Oleje silnikowe
czytam czytam malkolm, nawet staram się zrozumieć... ale dużo tego tutaj,
mam upatrzone taki coś:
http://www.allegro.pl/item604400467_ole ... _litr.html
ok wiec filtr razem z tym olejem zakupić i do wymiany.
Dzięki chłopaki, pozdrawiam J.M.
mam upatrzone taki coś:

ok wiec filtr razem z tym olejem zakupić i do wymiany.
Dzięki chłopaki, pozdrawiam J.M.
- Od: 28 kwi 2009, 12:09
- Posty: 18
- Skąd: o/Gliwic
- Auto: mazda 323F BJ 2001 diesel 2.0
Laurelin ten olej jest do silników które mają filtr dpf, czyli mazd 6 po lifcie (nie pamiętam w którym roku to było gdzieś około 2005 chyba) do twojej bryczki on raczej się nie nadaje , chyba że taki też można stosować, tego to nie wiem



Wszystkie wyzej wymienione oleje to toplinia, nie zaplacil bym 50zl za litr tej dexeli nigdy .. tyle to ja place za SSO Amsoil 0w30 ...
Motul, Castrol Edge, Mobil
marchello napisał(a):I jeżeli przyjżymi się danym olejów np ELF to wynika z nich ze lepkość olejów w 100 stopniach czyli w temperaturze roboczej zarówno dla 10W-40 5W-40 i 0W-40 wynosi 14
cos chyba pokickales z tym "14" dla tych 3 olejow rzynajmniej w przypadku elfa.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
widzicie panowie, a było w poradniku, że oleje firmy DEXELIA są przeznaczone dla Mazd... i znowu mętlik... nvm
ok przymierzam się do, któregoś z tych trzech poleconych... ale... nie chce być upierdliwa ale malkolm zasugerował, że niebardzo się nadają oleje przeznaczone do silników, które mają filtr dpf do mojej Madzi, niepokoi mnie też trochę fakt że na tych olejach często napisane jest, że to do nowoczesnych silników (czy 2001 rocznik można uznać za nowoczesny?!?
) a w prezentowanych modelach napisane jest: "przeznaczony do silników wyposażonych w turbosprężarki , intercoolery , pompowtryskiwacze , filry cząstek stałych (DPF)", ''Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 zaleca się do stosowania we wszystkich nowoczesnych typach silników samochodowych, zwłaszcza w wysokosprawnych silnikach Diesla i benzynowych, montowanych w najnowszych modelach samochodów osobowych, terenowych i furgonetkach."
mam upatrzone jeszcze te:
http://www.allegro.pl/item620116837_she ... 14_zl.html
http://www.allegro.pl/item626862785_cas ... slask.html
http://www.allegro.pl/item624108271_she ... tanio.html
http://www.allegro.pl/item618588377_mob ... _olej.html
http://www.allegro.pl/item617424199_mob ... ownia.html
może wystarczy któryś z nich?
...a i rozumiem, że nie mam się martwić tym co było lane wcześniej? żadnych próbek do laboratorium
Pozdrawiam J.M.
ok przymierzam się do, któregoś z tych trzech poleconych... ale... nie chce być upierdliwa ale malkolm zasugerował, że niebardzo się nadają oleje przeznaczone do silników, które mają filtr dpf do mojej Madzi, niepokoi mnie też trochę fakt że na tych olejach często napisane jest, że to do nowoczesnych silników (czy 2001 rocznik można uznać za nowoczesny?!?
mam upatrzone jeszcze te:





może wystarczy któryś z nich?
...a i rozumiem, że nie mam się martwić tym co było lane wcześniej? żadnych próbek do laboratorium
Pozdrawiam J.M.
- Od: 28 kwi 2009, 12:09
- Posty: 18
- Skąd: o/Gliwic
- Auto: mazda 323F BJ 2001 diesel 2.0
Laurelin napisał(a):a było w poradniku, że oleje firmy DEXELIA są przeznaczone dla Mazd...
jakim poradniku? dexelia to zwykly olej taki jak mase innych.niczym sie nie rozni.jest produkowany przed firme Total a mazda okrywa ten produkt swoja marka.w zwiazku z tym rzecza normalna jest ze mazda bedzie zalecac ten olej zeby robic kase.
dexelia 50 zeta kosztuje na allegro.w serwisie zalenie kosztuje o wiele taniej tylko ze z beczki.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Travisowski, jeżeli chodzi o DEXELIA zasugerowałam się tym tematem: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=diesel#4
dobra wybiore SHELLA XELIX a w sklepie zadecyduje czy lepiej SHELL HELIX PLUS 4L 10W40 czy może SHELL HELIX DIESEL PLUS 10W40,
filtry Knechta i to chyba by było na tyle (oczywiście jeszcze może mi się odmieni ale póki co to to : ) )
Dzieki, Pozdrawiam J.M.
dobra wybiore SHELLA XELIX a w sklepie zadecyduje czy lepiej SHELL HELIX PLUS 4L 10W40 czy może SHELL HELIX DIESEL PLUS 10W40,
filtry Knechta i to chyba by było na tyle (oczywiście jeszcze może mi się odmieni ale póki co to to : ) )
Dzieki, Pozdrawiam J.M.
- Od: 28 kwi 2009, 12:09
- Posty: 18
- Skąd: o/Gliwic
- Auto: mazda 323F BJ 2001 diesel 2.0
Laurelin jeśli cię stać to lej 5w30 jeśli nie to 10w40. poczytaj w dieslu, bardzo wiele osób stosuje takie oleje i nie ma problemów
per Malkolm... zresztą nie jedyna osoba pisze o tym, że taki wlewa – tylko dobrej jakości – i nie ma problemów, stąd właśnie moje propozycje
- Od: 28 kwi 2009, 12:09
- Posty: 18
- Skąd: o/Gliwic
- Auto: mazda 323F BJ 2001 diesel 2.0
Krisek widzę że przez ostatnie kilka stron toczy się dyskusja o olejach xxW30. Przodujesz między innymi Ty. Czemu nie oleje xxW40 lub xxW50? Lato w naszym kraju (zwłaszcza w mieście w korku) może doprowadzić do naprawdę wysokiej temp. otoczenia i olej W30 chyba nie jest wystarczający...
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
jak nie jak jak tak ... jak w30 to w30
0 to tylko chodzi o zimny olej ochrona wysokiej temperaturze dalej jest jak przy kazdym w30 ... juz bylo to opisane ....
jesli producent zaleca w40 w50
to tego sie trzymaj
Temperatury umnie sa porownywalne z tymi w PL albo i wyzsze nawet ...
Przyklady z zycia wziete:
Kolega. Amsoil 0w30 Silverado 4.8L caly rok 0w30
Inny kolega South Floryda and 152tys Mil przejechane na SSO 0w30
Floryda jest bardzo ciepla ...
I duzo innych przykladow ...
0 to tylko chodzi o zimny olej ochrona wysokiej temperaturze dalej jest jak przy kazdym w30 ... juz bylo to opisane ....
jesli producent zaleca w40 w50
to tego sie trzymaj
Temperatury umnie sa porownywalne z tymi w PL albo i wyzsze nawet ...
Przyklady z zycia wziete:
Kolega. Amsoil 0w30 Silverado 4.8L caly rok 0w30
Inny kolega South Floryda and 152tys Mil przejechane na SSO 0w30
Floryda jest bardzo ciepla ...
I duzo innych przykladow ...
Ostatnio edytowano 6 maja 2009, 21:09 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
mimo ze pytanie kierujesz do kriska napisze cos od siebie.w30 jest wystarczajacy.wez jakikolwiek olej i sprawdz zakres temperaturowy.jesli na US mazda zaleca w20 (wyliczasa zreszta na podstawie srednich bo jak wiadomo stanow kilka jest) to w30 w Polsce jest wystarczajacy. w40 nie ma uzasadnienia temperaturowego w naszych warunkach klimatycznych.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
rozumiem ze twoja wersja 2.0 to US
tam zalecany olej to 5w20
a ty uzywasz 10w40
5w30 ... szybciej dotrze do lozysk ktore przynim benda sie slabiej grzaly ...
Bedziesz mial latwiejsze starty ... Bedziesz mial mniejsze spalanie ....
Ogulnie bedziesz uzywal oleju ktory powinien byc tam na 1 miejscu
0w30 albo 5w30 ...
ale oczywiscie to twojej auto I smialo
mozesz uzywac co lubisz ...
tam zalecany olej to 5w20
a ty uzywasz 10w40
5w30 ... szybciej dotrze do lozysk ktore przynim benda sie slabiej grzaly ...
Bedziesz mial latwiejsze starty ... Bedziesz mial mniejsze spalanie ....
Ogulnie bedziesz uzywal oleju ktory powinien byc tam na 1 miejscu
0w30 albo 5w30 ...
ale oczywiscie to twojej auto I smialo
siechu napisał(a):spalanie to ok 8.0 na trasie i ok 9 w mieście (wg komputera)
po raz kolejny pisze!! spalanie wg komputera to sobie w buty mozna wsadzic.nie ma zadnego odzwierciedlenia w rzeczywistosci.8l w trasie oki zgadzam sie ale w miescie 9l?to chyba nie w wawie.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki