Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez travisowski » 8 cze 2009, 23:47

Krisek napisał(a):ja musialem z matowic swoja sonde ...

tez o tym myslalem. a jak ty ja zmatowiles? pomalowales czyms??

Krisek napisał(a):jaki sposob ?

tyle razy mierzylem stan ze sie przyzwyczailem i nauczylem mierzyc.
wkladam bagnet :P dosłownie na sekunde. jak dluzej to podchodzi olej i makabra wychodzi
staram sie wyciagac :P pionowo
do tej pory mysle zeby zrobic inny bagnet. no chyba ze mi dobry patent z tym matowieniem podeslesz
a z tylu sondy ktos z US kreske w tym aluminium wyrył :D
tez pewnie cierpial męczarnie ale ta kreska mi nie podchodzi
ale jak pomysle o nowym oleju to ................. bo jak przepalony to latwiej
motul ponoc czerwonawy a tym chce teraz zalac
a najwiekszy relaks dla mnie to sprawdzanie stanu w AT :D miodzio bagnecik
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 9 cze 2009, 00:36

on czerwony zapewne bedzie tylko na troche po wlaniu :)
Royal Purple jest niebieski ale szybko traci swoj barwnik ;)

zalej ATF to zostanie troche czerwone ;)

wlasnie podobnie porobilem kreseczki .. inni robia wiecej rysek papierm grubym ...
jak sie nauczyles odczytywac nie mieszaj ... od skrzyni linka idzie przez lekkie zagiecie
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 9 cze 2009, 00:53

mi sie wydaje tak:
– zalany byl 10w40 a silnik mial tendencje poboru moze nie tak wielka
– jezdziles po miescie delikatnie i brania nie odczules
– zmieniles na 5w30 i na trasach polska anglia dales w pinezke ile fabryka dala i raptem sie okazalo ze trzeba dolewac
– pojezdzij po miescie normalnie na 5w i wtedy oceniaj stany
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez bull » 9 cze 2009, 08:11

Przeczytaj sobie temat o olejach. Gdy to zrobisz to się dowiesz, że po zmianie typu oleju a nawet samej marki oleju, może występowac branie oleju przez pierwsze 2-3 zmiany. Jeżeli po tym czasie nie ustanie nadmierna "konsumpcja" oleju przez silnik, to wtedy go sprawdź.
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez travisowski » 9 cze 2009, 18:02

bull napisał(a):po zmianie typu oleju a nawet samej marki oleju, może występowac branie oleju przez pierwsze 2-3 zmiany. Jeżeli po tym czasie nie ustanie nadmierna "konsumpcja" oleju przez silnik, to wtedy go sprawdź.

to wlasnie pisalem chlopakowi wyzej.


bull napisał(a):po zmianie typu oleju a nawet samej marki oleju, może występowac branie oleju


w tym przypadku ilosc jest spora i jest na bank pewne ze wczesniejszy olej takze bral.
zmiana na 5w30 oraz porządna pinezka na tak dlugich trasach dala owoc.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez bobox » 9 cze 2009, 19:09

pisałem to w teamacie o zmianie oleju w DiTD:

– jak kupiłem mazde to nie wiedziałem co było zalane
-zalałem 10W40
-zrobiłem 7500km
-zlełem 10w i wlałem 5W-tak zalecił spec od Mazd w moim rejonie
-zrobiłem na 5W narazie 500km....sucho,nie bierze,ciszej i równiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 12:41
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD 2002r.

Postprzez Borys » 9 cze 2009, 19:42

Koledzy znający się na tych tłustych maziach ;)
Z nudów przeglądałem troche karty produktów różnych olejów w 3 klasach lepkości jakich używamy w domowych samochodach. Czy mógłby ktoś jasno wyjaśnić o co chodzi z tymi właściwościami (lepkość, gęstość, temp. płynięcia).
Zrobiłem sobie taką tabelkę z właściwościami poszczególnych olejów, których używałem, zastanawiają mnie niekiedy duże rozbieżności we właściwiściach w tej samej klasie (szczególnie w lepkości w poszczególnych temperaturach), czy można jasno stwierdzić na podstawie tych danych, który olej danej klasy będzie się lepiej sprawował...
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Krisek » 9 cze 2009, 20:37

dobry wybor :) wkoncu mechanik co ma pojecie o olejach .. wiekszosc mechanikow im gestszy tym lepiej chroni ;) dosyc bledna opinia
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lykamleki » 9 cze 2009, 21:09

dobra spoko sprawdze cisnienie na tlokach i wymienie olej na orginalny taki ?? 5ltr Dexelia DPF 5w30 do disela?
i bede jezdzil spokojnie i sie zobaczy co i jak no i zobaczymy co mechanik powie ://
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 19:12
Posty: 13
Skąd: Swindon - England
Auto: Mazda 6 kombi 2.0dts 2004black

Postprzez Grzyby » 9 cze 2009, 21:42

lykamleki napisał(a):taki pytajnik 5ltr Dexelia DPF 5w30 do disela?

Nie – to jest olej do DPFu – czyli do diesli w M6 po listingu (po lipcu 2005).
Ty kup taki sam tylko bez DPF w nazwie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez travisowski » 9 cze 2009, 22:24

tylko krisek fachowo objasni ci to wszystko.
mimo ze moja wiedza na temat olejow zostala wzbogacona dzieki m in. forum mazdaspeed sam bardzo chetnie poczytam po raz kolejny :D

tak jak kilka wotkow temu wspominalem
skontaktowalem sie z forma exxonmobil w celu uzyskania informacji dotyczacych
0w30 mobil 1 fuel economy
oraz 5w30 mobil 1 ESP formuła
a oto info:

Dzien Dobry,

Oba oleje sa syntetyczne, oparte na PAO. Niestety szczegoly dotyczace
formualcji sa wlasnoscia firmy i nie sa powszechnie udostepniane.


moje pytanie dotyczylo bazy tych dwoch olejow. [/b]
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 9 cze 2009, 23:04

Ciekawe ze ci to powiedzieli :) ze PAO ... Bardzo ...
Pozatym nie Krisek bo ja sie nieznam ;)'


W jakiej Aplikacji bedzie .. uzywane tak naprawde ciezko co kolwiek powiedziec ... bo wszystko sobie rozpisales jak na tacy w tabelce ... Takie informacje ponizej zebys nie patrzyl dokladnie na oznaczenia bo to roznie bywa ...

5w40 – 10w40 przy rozgrzaniu praktycznie to te same oleje ..
5w/10w to tylko roznica kiedy olej jest zimny ... przy goracym 5w/10w niema wplywu na olej I tak samo on sie zachowuje ...

pamietaj ze 5w30 jednej marki nie jest rowny 5w30 2 marki

najlepszy przyklad Castrol GC 0w30 jest bardzo gesty na 0w30 praktycznie ledwo miesci sie w granicy bycia 30 wsumie jest to lekkie 0w40

W jakiej Aplikacji bedzie .. uzywane tak naprawde ciezko co kolwiek powiedziec ... bo wszystko sobie rozpisales jak na tacy w tabelce ...

Temp Plyniecia ... ze olej jest wstanie plynac naprzyklad do -49C pozniej galareta ...

no a reszta to juz jasna ... poprostu jak olej zachowuje sie w danym przedziale temperatur .. ja jestem analny im rzadszy przy starcie tym mniejsze zuzycie silnika ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 9 cze 2009, 23:13

Krisek napisał(a):Ciekawe ze ci to powiedzieli usmiech ze PAO

NAPISALI!!!

elf pisze jaka baza
motul pisze
kilku innych także

a mobil to jakis wyjatek?

mowilem ze napisze meila i napisalem. chociaz spodziewalem sie politycznej zagrywki. jestem mile zaskoczony.

ja nie prosilem na recepture i tajemnice patentowe

pytanie brzmialo czy bazy w tym olejach sa 100% syntetyczne czy np:hydrokrakowane

a to czy info zostalo udzielone zgodnie z prawda no coz sam niewiem co o tym myslec.

co do 0w20 sprawa w toku czekam na info.napewno dam znac
Ostatnio edytowano 10 cze 2009, 00:33 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Borys » 9 cze 2009, 23:27

Krisek ale czy porównując takie własności np. oleju 1B i 3B odnośnie lepkości, to lepszy jest ten z wyższą czy niższą? Nie porównujmy bazy, bo tu akurat jeden jest HC a drugi FSynth. Bo rozumiem, że im wyższa tym lepiej przylega, ale tez "bardziej" obciąża silnik, spalanie...czy takie niskie wartości lepkości dla 1B są jeszcze bezpieczne? chyba tak skoro to produkowany olej.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez travisowski » 10 cze 2009, 00:21

Borys napisał(a):ale czy porównując takie własności np. oleju 1B i 3B odnośnie lepkości, to lepszy jest ten z wyższą czy niższą?

czym wyzszy wskaznik lepkosci tym lepiej
czym nizsza lepkosc w 40 st. tym lepiej
czym wyzsza lepkosc w 100 st. tym lepiej
zasadowosc TNB czym wyzszy wskaznik tym lepiej
oleje roznia sie miedzy soba nawet te tej samej gestosci. mase firm mase technologii. olej olejowi nie rowny
hydrokrakowany moze miec lepsze parametry od prawdziwego PAO Ester co nie znaczy ze jest lepszy.
dexelia ultra 5w30 ma super parametry. zadko spotykane dla 5w30 ale jest hydrokrakowana i mniej odporna niz prawdziwy syntetyk.
parametry oleju podczas eksploatacji moga ulec pogorszeniu. syntetyki prawdziwe sa stabilniejsze od reszty. temu skuteczne.
dlatego krisek napisal ci zeby parametrami nie sugerowac sie do konca. sa wazne ale nie najwazniejsze.
przeczytaj ten dzial od poczatku zajmie wiele ale jest momentami cenny.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 10 cze 2009, 00:44

Travis, Ja ci wierze ... :) Tamte firmy pisza bo oni tak naprawde sa mieszalniami kupuja baze zapewny miedzy innymi od mobila ... ale to bajka na inny post .... Tylko Dziwie sie .. Exxon nie lubi sie chwalic niczym ...

Borys bez dokladniejszych informacji o oleju ciezko powiedziec .. bo niektore oleje maja wlasciwosci tracenia gestosci zaczynasz z 30 a konczysz na 20 ... ze wzgledu na benzyne w oleju ... i inne czynniki ...

podobnie z TBN wartosc 1 uznawana jest za niska ... oczywiscie w uzytym oleju ... srednio oleje jakie widze po 12 tys KM maja TBN w okolicach 3.7....

Inna sprawa ze olej A moze miec TBN poczatkowy 7. a olej b 10 ....
Ale olej B ze wzgledu na lepsze dodatki skonczy zywot z lepszym TBN niz olej B ktory TBN poczatkowy byl wyzszy.

Jakie wielokrotnie pisalem ...

Dobry filtr powietrza ... jak juz wiecie ja nie popieram K&N podniesiony silikon w oleju ...
Zwykle papierowe ...
+ Filtr Oleju Dobry ...
I olej SM/SL I spij spokojnie z regularna zmiana ... Silnik przezyje bude....

Grupa 4 – PAO
Grupa 5 – ESTER
Grupa III – Hydro Cracked

3 sa naprawde zawansowanymi olejami bazowymi ...
ale nie baza czyni dobry olej ...
Dodatki .... Dodatki jeszcze raz Dodatki :D
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez marchello » 10 cze 2009, 00:55

Ale parametry lepkościowe w 40 i 100 stopniach to nie wszytko,jest jeszcze hths w 150 stopniach.
I dla porównania 15W-40 ma 4,10W-40 ma 3,95 a 0W-40 ma 3,7.
0W-30 ma tylko 3 podczas gdy 5W-50 ma aż 4,3.
Im wyższa wartość tym olej bardziej chroni silnik w ekstremalnych warunkach.
Zestawienie wykonałem dla produktów mobil
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Krisek » 10 cze 2009, 01:17

przeczytaj co napisalem wyzej i zobaczysz ze 30 moze byc bardziej stabilne niz 50 i lepiej chronic i jest duzo innych czynikow ktore maja wplyw ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lykamleki » 10 cze 2009, 14:15

oka fajnie bylem w mazdzie i chcialem kupic olej a on mi mowi ze do silnikow diesela bez pdf leja castrola i nie maja dexeli no i nie wiem zamowie z neta http://www.oil-shop-uk.co.uk/acatalog/Dexelia.html ale nie wiem jaki jaki kolor banki? czerwona?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 19:12
Posty: 13
Skąd: Swindon - England
Auto: Mazda 6 kombi 2.0dts 2004black

Postprzez travisowski » 10 cze 2009, 15:22

krisek co do 0w30 mobila to moze i faktycznie tak jak mi odpisali baza jest PAO
ale w 5w30 jakos trudno mi uwierzyc.

ps 0w30 synpower valvolina wydaje mi sie ze tez jest 100% syntetyk.cena bije motula i wiele innych nawet drozszy od redlina ktory mozna kupic na naszym rynku.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki