Opony letnie i wielosezonowe
He, he Spróbujcie pojeździć sobie zimą po mazurskich lasach na zwykłych czy całorocznych oponach.
W tamtym roku miałem okazję w powyższych warunkach zrobic test 4 opon zimowych GoodYear GW3, Dunlop M3, Pirelli Snow Sport i Dębica Frigo Directional. W tych samych warunkach(głeboki śnieg w lesie) najlepiej spisały się polskie Dębice na mojej madzi. Samochód jechał do przodu do póki snieg nie właził na maskę. Podobnie zachowały sie Pirelli tyle że ocena nie jest obiektywna bo były testowane w aucie 4x4. Najgorzej wypadły Dunlop i GoodYear. Sytuacja zmienia się na mokrym i suchym asfalcie. Tutaj okazały się lepsze zachodnie gumy(cichsze i lepiej trzymające)
W tamtym roku miałem okazję w powyższych warunkach zrobic test 4 opon zimowych GoodYear GW3, Dunlop M3, Pirelli Snow Sport i Dębica Frigo Directional. W tych samych warunkach(głeboki śnieg w lesie) najlepiej spisały się polskie Dębice na mojej madzi. Samochód jechał do przodu do póki snieg nie właził na maskę. Podobnie zachowały sie Pirelli tyle że ocena nie jest obiektywna bo były testowane w aucie 4x4. Najgorzej wypadły Dunlop i GoodYear. Sytuacja zmienia się na mokrym i suchym asfalcie. Tutaj okazały się lepsze zachodnie gumy(cichsze i lepiej trzymające)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):Dębica Frigo Directional
Potwierdzam, że na śniegu to jeden z najlepszych opon. Żeby nie było że jestem stronniczy – sam mam do Madzi na zimę Dunlopy...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
no to i ja sie wypowiem prawda jest taka że opona całoroczna jest powiedzmy wystarczająca w zimie i lecie sam mam dwa komplety bo tak kupiłem ale brat ma całoroczne kumho i jest zadowolony na zwykłe sytuacje drogowe są ok natomiast podjazdy w zawoi i szczyrku to już inna bajka ale też sobie radzą. Druga sprawa ja uważam ze lepiej jest mieć nową całoroczą niż używaną zimówke bo tak naprawdę przy zimówce bardzo ważna jest wysokość bieżnika. I teraz pytanie skąd sie bierze tyle używek zimówek w polsce ano przyjeżdzają z zachodu a dlaczego bo dla polaka 4mm bieżnika to prawie nowa opona a dla niemca czy austyjaka to złom ti ten fakt już dawno udowodniły testy. A noi jeszcze jedno byłem niedawno zmieniać buty na zimę przychodziło masę ludzi pytało o używane zimówki i kupowało 5mm bieżnika z zachodu opona sześć lat 80zł za sztukę a nowa całoroczna dębica nawigator 2 (nowość wygląd bieżnika bardzo obiecujacy) w tym samym rozmiarze kosztowała 110 wiec co byście panowie wybrali bo ja napewno nówkę całoroczną. A zdaża mi sie dosyć częśto być w górach zimą i nieraz śmiech mnie bierze jak miejcowy góral jedzie na łysawych D124 a nowobogacki koleś z [tiiit] zimówkami łańcuchami na kołąch elektroniką w aucie nie potrafi sobie poradzić i stoi nawet najlepsza zimówka przy braku umiejętności nie pomoże.
pozdrawiam.
pozdrawiam.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Ja mam dwa komplety zima i lato i nikt mnie nie przekona do uniwersalnych. Za dużo kilometrów w zimie pokonuje aby sobie pozwolić na taki rarytas jak Całoroczne, z tego większość tych kilometrów to drogi totalnie zaśnieżone (ot uroki mieszkania na zadupiu) nie raz zdażało mi sie jechać tak jak pisze tomekrvf że autem odwalałem robote za drogowców. W takich warunkach żadne całoroczne gumy sobie rady nie dawały, a miałem takowe na początku swojej kariery motoryzacyjnej. Było to dawno, do momentu kiedy to mój tatulo zakupił pierwsze zimówki i spróbowałem jak sie na nich jeździ. Szybko i ja sobie sprawiłem komplecik, co prawda był fakt, używany, ale był o niebo lepszy od całorocznych goodyerów które wtedy miałem, które to notabene uważałem za najlepsze opony na jakich miałem okazje jeździć.
Druga sprawa to lato. Letnie to letnie. Twardsze i lepiej przystosowane do gorącego asfaltu, wyższy indeks prędkości, choć napewni ich wadą bywa aquaplaming, który wg mnie jest nieco bardziej zauważalny niż w uniwersalnych, a i kształt bieżnika często wyklucza jazde w zimie.
Druga sprawa to lato. Letnie to letnie. Twardsze i lepiej przystosowane do gorącego asfaltu, wyższy indeks prędkości, choć napewni ich wadą bywa aquaplaming, który wg mnie jest nieco bardziej zauważalny niż w uniwersalnych, a i kształt bieżnika często wyklucza jazde w zimie.
ja kupilem madzie z oponami good year vecto3 na tyle -wielosezonowe
ich opis w necie niestety nie nastroil mnie pozytywnie: "lepsze od letnich w zime, i od zimowych w lato"
kiedys jezdzilem na wielosezonowych pirelkach kolezanki charade 1.0d, i nawet do solden pojechalismy, ale prosze Was! ...nie rozwijalem wiecej niz 110kmph!
osobiscie jestem przekonany, ze jak spadnie snieg, to zadne letnie, badz wielosezonowe nie dadza rady...
co do suchego asfaltu zima, to sam sie zastanawiam do jakiej temperatury letnie/wielosezonowe sie sprawdzaja
przetestowalem na kilku autach Pirelli SnowControl -polecam, i ich nastepce SnowSport
http://forum.fiat-coupe.pl/viewtopic.php?t=8713dyskuzja na temat zastosowania opon zimowych i uniwersalnosci letnich na forum coupe
ich opis w necie niestety nie nastroil mnie pozytywnie: "lepsze od letnich w zime, i od zimowych w lato"
kiedys jezdzilem na wielosezonowych pirelkach kolezanki charade 1.0d, i nawet do solden pojechalismy, ale prosze Was! ...nie rozwijalem wiecej niz 110kmph!
osobiscie jestem przekonany, ze jak spadnie snieg, to zadne letnie, badz wielosezonowe nie dadza rady...
co do suchego asfaltu zima, to sam sie zastanawiam do jakiej temperatury letnie/wielosezonowe sie sprawdzaja
przetestowalem na kilku autach Pirelli SnowControl -polecam, i ich nastepce SnowSport
http://forum.fiat-coupe.pl/viewtopic.php?t=8713dyskuzja na temat zastosowania opon zimowych i uniwersalnosci letnich na forum coupe
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
moje doswiadczenia w temacie opon:
generalnie kazda opona "sie toczy", niektore sa lepsze, bo cichsze, inne bo ekonomiczniejsze, ale wystarczy jedna, badz dwie ekstremalne sytuacje, aby ocenic, czy opona jest DOBRA! /to moje subiektywne zdanie/
OPEL Astra Classic 4d 1.6
Firestone F590 175/70R13 /letnie/ -FATALNE!, silnie uslizgowe nawet na suchym, jedynie trwale i male opory toczenia
PIRELLI SnowControl 185/60R14 /zimowe/ -BARDZO DOBRE! dobre trzymanie boczne, predkosc przejazdow ok 20/30kmph wiecej od innych uczestnikow drogi, to o czyms moze swiadczyc, POLECAM
coupe
GoodYear F1 205/55R16 /letnie/ -BARDZO DOBRE! nawet wzorcowe, hamowanie, woda, trzymanie boczne POLECAM!
Marshall SuperSport II 215/40R16 /letnie/ -REWELKA! gorzej z woda od F1, ale na suchym o wiele lepiej sie trzymaly, moze dlatego, ze mniejszy profil /oba zestawy na przodzie/ POLECAM!
BARUM Bravuris 225/45R16 /letnie/ -DOBRE, w sumie potrzebowalem szerszych opon na tyl, zeby nie uciekal w zakretach, i spelnialy role, na wodzie ok, nie mialem zadnych przeciwskazan OK
PIRELLI SnowControl 195/65R15 /zimowe/ -tak jak poprzednio, z ta roznica, ze generalnie coupe staralem sie nie jezdzic w zime ze wzgledu na jego wlasciwosci jezdne
POLECAM
ponadto:
PIRELLI P6000 /to letnie, zeby nie bylo watpliwosci.../ na AUDI 80 B4 2.0 205/50R15 -bardzo dobre oponki, i szczerze mowiac, jedne z najlepszych na jakich jezdzilem i pamietam
POLECAM
DEBICA Frigo /zimowe/ na kangoo, calkiem niezle, czesto blokujace kola /bo bez ABS nawet w najbogatszej wersji...
/, ale trzymanie boczne i na snieg naprawde niezle
inna uwaga:
uzywki kupuje bardzo czesto, i zdaje sobie sprawe, ze moga byc w roznym stanie, ale jeszcze nigsy sie nie "przejechalem", moze dlatego ze kupuje je u "gumolepa" i on mi je montuje od-zaraz, mysle, ze jakby mial podejrzenia, ze sa lipne, to nie sprzedawalby ich, po co ma sobie robic "bardache", moze warto zwrocic na to uwage,
a-ha, no i madzia
przod: BARUM Brillantis 165/65R13 /letnie/ -PORAZKA!... szczerze mowiac, myslalem /po doswiadczeniach z coupe/, ze barum bedzie duzo lepsze, ale moze to wina rozmiaru, nie trzymaja bocznie, z woda slabiutko, hamowanie tez nie najlepiej NIE POLECAM
tyl: GoodYear Vector 3 165/65R13 /wielosezonowe/ -SREDNIE! na deszczu chodza tak jak przod, moze bokiem nie czuje ich, bo to tyl, ale hamowanie tez jakos srednio... no i mi sie gula zrobila, moze to wszystko dlatego, ze wygladaja mi na stare, a nie sprawdzalem mich wieku...
co na zime?
kolega odstepuje mi "for free" z AX jakies Conti 145/..R13, ciekaw jestem co to jest, jezeli nie wypali, to pewnie za doswiadczeniami poprzednich lat wezme jakies Pirelki snowcontrol w rozmiarzez 145-165...
/powyzsze opinie sa jak najbardziej subiektywne i dotycza tylko moich wlasnych doswiadczen/
generalnie kazda opona "sie toczy", niektore sa lepsze, bo cichsze, inne bo ekonomiczniejsze, ale wystarczy jedna, badz dwie ekstremalne sytuacje, aby ocenic, czy opona jest DOBRA! /to moje subiektywne zdanie/
OPEL Astra Classic 4d 1.6
Firestone F590 175/70R13 /letnie/ -FATALNE!, silnie uslizgowe nawet na suchym, jedynie trwale i male opory toczenia
PIRELLI SnowControl 185/60R14 /zimowe/ -BARDZO DOBRE! dobre trzymanie boczne, predkosc przejazdow ok 20/30kmph wiecej od innych uczestnikow drogi, to o czyms moze swiadczyc, POLECAM
coupe
GoodYear F1 205/55R16 /letnie/ -BARDZO DOBRE! nawet wzorcowe, hamowanie, woda, trzymanie boczne POLECAM!
Marshall SuperSport II 215/40R16 /letnie/ -REWELKA! gorzej z woda od F1, ale na suchym o wiele lepiej sie trzymaly, moze dlatego, ze mniejszy profil /oba zestawy na przodzie/ POLECAM!
BARUM Bravuris 225/45R16 /letnie/ -DOBRE, w sumie potrzebowalem szerszych opon na tyl, zeby nie uciekal w zakretach, i spelnialy role, na wodzie ok, nie mialem zadnych przeciwskazan OK
PIRELLI SnowControl 195/65R15 /zimowe/ -tak jak poprzednio, z ta roznica, ze generalnie coupe staralem sie nie jezdzic w zime ze wzgledu na jego wlasciwosci jezdne
ponadto:
PIRELLI P6000 /to letnie, zeby nie bylo watpliwosci.../ na AUDI 80 B4 2.0 205/50R15 -bardzo dobre oponki, i szczerze mowiac, jedne z najlepszych na jakich jezdzilem i pamietam
DEBICA Frigo /zimowe/ na kangoo, calkiem niezle, czesto blokujace kola /bo bez ABS nawet w najbogatszej wersji...
inna uwaga:
uzywki kupuje bardzo czesto, i zdaje sobie sprawe, ze moga byc w roznym stanie, ale jeszcze nigsy sie nie "przejechalem", moze dlatego ze kupuje je u "gumolepa" i on mi je montuje od-zaraz, mysle, ze jakby mial podejrzenia, ze sa lipne, to nie sprzedawalby ich, po co ma sobie robic "bardache", moze warto zwrocic na to uwage,
a-ha, no i madzia
przod: BARUM Brillantis 165/65R13 /letnie/ -PORAZKA!... szczerze mowiac, myslalem /po doswiadczeniach z coupe/, ze barum bedzie duzo lepsze, ale moze to wina rozmiaru, nie trzymaja bocznie, z woda slabiutko, hamowanie tez nie najlepiej NIE POLECAM
tyl: GoodYear Vector 3 165/65R13 /wielosezonowe/ -SREDNIE! na deszczu chodza tak jak przod, moze bokiem nie czuje ich, bo to tyl, ale hamowanie tez jakos srednio... no i mi sie gula zrobila, moze to wszystko dlatego, ze wygladaja mi na stare, a nie sprawdzalem mich wieku...
co na zime?
kolega odstepuje mi "for free" z AX jakies Conti 145/..R13, ciekaw jestem co to jest, jezeli nie wypali, to pewnie za doswiadczeniami poprzednich lat wezme jakies Pirelki snowcontrol w rozmiarzez 145-165...
/powyzsze opinie sa jak najbardziej subiektywne i dotycza tylko moich wlasnych doswiadczen/
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Mam Barumy całoroczne i zimówki. Żadnej różnicy.... chociaż jest ... zimówki są głośniejsze.
Jeśli idzie o jazdę po śniegu to wiadomo, że zimówki są lepsze ponieważ mają bardziej "traktorowy" bieżnik. W mieście takiej śnieżnej zimy to mamy kilka dni. Głównie to chlapa, a całoroczne mają bardzo dobry bieżnik do odprowadzania wody i błota. Dlatego nie ma testów porównawczych w takich warunkach zwłaszcza z oponami całorocznymi nie zestawia się zimówek.
Jeśli idzie o jazdę po śniegu to wiadomo, że zimówki są lepsze ponieważ mają bardziej "traktorowy" bieżnik. W mieście takiej śnieżnej zimy to mamy kilka dni. Głównie to chlapa, a całoroczne mają bardzo dobry bieżnik do odprowadzania wody i błota. Dlatego nie ma testów porównawczych w takich warunkach zwłaszcza z oponami całorocznymi nie zestawia się zimówek.
Ja wcześniej jeździłem na zimówkach z przodu i całorocznych z tyłu (Frigo + Navigator). Dupsko mi tańczyło ciągle, jak tylko był śnieg na drodze. W Mazdzie mam komplet 4 opon zimowych (znów Dębica Frigo Directional, bo w poprzednim aucie sprawdziły się znakomicie, a w obecnym jeszcze lepiej). I przez 11500 km (odpukać) ani razu nie wpadłem w poślizg, nie licząc hamowania
.
Dębica Frigo ma jaszcze tą zaletę, że są cichsze od moich... letnich (Fulda Attiro Carat + Kleber Dynaxer HP2). Mój ojciec posiada natomiast Kormorany (ale nie wiem jaki model) – wczoraj siadłem do jego auta i myślałem, że mu jakieś łożysko padło, bo nie wiedziałem, że już kapcie zmienił
Dębica Frigo ma jaszcze tą zaletę, że są cichsze od moich... letnich (Fulda Attiro Carat + Kleber Dynaxer HP2). Mój ojciec posiada natomiast Kormorany (ale nie wiem jaki model) – wczoraj siadłem do jego auta i myślałem, że mu jakieś łożysko padło, bo nie wiedziałem, że już kapcie zmienił

nemi napisał(a):Navigator
to jest całoroczny tylko z nazwy prawdziwa całoroczna jak spojrzysz na bieznik to w środkowej części są lamelki takie jak w zimówce a po zewnątrz szerokie rowki do odprowaszenia wody i proste nacięcia zamiast lamelków i tak wygląda nowy nawigator 2 dopiero tego nazwałbym całorocznym choć do kumho brata jeszcze mu daleko. Ojciec kupił właśnie nawigatora 2 wiec po pierwszym śniegu powiem co są warte natomiast nawigator 1 to szajs a nie opona całoroczna (jest do D w zimie i w lecie).
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Uzywam zimowek tylko w MPV. Majac kola 205/65/15 , kazdy cm2 powierzchni bieznika sie liczy, a zimowa naprawde ulatwia jazde zonie jej MPV w zimie. Obecne zimowki to X-Ice Michelin, sa rewelacyjne na czarnym lodzie, juz sie w tym roku przekonalem :–)
Natomiast do mojego Tribute nie zakladam jak na razie zimowek. Caloroczne z ktorymi go kupilem sa jeszcze we wzglednie dobrym stanie ~50k km, a ich rozmiar daje lepsza przyczepnosc niz MPV. Ale niewykluczone, ze za 1-2 lata rozejrze sie za osobnym kompletem na zime.
Pozdrawiam
Janokal
Natomiast do mojego Tribute nie zakladam jak na razie zimowek. Caloroczne z ktorymi go kupilem sa jeszcze we wzglednie dobrym stanie ~50k km, a ich rozmiar daje lepsza przyczepnosc niz MPV. Ale niewykluczone, ze za 1-2 lata rozejrze sie za osobnym kompletem na zime.
Pozdrawiam
Janokal
-
Gość
a wie ktos moze jakie powinno byc cisnienie w dojazdówce? pech chcial ze wczoraj zeszlo mi cale powietrze z kola i musialem zalozyc dojazdowke – jednak gdy opuscilem samochod z podnosnika okazalo sie ze miedzy podlozem a felga jest 1cm!! w wulkanizacji dopompowali mi do 3,5 atmosfer tak ze wysokosc byla w miare prawidlowa jednak gosciu powiedzial mi ze to za duzo
swoja droga musze pochwalic ponownie Pirelli P6000 – powietrze zeszlo mi na trasie torunskiej a poniewaz byl korek nie chcialem robic zatoru (rowniez mialem na uwadze wzgledy bezpieczenstwa) przejechalem na calkowitym kapciu toczac sie 20-30km/h ok 3 kilometrow – opona nie zostala przecieta ani zniszczona
swoja droga musze pochwalic ponownie Pirelli P6000 – powietrze zeszlo mi na trasie torunskiej a poniewaz byl korek nie chcialem robic zatoru (rowniez mialem na uwadze wzgledy bezpieczenstwa) przejechalem na calkowitym kapciu toczac sie 20-30km/h ok 3 kilometrow – opona nie zostala przecieta ani zniszczona

To moze ja zapytam .....
Jak najlepiej przechowywac letnie opony w domowych warunkach ...
Moje obecnie leza w workach foliowych na szafie jedna na drugie ( 3 szt ) jedna luzem w worku oparta o sciane. Moze tak byc czy moze cos z nimi robic przekladac co jakis czas nie wiem ..
Jak najlepiej przechowywac letnie opony w domowych warunkach ...
Moje obecnie leza w workach foliowych na szafie jedna na drugie ( 3 szt ) jedna luzem w worku oparta o sciane. Moze tak byc czy moze cos z nimi robic przekladac co jakis czas nie wiem ..
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Witam
Jak w tytule-zamierzam kupić letnie opony (195/60R15 88H) moje stare są już skatowane.
Mam pytanie jakie opony polecacie (w rozsądnej cenie).
Czy ktoś wie o jakichś fajnych sklepach (Warszawa i okolice), a może widział gdzieś przeceny. Zimą podobno są tańsze, ale dziś znajomy powiedział mi że lepiej poczekać na letnie promocje-co o tym uważacie.
Jak w tytule-zamierzam kupić letnie opony (195/60R15 88H) moje stare są już skatowane.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Mam pytanie jakie opony polecacie (w rozsądnej cenie).
Czy ktoś wie o jakichś fajnych sklepach (Warszawa i okolice), a może widział gdzieś przeceny. Zimą podobno są tańsze, ale dziś znajomy powiedział mi że lepiej poczekać na letnie promocje-co o tym uważacie.
- Od: 6 wrz 2005, 17:51
- Posty: 98
- Skąd: Warszwa
- Auto: 626GF 1998 2.0 16v
Ja na tą zimę kupiłem węższe oponki 155/80/13 (fabrycznie 175/70/13) Courier SnowFox się nazywają. Na początku jak jeszcze nie było śniagu to trochę lipa. W porównaniu do moich letnich deszczowych uniroyalow 195/50/15 to sporo gorzej. Ale jak Spadł śnieg, breja, lód, śnieg z deszczem : nie żałuje żadnej złotówki. Jak było awaryjne hamowana na trasie to juz widziałem swój przód w bagażniku samochodu przede mną i... zatrzymałem się z metr przed nim! Za opony zapłaciłem po 95zł za sztukę. W zeszłym roku kupiłem używki 175.. Goodyear UltraGrip 5, tragedia, koszmar, nigdy więcej uzywanych opon!
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):Ja na tą zimę kupiłem węższe oponki 155/80/13 (fabrycznie 175/70/13) Courier SnowFox się nazywają.
Ale tej samej firmy letnie, czyli Courier Driver, to niestety średni wynalazek. Na suchym jest dobrze, ale na mokrym robi się cienko, cieniutko. Szczególnie dramatycznie wygląda ruszanie spod świateł na mokrym asfalcie. Przyczepność zero i praktycznie trzeba ruszać jak na zlodowaciałym śniegu – czasami nawet z dwójki
pzdrw
w.
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
donwito napisał(a):Na suchym jest dobrze, ale na mokrym robi się cienko, cieniutko
o witam w klubie
Ja proponuje poszukać w interneci. Jest najtaniej, moożna zaoszczędzić kilkadziesiąt złotyszy. Chodzi o portale z nowymi oponami, np : www.opony.com i kilkanaście innych. poszukaj w goglach
Waluś napisał(a):a proponuje poszukać w interneci. Jest najtaniej, moożna zaoszczędzić kilkadziesiąt złotyszy. Chodzi o portale z nowymi oponami, np : www.opony.com i kilkanaście innych. poszukaj w goglach
a ja kupowałem u walkanizatora i cena była niższa niż tych z netu

- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: rafiik98 i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki