Oleje silnikowe
To jaki konkretnie olej byś polecał? Nie jestem zadowolony bo bardzo ciężko zejść poniżej 15 l i szczerze nie miałem pojęcia, że to może być przez olej i co ile powinienem przy tym silniku olej wymieniać?
- Od: 25 cze 2008, 23:07
- Posty: 55
- Skąd: EPI
- Auto: mx-6 KL
zaleznie od tego jak jezdzisz i ile jezdzisz ...
Miasto – zmiany czesciej .....
Trasy – zmiany rzadziej .....
jaki olej zaleca producent ? ( w ksiazce albo na korku co napisane )
Olej jaki mozesz tani kupic byle byl SM / SL certyfikowany .... + Dobry Filtr Oleju + Powietrza ...
Zmiana Filtra Oleju I Oleju co 8K-10K lub rok czasu .... przy firmowym oleju albo 6 miesiecy przy Dino.
ja bym sprubowal 5w30 moze 5w40 ... nieznam twojego silnika ...
Kontroluj poziom po zmianie ....
Mobil 1/Esso jest dobrym wyborem.
Shell rowniez ....
Miasto – zmiany czesciej .....
Trasy – zmiany rzadziej .....
jaki olej zaleca producent ? ( w ksiazce albo na korku co napisane )
Olej jaki mozesz tani kupic byle byl SM / SL certyfikowany .... + Dobry Filtr Oleju + Powietrza ...
Zmiana Filtra Oleju I Oleju co 8K-10K lub rok czasu .... przy firmowym oleju albo 6 miesiecy przy Dino.
ja bym sprubowal 5w30 moze 5w40 ... nieznam twojego silnika ...
Kontroluj poziom po zmianie ....
Mobil 1/Esso jest dobrym wyborem.
Shell rowniez ....
Dzięki za rady, ale chyba do kolejnej wymiany czyli jeszcze 5 – 7k się przemęczę na tym castrolu a później spróbuje może 5w30
- Od: 25 cze 2008, 23:07
- Posty: 55
- Skąd: EPI
- Auto: mx-6 KL
Poczekaj, aż ktoś się wypowie co ma auto z takim silnikiem. Ja bym szedł raczej w stronę 5w-50 syntetyk, niż 5w-30 (który jest raczej do nowocześniejszych konstrukcji).
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi
- Od: 25 cze 2008, 23:07
- Posty: 55
- Skąd: EPI
- Auto: mx-6 KL
mentos189 napisał(a):Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi
Nic go nie trafi jedynie syntetyka moze troche wiecej znikac wszystko zalezy od stanu silnika. Ja jestem za tym zeby jak najdluzej lac syntetyk.
- Od: 18 gru 2008, 16:43
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX5
Takich mam wspaniałych mechaników w okolicach, że przy przebiegu 125 k mojemu kuzynowi w accordzie zalali mineralny zaznaczę że auto świeżo sprowadzone z niemiec. Nie znam się zbytnio na mechanice, ale tak słyszałem, że zimeringi szlag trafi chyba po to jest to 4um żeby można było zaczerpnąć opini innych. Więc jaki olej byście polecali do mojego silnika?
- Od: 25 cze 2008, 23:07
- Posty: 55
- Skąd: EPI
- Auto: mx-6 KL
moro napisał(a):mentos189 napisał(a):Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi
Zrób płukankę po tym "wspaniałym" magnetiku i zalej full syntetyk 5w40 i cacy
Zrób dokładnie tak jak moro napisał , a jak chcesz konkretnie to zalej pełny systetyk 5w-40 np. valvoline, mobil, motul
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Też leję Castrola do "szóstki" i nie rozumiem.
Globy napisał(a):Też leję Castrola do "szóstki" i nie rozumiem.
Ale jakiego castrola lejesz?
- Od: 25 cze 2008, 23:07
- Posty: 55
- Skąd: EPI
- Auto: mx-6 KL
Jaksa napisał(a): No własnie , wracajac do wycieku przy intercoolerze hm.... gdy jest wszystko szczelne olej bedzie "odkładał się " w kaloryferze do momentu zassania do cylindra nastepnie .... wiadomo , rozkreci silnik do maksymalnych obrotów ( wyłączenie kluczyka w stacyjce nic nie daje ) proponuje upewnic się czy w coolerze sa tylko sladowe ilosci oleju ....
Tak przeglądnąłem ten temat i się natknąłem na ta wypowiedź i mnie to zaciekawiło hehe. I moje pytanie (jeśli głupie to wybaczcie
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
–>
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki