilkukrotnie i skorzystać ze statystyki.

brii napisał(a):Dlatego opona która wg. testu hamuje o 3m krócej od innej, wcale nie musi być obiektywnie lepsza.


Oczywiście. W innych konkurencjach na śnigu opona lepiej hamująca może wypaść gorzej...
Po prostu drogę hamowania łatwo zmierzyć dlatego podałem jej przykad.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 18 lis 2007, 11:12

Maciej Loret – powiedzmy, że wypracowaliśmy wspólne stanowisko <spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez scichy » 18 lis 2007, 13:39

brii napisał(a):Moja Mazda na UltraGrip7 (jedna zima przejeżdżona – stan dooobry usmiech) 175/80/R14 vs Frigo 2 (tez jedna zima przejeżdżona, stan nie gorszy). Na dworze śnieg ubity a na nim jakieś 15cm świeżego, droga bez pochyłości. Najpierw UltraGripy na samochodzie, ropędzam się do 50km/h i z całej pary w hamulec (hamowanie z ABS), potem zmiana na Frigo 2 i taki sam manewr. Droga hamowania na Frigo ku mojemu kompletnemu zaskoczeniu była pi * drzwi o 1/3 krótsza



Z całym szacunkiem, ale dla mnie UG7 to nie są opony na śnieg!!!

Obrazek
Ten jodełkowy bieżnik, jest dobry do odprowadzania dużej ilości wody, ale na śnieg to jest do niczego.... Mieszanka gumy jest 'zimowa' ale to nie jest opona na Polską śnieżną zimę.


To jest zimowy bieżnik i nic dziwnego, że na śniegu zachowuje się o klasę lepiej:
Obrazek


Ja wybrałem coś takiego (Michelin Primacy Alpin A3) ... zobaczymy po sezonie zimowym
Obrazek

SEb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez brii » 18 lis 2007, 13:44

Ale wg. testów UG7 jest znacznie lepsze od Frigo ;)
Ostatni raz się sugerowałem testami opon – opinia o Frigo jest moją opinią i ciąle twierdzę, że jest jedną z najlepszych opon na śnieg. Niedowiarkom którzy uważają, że Frigo to badziew proponuję się na nich przejechać a potem dopiero wygłaszać opinie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez koksik » 18 lis 2007, 14:01

w mojej byłej 121 miałem zimowe Frigo i sprawowały się dobrze, choć były używane..
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez Maciej Loret » 18 lis 2007, 15:03

brii napisał(a):Ale wg. testów UG7 jest znacznie lepsze od Frigo ;)


Daj ten test, chętnie popatrzę i zweryfikuję swoje poglądy..
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez swierczu » 18 lis 2007, 15:12

Piotrek napisał(a):ale glupoty opowiadacie...dobry kierowca nie potrzebuje dobrych opon. Tylko kaleki kupuja drogie opony zimowe, bo jezdzic nie potrafia i wydaje im sie, ze drogie zimowki im pomoga :D tak sie zachwycacie testami itd, a auta nawet nie potraficie z poslizgu wyprowadzic :]


A mnie aż trudno uwierzyć, że ktoś jeszcze może myśleć w ten sposób :|

Rozumując na Twój sposób kierowcy WRC na zimowych odcinkach powinni jeździć na slikach – przecież są tak doskonałymi kierowcami, że nie potrzebują wsparcia ze strony opon ...
Pozdrawiam,
swierczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 13:05
Posty: 87
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.3, MX-3 1.6

Postprzez Piotrek » 18 lis 2007, 15:13

hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Sokool » 18 lis 2007, 19:00

O kurna <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez swierczu » 18 lis 2007, 19:17

Piotrek napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Ja nie potrafię, ale nie widzę związku z jakością opon...

to jak mozesz porownywac opony skoro bez wzgledu na to, na jakich jedziesz i tak nad autem nie panujesz...lol


Dobre opony są właśnie po to, aby wejście w nie kontrolowany poślizg zdarzało się rzadziej i wymagało większych błędów kierowcy (prędkość itd). I faktycznie nie ma logicznego związku między umiejętnością wychodzenia z poślizgu, a jakością opon :)

Zgadzam się jednak, że kierowca powinien poświęcić trochę czasu na naukę wychodzenia z poślizgów. Jednak dużo ważniejsza jest taka umiejętność jazdy (i myślenia), aby nie doprowadzać do niekontrolowanych poślizgów.
Pozdrawiam,
swierczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 13:05
Posty: 87
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.3, MX-3 1.6

Postprzez Widelec » 18 lis 2007, 19:20

swierczu napisał(a):Rozumując na Twój sposób kierowcy WRC na zimowych odcinkach powinni jeździć na slikach – przecież są tak doskonałymi kierowcami, że nie potrzebują wsparcia ze strony opon ..


piwo stawiam że parokilometrowy odcinek Colin czy Loeb przejechaliby na zjechanych całkiem letnich szybciej niż Ty na nówkach zimówkach <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki