Opony letnie i wielosezonowe
Poniżej pierwsza czwórka dobrych opon (wg. ADAC) – wystarczy wybrać, który z parametrów jest bardziej istotny dla Ciebie (komfort / poziom szumów, zachowanie na suchym, zużycie itd).
Dużych różnic nie ma (im niższy współczynnik tym lepiej), ale jest to istotna wskazówka np. przy wyborze najbardziej cichych opon.
Dunlopy SP Sport Fast – to całkiem niezły wybór.
Źródło: ADAC 2012
Towar Cena Ocena ADAC Sucha Nawierzchnia Mokra Nawierzchnia Komfort/Poziom szumów Opory toczenia Zużycie
CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 205/55R16 91V
1,4 2,0 3,5 1,9 2,3
GOODYEAR OPTIGRIP 205/55R16 91V MFS
1,9 2,0 3,4 2,1 0,8
DUNLOP SP SPORT Fastresponse 205/55R16 91V
1,4 2,5 3,3 1,9 1,5
BRIDGESTONE Turanza T001 205/55R16 91V
1,4 2,3 3,0 2,0 2,5
Dużych różnic nie ma (im niższy współczynnik tym lepiej), ale jest to istotna wskazówka np. przy wyborze najbardziej cichych opon.
Dunlopy SP Sport Fast – to całkiem niezły wybór.
Źródło: ADAC 2012
Towar Cena Ocena ADAC Sucha Nawierzchnia Mokra Nawierzchnia Komfort/Poziom szumów Opory toczenia Zużycie
CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 205/55R16 91V
1,4 2,0 3,5 1,9 2,3
GOODYEAR OPTIGRIP 205/55R16 91V MFS
1,9 2,0 3,4 2,1 0,8
DUNLOP SP SPORT Fastresponse 205/55R16 91V
1,4 2,5 3,3 1,9 1,5
BRIDGESTONE Turanza T001 205/55R16 91V
1,4 2,3 3,0 2,0 2,5
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Ok, zamówiłem:
Dunlop SP Sport Fastresponse 205/55R16 91 W MFS

http://www.motostrada.pl/dunlop_sp_sport_fastresponse/opony_205_55r16_53029.html
Cena: 280 zł za sztukę, więc całkiem nie źle.
Dunlop SP Sport Fastresponse 205/55R16 91 W MFS

http://www.motostrada.pl/dunlop_sp_sport_fastresponse/opony_205_55r16_53029.html
Cena: 280 zł za sztukę, więc całkiem nie źle.
W związku z tym, że stoję przed zakupem czterech opon na felgi 16, myśle, że 205/55/R16 takie będą odpowiednie rozważam takie opony:
http://www.motostrada.pl/nankang_ns_2/o ... 65109.html
lub takie:
http://www.motostrada.pl/falken_ze_912/ ... 68726.html
Jesli macie inne lepsze propozycje w podanym zakresie cenowym 200-250-260, proszę o info.
http://www.motostrada.pl/nankang_ns_2/o ... 65109.html
lub takie:
http://www.motostrada.pl/falken_ze_912/ ... 68726.html
Jesli macie inne lepsze propozycje w podanym zakresie cenowym 200-250-260, proszę o info.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Na pewno nie kupuj chińskich opon typu Nankang, Nexen, Wanli, czy inny badziew, to najgorsze co może być. W tej cenie możesz znaleźć Bridgestone Potenza, Uniroyal Rainexpert, lub Firestone Firehawk TZ 300. Na tych ostatnich ja jeżdżę, kupiłem je nowe dwa lata temu i są świetne. Wszystkie z tych trzech są bardzo dobre, sprawdzone u mnie w firmie (stacja demontażu, sprzedaż części, montaż opon i felg, wyważanie kół, oraz serwis klimy) i przez znajomych. Na bieżąco mamy w firmie kilka samochodów i często montujemy w nich różne opony celem sprawdzenia.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
co powiecie o Falken ZE912 205/50R17 93W
albo o FK 453 – następca 452
http://www.sklepopon.com/falken-fk-453,p-43857
albo o FK 453 – następca 452
http://www.sklepopon.com/falken-fk-453,p-43857
Moje Nokiany maja przejechane prawie 30kkm, zwiedziły nieco Europy. Przy silniku 1.6 nie ma co szaleć z oponami, na suchym wszystkie "ciągną" podobnie, więc po co przepłacać?
Na mokrym Nokiany są niesamowite, świetnie trzymają, nawet na wodzie w koleinach (oczywiście w granicach rozsądku).
Zużycie po tych 30kkm jest minimalne.
No i nie są zbyt głośne.
Na mokrym Nokiany są niesamowite, świetnie trzymają, nawet na wodzie w koleinach (oczywiście w granicach rozsądku).
Zużycie po tych 30kkm jest minimalne.
No i nie są zbyt głośne.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Hej,
Jeździł/jeździ ktoś na oponach Continental PremiumContact 5 ?
Pytam w kontekście ścieralności opony oraz hałasu. Muszę wykonać przyśpieszoną wymianę opon i cięzko mi jednak zdecydować się na Bridgestone Adrenaline RE001, więc pomyślałem ze za parę stówek mniej mogę mieć te Conti.
Komplet 205/55/16 w cenie około 1250PLN można wygarnąć.
Co o tym sądzicie ?
Jeździł/jeździ ktoś na oponach Continental PremiumContact 5 ?
Pytam w kontekście ścieralności opony oraz hałasu. Muszę wykonać przyśpieszoną wymianę opon i cięzko mi jednak zdecydować się na Bridgestone Adrenaline RE001, więc pomyślałem ze za parę stówek mniej mogę mieć te Conti.
Komplet 205/55/16 w cenie około 1250PLN można wygarnąć.
Co o tym sądzicie ?
..::Born To Rise Hell::..
CLAU rozumiem że testowałeś oba wymienione wyżej bieżniki? A w zasadzie to wszystkie trzy, skoro porównujesz Conti do Potenzy a w dodatku nad Potenzę polecasz Turanzę?
Mirek napisał(a):CLAU rozumiem że testowałeś oba wymienione wyżej bieżniki? A w zasadzie to wszystkie trzy, skoro porównujesz Conti do Potenzy a w dodatku nad Potenzę polecasz Turanzę?
Osczucia na Turanzie były takie same jak na Potenzie – obie w A6C6 3.0 TDI. Szybko zniknely z powodu duzego monetu obrotowego ale do dynamicznej jazdy cieżko było porównać, która lepsza bo obie trzymają jak szalone. Wole ER300 bo popularniejsza i tańsza i w swoje jcenie to bardzo dobra guma.
Conti Premium Contact to zawsze były dobre opony all in one chociaż na mokrym bardziej pasowały mi ER300. Może na torze te opony byłyby jakoś bardziej do rozróżnienia ale w normalniej jezdzie miejskiej i szybszej w trasach w zakrętach jako ER300 najbardziej mi odpowiadały.
Zrobiłem też 30k km na Uniroyalu RainExpert – bardzo fajna opona w swojej cenie. Fajnie prowadzi się na deszczu i na suchym. Dla mnie była cicha również – produkcja węgry chyba.
To już jakaś sensowniejsza wypowiedź, choć jak dla mnie za dużo tu "ciężko było porównać", "bo popularniejsza", "to zawsze były dobre opony", "bardziej pasowały mi"...
mnie nie przekonałeś ale to nie ja kupuję opony... chciałem tylko zwrócić uwagę, że skoro wypowiadasz się w kwestii "to lepsze od tamtego" to dobrze byłoby pokazać jakieś cechy które mogą mieć znaczenie przy wyborze i jakoś uzasadnić swoją opinię. Peace!
ps. w sprzedaży pojawiła się w tym sezonie Turanza T001 która zastępuje (owszem, udany i bardzo chwalony) model ER300.
mnie nie przekonałeś ale to nie ja kupuję opony... chciałem tylko zwrócić uwagę, że skoro wypowiadasz się w kwestii "to lepsze od tamtego" to dobrze byłoby pokazać jakieś cechy które mogą mieć znaczenie przy wyborze i jakoś uzasadnić swoją opinię. Peace!
ps. w sprzedaży pojawiła się w tym sezonie Turanza T001 która zastępuje (owszem, udany i bardzo chwalony) model ER300.
Ja kupiłem takie:
Vredestein Sportrac 3 205/55R16 91V
Przeanalizwałem wszystkie za, testy, oceny, i ceny.
cały komplet z przesyłką 1070.
Vredestein Sportrac 3 205/55R16 91V
Przeanalizwałem wszystkie za, testy, oceny, i ceny.
cały komplet z przesyłką 1070.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Mirek napisał(a):To już jakaś sensowniejsza wypowiedź, choć jak dla mnie za dużo tu "ciężko było porównać", "bo popularniejsza", "to zawsze były dobre opony", "bardziej pasowały mi"...
mnie nie przekonałeś ale to nie ja kupuję opony... chciałem tylko zwrócić uwagę, że skoro wypowiadasz się w kwestii "to lepsze od tamtego" to dobrze byłoby pokazać jakieś cechy które mogą mieć znaczenie przy wyborze i jakoś uzasadnić swoją opinię. Peace!
ps. w sprzedaży pojawiła się w tym sezonie Turanza T001 która zastępuje (owszem, udany i bardzo chwalony) model ER300.
Mirku, ja w żadnym wypadku nie chcę umniejszać niczego Potenzie – w ciężkich samochodach obie te opony były prawie takie same więc w tym wypadku, ja skłaniam się do opinii, że Turanza lepsza bo tańsza. Może w innych samochodach, np. lżejszych bardziej odczuwalna jest różnica ale dla mnie obie były tak samo dobre.
Jednak raczej nie będę kombinował i kupie CPC5, wybiorę raczej opony uniwersalne. Liczę ze ze 3 sezony dadzą radę. W sobotę się przejadę do warsztatu wulkanizacyjnego mają tam i Conti i Bridgestone oraz Michelin. Coś dobiorę na miejscu, ale wstępnie jestem nastawiony na Conti.
Dzięki za info.
Dzięki za info.
..::Born To Rise Hell::..
Jak wczoraj zajechałem do zakładu wulkanizacyjnego:
internet – 4x280 + transport 30+założenie 60=1210
wulkanizator – 4*360 = 1440
czyli drożej o 230.
internet – 4x280 + transport 30+założenie 60=1210
wulkanizator – 4*360 = 1440
czyli drożej o 230.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Ale ja jadę do tego właśnie z Allegro, mam 40 km, więc śmignę i od ręki założą. Więc cena powinna być identyczna, bądź może nawet uda się do równego rachunku urwać chociaż na piwo.
Mówię o "MotoHurt" z Allegro w Markach.
Mówię o "MotoHurt" z Allegro w Markach.
..::Born To Rise Hell::..
rinho napisał(a):Moje Nokiany maja przejechane prawie 30kkm, zwiedziły nieco Europy. Przy silniku 1.6 nie ma co szaleć z oponami, na suchym wszystkie "ciągną" podobnie, więc po co przepłacać?
Na mokrym Nokiany są niesamowite, świetnie trzymają, nawet na wodzie w koleinach (oczywiście w granicach rozsądku).
Zużycie po tych 30kkm jest minimalne.
No i nie są zbyt głośne.
A które masz Nokiany?
- Od: 28 sie 2012, 22:27
- Posty: 26
- Skąd: Ostrów Wlkp. /Warszawa
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD, 2000. szczęśliwy jestem.
Lowiec napisał(a):Jak wczoraj zajechałem do zakładu wulkanizacyjnego:
internet – 4x280 + transport 30+założenie 60=1210
wulkanizator – 4*360 = 1440
czyli drożej o 230.
Opona to jest taki dziwny towar, który jest nieodzownie związany z usługą.
Pamiętaj, że jak będziesz miał coś nie tak z oponą, to już do wulkanizatora nie pojedziesz, tylko będziesz się w wysyłki bawił.
Jak wulkanizator nie zarobi, to albo zostanie z przestarzałym sprzętem, albo za 3 lata będzie kasował za usługę 4xtyle co dzisiaj, bo z czegoś musi żyć.
Już teraz na zachodzie nie opłaca się ludziom wyważać kół, bo za dwa wyważenia mają nową oponę.
Nie mówiąc już o tym, że jak kupisz opony u wulkanizatora, to on zapłaci podatek w Twoim mieście i w prawdopodobnie w Twoim mieście wyda zarobioną kasę, i to Ty będziesz miał załatane dziury w jezdni i nową szkołę dla dzieci. Do tego dobry wulkanizator zawsze lepiej Ci doradzi niż internet. Tyle z mojej strony.
Pozdrawiam
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000


8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki