Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Senior » 6 cze 2016, 20:36

kubsztyk napisał(a):Moim zdaniem, nie ma sensu szukać cudownych mazideł.

Też uważam że niema takiej potrzeby.
Nie szukaj dziury w całym., jak silniczek pięknie mruczy i nie łyka oleju.
Szerokości <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Bo_Lo » 12 cze 2016, 13:24

Pytanie :jestem w DE ,mazda śmiga na eneos Premium 5w40 Full syntetyk.Jako ze lyka ok 400ml na 1000km jazdy autostradowej jest potrzeba dolewania.Tutaj eneos nie do dostania,mam troche GMa 5w30 na dolewki ale wolalbym cos lepszego.Najkorzystniej i normalnie cenowo wychodzi tu Liqui Moly Formula Super leichtlauf motorenol 5w40.Problem w tym ze z netem tu slabo i nie bardzo mogę wygopglac cokolwiek o teym oleju.Czy to 100% syntetyk czy HC? Dobre toto?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Rumcajs » 12 cze 2016, 14:02

Na stronie producenta pisze , że to olej " auf Basis Synthesetechnologie" – czyli HC.

Pełen syntetyk o tej lepkości to: Synthoil High Tech 5W-40. Ten sam olej,ale tańszy to: Meguin Megol Motorenoel Super Leichtlauf 5W-40. (Meguin należy do Liqui).
Lałem te 2 do mojej GG i byłem zadowolony.
Osobiście przy takim apetycie (400ml na 1000km) wybrał bym coś najtańszego. ;)
Np. http://www.highstar-oil.de/auto-öle/sae-5w-40/
Bańka 5l -18,99€
Producent ADDINOL , produkowali kiedyś dla Praktiker, dopóki ten nie zbankrutował ;)
Na Forum motortalk.de ludzie sobie chwalili.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Bo_Lo » 12 cze 2016, 20:12

Dzieki za info.Mowisz ze lepiej dolewac najtańszy syntetyk niż liqui moly HC? Generalnie to to cale HC to totalna padaka czy cos lepszego od polsyntetyka a gorsze od Full syntetyk? Dobrej pory silnik jezdzil na jakimś Shellu 10w40 HC(synthetic technology) i w środku wygląda jak nowy.Apetyt jest raczej tylko przy jeździe dlugotrwalej autostradowej,przy jeździe miejskiej nie zauważyłem ubytków,raczej jakies symboliczne.
Zastanawiam sie czy przy następnej wymianie nie przejść na valvo max life 5w40
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Rumcajs » 12 cze 2016, 21:14

Nowoczesne HC nie są wcale gorsze od PAO. Ważne jest, że dany olej spełnia normy wymagane przez producenta auta.
Ja już tak nie cuduję, jak na początku "mojej kariery" ;)
Nasze auta (3bk i 3bl) jeżdżą na Shellu, bo taki oferują na mcoil gdzie jeżdżę na wymianę.
Do BLKi 2.2 zalewją mi tam: Shell Helix Ultra Professional AF-L 5W-30 , bo silnik z tym DPFem wymaga normy C1 ... i tyle :)
Ostatnio edytowano 12 cze 2016, 21:24 przez Rumcajs, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Bo_Lo » 12 cze 2016, 21:21

Nobten LM splnia A3B3 wiec do starej mazdy z 96 to aż nadto;–)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez maniekanglia » 14 cze 2016, 13:25

Witam forumowiczow,
Zakupilem niedawno nowa 6 z silnikiem diesla, dodam ze pierwszy diesel w zyciu i troche sie obawiam o olej dpf i wszystko co z nim zwiazane <rotfl> , tu moje pytanie o olej, przesledzilem forum <czytaj> i nie ma za duzo informacji o olejach do tych nowych slinikow. w sklepach w Uk sa sprzeczne informacje co do olejow, mianowicie mowa o ACEA C1 czy C3, w sklepach oleje dedykowane podaja ze powinny to byc oleje z C1 jak te tutaj: http://www.opieoils.co.uk/c-2354-lookup ... ilter=2013 , natomiast w ksiazce jest jak byk ze powinny miec C3,pomocy co robic?? <glupek2> jaki kupic?? Z gory dziekuje za zrozumienie swiezaka i podpowiedzi <spoko> <spoko> <spoko>
maniekanglia
 

Postprzez Rumcajs » 14 cze 2016, 21:19

maniekanglia napisał(a): natomiast w ksiazce jest jak byk ze powinny miec C3


I wszystko w temacie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez rafał88 » 24 cze 2016, 22:41

WIem ze zaraz bedzie wiadro na łeb wysypane ale muysze bo tu dyskusja ostra była..
Czy ten olej nadaje sie do 1.5 16v Z5-de. Wczenisje lany Synpower 5w40 i ktory lepszy do tego tego silnika.
Załączniki
13517693_951072578344665_1081448145_o.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ZOOMik » 25 cze 2016, 10:51

Ludzie litości…po raz enty to samo :|
Olej klasy ACEA Cx nie nadaje się do Twojego auta, bo nie masz pod maską diesla z dpf.
Zalej dowolny 5W30 ACEA A5/B5 i będzie OK, ewentualnie jak wolisz 5W40 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez marcin255 » 25 cze 2016, 12:45

Ewentualnie A3
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rafał88 » 25 cze 2016, 16:55

Nooo ale jezdzic na nim moge ?? :P Teraz juz wlany takze zbytnio wybrou nie mam. A co moglbym innego wybrac w podobnej cenie z 5w30 juz na nastepna zmiane ,zeby wiecej nie czytac tej trylogi :P
Bo dzisiaj rano sie doczytałem ze to do traktorow włąsnie jest :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez CLAU » 25 cze 2016, 17:59

A może przeczytasz w końcu ten temat zamiast zadawać po raz setny pytanie jakie pojawia się tutaj w kolko? Twój silnik to nie jest jakiś złoty cielak, że wymaga jakiegoś specjalnego oleju niż inne silniki na rynku.

Zresztą po co w ogóle się pytasz, skoro wlewasz olej nie czytając nawet jego etykiety?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rafał88 » 25 cze 2016, 22:24

Bo nie jestem znawćą :) Tak sie tu nie RZUCAJ ;) Noo złoty nie jest ale niebieski to tak <rotfl> hahaha

Chce lac dobre oleje a nie muł z dna rzeki dlatego pytam grzecznie i juz wiem ,ze ten olej nie powinien w nim byc takze podziekac za odpowiedzi :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kubsztyk » 25 cze 2016, 23:30

Z5 nie jest to silnik wysokiej klasy, ani wyczynowy, zatem olej typu Maxlife czy Synpower będą ok. Mając na uwadze zasilanie LPG, 5W40, bądź też 5W30 o standardowej lepkości (A3/B3/B4) spełnią swoją rolę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 26 cze 2016, 00:08

rafał88 napisał(a):Bo nie jestem znawćą :) Tak sie tu nie RZUCAJ ;) Noo złoty nie jest ale niebieski to tak <rotfl> hahaha

Chce lac dobre oleje a nie muł z dna rzeki dlatego pytam grzecznie i juz wiem ,ze ten olej nie powinien w nim byc takze podziekac za odpowiedzi :)


Ja się nie rzucam, po prostu jak ktoś ma rangę Klubowicza to mógłby chociaż wykazać minimum zainteresowania i przeczytać ostatnie kilka stron bo przez takich jak ty ten temat ciągnie się w nieskończoność odnośnie wyjątkowo prostych zagadnień.

Ale niektórzy wolą być leserami i niepotrzebnie dalej mielimy w kółko elementarne podstawy, które każdy powinien znać jeśli chce wymieniać olej w swoim samochodzie. To nie jest żaden kosmos przeczytać instrukcję albo etykietę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez JohnnyB » 27 cze 2016, 22:29

CLAU napisał(a):To nie jest żaden kosmos przeczytać instrukcję albo etykietę.


Ba....ale ludzie się naczytają jakiś dziwnych "testów" a potem po oleju oczekują nie wiem czego.
Olej jaki zaleca producent – normy, rozsądne interwały wymiany i wystarczy.

Ja niedługo po raz pierwszy zlaeję Commę Volvotech 0w30. Nie oczekuję niczego poza poprawnym smarowaniem :).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Neonixos666 » 27 cze 2016, 23:10

Silniki z lat 90-tych jeździły na takich olejach że w dzisiejszych czasach takich się już nie da kupić <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafał88 » 27 cze 2016, 23:40

Ja nie oczekuje cudow Panowie po oleju ma dobrze smarowac i czyscic silnik z syfu, nie uśmiecha mi sie po 70 tysiacach znow rozbierac silnika, a biorac pod uwage ilosc kkm na rok to musialbym to juz za rok powtorzac wybijanie pierscieni olejowych srubkoretem i młotkiem. Bo po takim przebiegu sie zapiekly jezdzac na mobil 10w40 no moze 10kkm wiecej bo ja jeszcze tyle dobiłem.

ALe juz wiem co mam lać do silnika takze DZIĘKUJE :* :P I mysle ,ze dluzej pojezdzi bez picia oleju jezdzac na olejach jakie maja byc do tego silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JohnnyB » 30 cze 2016, 23:10

rafał88 napisał(a):Ja nie oczekuje cudow Panowie po oleju ma dobrze smarowac i czyscic silnik z syfu, nie uśmiecha mi sie po 70 tysiacach znow rozbierac silnika, ........jezdzac na mobil 10w40 no moze 10kkm wiecej bo ja jeszcze tyle dobiłem....



Znam silniki które wyjeżdżały z "ASO" na mobilu 15w40 i przejeżdzały 300 tyś bez remontu z czego 250 na gazie 2 generacji. Nie narzekałbym na minerale także. Ot słaby silnik Mazdy nie radzi sobie jak widać z standardowym olejem w PL.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki