Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Pankuba » 21 lip 2012, 21:45

tadziomaru1 napisał(a):Jak już pisałem, a czego byś się dowiedział czytając wątek, Maxlife jest dobrym olejem stworzonym z myślą o silnikach z przebiegiem powyżej 100 tys, a DuraBlend zwyczajnie dobrym olejem. Ja polecił bym Ci raczej 5W40.

Silnik został wykonany w technologii przystosowanej najlepiej do lepkości 5W-30, a Ty nie znając jego stanu zalecasz bardziej lepki olej ... :)

Co do różnic między tymi olejami, nie wiem, czy jest ktoś w stanie powiedzieć cokolwiek odkrywczego, specyfikacje podawane przez producenta dla obydwu są identyczne. Pewnie kwestia niewielkich różnic w dodatkach do bazy.

Odparowalność wg Noacka w obydwu olejach dość wysoka (powyżej 13), przy ostrej jeździe niewielkie dolewki prawdopodobne. Sam jestem zdziwiony, byłem przekonany, że w tym elemencie jest duużo lepiej.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez tadziomaru1 » 22 lip 2012, 23:12

Pankuba napisał(a):Silnik został wykonany w technologii przystosowanej najlepiej do lepkości 5W-30, a Ty nie znając jego stanu zalecasz bardziej lepki olej ... :)


To dlatego, że boję się o przerwanie filmu olejowego podczas upałów, bo liczę, że silnik jest już odrobinkę rozbiegany.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Patkor » 23 lip 2012, 16:08

Witam, jestem nowym użytkownikiem Mazdy, kupiłem ją półtora tygodnia temu i przez zapewnienia kolesia że olej z filtrem wymieniał w lutym zapomniałem o sprawdzeniu stanu oleju ... Dziś mnie podkusiło i sprawdziłem a tam sucho Madzią zrobiłem jakieś 600km, silnik sie nie przegrzewał i trzymał temperature więc mam nadzieje że z silnikiem jest wszystko ok (chociaż sam jeszcze nie wiem czy silnik jest spoko .. ) i teraz nie mam już kontaktu do faceta i nie wiem jaki olej był lany ..
Auto ma 309 tys. km. w takim razie jaki olej wlać ? Valvoline 10w/40 ? I czy po wyjściu ze sklepu moge od razu od tak wlać oleju? Tak czytałem że ma dobre opinie wśród użytkowników ..
Patkor
 

Postprzez tadziomaru1 » 23 lip 2012, 19:26

Patkor napisał(a):Witam, jestem nowym użytkownikiem Mazdy, kupiłem ją półtora tygodnia temu i przez zapewnienia kolesia że olej z filtrem wymieniał w lutym zapomniałem o sprawdzeniu stanu oleju ...

No nie wierzę... Wydaje mi się nie możliwe, ale dzieje się naprawdę. Przepraszam Cię, ale jesteś naiwny. Uwierzyłeś sprzedającemu? Wymienił olej, ta jasne... Druga sprawa, że nie sprawdziłeś stanu a jeździsz.
Stan oleju to najważniejsza rzecz podczas eksploatacji samochodu, Jest to pierwsza rzecz jaką powinieneś skontrolować. Jak oleju będzie za mało to silnik nie będzie się przegrzewał, on się zatrze i będzie do wyrzucenia. Proponuję abyś wymienił olej wraz z filtrem i nie robił żadnych dolewek. Polecam Valvoline MaxLife 10W40. Filtr oleju też jest bardzo ważny, nie daj sobie wcisnąć Filtrona, dobre filtry to Mann, Bosh, Knecht, Fiamm. Bierz ten z nich który będzie w najlepszej cenie, wszystkie są bardzo dobrej jakości.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez tadziomaru1 » 7 sie 2012, 19:27

Ja także nie widzę sensu w stosowaniu płukanek, wręcz przeciwnie. Nie dziwi mnie to, że u Jaksy tak powiedzieli, każdy dobry mechanik powie że nie ma czegoś takiego jak płukanie silnika. Można tylko rozebrać i wyczyścić kanały. Jeśli ktoś uważa że jakakolwiek płukanka pomogła w jakikolwiek sposób jego silnikowi to jest to tylko placebo, bo bez niej było by tak samo i miała oddziaływanie tylko na portfel. Ludzie się czasami tu cieszą, że po płukance jest lepiej. Nie. Lepiej jest po wymianie oleju, bo z reguły, po płukance, wymieniają na lepszy. Wymiana oleju jest tym, co powinno się robić regularnie i to jest najważniejsze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafik89 » 13 sie 2012, 23:36

Koledzy powiedzcie jaki olej wlać do mojej mazdy przy następnej wymianie, chodzi mi o klasę lepkości. Silnik przy następnej wymianie będzie miał ok 215k, rano trochę dymi i trzeba go troszkę dolewać. Teraz jest wlany mobil 5w/50 a myślałem o jakimś 10w/40. Nie zaszkodzi taki olej silnikowi?
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Croom » 16 sie 2012, 23:37

A ile tego oleju musisz dolewać ?

Płukanki stosuje się z wielu wyspecjalizowanych warsztatach i serwisach sa takie które sa TYLKo i wyłącznie dla serwisów nie do kupienia w sklepie czy allegro kosztuja po 80zl a i sa takie po 20zł..

Ja znam wiele przypadków kiedy klient stosuje płukanki i dodatki do paiw klasy premium i pobór oleju przestaje być mierzalny .
Zapewne to zasluga oczyszczenia górnych parti tłoków i pierścieni oraz ukladu zaworow.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez rafik89 » 20 sie 2012, 22:57

dolewać muszę ok 0,2-0,3 l/1000km. Dużo czy niedużo – nie wiem. Ale prawie 3 litry dolewki od wymiany do wymiany to już trochę jest
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez iro » 30 sie 2012, 18:55

Witam. Czytam już kilka godzin na temat olejów głowa już boli a dalej nie wiem co lac :)
Kupiłem autko rok temu w Niemczech z udokumentowanym przebiegiem, pamietam że tabliczka informacyjna pod maską była Elfa ale nie wiem czy 5w30 czy 5w40. Dodam że autko od nowości z gazem kupione z wypalonymi 2 zaworami, teraz przebieg prawie 170kkm. Po naprawie mój mechanik zamówił i wlał Elfa EXCELLIUM LDX 5W-40 autko niestety bierze "trochę" oleju tzn. musiałem dokupić drugą bańkę 5l i nie wiele już zostało przed zbliżającą się wymianą oleju. Zastanawiam się czy lać dalej elfa 5w40 czy może 5w30 np. zalecaną dexelię? Oczywiście problemem jest głównie spalanie oleju dlatego pomysły na eksperymentowanie z 5w30 dexelią. Czy to ma sens? Bardzo proszę o pomoc.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 22:11
Posty: 34
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0
benzyna + LPG 2005 147KM

Postprzez Dominator » 30 sie 2012, 18:59

Jeśli nie chcesz jeszcze robić remontu silnika, to zalej go jakims olejem pólsyntetycznym. Chocby Valvoline max life 10W40. :) Powinien mniej pic. Jak zalejesz go wspomniana dexelia, to i tak wypije tyle co teraz a w dodatku dexelia do tanich nie nalezy.
Pozdrawiam.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Pankuba » 3 wrz 2012, 12:36

iro napisał(a):Zastanawiam się czy lać dalej elfa 5w40 czy może 5w30 np. zalecaną dexelię? Oczywiście problemem jest głównie spalanie oleju dlatego pomysły na eksperymentowanie z 5w30 dexelią. Czy to ma sens? Bardzo proszę o pomoc.

Na Dexelii nic się raczej nie zmieni na plus. Trywialna rada jest taka, że należałoby jeszcze raz obejrzeć silnik i ustalić przyczynę spalania oleju. Sam do tego czasu kupiłbym Amsoila 5W40, w ostateczności 10W40. Mimo, że Amsoil drogi, to per saldo wyjdzie raczej taniej (spalanie oleju spadnie).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez siemek55 » 4 wrz 2012, 15:39

Pankuba napisał(a):. Sam do tego czasu kupiłbym Amsoila 5W40, w ostateczności 10W40. Mimo, że Amsoil drogi, to per saldo wyjdzie raczej taniej (spalanie oleju spadnie).

Miałem zalanego AMS'a 10W40. Był trochę "za gęsty" na zimę przy -20stC. Po nocy przy pierwszym uruchomieniu było słychać jak grają zaworki. Może spróbuj 5W40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Grucha » 4 wrz 2012, 19:48

Proponuję Amsoil AFL 5w-40 tak jak doradzają moi przedmówcy jak również ja- doskonały kompromis ceny i jakości

Pozdrawiam serdecznie
Grucha
 

Postprzez rajtkezjusz » 9 wrz 2012, 13:17

a ja mam inne pytanie :Auto ma 185 tyś km,od początku na oleju syntetycznym,nic nie pali więc na pólcośtam nie zmieniam,ale.....czy olej w technologii syntetycznej (większość na rynku) wystarczy?Bo prawda jest taka ,że te wszystkie Castrole,Elfy i inne za 100 pare zł za 5 l to nie oleje fullsyntetic (te sprowadzane mają na butelkach napis synthetic technology lub skrót HC),te "polskie" maja napisane synthetic ale nie są całkowiecie syntetyczne,co proponujecie?Premacy 1.8 /benzyna/2003 r
rajtkezjusz
 

Postprzez Grucha » 9 wrz 2012, 13:41

Witam
Wszystko co piszesz to prawda , skoro masz zdrowy silniczek to z mojego podwórka polecę ci prawdziwy pełny syntetyk 5w-30 http://allegro.pl/amsoil-european-car-f ... 80335.html

Pozdrawiam serdecznie
Grucha
 

Postprzez damage.inc » 9 wrz 2012, 14:07

Też mam podobny dylemat, szukam pełnego syntetyku 5W30, obecnie mam Valvoline Maxlife 5W40 fully synthetic, ale spalanie trochę wzrosło w porównaniu z Dexelia Ultra 5W30, którą lałem wcześniej.

Wyszło mi że któryś z poniższych będzie następny :
wszystkie fully synthetic

Valvoline SynPower MST 5W-30

Midland Econova SAE 5W-30

Motul 8100 X-clean 5W30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez rajtkezjusz » 9 wrz 2012, 16:27

a ja zrobiłem wbrew sobie i zakupiłem Shell Helix Ultra 5W-40 ,klasa jakościowa/lepkościowa ok więc...nie będę przepłacał,lepszy taki niz lanie półsyntetyka (tak naprawdę jest tam ćwierć syntetyk)/zauważyłem ,że mechanik wlał mi castrol za 155 zł za 3.5l,stwierdziłem ,że nie będę już tak inwestował -auto i tak będę miał jeszcze może rok -powinno pojeździć spoko
rajtkezjusz
 

Postprzez Farmer93 » 9 wrz 2012, 22:58

Kupiłem 323f 1.6 BJ. 160k przebiegu, przy 150k był zmieniany olej, podobno zmieniali go co 10k km, więc pasowałoby zmienić. Co radzicie? Aktualnie zalany CHYBA 5w40 półsyntetyk(nie pamiętam dokładnie, jutro sprawdzę i dopisze). I jakiej marki pasowałoby wlać. Widać, że Madzia łądnie utrzymana, chciałbym nią pojeździć jeszcze kilka latek.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 03:15
Posty: 38
Auto: 323f BJ 1.6 2002

Postprzez rajtkezjusz » 10 wrz 2012, 09:29

5W-40 to raczej syntetyk lub technologia syntetyk,10W to półsyntetyk (tak naprawdę nawet nie jest to 50/50 )
rajtkezjusz
 

Postprzez damage.inc » 10 wrz 2012, 09:37

5w może być pół syntetyk i 10w może być fully syntetyk, ogólnie nie są to symbole mówiące o składzie oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki