Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe

Postprzez Madziek » 21 mar 2012, 00:24

Witam :)

Mam pytanie czy ktoś z Was próbował zakładać w maździe 626 GW benzyna lift na przód tarcze i klocki od 626 GW diesel, bo wg katalogów ATE diesel ma trochę większe tarcze i klocki a zaciski podobno są takie same. Czy taki mod jest możliwy i wart zachodu (zawsze trochę lepsze hamulce i grubsze klocki, a koszt i nakład prac przy zamianie niewielki).

Z góry przepraszam, jeżeli napisałem w złym wątku ale nie chciałem zakładać nowego, a nie wiedziałem w którym mam zadać pytanie (proszę moderatora o ewentualne przeniesienie do właściwego)
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Riki » 21 mar 2012, 00:47

Madziek napisał(a):Czy taki mod jest możliwy


TAK, musisz zmienić tylko jarzma – zaciski są te same.

Jakbyś chciał jeszcze większy hamulec – już od Mazdy 6 – musisz zmienić zaciski i jarzma.

Czy warto?

u siebie mam zestaw z mazdy 6 i uważam, że warto....... potwierdzi to z pewnością grono osób na tymże forum, które dokonało tej modyfikacji :)

UWAŻAJ
ceny klocków i tarcz do tego modelu tj. GW DiTD są często droższe niż do szóstki. Ten rozmiar tarcz i klockow byl tylko wlasnie w GW DiTD i GG/GY L8 (czyli szóstka, 1gen w benzynie 1.8) – dośc nietypowy, że tak to nazwę bo szóstek z 1.8 jak na lekarstwo...

:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tigresse » 27 mar 2012, 08:54

tigresse napisał(a):
tigresse napisał(a):A jak z zestawieniem tarcze przód TRW klocki Akebono?



zakupione :–] Jutro dojdą części... Jak mi zamontują to się pochwalę jak się sprawują....
Szczęki tył tez kupione KASHIYAMA i tez dam znać :P




Założone i od tygodnia w użyciu. Zadowolona jestem, żadnych pisków, dobrze hamują.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2012, 15:26
Posty: 98
Skąd: Szczecinek
Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.

Postprzez cob_ra » 27 mar 2012, 19:22

u mnie w weekend wpadły na tył tarcze kager+klocki ebc black, jest znaczna poprawa do zestawu, jakaś standardowa tarcza była i klocek ferrodo premier, na przód planuje ate+ebc green zapodać jak się skończą obecne....może jeszcze w tym roku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez elkanguro » 4 kwi 2012, 15:16

Przeczytałem cały wątek i nie znalazłem nic o klockach Dokuji polecanych przez carspeed.pl
carspeed.pl napisał(a):– DOKUJI 85zł/kpl na 2 koła (dobre europejskie klocki z homologacją i
dopuszczeniem GVO do stosowania w autach na gwarancji; najlepszy
stosunek jakości do ceny, polecam)
Ktoś miał jakieś doświadczenia z nimi?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2012, 22:57
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG

Postprzez rafal700 » 5 kwi 2012, 07:14

ja kupowałem i wg mnie mają dobry stosunek jakości co do ceny. Jak narazie to nie piszczą :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Madziek » 15 kwi 2012, 12:48

Witam :)

Wczoraj u mnie na tyle wylądowały klocki ATE. Wybór padł na nie ze względu na grubość klocka (wiadomo grubszy na więcej starczy) która miała wynosić 13,7 mm (tak podają wszystkie katalogi) ale jak się okazało ATE kłamie i grubość klocka wynosi tylko 13,2 mm (razem z blaszką na powierzchni klocka) <killer> .
Krew mnie zalewa jak wszyscy producenci kantują gdzie się tylko da i robią ze wszystkich <jelen>
Zabuliłem za nie nie mało bo 178zł, ale człowiek uczy się na własnych błędach, oby wystarczyły na dłużej niż poprzednie KAGERY które skończyły się po 60 tyś. km.

A tak przy okazji ile jest sprężynek rozpychających klocki w tylnych hamulcach w GW, bo ja miałem po jednej (na górze klocka) na koło – czy tak ma być?
Bo nie dawało mi to spokoju i sugerując się przednimi hamulcami (tam są 2 na koło) założyłem też po 2 na każde koło z tyłu.

Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Riki » 15 kwi 2012, 16:02

Madziek napisał(a):Zabuliłem za nie nie mało bo 178zł


Za tylne klocki? miałbyś normalnie 2x kpl przyzwoitych klocków :)

Dobrze zrobiłeś, powinny być dwie rozpierające blaszki.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Madziek » 15 kwi 2012, 18:14

No to mnie uspokoiłeś z tymi sprężynkami.
Zapomniałem dodać, że pół roku temu robiłem w warsztacie regenerację tylnych zacisków (ręczny umarł) i tak bez tych sprężynek wypuścili oraz zamiast wymienić gumki na prowadnicach to zostawili stare (bo całe były i miękkie) ale niestety jedna była za luźna już ze starości i woda dostała się na dolną prowadnicę zacisku która się zapiekła i ledwo zacisk zdjąłem – i daj tu auto do mechanika.
Chcesz mieć dobrze i porządnie zrobione musisz zrobić to sam.
Wiem że za ATE mogłem kupić jakieś tańsze zamienniki i jeszcze by zostało ale już miałem Kagery które były takie sobie i mam nadzieję że jak się ATE ułożą to ręczny będzie lepszy. Ja o ATE nie mogę złego słowa powiedzieć miałem w poprzednim aucie i byłem zadowolony.
Teraz jak mi się skończą klocki ferrodo na przodzie (na takich poprzedni właściciel jeździł) to chcę założyć TEXTARY, ATE lub TRW ale nie mogę się zdecydować które założyć – maja się kleić do tarczy (hamować jak brzytwa), nie piszczeć i wytrzymywać częste hamowanie (żeby się od razu nie spaliły), a pylenie i szybsze zużycie nie gra roli.
Które z tych trzech polecacie lub w jakiej kolejności?
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Riki » 15 kwi 2012, 22:42

Madziek napisał(a):Teraz jak mi się skończą klocki ferrodo na przodzie (


Jakiej marki masz tarcze na przodzie?

FERODO nie piszczy?
Madziek napisał(a):a pylenie i szybsze zużycie nie gra roli.

<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Madziek » 15 kwi 2012, 23:15

Tarcze są jeszcze po poprzednim właścicielu i jeszcze w dobrym stanie (0,5 mm zużycia) ale nie mam pojęcia jakiej firmy, bo nie maja żadnych napisów z zewnątrz – jak ją kupiłem od niemiaszka to przednie heble były prawie jak nowe i wyglądały na przebieg ok. 5 tyś km – do dziś na nich jeżdżę a to ponad 3 lata {52tyś km}.
Co do obecnych klocków ferodo też od niemiaszka to praktycznie nie piszczą (teraz czasami się zdarzy że przy małej prędkości w końcowym hamowaniu coś tam pisknie ale jest to prawie niezauważalne – a obecnie mają grubość ok. 3 mm ) a nie mają ze mną łatwego życia, bo zdarzyło się nie raz gwałtowne hamowanie.
Co do zachowania samych klocków, to są dobre do spokojnej jazdy ale przy większym katowaniu i mocnym rozgrzaniu spada ich skuteczność dopóki się nie schłodzą.

Wiem że zaraz powiecie że do takiej jazdy to najlepiej klocki GREEN STUFF może i tak ale z nacinanymi tarczami tylko nie pamiętam jakiej firmy. Nad takim kompletem pomyśle jak obecne tarcze dokonają żywota ale dopóki obecne są jeszcze w dobrym stanie to nie będę ich zmieniał i do nich chcę dobrać klocki takie jak pisałem wyżej.

Jakieś sugestie z Waszej strony? <prosze>
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez cichy_86 » 20 kwi 2012, 00:02

ja ostatnio kupywalem tarcze i padło na brembo. Koleżanka która pracuje w sklepie moto odradziła mi TRW ze względu na duża ilość reklamacji. Ale to moje zdanie i nie każdy musi się z tym zgadzać;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez zylka85 » 20 kwi 2012, 15:13

Witam.
Czeka mnie w mojej M3 BK (1,6 diesel) wymiana przednich tarcz, bo już niedługo się rozlecą (ruda je zeżarła od środka).
Którą z firm polecacie:

1. MIKODA 1317 GT TUNING Sport (nawiercane i nacinane) – 155 zł szt.
2. LUCAS TRW – 128 zł szt.
3. BREMBO – 175 zł szt.
4. ATE – 165 zł szt.
5. inne
– jakie?

Ewentualnie do poleconych przez Was tarcz jakie kupić klocki (aby nie piszczały i pyliły za mocno)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez tadziomaru1 » 20 kwi 2012, 17:53

Ja to bym chciał tarcze Brembo i klocki Ferodo Premiere, ale w ofercie dla mojej firmy było TRW, więc kupiłem i tarcze i klocki. Zamontowane miesiąc temu ( w Suzzie), sprawują się dobrze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Szyna » 20 kwi 2012, 22:09

zylka85 napisał(a):1. MIKODA 1317 GT TUNING Sport (nawiercane i nacinane) – 155 zł szt.

<spoko>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez djakob » 23 kwi 2012, 15:33

Miał ktoś styczność z firmą Kamoka ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Szyna » 23 kwi 2012, 22:14

Podobno czeski szajs :D Takie słyszałem opinie o tej firmie ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tadziomaru1 » 24 kwi 2012, 00:10

Szyna napisał(a):Podobno czeski szajs :D Takie słyszałem opinie o tej firmie ;)

<ok> Ja też.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez djakob » 24 kwi 2012, 15:23

Czyli styczności nie mieliście ?
Bo nie wiem na jakie klocki się zdecydować :|
Ferodo Premier zamówiłem i przy rozpakowaniu paczki rozsypały się w rękach.
TRW podobno twarde.
<co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tadziomaru1 » 24 kwi 2012, 18:13

TRW dobre, do tego jeszcze ATE, Textar.
Ferodo się rozsypały? Qrde, dlaczego, tak paczką napieprzali? Ja bym brał jeszcze raz ferodo.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki