Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez travisowski » 7 cze 2009, 23:13

moze niech jakis kolega za ciebie zmierzy :D
bo to nie mozliwe zeby byly takie roznice przy prawidlowym odczycie.
a na twoim bagnecie to juz po 10 min od wylaczenia silnika mozna idealnie zmierzyć stan

ps. a moze masz AT i nie ten bagnet sprawdzasz :P ??
tam na zimnym i cieplym sa takie roznice :D
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez lykamleki » 7 cze 2009, 23:55

a jak bym podjechal do mechanika i sprawidzil cisnienie na tlokach i potem zobaczym co i jak ? bo moze pierscienie na tlokach sa zjechane.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 19:12
Posty: 13
Skąd: Swindon - England
Auto: Mazda 6 kombi 2.0dts 2004black

Postprzez travisowski » 8 cze 2009, 00:29

jak masz dobrego speca od silników oraz kase na diagnozy to warto sprawdzic jak ma sie silnik.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez jjmag » 8 cze 2009, 09:03

Toyota Avensis D4D, ksiażka serwisowa podaje że normatywne zużycie oleju od wymiany do wymiany na pełnym syntetyku jest do 3,5l także w ależności ile robisz kilometrów przez te dwa tygodnie może być wszystko w normie chociaż nie wiem jakie normy podaje mazda
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez travisowski » 8 cze 2009, 10:46

jjmag napisał(a):przez te dwa tygodnie

chlopak pisze ze 2l/2miesiace a nie tygodnie.

nie wydaje mi sie zeby to bylo w normie.japonskie auta to nie francuzy co norma jest 0,5l /1000km.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grzyby » 8 cze 2009, 11:05

Mnie nie ubywa nic oleju w M6 pomiędzy wymianami, więc jeśli ktoś pisze o konieczności dolewek to jest raczej niewesoło.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jjmag » 8 cze 2009, 11:31

sorki z tym 2 tygodnie mój błąd ale co do książki serwisowej od toyoty też się zdziwiłem, oni to podają jako normatywne zużycie oleju na 15 tysięcy przy zalaniu silnika pełnym syntetykiem, a co francuzów to tego bym nie powiedział bo miałem wiele poczowszy od starego bx-a do laguny 3,0 i żaden nie przekraczałpobierania zawartości pomiedzy max a minimumóm od wymiany do wymiany
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez organo » 8 cze 2009, 15:15

na zimnym rano sobie patrzysz przed zapaleniem jesli ponizej max to jest ok nie zagladaj tam juz wiecej bo w depresje wpadniesz jeszcze he he
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez ptaku » 8 cze 2009, 19:23

no sprawdziłem i na zimnym i na ciepłym i jest poniżej MAX :) Muszę odstawić ten alkohol bo nie wiem czemu w weekend widziałem co innego ;) :P hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez travisowski » 8 cze 2009, 20:09

no i gitara
ciesz sie ze masz normalny bagnet na moim to mial bys dopiero jazde.
apropos: ten kto wpadl na pomysl zastosowania takich bagnetow co w us -spec powinien odstawic sake.
czasami konstruktorzy maja pomysly
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez lykamleki » 8 cze 2009, 20:56

Wszystko fajnie ale nikt mi nie pisze o przebiegu jak by nie bylo znaczenia ile samochód ma przejechane ? :] wiec ja mam teraz 112000 mil czyli jakoś ponad 170000 km nie pisałem ze to nówka funfel samochód :] do jakiego przebiegu się wlewa 5w30 ? bo chyba nie dożywotnio :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 19:12
Posty: 13
Skąd: Swindon - England
Auto: Mazda 6 kombi 2.0dts 2004black

Postprzez travisowski » 8 cze 2009, 21:28

lykamleki napisał(a):bo chyba nie dożywotnio

a dlaczego nie dozywotnio?

jesli silnik ma zalecenie na 5w30 to jakie znaczenie ma przebieg??
dlaczego ktokolwiek mialby zalewac gesciejszy olej po jakims tam przebiegu?? nie rozumiem??
jesli mechanik mowi ze po jakims tam okresie trzeba zalac gesciejszy a potem jeszcze gesciejszy to p......i bzdety. niestety ale taka opinia jest wsrod mechanikow wielu. nie wszystkich ale wielu. wynika ona z wielu przyczyn.
jaki jest cel zalania gesciejszego oleju przy przebiegu np:150kkm?? ma go uszczelnic? pozalepiac dziury swoja gesta konsystencja?? chronic silnika napewno nie bedzie lepiej niz 5w30. wiec jaki jest cel??
silnik jest tak skonstruowany ze gdy producent zaleca 5w30 to ma byc 5w30.olej jest dobrany pod budowe silnika. jego spasowanie itd.

co innego jest natomiast zastosowanie 5w30 po przebiegu np:200kkm jak silnik caly czas jezdzil na 10w lub 15w
wtedy jest ryzyko. rozszczelnienia, wyplukania szlamu itd. ale w twoim przypadku mazda zalecila 5w30 i okazalo sie ze silnik sie nie rozszczelnił.nie cieknie. a to ze bierze olej to juz inna sprawa. gwarantuje ze twoj silnik bral olej zanim zalales 5w30. nie mozliwe zeby nie bral a raptem na 5w30 2l/2miechy. mozliwe ze teraz na 5w30 bierze jeszcze wiecej niz poprzednio ale to normalne. po którejś z rzędu wymianie na 5w30 moze zmniejszac sie pobór oliwy albo i nie. albo chcesz bawic sie w eksperymenty z olejami albo zajmij sie silnikiem. mozesz tez zalac 10w40 i sprawdzic czy bedzie bral. ale na 100% bedzie bral.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 8 cze 2009, 22:03

Nie wszystkie US spec maja linkowy bagnet ... Moja niema .... to bylo zalzne od rocznika co fakt mam linkowy do skrzyni biegow tego sie nieda oczytac normalnie ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 8 cze 2009, 22:36

Krisek napisał(a):Nie wszystkie US spec maja linkowy bagnet

i dzieki Bogu

Krisek napisał(a):mam linkowy do skrzyni biegow

hehehehe.kosmos.ze w skrzynie wsadza tego druciaka to jak Boga kocham nigdy bym nie pomyslal.
wspolczuje. jak by mi w skrzynie wsadzili ten bagnet to bym sie pochlastal
ile nerwow kosztowalo mnie sprawdzanie stanu oleju w silniku. wkacu znalazlem na to sposob.przyzwyczailem sie i nauczylem w miare normalnie z tego kozystac.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 8 cze 2009, 22:46

jaki sposob ? ja musialem z matowic swoja sonde ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lykamleki » 8 cze 2009, 23:05

sytuacja była taka kopiłem samochód jeździłem nim z 4 miechy nic nie ubywało bo sprawdzałem może minimalnie, potem chciałem jechać do polski na święta to mowie zrobię przed wyjazdem przegląd i wszystko powymieniam wszystko cacy zmieniłem na 5w30 przyjeżdżam z polski i brakuje litra i od tamtej pory dolewam na trasie dostał w pupę ale co się mogło stać jechałem w 4 osoby no i może za duże obciążenie no nie wiem wina pierścieni ? :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 19:12
Posty: 13
Skąd: Swindon - England
Auto: Mazda 6 kombi 2.0dts 2004black

Postprzez lykamleki » 8 cze 2009, 23:19

a wydaje mi się ze mechanicy dlatego leja gęściejszy olej do silnika żeby właśnie go uszczelnić i zwiększyć kompresje w środku żeby miał buta lepszego a jak masz duży przebieg i jeździsz na 5w30 to właśnie później masz coraz mniejsza moc a auto ma jeździć a nie chodzić :] inaczej kupił bym malucha :] tak mi się wydaje, ochrona silnika swoja droga ale są duże różnice w ochronie jak masz gęściejszy silnik? może tylko przy rozruchu jest gorzej no nie wiem :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 19:12
Posty: 13
Skąd: Swindon - England
Auto: Mazda 6 kombi 2.0dts 2004black

Postprzez Grzyby » 8 cze 2009, 23:23

wydaje ci się :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lykamleki » 8 cze 2009, 23:31

no nie gadaj ze przez cale użytkowanie samochód ma tego samego buta jak się nic nie psuje i nie ważne czy na przejechane 1000 km czy 300000km tylko lejesz olej[5w30] i zmieniasz filtry?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 19:12
Posty: 13
Skąd: Swindon - England
Auto: Mazda 6 kombi 2.0dts 2004black

Postprzez Grzyby » 8 cze 2009, 23:33

lykamleki napisał(a):nie ważne czy na przejechane 1000 km czy 300000km tylko lejesz olej[5w30] i zmieniasz filtry?

tak, w poprzedniej 626 miałem 245kkm na liczniku (w rzeczywistości podejrzewam że więcej) i zalewałem ją pełnym syntetykiem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki