Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez marecki26 » 23 lut 2016, 22:42

matthies napisał(a):Valvoline Synpower 5W30/40, żaden longlife i styka.
Castrol też był wielokrotnie odradzany, nie lubi się z silnikami mazdy i bardzo łatwo trafić podróbę.
Generalnie polecam zakup w internecie, bo w zwykłych sklepach mają kosmiczne marże, np kolegaberlin albo oficjalny valvoline na allegro.

Czy mógłbyś podać namiary na oficjalny sklep valvoline na allegro
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez wtsz » 24 lut 2016, 13:11

Własnie zalałem Synpower z http://www.najlepszeoleje.pl/ . Wygląda na prawdziwy.Tak poza tym nie wiem jakie zabezpieczenia ma Valvo. Podwójna etykieta jest.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez marcin255 » 25 lut 2016, 17:54

Też zakupiłem z tego sklepu tylko przez Al...... taki zestawik .
Poprzedni olej Motul X-Clen + 5W30 nie przypasował Madzi , wychodzi ok 350 ml/ 1000 km , gdzie
Eco- Nergy ok 200 ml /1000 km , zobaczę co będzie z Valvoline .
Załączniki
DSC_0514.JPG
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez sebekle » 25 lut 2016, 20:40

a mojemu FSowi posmakował shell. 14tys. i nawet setka oleju nie zniknęła
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez tadziomaru1 » 25 lut 2016, 20:50

No to chyba raczej mu nie smakował... :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez sebekle » 25 lut 2016, 21:44

delektuje się tylko a nie żłopie na czteropaki :P
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez matthies » 25 lut 2016, 22:10

a jaki ten shell wlałeś?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez sebekle » 25 lut 2016, 22:18

shell helix ultra 5w40
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 25 lut 2016, 22:19

Silnik robił i sie zachwyca ,ze nie ubywa :P <lol> Ja leje Synpower 5w40 i na 12tysi tez nic nie wzial, ale tez silnik robiony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 25 lut 2016, 22:24

po tym jak na 500km wlewałem dwa litry to do tej pory jestem w szoku <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez mike88100 » 27 lut 2016, 13:24

Witam ponownie :) Właśnie wlałem do mojej mazdy Olej Valvoline 10W40 maxlife , po Otwarciu pokrywy zaworów okazało się że na powierzchniach stałych jest dość dużo osadu t.j. połowicznie przykrywał powierzchnie. Teraz trochę pojeżdżę i zobaczę czy coś się zmieni , ale jednak mam obawy ponieważ silnik wczoraj po 200 km od wymiany zaczął trochę dźwięki wydawać (p.s może to paranoja xD ) , jeszcze okreslę co to za dzwięki ale mam nadzięję że nie będe musiał wrócić do 15w40. Jakieś rady?
Ostatnio edytowano 1 mar 2016, 13:05 przez mike88100, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2016, 16:49
Posty: 4 (3/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 323 C 1,5i (BA) (1994-1998)
340 000 km

Postprzez tadziomaru1 » 27 lut 2016, 16:09

Czemu tak "krzyczysz"?
Odnośnie rad, aktualny olej robi porządek z poprzednim syfem. Jeśli do tej pory się nie zatarł, to już się nie zatrze. Możesz zrobić wcześniejszą niż normalnie wymianę w celu usunięcia wypłukanego syfu, oczywiście z filtrem. Niektórzy twierdzą, że filtr jest nawet ważniejszy niż sam olej, ja myślę, że jest ważny. Używam tylko Mann, ewentualnie Knecht i Fiaam.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafał88 » 27 lut 2016, 22:43

Na 15w40 <glupek2> <szok> <bicz>

Tadziomaru dobrze prawie, wymien olej wczesniej z filtrem i zadnego 15w40 bo pewnie z tego oleju sie taki syf zrobił.... Wlej 10w40 albo nawet 5w40.
A filtr uzywałem OE mazda, ale znow kupuje filtron, wole w Polksie inwestowac niz w obce :) I nie wiem co złego jest w tych filtronach ?? :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez tadziomaru1 » 28 lut 2016, 12:16

Ano to, że się psują. Zapychają się i nie filtrują. To jest opinia nie tylko moja, ale też kilku innych mechaników. Ostatnio (choć w sumie nie tak ostatnio, bo już ze cztery lata temu), silnik się zatarł, więc rozcięli filtr a tam po prostu kaszana, wkład zwichrowany. Jak chcesz to przyjedź, pogadasz z tymi mechanikami, jeden ma warsztat kilometr od mojej firmy. Od tamtej pory wszyscy ze znanych mi osób nigdy więcej Filtrona.
Ja też lubię inwestować w polskie produkty, ale jak coś jest Ch..owe, no to sorry, nie będę jeździł wyprodukowanym w Polsce Polonezem, bo nie chcę się męczyć za własne pieniądze, lecz hydraulikę np baterie do kuchni czy łazienki kupuję tylko polskie, bo są dobre.
Za filtr Manna do Hondy zapłaciłem w zeszłym tygodniu 15 zł, więc kupując Filtrona nawet oszczędności niema, natomiast jest zbędne ryzyko. Gdyby mi się przez filtr zatarł silnik w Civic-u to chyba bym się załamał, auto jest w idealnym stanie, bardzo ładne i funkcjonalne kombi, znalezione dla mnie przez kuzyna w Niemcowni z przebiegiem oryginalnym na książce 126 tys, w tej chwili 144 tys przejechane, właśnie wymieniałem olej znowu na Valvo Maxlife 5W40.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafał88 » 28 lut 2016, 12:24

Nooo to dziwne, u nas tylko filtrony sie montuje i jeszcze takich przebojow nie bylo, sam zawsze zostawiam filtr i nie widze jakis tam anomalii. Takze moze kilka dziwnych przypadkow tak sie trafilo.

Jak 9 lat uzywam tych filtrow nigdy z nimi nie mialem problemow ;) Bo tez wlasnie bylo kilka lat wstecz ze cisnieni oleju sie pieprzylo przez te filtr, ale u siebie tego nie zaobserowalem , nawet sprawdzalem i ksiazkowo bylo:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez tadziomaru1 » 28 lut 2016, 20:23

To dobrze. Może do nas trafiła ta wadliwa partia filtrów, może teraz są lepsze, w każdym razie nikt tu o Filtronie już nie chce słyszeć.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez sebekle » 28 lut 2016, 20:48

też mi się zdarzyła awaria filtrona. czerwona znienawidzona kontrolka na wolnych. po przegazowaniu ciśnienie było. wymiana filtra załatwiła sprawę
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez czarek1991 » 2 mar 2016, 23:23

kubsztyk napisał(a):
czarek1991 napisał(a):MILLERS 5W30 EE LONGLIFE ECO ma gęstość na poziomie 0,858 [g/cm3]
a przykładowo MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40 ma gęstość na poziomie 0,848 [g/cm3]
tak samo MILLERS OILS EE LONGLIFE 5w40 ma 0,848 [g/cm3]

więc jak widać akurat w tym przypadku 5w40 jest nieznacznie rzadszy, mozesz poszukac jakiegos gęstszego syntetyka

Pod kątem własności eksploatacyjnych porównujesz prawie nic nie znaczący parametr – gęstość.


Owszem, zgadzam się z Tobą ale chcialem zwrócić uwagę na to jak często mylona jest gęstość z lepkością ;) i udowodnić, że jedno nie ma nic wspólnego z drugim :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Sebcio » 5 mar 2016, 16:18

Dzień dobry bardzo.

Mojej M6 już jakiś czas temu pękło 200 tys. m(obecnie ~208 tys.), zalewam silnik olejem Motul 8100 X-CESS 5W40 od 3 lat (od momentu nabycia).
Stąd rodzi się moje pytanie czy dalej lać ten sam olej czy zmienić na coś innego?
Czytałem wpisy forumowiczów i wywnioskowałem, że dopóki nic się nie dzieje to nie ma co wariować ze zmianami, prawda czy fałsz?

Pozdrawiam,
Sebek
Początkujący
 
Od: 26 lut 2013, 23:59
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG, 2003 r., 1.8 benzyna 120km (L813).

Postprzez tadziomaru1 » 5 mar 2016, 21:53

Sebcio napisał(a): 5W40
<spoko>

Jak chcesz żeby się coś zaczęło dziać, to wlej 10W40. Albo jeszcze lepiej 15W40.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki