Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez kubsztyk » 20 lut 2015, 00:07

5W30 to 5W30, aczkolwiek ja bym się zdecydował na INEO ECS ACEA C2, a nie C3, jak w Twoim przypadku.
Swoją drogą, co sądzicie o stosowaniu oleju silnikowego dla DPF w silniku bez DPF? Teoretycznie nie ma takiej konieczności. Lecz z kolei ciężko się doszukać minusów. Mniejsza zawartość popiołów po spaleniu, prawdopodobnie lepsza jakość. Ciekawi mnie ograniczona ilość "szkodliwych" pierwiastków, które z kolei mogą przyczyniać się do lepszej ochrony silnika (siarka, cynk itd.). I zastanawiam się nad tym, czy oleje do DPF ze względu na cykle wypalania filtra i związane z tym rozrzedzanie paliwem są odporne na to zjawisko i dzięki temu nadają się do silników eksploatowanych na krótkich odcinkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Fred.X » 20 lut 2015, 07:19

Tylko Total do mojego silnika zaleca te oleje :
QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30
QUARTZ INEO MC3 5W30
QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30

robię 15-20 tys w roku
wymiana co10 tys
głownie miasto i krótkie odcinki
instalacja LPG
więc wybór chyba słuszny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez kubsztyk » 20 lut 2015, 09:55

Heee, to do M6 RF5C Total zaleca 5W40 :P Zresztą większość firm zaleca taką lepkość, ale to są automaty... Może i masz rację ze swoim wyborem, może i ja przy krótkich odcinkach powinienem wlać "gęstsze" 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez lantan » 21 lut 2015, 03:35

Witajcie,

Koledzy mam drobne wątpliwości związane z doborem oleju. Auto to Madzia 2 DY 2003, 1.4 80KM benzyna. Książka zaleca 5W30 (dopuszczalne także inne lepkości, ale leję tą i przy niej pozostaję), ACEA A1/B1 lub A3/B3. ASO Mazdy leje do tych aut Dexelię Ultra 5W30 o klasyfikacji A5/B5 – podobno to ten sam typ parametrów (chodzi m.in. o obniżony HTHS itp.) tyle, że norma A5/B5 jest nowsza. ASO Forda leje do dokładnie tych samych silników (w mojej Madzi jeździ fordowski silnik FXJA montowany m.in. do Fiest) olej Castrol Magnatec 5W30 – tutaj również występuje norma A5/B5, a dodatkowo olej spełnia normę Forda WSS-M2C-913-C oraz WSS-M2C-913-D. Zakładam zatem, że olej o tej normie jest w pełni akceptowalny do tego silnika (co zresztą potwierdzili pracownicy w jednym i drugim ASO), mimo, że producent w 2003 podał normy A1/B1 i A3/B3 (zapewne dlatego, że A5/B5 wtedy jeszcze nie istniało).

Wymianę oleju planuję za ok. 7tys km. (przełom kwietnia i maja), ale mam teraz okazję kupić w bardzo dobrej cenie olej Motul (w pełni sprawdzone źródło, u jednego z oficjalnych polskich dystrybutorów), który zresztą planowałem zalać przy najbliższej wymiane. Waham się pomiędzy trzema olejami:

– 8100 Eco-nergy 5W30
– Specific 913C 5W30
– Specific 913D 5W30

Wszystkie powyższe trzy oleje to ta sama norma A5/B5. Pierwszy olej to "standardowa" linia Motula, natomiast dwa pozostałe to można powiedzieć oleje dedykowane do silników Forda. Drugi olej spełnia normę Forda WSS-M2C-913-C natomiast trzeci olej spełnia WSS-M2C-913-D (dodatkowo na stronie Motula piszą, że jest on w pełni kompatybilny z poprzednimi wersjami normy Forda, w tym WSS-M2C-913-C). Wychodzi zatem na to, że Specific 913D to po prostu odświeżona, nowsza wersja Specific 913C dopasowana do zaktualizowanej normy Forda. Moje pytanie jest następujące – co w tej sytuacji radzicie zalać? Osobiście skłaniam się ku Specific 913D, różnice cenowe są tak naprawdę pomijalne. Jaka jest Wasza opinia?

Dodatkowo pytanie – jako, że olej będę kupować w butelkach 1l (5x1l wychodzi mnie taniej niż baniak 5l...) czy mogę użyć go już teraz na dolewkę? Patrząc na bagnet sądzę, że niedługo czeka mnie dolanie kilkuset ml (tym bardziej, że w najbliższym czasie polatam dużo po autostradach), aktualnie mam wlany Castrol Magnatec 5W30 A5/B5. Skończyła mi się jednak zapasowa butelka na dolewki stąd pytanie, czy mogę do niego po prostu dolać nowego Motula? Wszak i tak przy wymianie oleju pozostaje trochę starego w całej "instalacji", a ja nie planuję przed wymianą większej dolewki jak 500-1000ml, oleje spełniają dokładnie te same normy.

Co sądzicie?

Dzięki wielkie za opinie
Pozdrowienia
Lantan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez CLAU » 21 lut 2015, 10:53

Możesz zrobić dolewkę bez obaw.
Możesz zalać oba te Motule przy wymianie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez AndrzejCarpasja » 26 lut 2015, 21:49

Polecam:
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez tomi911 » 26 lut 2015, 22:03

A co sądzicie o tym oleju:
http://www.delti.com/cgi-bin/oshop.pl?dsco=132&item_id=65
Niby zalecany do Forda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez marcin255 » 26 lut 2015, 22:59

za 15 zł ( 5L) więcej masz sprawdzony Eco-Nergy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez krzycho » 27 lut 2015, 10:38

AndrzejCarpasja napisał(a):Polecam:
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC


Przerzucułem sie na niego z Mobila narazie za malo jezdzone zeby cos konkretnego powiedzieć ale mechanik mocno polecał ten olej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:37
Posty: 78 (2/2)
Skąd: Warszawa/Toruń
Auto: M3 sedan 1,6Pb '05

Postprzez matthies » 27 lut 2015, 13:22

60 zł za litr? poyebejszyn w głowę ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tomi911 » 27 lut 2015, 13:35

marcin255 napisał(a):za 15 zł ( 5L) więcej masz sprawdzony Eco-Nergy

Tak wiem, ale pytam o opinię na temat Arala, a nie o to co zalać.
Używał ktoś?

krzycho napisał(a):
AndrzejCarpasja napisał(a):Polecam:
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC


Przerzucułem sie na niego z Mobila narazie za malo jezdzone zeby cos konkretnego powiedzieć ale mechanik mocno polecał ten olej :)

Drogi... pytanie czy jest sens go lać? Załóżmy do silnika, który w szczególnie ciężkich warunkach nie pracuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez CLAU » 27 lut 2015, 14:17

jeżeli kogoś stać to dlaczego nie miałoby być sensu ?

Sam bym go zalał ale 300zł za wymianę oleju co 12 tyś km to dla mnie za dużo po prostu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tomi911 » 27 lut 2015, 14:29

CLAU napisał(a):jeżeli kogoś stać to dlaczego nie miałoby być sensu ?

Sam bym go zalał ale 300zł za wymianę oleju co 12 tyś km to dla mnie za dużo po prostu.

Znaczy się – nie pytam w kontekście finansowym, bo tutaj nie dyskutuje – mnie też raczej nie stać, żeby płacić co roku ponad 200 PLN za olej, ale... nie stać mnie też, aby jeździć Aventadorem...
Chodzi mi bardziej o jakieś niepodważalne zalety tego oleju względem popularnych, markowych produktów w cenach o blisko połowę niższych.
I tak jak mówię – nie pytam o zalety w ekstremalnych warunkach typu sport, a o codzienną eksploatację samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez CLAU » 27 lut 2015, 14:37

Każdy ma pewnie swoje spostrzeżenia. Ja mam takie, że na orlenie można spokojnie przejezdzić Mazdą 200 000km, tak samo jak Castrolem, tak samo Dexelią którą sam używałem, tak samo Eneosem.

Nikt niestety nie publikuje najważniejszego testu czyli zalewania tych samych silników dwoma róznymi olejami od samego początku i kontrolowania ich stanu technicznego po każdej wymianie aby następnie sporządzić raport i porównać początek i konieć testu.

Ale nie oznacza to, że z automatu powinniśmy lać najtańszego "kujawskiego". Każdy ma swoje preferencje i każdy ufa danej marce i jej doświadczeniu w swój określony sposób. Dla mnie Eneos to jedna z topowych firm, chętnie bym go kupował ale czy nie oblecę autem 200 000km na Dexelii ? Pewnie, że oblecę, moja mazda zrobiła na niej ponad 150 000 km. Może można lepiej, a może można gorzej, każdy tutaj wybiera wedle uznania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez AndrzejCarpasja » 15 mar 2015, 23:38

Panowie i Panie,
Eneos Sustina ,
to ja mam po 185 zeta 5W30 i 210zeta 5W40 :)

Dopisano 16 mar 2015, 20:36:

tomi911 napisał(a):
marcin255 napisał(a):za 15 zł ( 5L) więcej masz sprawdzony Eco-Nergy

Tak wiem, ale pytam o opinię na temat Arala, a nie o to co zalać.
Używał ktoś?

krzycho napisał(a):
AndrzejCarpasja napisał(a):Polecam:
ENEOS Sustina 5W-30 SN/RC


Przerzucułem sie na niego z Mobila narazie za malo jezdzone zeby cos konkretnego powiedzieć ale mechanik mocno polecał ten olej :)

Drogi... pytanie czy jest sens go lać? Załóżmy do silnika, który w szczególnie ciężkich warunkach nie pracuje.

Eneos Hyper i Premium rozlewany jest w Europie.
Sustina to inna bajka.Każdy olej zawiera określone dodatki uszlachetniające (w tym cała tajemnica).
Eneos Sustina do Europy przyjeżdża zapakowana .Olej przygotowywany jest w Japonii i jako produkt gotowy wędruje do Europy.
Właściwości tego oleju są bardzo wysoko oceniane.W niektórych przypadkach( u mojego kolegi Mazda MPV 2001 2,0 PB spalanie oleju zmniejszyło się prawie o połowę!) działa jak balsam,ha,ha.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez wtsz » 17 mar 2015, 09:48

W niektórych przypadkach( u mojego kolegi Mazda MPV 2001 2,0 PB spalanie oleju zmniejszyło się prawie o połowę!) działa jak balsam,ha,ha.


Gdy kupiłem 2,0TDi zalany był Mobilem. Nie wiem ile brał, ale butelka po 1L opakowaniu była niepełna. Zalałem Motulem 5w30 Eco- Clean+ i spalił ok 0,6L na 10000. Teraz mam zalany Eco-nergy 5w30 i ubytek 0,2L na 10000 :D .
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez tomi911 » 17 mar 2015, 11:02

AndrzejCarpasja napisał(a):Eneos Hyper i Premium rozlewany jest w Europie.
Sustina to inna bajka.Każdy olej zawiera określone dodatki uszlachetniające (w tym cała tajemnica).
Eneos Sustina do Europy przyjeżdża zapakowana .Olej przygotowywany jest w Japonii i jako produkt gotowy wędruje do Europy.
Właściwości tego oleju są bardzo wysoko oceniane.W niektórych przypadkach( u mojego kolegi Mazda MPV 2001 2,0 PB spalanie oleju zmniejszyło się prawie o połowę!) działa jak balsam,ha,ha.

Zaraz pomyślę, że masz jakiś profit z reklamy tego oleju ;P
A tak na poważnie – u mnie oleju nie ubywa (choć po 2000km przejechanych to niewiele można powiedzieć, poczekam na większe dystanse), a wcześniej lany był Aral. Silnik pracuje ok, odpala bez problemu, nie kopci itp. itd. Mam zamiar zalać Mazda Original (już kupiłem), więc na razie nie kombinuje. Pojeżdżę rok, zobaczę efekty i wtedy – kto wie – może będę zadowolony, a może będę szukał zmian...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez AndrzejCarpasja » 17 mar 2015, 16:55

Ha,ha profity.Ja tylko umożliwiam zakup w tej cenie+ewentualna wysyłka.Paragon w środku bezpośrednio od sprzedawcy:–)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez tomi911 » 17 mar 2015, 17:00

Spoko – a o jakiej cenie mówimy? Bo z tego co widziałem na stronie producenta litr tego specyfiku jest mniej więcej w cenie litra Jacka Danielsa ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez CLAU » 17 mar 2015, 19:38

na nipponauto jest 5w40 sustina za 198zł tylko nalezy pamiętać że Eneos sprzedaje bańki 4 litrowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki

cron