Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez zadra » 23 mar 2016, 18:20

kubsztyk napisał(a):
Pan_Pawel napisał(a):(...) Rozmawiałem ze znajomym, który twierdzi, że do samochodu z przebiegiem powyżej 120 tys. powinienem wlać 10w.

Co o tym sądzicie?

Zasady są takie:
1. Powyżej 100 tys. km – 10W40
2. Powyżej 150 tys. km – 15W40
3. Powyżej 200 tys. km – 20W50
4. Powyżej 250 tys. km – mazut


Kurcze, prawie uwierzyłem,że Ty tak na serio... <nie powiem>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tadziomaru1 » 23 mar 2016, 18:34

No bo to tak trzeba robić, nie wiedziałeś? Tylko ja to bym jeszcze gdzieś Hipol wcisnął...hahaha hahaha hahaha
Tak na serio prawda jest taka, że od początku żywota samochodu do jego końca, do póki się nie rozleci i nie skończy u mnie w firmie, powinno się lać olej w zależności od marki auta i silnika: 0W20, 0W30, 0W40, lub 5W30, 5W40. I nic innego amen [cenzura]
A jeśli ktoś poleca żeby do silnika z przebiegiem 120 tys wlać 10W to niech sobie go wleje do główki.
Mój Passat 1,8 turbo 170KM gdy go sprzedawałem miał przebieg 370tys i cały czas 5W40, dlatego chodził świetnie i jeszcze długo pochodzi.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez DariusBtm » 23 mar 2016, 19:26

Kubsztyk leże i kwicze hahaha

Lukasmank jakbyś czytał ze zrozumiem to byś wiedział jaki olej jest dobry... ja z własnego doświadczenia polecam Motula i Valvoline ale inne, które tu były polecane też są ok pod warunkiem że spełniają normy takie jak zaleca producent.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez lukasmank » 23 mar 2016, 20:24

No właśnie ACEA I API powinny być takie jak fabryka zapodała ale każdy według mnie lepszy olej ma dużo wyższe parametry idziesz do sklepu i po fabryce dostajesz półsyntetyk 5/40. Czemu nie 0/30.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 21:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez tadziomaru1 » 23 mar 2016, 22:16

Półsyntetyk 5W40 może być lepszy dla danego silnika niż 0W30. To nie jest tak, że 0W jest najlepszy.
Są oleje które są zwane jako lekkobieżne i silniki nimi zalane zużywają mniej paliwa, ale oleje te nie stanowią dobrej ochrony silnika – coś za coś. Dlatego ja preferuję oleje A3 lepiej chroniące silnik o lepkości 5W40, uważam, że są najbardziej optymalne, nie powodują znaczącego wzrostu zużycia paliwa.
Nie każdy też 5W40 jest półsyntetykiem, są oleje 10W które są pełnymi syntetykami.
Wszystko zależy od typu silnika, rodzaju i charakterystyki pojazdu i także od techniki jazdy.
Natomiast do mojego motocykla wlałem 10W40, bo gdybym wlał "gęstą wodę" 5w40 to nie zapewniłby on odpowiedniego smarowania w ekstremalnych warunkach (czerwone pole) i temperaturach i mógłby zostać przerwany film olejowy. W każdym razie może to być 10W40 pełny syntetyk (np taki jak Motul 7100) i taki jest najlepszy.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Pan_Pawel » 23 mar 2016, 23:13

Dzięki Panowie za to kompedium wiedzy :–) Przemyślę pomysł ze zmianą znajomych ;)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Postprzez DariusBtm » 24 mar 2016, 09:00

@lukasmank bierz Motul Eco-Nergy 5w30 jak lubisz czasem pokręcić pod czerwone pole, będzie trochę lepszy od Valvoline Synpower FE 5w30 bo ma wyższy HTHS ( Motul eco-nergy HTHS 3.4 a Valvo synpower fe HTHS 2.6) ale pamiętaj że to nadal oleje lekkobieżne jak zależy Ci na lepszej ochronie silnika to najlepiej brać coś co ma HTHS powyżej 3.5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez kubsztyk » 24 mar 2016, 09:05

Każdy pisze, że oleje lekkobieżne, bo niska lepkość. Nikt nie bierze pod uwagę, że to norma A5/B5, czyli najwyższa jakościowo dla diesli bez DPF i oleje takie posiadają syntetyczne modyfikatory tarcia itp. dające właśnie oszczędność energii. To wg Waszej teorii o chronieniu silnika, to mój powinien się zatrzeć już kilka razy w ciągu 5-ciu lat użytkowania przeze mnie. <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez lukasmank » 24 mar 2016, 09:48

Benzynowe oleje to np a5 a disel to b5 jak olej jest do jednego i drugiego to dla mnie jest do niczego, w mikołaja i reklamy nie wierzę. Wiem też doskonale że nie każdy syntetyczny jest dobry dla danego silnika tak jak i płukanki są na rozpuszczalnikach ale są i neutralne które nie rozpuszczą simeringów itd. Do moto też leje motula półsyntetyk bo tak ma być. Wiem, że nikt za mnie nie zadecyduje ani mi nie powie że ten jest najlepszy ale chyba mam już swojego zwycięzcę. Mam jeszcze 2 kkm na potwierdzenie wyboru i zdam relacje a lubię trochę pocisnąć. Dzięki za wszystkie rekomendacje i...

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 21:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez lukasmank » 24 mar 2016, 09:49

Dodam że są oleje ACEA A6

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 21:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez marcin255 » 24 mar 2016, 09:56

DariusBtm napisał(a):@lukasmank bierz Motul Eco-Nergy 5w30 jak lubisz czasem pokręcić pod czerwone pole, będzie trochę lepszy od Valvoline Synpower FE 5w30 bo ma wyższy HTHS ( Motul eco-nergy HTHS 3.4 a Valvo synpower fe HTHS 2.6) ale pamiętaj że to nadal oleje lekkobieżne jak zależy Ci na lepszej ochronie silnika to najlepiej brać coś co ma HTHS powyżej 3.5.


motul Viscosity Index ASTM D2270 163
valvo Viscosity Index ASTM D2270 169 , wychodzi ,że valvo bardziej odporny na zerwanie filmu albo coś mylę.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukasmank » 24 mar 2016, 10:39

Za daleko chyba to już idziemy olej dla mnie ma chronić części ruchome w silniku przy normalnym użytkowaniu to nie rajdówka HTHS jest mierzony chyba przy 150-160 stopniach, moja Madzia nie ma nawet turbo i takie temp. są jej obce a już eko najbardziej mnie zniechęca. Olej ma chronić a nie oszczędzać paliwo. Szczerze mówiąc znowu nie wiem jaki olej ale dzięki i sorry jak coś źle napisałem.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 21:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez Exegi Monumentum » 26 mar 2016, 18:05

Witam,
mam do Was pytanie odnośnie przejścia z półsyntetyka na syntetyk. Panuje powszechna opinia, że tego nie powinno się robić, ale wiem, że są osoby, które działają w ten sposób i o dziwo nie rozpadają im się silniki na części pierwsze.
Obecnie mam zalany Valvoline max life 10W-40.
Przebieg 180k km.

Czy moja Mazda zasmakuje jeszcze syntetyka? Czy wymagane jest jakieś płukanie silnika? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 22:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez rafał88 » 26 mar 2016, 20:02

Przeczytales choc 1-2 strony tego tematu albo wpisales w szukajke o przejscu na syntetyk?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez peteryankowski » 29 mar 2016, 19:47

Witam, chciałbym zmienić olej Castrol 5w40 na którym obecnie jest na Valvoline SynPower ACEA: A3/B4. Moje pytanie będzie dobry?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2015, 14:49
Posty: 17
Skąd: WLKP
Auto: Mazda

Postprzez DeviS » 31 mar 2016, 02:20

Exegi Monumentum napisał(a):Witam,
mam do Was pytanie odnośnie przejścia z półsyntetyka na syntetyk. Panuje powszechna opinia, że tego nie powinno się robić, ale wiem, że są osoby, które działają w ten sposób i o dziwo nie rozpadają im się silniki na części pierwsze.

Czy moja Mazda zasmakuje jeszcze syntetyka? Czy wymagane jest jakieś płukanie silnika? <co?>


Ja zrobiłem taka zmiane, Mazda jezdzila od nowosci we Francji na 10W40 i po sprowadzeniu pierwsze 2 wymiany tez zalalem jej 10w40 a ze lubie cos tam pozmieniac (mam nadzieje ze na lepsze) to przy 150tys wlalem jej Pelny Syntetyk Valvoline chociaz mechanicy zapierali sie ze tak sie nie robi ! I o dziwo silnik sie nie rozpad :P i raczej nie mial prawa ;D Mysle ze podstawową kwestią takiej zmiany jest to czy silnik Ci nie spala zbyt duzej ilosci oleju (u mnie ten problem nie wystepowal). Przejechalem juz 30tys na syntetyku (2 wymiany, pierwsza Valvoline 5w30 – spalil nie caly litr ;p, druga wymiana Elf 5w40 – spalil jakies hmmm 300ml) i teraz kolejna wymiana i tez bedzie syntetyk (pewnie Valvoline 5w40) ;) Na 5w40 spalanie oleju u mnie jest mniejsze, na 10w40 nie wystepowalo w ogole ;) ogolnie jako uzytkownik nie zobaczylem zadnej poprawy w pracy silnika ;) Ogolnie jesli sie obawiasz takiej zmiany to lej dobry polsyntetyk i jezdzij dalej ;)

peteryankowski napisał(a):, chciałbym zmienić olej Castrol 5w40 na którym obecnie jest na Valvoline SynPower ACEA: A3/B4. Moje pytanie będzie dobry?

Bedzie ! Zmieniaj i ciesz sie dalsza jazda i tym ze nie jezdzisz juz na Castrolu ;P (podobno jest to jeden z najbardziej podrabianych olei wiec lepiej zalac cos "pewniejszego" )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez DamianoV6 » 1 kwi 2016, 22:37

Nic się nie dzieje silnik wręcz ma lepsze smarowanie :)
Jak nie będzie dużo brał to śmiało można jeździć zrobić pluczke i zalać 5W. Nie ma się co bać :) <spoko>
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez DeviS » 2 kwi 2016, 00:50

DamianoV6 napisał(a):Nie ma się co bać :) <spoko>

Dokładnie, zawsze można powrócić do wcześniejszego oleju ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Exegi Monumentum » 2 kwi 2016, 21:17

DeviS, DamianoV6 – wielkie dzięki za konkretne odpowiedzi :) Przekonaliście mnie :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 22:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez rav 75 » 4 kwi 2016, 06:12

Panowie mam pytanie:silnik 1.6 tdci (w mazdach Y6) zalany olejem Motul 8100 x-clean 5w30,brak ubytków,przebieg ok.170 kkm. Warto pozostać przy wspomnianym oleju czy szukać czegoś lepszego?
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki