organo napisał(a):producent silnika ma wszystko do tego wlasnie bo to on konstruuje silnik decydujac i zalecajac olej do silnika
sztywne stosowanie sie do zalecen producenta nie w kazdym przypadku jest sluszne. czestotliwosc wymian oliwy w tabelach zamieszczonych w manualu takze jest rozna. uzalezniona od wielu czynnikow.zaczynajac od kraju w jakim sie uzytkuje auto etc..
podstawowa kwestja to nalezy pamietac zeby wykonywac wymiane oleju przynajmniej raz na rok.przeciaganie tego okresu nie jest sluszne.
producent silnika sugeruje normy oleju do danego silnika gestosc i specyfikacje.tego nalezy sie trzymac.ale co do intensywnosci wymian bywa roznie. jest mase firm olejarskich mase produktow.na jadnym oleju mozna przejezdzic dluzej na innym lepiej trzymac sie wyznaczonych przedzialow. majac pewnosc ze jezdze na 100% syntetyku o ktory niestety nie jest latwo z calym przekonaniem i spokojnym sumieniem wymienial bym oliwe po 20kkm albo i lepiej. na lotosie wolalbym wymianic max 10kkm. pomimo iz ten olej napewno jest niezly i wielu go chwali.
jesli robisz 20kkm rocznie i uwazasz ze zalewasz dobry olej do ktorego masz zaufanie to wymianiaj po 20.