http://www.youtube.com/watch?v=L-sz-Zfn ... re=related
Oleje silnikowe
moro napisał(a):Ten Filmik jest jeszcze bardziej interesujacy, bo te mity sie niestety bardzo mocno trzymaja![]()
http://www.youtube.com/watch?v=L-sz-Zfn ... re=related
Szczegulnie na naszym forum
Krisek napisał(a):Maciej ... jesli auto nie bierze 5w30 – nie bedzie bralo 0w30 ...
Dlaczego?
Krisek napisał(a):Nie zalecali kiedys bo nie bylo ...
W 2002r nie było 0W30?
Podejrzewam, że były. Ciekawe co jest w instrukcji do nowej "6". Wątpię, że będzie coś typu 0W...
Krisek napisał(a):5w30 jest w pelni wymienne z 0w30 I daja taka sama ochrone i ma taka sama lepkosc wysokiej temperaturze ... a kiedy jest zimny jest zadszy dzieki temu przy starcie oszczedzasz silnik !
Czasami olej typu 5W jest jednak rzadszy niż 10W. I kończy się ciągłymi dolewkami.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
no oczywiscie ze
5w jest rzadszy od 10w bo to dwa rozne oleje rozne gestosci
mowiles o 5w30 a ja 0w30 ...
a po co ma byc cos o 0w30 jak w instrukcji bedzie .. 5w30 to logiczne 0w30 jest odpowiedni ?
wsadz do zamrarzarki
0w i 10w
0w40 i naprzyklad 10w40 ...
i bedziesz wiedzial czemu lepiej chroni .. twoje auto ...
Pozatym jak wiele razy mowilem
Kazdy niech uzywa to co chce .. A ja swoja wiedze o olejach i niezalezne analisy
wloze do swojej szufladki I czasami po burkam na forum .. jak ktos bedzie sie chcial nauczyc cos z dziedziny Trybologi odemnie to sie nauczy
a jak nie
to nie ..
Milego weekendu panowie...
0w30 ukazal sie okolo 1998 byl bardzo niedostepny
w 2002 roku wyszly 5w20 .. I tez nie bylo je latwo kupic ...
taka ciekawostka
Mobil 1 ... strona cytat
I jeszcze jeden
nawet Corvetty moga smiga na 0w30 silniki sie zatraaaaaaaa nieeee ! I wszyscy benda podawac do sadu M1...
my lepiej panie Macku bysmy wyjasnili czemu mamy takie roznice pomiedzy silnikami jesli chodz o ilosc oleju !
a tu dla kolegow co w innych jezykach mowia niz po Polsku ...
tak tak wiem reklama producenta .. ale jesli sprzedaje rozne oleje czemu mial by to wciskac i ryzykowac nad szarpnieciem marki ? Inna sprawa ze jak mowilem sa potwierdzone te tezy niezaleznymi UOAmi osob prywatnych...
5w jest rzadszy od 10w bo to dwa rozne oleje rozne gestosci
mowiles o 5w30 a ja 0w30 ...
a po co ma byc cos o 0w30 jak w instrukcji bedzie .. 5w30 to logiczne 0w30 jest odpowiedni ?
wsadz do zamrarzarki
0w i 10w
0w40 i naprzyklad 10w40 ...
Pozatym jak wiele razy mowilem
Milego weekendu panowie...
0w30 ukazal sie okolo 1998 byl bardzo niedostepny
w 2002 roku wyszly 5w20 .. I tez nie bylo je latwo kupic ...
taka ciekawostka
Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy is engineered to deliver outstanding engine protection and to offer improved fuel economy in vehicles where SAE 0W-30, 5W-30 or 10W-30 oil is recommended. This low friction, fully synthetic formulation increases engine efficiency and offers outstanding fuel economy. Over the life of your vehicle, Mobil 1 Advanced Fuel Economy can save over $400 in fuel costs.
Mobil 1 ... strona cytat
I jeszcze jeden
Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy outperforms conventional oils and meets or exceeds the warranty requirements for many GM, Ford, Chrysler and Toyota vehicles. It is suitable for the following:
* GM 6094M, GM 4718M (Corvette spec)
* Ford WSS-M2C929-A
* Chrysler MS-6395
* ILSAC GF-4 energy conserving
* API SM/CF
* ACEA A1/B1
Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy is recommended for all types of modern gasoline engines found in passenger cars, SUVs, vans and light trucks. It provides the superior low temperature protection of a 0W grade while providing the high temperature performance of an SAE 30.
nawet Corvetty moga smiga na 0w30 silniki sie zatraaaaaaaa nieeee ! I wszyscy benda podawac do sadu M1...
my lepiej panie Macku bysmy wyjasnili czemu mamy takie roznice pomiedzy silnikami jesli chodz o ilosc oleju !
a tu dla kolegow co w innych jezykach mowia niz po Polsku ...
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy, utrzymujący współpracujące elementy silnika w czystości, zapewniający ochronę przeciwzużyciową oraz redukcję konsumpcji paliwa. Olej Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 przewyższa wymogi najnowszych specyfikacji jakościowych, dyktowanych przez producentów pojazdów, dotyczących zarówno silników spalinowych i Diesla. Technologia, na podstawie której został opracowany olej Mobil 1 Fuel Economy 0W- 30 sprawdziła się w warunkach wyścigowych, a produkt używany jest przez kierowców samochodów wyścigowych na całym świecie. Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 można z powodzeniem stosować do każdego stylu jazdy w każdym miejscu na świecie, a jego jakość zapewniają ochronę silnika wszędzie tam, gdzie tradycyjne oleje się nie sprawdzają.
tak tak wiem reklama producenta .. ale jesli sprzedaje rozne oleje czemu mial by to wciskac i ryzykowac nad szarpnieciem marki ? Inna sprawa ze jak mowilem sa potwierdzone te tezy niezaleznymi UOAmi osob prywatnych...
Krisek napisał(a):a po co ma byc cos o 0w30 jak w instrukcji bedzie .. 5w30 to logiczne 0w30 jest odpowiedni ?
Nie podoba mi się to. Zobacz ile możliości zalania różnymi olejami jest w instrukcji do europejskiej wersji "6". Na Europę jest tylko 5W20 lub 5W30. Na inne kraje jest cała masa, w tym wynalazki typu 40, 30, 20, 20W20 i inne:

Krisek napisał(a):wsadz do zamrarzarki
0w i 10w
0w40 i naprzyklad 10w40 ...i bedziesz wiedzial czemu lepiej chroni .. twoje auto ...
Ja to wszystko rozumiem. Ale to nie mistrzostwa świata w długowieczności silników...
Czy on przeżyje 300kkm czy 300000kkm, to nie ma większego znaczenia...
A są silniki gdzie najlepszy jest 10W40, a Ci co lali syntetyki 5W40, to dolewali zwykle 0,2-0,3l na 1000km. O 0w40, to szkoda myśleć, bo wymian by nie było, tylko dolewki...
Krisek napisał(a):0w30 ukazal sie okolo 1998 byl bardzo niedostepny
w 2002 roku wyszly 5w20 .. I tez nie bylo je latwo kupic ...
taka ciekawostka
Wciąż jestem ciekawy co jest zalecane w najnowszych autach, powiedzmy z dwóch ostatnich lat produkcji, gdzie można było bez problemu kupić oleje typu 0W30.
Ja właśnie jestem tuż przed wymianą oleju i boję się zalać 0W30 zamiast rekomendowanego 5W30. Cena nie gra roli bo bańka 4l pełnego syntetyka (np. Motula 8100 X-LITE 0W30 albo Mobil1 0W30 Enhanced Fuel Economy Formula) jest droższa od takiej samej bańki Castrola Edge 5W30 lub Dexelii 5W30 (to chyba półsyntetyki) o $10-$15, więc raz na rok można się poświęcić... Tylko boję się, że coś szlag trafi...
Krisek napisał(a):my lepiej panie Macku bysmy wyjasnili czemu mamy takie roznice pomiedzy silnikami jesli chodz o ilosc oleju !
Na mnie nie licz. Żadnym Panem nie jestem.
Powinien wypowiedzieć się ktoś, kto oglądał oba silniki i ma o nich jakie takie pojęcie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Wiekszosc Toyot, Hond, Fordow tu zaleca 0w20 – 5w20
to cos podane wyzej z olejami jest stare od dawna mamy olej SM ..
SL podobno niszcza katalizatory ze wzgledu na duza ilosc ZDDP ..
ale ZDDP swietnie chroni slilnik dlatego firmy jak Royal Purple nie zmienily formul swoich oleji i zostali przy SL
to cos podane wyzej z olejami jest stare od dawna mamy olej SM ..
SL podobno niszcza katalizatory ze wzgledu na duza ilosc ZDDP ..
ale ZDDP swietnie chroni slilnik dlatego firmy jak Royal Purple nie zmienily formul swoich oleji i zostali przy SL
Krisek napisał(a):Wiekszosc Toyot, Hond, Fordow tu zaleca 0w20 – 5w20
I to mnie właśnie dziwi. Przecież zakres temperatur spotykanych a Ameryce Północnej jest trochę większy niż w Polsce. Zarówno na Alasce jak i pustynne tereny Nevady, Utah, Teksasu, temperatury są bardziej skrajne niż w Polsce.
Taki olej 5W20 na pustyni, to będzie jak woda...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445) 10.3 0w30
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 10.7 10w30
10.3 – 10.7
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 9.0 0w20
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 10.7 10w30
9 – 10.7
Takie male porownanie ... 0w30 vs 10w30 przy 100 stopniach ... roznica znikoma
0w20 vs 10w30 przy 100 stopniach .. roznica wieksza ... aleee w tym wypadku to 0w20 vs 10w30 ...
Wiec widzisz niby strach sie lac 0w20 a on porownywalnie chroni ....
A co do tych goracych miejsc nie wykluczone ze tam sa rekomendowane oleje inne ...
Ale Ontario ... tu gdzie ja mieszkam 0w20 5w20 .. jest rekomendowany ... I temperatury sa bardzo porownywalne z Polska moze troche zimniejsze zimy i cieplejsze lata
wiec te oleje w PL powinny sie spisywac znakomicie
wiec niema mowy o wodzie..
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 10.7 10w30
10.3 – 10.7
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 9.0 0w20
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 10.7 10w30
9 – 10.7
Takie male porownanie ... 0w30 vs 10w30 przy 100 stopniach ... roznica znikoma
0w20 vs 10w30 przy 100 stopniach .. roznica wieksza ... aleee w tym wypadku to 0w20 vs 10w30 ...
Wiec widzisz niby strach sie lac 0w20 a on porownywalnie chroni ....
A co do tych goracych miejsc nie wykluczone ze tam sa rekomendowane oleje inne ...
Ale Ontario ... tu gdzie ja mieszkam 0w20 5w20 .. jest rekomendowany ... I temperatury sa bardzo porownywalne z Polska moze troche zimniejsze zimy i cieplejsze lata
wiec te oleje w PL powinny sie spisywac znakomicie
wiec niema mowy o wodzie..
Koledzy. Machanikiem nie jestem ale tak na zdrowy rozum to w rozgrzanym silniku kazdy olej zawsze bedzie mial temperature bliska 90-100 st. bez wzgledu na pore roku. Wiec chyba najwazniejszy parametr to zachowanie oleju w niskich temp....
Od lat wierny tylko japończykom...

- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Maciej Loret napisał(a):Taki olej 5W20 na pustyni, to będzie jak woda...
W Wysokiej temperaturze każdy olej ma konsystencję wody. Chodzi o to, że nie każdy olej w ekstremalnych warunkach zachowuje swoje własności smarująco-chłodzące. Tutaj najlepsze są oleje syntetyczne. A tak przy okazji, to niedawno widziałem egzemplarz demonstracyjny Mercedesa W124 3.0 benzyna w kombi z 1990 roku i "przebiegiem" 2000 km ( dwa tysiące ), w którym silnik zalany był pełnym syntetykiem Liqui Moly, gdyż specjaliści z Mercedesa uznali, że jest to najlepszy olej do silników benzynowych. Nie przeraziło ich, że w momencie projektowania silnika nikt nie słyszał o olejach syntetycznych. Może da to do myślenia tym, którzy uważają, że nagar z oleju mineralnego lub pólsyntetycznego służy do uszczelniania silnika.

- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
A ja wlałem motula synergie 10w40 Sl/CF na razie test.
Auto chodzi wyraznie lepiej niz na petro canadzie 10w40, na zimnym jest ciszej.
Zastosowalem plukanke motula engine clean tez spoko.
Moj bagnet po 682km wyglada tak:
http://img49.imageshack.us/my.php?image=bagnetct2.jpg
Jak na wolnossacego diesla spoko chyba zwlaszcza ze po petro canadzie i agipie po 500km na bagnecie bylo juz czarno ze nie bylo widac nacięć.
Jezdzi ktos z was na motul-u ?
Auto chodzi wyraznie lepiej niz na petro canadzie 10w40, na zimnym jest ciszej.
Zastosowalem plukanke motula engine clean tez spoko.
Moj bagnet po 682km wyglada tak:
http://img49.imageshack.us/my.php?image=bagnetct2.jpg
Jak na wolnossacego diesla spoko chyba zwlaszcza ze po petro canadzie i agipie po 500km na bagnecie bylo juz czarno ze nie bylo widac nacięć.
Jezdzi ktos z was na motul-u ?
Krisek napisał(a):wlasnie po to powstaly 0w zeby chronic lepiej nawet jak zimny ...
Czyli sugerujesz, żebym spróbował zamiast dotychczasowego Castrola EDGE 5w30 zalał 0w30? Na przykład Mobila1:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _0W-30.asp ?
Mogę na tym stracić długofalowo (nie licząc kilkudziesięciu złotych więcej rocznie za olej) w sensie uszkodzenia czegoś w silniku?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Czyli sugerujesz, żebym spróbował zamiast dotychczasowego Castrola EDGE 5w30 zalał 0w30? Na przykład Mobila1:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _0W-30.asp ?
Mogę na tym stracić długofalowo (nie licząc kilkudziesięciu złotych więcej rocznie za olej) w sensie uszkodzenia czegoś w silniku?
Macieju – bez obaw. Wcześniej zalewałem mazdy olejem LM High tech 5w40 :
http://www.liquimoly.pl/index2.htm
a teraz MPV mam zalane takim wynalazkiem
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-50.asp
i nie sądzę abym zaszkodził silnikowi.
pzdr
-
pdrog
moro napisał(a):Maćkowi chyba chodziło o tę cyferkę przed W a nie za![]()
Dokładnie.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
moro napisał(a):Maćkowi chyba chodziło o tę cyferkę przed W a nie za![]()
Zgoda, ale im niższa cyfra/liczba z przodu tym niższa dopuszczalna temperatura pracy zimą
a po drugie
moro napisał(a):Szczerze powiem, że ja bym xW50 nie lał, chyba jak bym miał 300PS Auto i bym se je w lato na odcinku 500km Autostrady nonstop popałować chciał
nie bardzo rozumiem ( a może nie bardzo podzielam
Podkreślam dopuszczalna a nie zalecana. Olej 5w50 będzie dobrze pracował w szerszym zakresie temperatur niż olej 5w30 lub 0w30 lub 10w40. Oczywiście olej 0w30 ma niższą zimową dopuszczalną temperaturę pracy niż 5w50, ale latem ten drugi zapewni smarowanie w wyższych temp. Ponieważ 5wxx gwarantuje dobre smaowanie do -25 no może -30 stopni, a 0wxx do -30 no może -35 stopni to używam 5wxx bo nikłe prawdopodobieństwo, że tak niska temp. wystąpi, a jeśli nawet to olej może to wytrzyma ale płyn chłodzący może nie, a wogle to komu by się chciało w takie zimno z domu wyłazić
Natomiast liczbę po W chcę mieć jak najwyższą – latem niejednokrotnie temp. przekracza +30 w cieniu, więc jak samochód postoi kilka godzin na słońcu to temp. spokojnie przekracza +40, albo jeśli np. poruszamy się w niekończącym się korku na Półwyspie Helskim to wtedy olej xw30 spełnia swoje zadanie równie dobrze jak zwykła woda.
-
pdrog
5wxx gwarantuje dobre smaowanie do -25
przy -25 0w bedzie mial jeszcze lepsze smarowanie ...
jak i przy -5
W chcę mieć jak najwyższą – latem niejednokrotnie temp. przekracza +30 w cieniu
w50 moze byc mniej stabilny niz w30 ... wszystko zalezy od oleju ... jego zastosowania silnika ... itd itd .. i wyjdzie ze w30 moze ochronic lepiej niz w50 ...
jeśli np. poruszamy się w niekończącym się korku na Półwyspie Helskim to wtedy olej xw30 spełnia swoje zadanie równie dobrze jak zwykła woda
a czemu ... przeciez ma parametry porownywalne .. z 5w30 ... ja bym sie bardziej martwil przy silnikach ktore teraz wiekszosci sa bezposrednim wtryskiem ... o benzyne w oleju – bo zapewnie cie .. ze wody w silniku nie bedzie
Widze że kilka osób sie tu zna na olejach, więc.... tato jeździ Mazdą 6 (12.2004) ma silnik 1.8 benzyne przebieg 91tkm ostatnio pojechałam nią na wymiane oleju mechanicy wymieniają a tam rzadziutki jak woda bez mała, silnik suchutki wszystko elegancko, ale tato postanowił zalać olejem Castrol EDGE 10W60 i stąd moje pytanie czy dobrze zrobił? (poprzedni wydaje mi się że był syntetyk a teraz jest zalana półsyntetykiem) ew. czy można teraz jeszcze (samochód zrobił na nowym oleju ok.200km) zmienić na inny (syntetyk) czy to sie mija z celem??
Są w życiu samochody, które raz widziane bywają niezapomniane...:)
Moja Madzia ;) --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65508
Pozdrawiam, Gośka ;)
Moja Madzia ;) --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65508
Pozdrawiam, Gośka ;)

- Od: 30 lis 2008, 13:24
- Posty: 202
- Skąd: Łęczna
- Auto: Mustang & Navara & Cooper
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki