Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez elmaciek » 28 wrz 2010, 17:58

ZOOMik napisał(a):
elmaciek napisał(a):dzięki :). dziś zamówię felgi i conti ts830. bardzo je chwalą choć podobno szybciej się ścierają niż konkurencja. zastanawiałem się jeszcze nad good year ug7+, ale conti wygrały.

Bo Conti to też bardzo dobra opona, tyle, że trzeba bardziej uważać na mokrym, bo jest mniej odporna na aquaplaning oraz droga hamowania w takich warunkach jest trochę dłuższa. Na suchej nawierzchni też ciut gorzej się prowadzi. Za to ma lekką przewagę na śniegu. Poleciłbym ją zwłaszcza dla jeżdżących (lub zapuszczających się często) po mocno zaśnieżonych terenach. UG zaś bardziej tym, co śmigają głównie „w miejskiej dżungli” po koleinach pełnych solanki i błota pośniegowego ;)


Szkoda że wcześniej tego nie słyszałem. Ponieważ jeżdżę więcej po mieście bez wachania kupiłbym UG, bardziej mi się podobają a i nie są dużo droższe od conti. Dzisiaj przyszły continentale i będzie trzeba na nich śmigać :)
elmaciek
 

Postprzez McMan » 29 wrz 2010, 11:26

Hej,

dla stojacych przed wyborem (jak ja ;) ) pojawił się nowy test opon zimowych ADAC:
185/65/15
225/45/17

a tu jeszcze mały filmik fajnie pokazana różnica mozliwości najlepszych i najgorszych opon – hamowanie na śniegu i wodzie :|

edit:
pokazana na filmie różnica w hamowaniu na śniegu to porównanie opony letniej z zimową..

pzdr
Ostatnio edytowano 30 wrz 2010, 01:16 przez McMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez alezandra » 29 wrz 2010, 11:53

Koledzy a podpowiedzcie mi jaki powinien być standardowy rozmiar dla 626 gf na zimę na felgę 15, bo spotkałam się z kilkoma rozmiarami i mam mały mętlik? 195/60?, 185/65?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez Grzyby » 29 wrz 2010, 12:02

Szkoda że w tych testach nie ma np. Dębicy Frigo. W sumie to chyba w żadnych teście ADAC'a nie było "polskich" opon. A ciekawe jak by wypadły.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez McMan » 29 wrz 2010, 12:15

Grzyby napisał(a):Szkoda że w tych testach nie ma np. Dębicy Frigo. W sumie to chyba w żadnych teście ADAC'a nie było "polskich" opon. A ciekawe jak by wypadły.


Kiedyś się pojawiały testy 2006
szału nie było :(

alezandra napisał(a):Koledzy a podpowiedzcie mi jaki powinien być standardowy rozmiar dla 626 gf na zimę na felgę 15, bo spotkałam się z kilkoma rozmiarami i mam mały mętlik? 195/60?, 185/65?
pozdrawiam

na obu wymiarach nie powinno być problemu – ja bym wybrał 185 na nasze drogi, jeśli jednak auto do użytku raczej autostradowego i generalnie w lepszych warunkach to 195 powinien być również ok.

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez alezandra » 29 wrz 2010, 12:47

Dzięki wielkie McMan, i chyba 185/65 będą troszkę tańsze ;) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez Abaddon » 30 wrz 2010, 08:26

McMan napisał(a):na obu wymiarach nie powinno być problemu – ja bym wybrał 185 na nasze drogi, jeśli jednak auto do użytku raczej autostradowego i generalnie w lepszych warunkach to 195 powinien być również ok.

pzdr


No nie wiem czy nie będzie problemów.
Zobaczcie jak nisko jest osadzony kielich amortyzatora z tyłu...
Nowa opona zimowa z wysokością 65 + oblepione śniegiem koło = szuranie z tyłu ;P
Też niedawno to przerabiałem i stwierdziłem że dla świętego spokoju wydam ciut więcej i kupiłem 195/60/15.
Aha mówię o mojej GF z 2001 r. jak u ciebie osadzony jest kielich z rocznika 1999 to nie wiem...
lepiej to sprawdzić żeby nie było później kłopotów !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 13:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez mawa » 30 wrz 2010, 09:02

A nie lepiej po prostu sprawdzić jakie opony (i felgi) zaleca producent? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez alezandra » 30 wrz 2010, 09:47

mawa napisał(a):A nie lepiej po prostu sprawdzić jakie opony (i felgi) zaleca producent? ;)


No właśnie mawa tylko gdzie to sprawdzić? Bo mi tez zależało na takich informacjach, tylko że do nich nie dotarłam. Pozdrawiam
Abaddon dzieki za zwrócenie na to uwagi!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez mawa » 30 wrz 2010, 10:08

Ja u siebie znalazlem w instrukcji obsługi auta. Jak nie masz takiej papierowej to pewnie
na necie gdzieś znajdziesz jakiegoś PDFa.
Tak sie jeszcz zastanawiam czy na aucie nie ma żadnej naklejki z rozmiarami opon?

Może spróbuj poruszyć temat instrukcji na tym wątku viewtopic.php?f=89&t=12592&start=60
Ostatnio edytowano 30 wrz 2010, 10:14 przez mawa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez Grzyby » 30 wrz 2010, 10:14

Powinna być na drzwiach albo na słupku środkowym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez McMan » 30 wrz 2010, 10:35

Abaddon napisał(a):
McMan napisał(a):na obu wymiarach nie powinno być problemu – ja bym wybrał 185 na nasze drogi, jeśli jednak auto do użytku raczej autostradowego i generalnie w lepszych warunkach to 195 powinien być również ok.

pzdr


No nie wiem czy nie będzie problemów.
Zobaczcie jak nisko jest osadzony kielich amortyzatora z tyłu...
Nowa opona zimowa z wysokością 65 + oblepione śniegiem koło = szuranie z tyłu ;P
Też niedawno to przerabiałem i stwierdziłem że dla świętego spokoju wydam ciut więcej i kupiłem 195/60/15.
Aha mówię o mojej GF z 2001 r. jak u ciebie osadzony jest kielich z rocznika 1999 to nie wiem...
lepiej to sprawdzić żeby nie było później kłopotów !


że niby te dodatkowe 3,25 mm balonu unieruchomi Ci auto.. ? <oczy> <oczko>
tu jest dość pewne źródło:
dobór opon

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Abaddon » 30 wrz 2010, 14:38

McMan napisał(a):
że niby te dodatkowe 3,25 mm balonu unieruchomi Ci auto.. ? <oczy> <oczko>
tu jest dość pewne źródło:
dobór opon

pzdr


zrobię dziś zdjęcie i wrzucę – zobaczysz jak to u mnie wygląda :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 13:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez Abaddon » 30 wrz 2010, 14:51

Abaddon napisał(a):
McMan napisał(a):
że niby te dodatkowe 3,25 mm balonu unieruchomi Ci auto.. ? <oczy> <oczko>
tu jest dość pewne źródło:
dobór opon

pzdr


zrobię zaraz zdjęcie i wrzucę – zobaczysz jak to u mnie wygląda :]



EDIT:
Tak jest u mnie – opony założone 195/65/15 – stan bieżnika jakieś 5mm
http://img707.imageshack.us/img707/5154/obraz003qn.jpg

ten temat (odległości pomiędzy kielichem a oponą) był gdzieś już przerabiany...

Sory za post pod postem, proszę moda o połączenie postów albo wywalenie poprzedniego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 13:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez McMan » 30 wrz 2010, 15:03

Mam cień podejrzenia ;) , że wydaje Ci się, że wysokość boku opony przy 185/65 oraz 195/65 jest taka sama – nie jest. Profil to procent szerokości bieżnika więc odpowiednio dla 195/65 126,75mm, a 185/65 120,25, więc ubywa ponad 0,5 cm – dla 195/60 to 117mm więc różnica do 185/65 naprawdę niewielka.

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Abaddon » 30 wrz 2010, 16:28

Spoko spoko nie podejrzewaj mnie o to że tego nie wiem :P
Patrzę na to w ten sposób: jeżeli w tej chwili mam kilka milimetrów szczelinę przy obecnej wysokości bieżnika 5 mm to jeżeli wsadzę nową oponę o wysokości ok. 8mm ? to będzie tylko ze 2-3 mm prześwitu ...
Kielich oczywiście się nie rusza, ale to przecież jest zbyt mała szczelinka która zostanie.
W swoich wywodach ja cały czas mówię o różnicy pomiędzy oponami 195/60 a 195/65 i nie chodzi mi o to żeby porównywać je z 185/65 ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 13:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez ZOOMik » 30 wrz 2010, 19:41

Grzyby napisał(a):
Seraf napisał(a):a co sądzicie o Dębicy Frigo 2??

Bardzo dobra opona w wyśmienitej cenie.
Jak nie zamierzasz urządzać sobie w zimie ekstremalnych wyścigów a normalnie i bezpiecznie jeździć to będzie wyśmienita.
Sam takie kupię na tą zimę.

Nie wiem skąd te zachwyty?!

Grzyby napisał(a):Szkoda że w tych testach nie ma np. Dębicy Frigo. W sumie to chyba w żadnych teście ADAC'a nie było "polskich" opon. A ciekawe jak by wypadły.

Jak już wcześniej wspomniano ADAC testował Dębicę Frigo 2 o rozmiarze 195/65 R15 T w 2006 roku w samochodzie VW Golf z końcowym werdyktem „nie polecana” – opona ta wprawdzie wypadła spośród 13 testowanych najlepiej na śniegu i lodzie, ale równocześnie zajęła przedostanie miejsce na mokrym i tylko oczko lepiej na suchym. Bardzo podobnie oceniona została jeszcze w teście tygodnika Motor i również ten periodyk nie rekomendował tej gumy.
Nie jest problemem wyprodukowanie opony, która będzie dobra na śniegu, ale już znacznie trudniejszą sztuką jest, aby jednocześnie była równie dobra w pozostałych warunkach. Jest to o tyle ważne, że w zimie nie jeździmy wyłącznie po śniegu – statystycznie to nawet chyba coraz mniej. Zatem warto szukać takiej, która we wszystkich kategoriach prezentuje możliwie wyrównany, wysoki poziom.
Od siebie dodam, że miałem okazję podróżować na oponach Dębicy zarówno letnich jak i zimowych parę sezonów z racji ich użytkowania w autach służbowych i niczym pozytywnym nie zasłynęły, wręcz przeciwnie „niespodzianki” w postaci skrzywień, guzów a nawet wyłażących drutów raz na zawsze mnie do tej marki zniechęciły i nikomu tych opon nie polecam – wolę dołożyć parę zł i kupić coś z wyższej półki.

alezandra napisał(a):Koledzy a podpowiedzcie mi jaki powinien być standardowy rozmiar dla 626 gf na zimę na felgę 15, bo spotkałam się z kilkoma rozmiarami i mam mały mętlik? 195/60?, 185/65?

pozdrawiam

Obydwa te rozmiary nadają się do 626 – wybór należy do Ciebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez alezandra » 1 paź 2010, 11:05

Ciekawa dyskusja, dzięki za rady. Od siebie dodam, że rzeczywiście jak byk w instrukcji stoi, że do GF – ki pasują oba te rozmiary. Jak będzie w rzeczywistości z tym nieszczęsnym kielichem, zobaczy się w praktyce :D Jeden dylemat rozwiązany, teraz co gorsze – jakie opony....ciekawa propozycja (cenowa) to ten Firestone Winterhawk 2 EVO, ktoś miał pierwszego winterhawka?
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez Grzyby » 1 paź 2010, 12:05

Ja mam Firestona Vanhawk WInter, ale marne porównanie bo jak nazwa wskazuje mam go w dostawczaku.
Niemniej sprawdzają się wyśmienicie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ZOOMik » 1 paź 2010, 15:38

alezandra napisał(a):Ciekawa dyskusja, dzięki za rady. Od siebie dodam, że rzeczywiście jak byk w instrukcji stoi, że do GF – ki pasują oba te rozmiary. Jak będzie w rzeczywistości z tym nieszczęsnym kielichem, zobaczy się w praktyce :D

A jak ma być – dobrze będzie <spoko>

alezandra napisał(a):Jeden dylemat rozwiązany, teraz co gorsze – jakie opony....ciekawa propozycja (cenowa) to ten Firestone Winterhawk 2 EVO, ktoś miał pierwszego winterhawka?
pozdrawiam

Nie wiem, bo nie piszesz, jakim budżetem dysponujesz(?) ale, jeśli cena jest dla Ciebie absolutnym priorytetem, to Firestone Winterhawk 2 EVO będzie moim zdaniem dobrym wyborem (zdecydowanie lepszym niż Dębica) – opona w testach prezentuje średni poziom – jedynie zużycie jest ponadprzeciętne in minus. W odniesieniu do ww. poprzednia wersja 2 (bez EVO) wypada fatalnie na śniegu (gorzej nawet niż opona całosezonowa), co dyskwalifikuje ten model. Z kolei Wineterhawk pierwszej generacji słabszy jest na suchym oraz na mokrym (zwłaszcza) i jeszcze szybciej się zużywa, więc również nie jest wart zainteresowania.
No i już wiesz wszystko :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki