Jaki olej wybrać?
Olej jak olej, znanego producenta, jak dla mnie tak samo dobry jak Castrol, Liqui Moly, Mobil, Motul. To czy on jest robiony z mieszanki baz z grupy 3 i 4, czy tylko z estrów to mnie ziębi – silniki działają więc nie widzę powodu oczekiwać od olejów aby latały za nas w kosmos.
Można sobie zawsze kupować jakiegoś estrowego Eneosa za 300 czy 400 zł i też być szczęśliwym. każdy robi jak mu pasuje jeżeli decyduje sięlać tani lub drogi olej.
Można sobie zawsze kupować jakiegoś estrowego Eneosa za 300 czy 400 zł i też być szczęśliwym. każdy robi jak mu pasuje jeżeli decyduje sięlać tani lub drogi olej.
wtsz napisał(a):[valvo...A co w nich takiego rewelacyjnego?? /quote]
Polecany bardzo na tym forum. Popytaj tych co jeżdżą na valvo.
No i co z tego ze polecany?? forum to jakaś wyrocznia?? A Ci co jeżdżą na tych olejach to niby co mają stwierdzić. Silnik sie kreci tak czy inaczej. Nie wierzę że taki użytkownik może mi coś ciekawego powiedzieć bo niby co miałby zauważyć?? przyrost mocy czy może silnik nagle przestał brac olej... mówiąc krótko bajki.
Dlatego zgadzam się z tym co napisał CLAU. Olej jak olej a takie pisanie że ten czy inny jest [tiiit] bo wszyscy leją. Skoro jest tak fantastyczny to oczekuję informacji w czym (jakich parametrach) jest lepszy. Konkrety, liczby, fakty... A pytanie o full syntetyk. Chciałem pokazać ze nawet nie maja takiego w ofercie. Chociaż piszą że mają (kłamstwo). No i niby na jakiej podstawie mam uwierzyć ze valvo jest takie super?? Nic za nimi nie przemawia że maja lepsze produkty od Motula, Mobila czy Totala.
A czy ktos zmusza CIe do zalewania Valvo????
Tak wyskakujesz jakby ktos na siłe Ci wciskal ten olej, ze jest naj.... Kazdy leje wedle wlasnego uznania i zasobow portfela 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No to chyba nie drogo
Zawsze mozna wydac wiecej za mniej i kupic Eneos 
http://allegro.pl/eneos-sustina-5w30-ja ... 35781.html

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):A czy ktos zmusza CIe do zalewania Valvo????Tak wyskakujesz jakby ktos na siłe Ci wciskal ten olej, ze jest naj.... Kazdy leje wedle wlasnego uznania i zasobow portfela
No i co sie rzucasz?? Jeżeli ktoś mi pisze że valvo jest naj naj, no to pytam dlaczego. A ze już mi nie umie tego powiedzieć no to niby w czym to valvo ma być lepsze od motula czy totala?? Po prostu nie lubię jak ktoś nie umie merytorycznie uzasadnić swoich wskazań. Jeżeli mówisz że coś jest lepsze od czegoś innego no to powiedz dlaczego. Czy to marka samochodu, producent części na olejach kończąc. Później przez takie typowanie bez uzasadnienia czytasz taki np. temat o olejach (86 stron) no i nic z niego nie wynika. Merytoryczne wypowiedzi można liczyć na palcach jednej ręki. Później jak ktoś nawet chce się czegoś dowiedzieć to po przeczytaniu tego będzie miał tylko jeszcze większy bałagan w głowie. Ja rozumiem ze forum służy do wymiany pogladów ale trochę meteorytyki by nie zaszkodziło.
przed Valvo miałem Motul-a Econergy 8100 0W30 , ale dolewki mało opłacalne
, 56 zł za litr 
Dopisano 26 gru 2014, 12:24:
a silnik pije w takich samych ilościach i Valvo i tak samo pił Motula

Dopisano 26 gru 2014, 12:24:
a silnik pije w takich samych ilościach i Valvo i tak samo pił Motula
rafik256 napisał(a):arafal21 napisał(a):A czy ktos zmusza CIe do zalewania Valvo????Tak wyskakujesz jakby ktos na siłe Ci wciskal ten olej, ze jest naj.... Kazdy leje wedle wlasnego uznania i zasobow portfela
No i co sie rzucasz?? Jeżeli ktoś mi pisze że valvo jest naj naj, no to pytam dlaczego. A ze już mi nie umie tego powiedzieć no to niby w czym to valvo ma być lepsze od motula czy totala?? Po prostu nie lubię jak ktoś nie umie merytorycznie uzasadnić swoich wskazań. Jeżeli mówisz że coś jest lepsze od czegoś innego no to powiedz dlaczego. Czy to marka samochodu, producent części na olejach kończąc. Później przez takie typowanie bez uzasadnienia czytasz taki np. temat o olejach (86 stron) no i nic z niego nie wynika. Merytoryczne wypowiedzi można liczyć na palcach jednej ręki. Później jak ktoś nawet chce się czegoś dowiedzieć to po przeczytaniu tego będzie miał tylko jeszcze większy bałagan w głowie. Ja rozumiem ze forum służy do wymiany pogladów ale trochę meteorytyki by nie zaszkodziło.
TY sie rzucasz
Aaa i ja Valvo bo mialem go i mam pod reka bez jazdy gdziekolwiek
I sa jak widze na tym forum ludzie,ktorzy maja pojecie o olejach ich normach itp i tez sie tu wypowiadaja
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
całości nie czytałem bo w większości jest tu dyskusja o tym kto co lubi i jak myśli. A konkrety...
Padło otwarte stwierdzenie że naj naj jest Valvo no to zapytałem dlaczego. Proste pytanie i skoro ktoś tak mówi to odpowiedz też powinna byc dla niego prosta. Jak widać nie.
"nie ma tu uzasadnienia że np. Valvo jest lepszy niż Motul??" no nie znalazłem takiej informacji. Jeżeli takie masz to chętnie przeczytam. Chetnie się czegoś nowego dowiem.
Padło otwarte stwierdzenie że naj naj jest Valvo no to zapytałem dlaczego. Proste pytanie i skoro ktoś tak mówi to odpowiedz też powinna byc dla niego prosta. Jak widać nie.
"nie ma tu uzasadnienia że np. Valvo jest lepszy niż Motul??" no nie znalazłem takiej informacji. Jeżeli takie masz to chętnie przeczytam. Chetnie się czegoś nowego dowiem.
kubsztyk napisał(a):P.S. Ma ktoś link do tej strony, gdzie był wykres "radarowy / pajęczynowy" dla poszczególnych norm ACEA i różnych ich wydań?
Sam sobie znalazłem: https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html
Bardzo przydatny wykresik.
arafal21 napisał(a):(...) Lej to producent zaleca i po problemie
Producent zaleca normy jakościowe i lepkości, a nie markę. Więc problem nadal pozostaje
Największą różnicę zauważyłem w Mondeo MK2 2.0 Pb , lałem Castrola i kumpel namówił mnie na Gulf Formula G 5W30 , nie było to tylko moje odczucie zaznaczam , silnik wyraźnie ciszej pracował i przestały klepać zawory ,w innych przypadkach nie zauważyłem żadnej różnicy , po za np. wydaną mniejszą kasą 
kubsztyk napisał(a):kubsztyk napisał(a):P.S. Ma ktoś link do tej strony, gdzie był wykres "radarowy / pajęczynowy" dla poszczególnych norm ACEA i różnych ich wydań?
Sam sobie znalazłem: https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html
Bardzo przydatny wykresik.arafal21 napisał(a):(...) Lej to producent zaleca i po problemie
Producent zaleca normy jakościowe i lepkości, a nie markę. Więc problem nadal pozostaje
Producent tez ma swoj olej
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Ales sie uparl na ten ValvoCzemu tak chcesz miec info na ten tego oleju?? Chcesz go wlac a nie wiesz czy ma sens czy jak??
Absolutnie nie mam zamiaru go lać bo żaden z jego produktów nie spełnia moich oczekiwań. Po prostu kolega @wtsz napisał że najlepszy jest valvo a ja zapytałem dlaczego. No i nadal się nie dowiedziałem, a chetnie sie czegoś nowego dowiem. Może zmienię zdanie.
P.S. cena to też jakis wyznacznik. Aczkolwiek w olpolu biorę duze ilości fuchs-a do "ciezkich maszyn" także oleje do samochodu mam w bardzo przyjemnej cenie. W związku z tym staram się się coś wybrać z całej gamy produktów. Tak jak napisał @kubsztyk w instrukcji są zalecane parametry a nie marka, takze sprawa nadal otwarta.
No to nie wiem na jakiej podstawie ten kolega to napisal
To jak bierzesz duzo oleju to wybierz cos faktycznie drogiego i co bedzie spleniac Twoje oczekiwania:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafik256, na jakiej podstawie kilkukrotnie postawiłeś tu bardzo poważny zarzut kłamstwa Valvoline i stwierdzasz, że nie ma on w swojej ofercie pełnego syntetyka? Bo jeśli na podstawie karty utylizacji odpadów, to się mylisz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Synpower i Synpower Extreme są pełnymi syntetykami. Zgodnie z niemieckim prawem, producenci na tamtejszym rynku wyraźnie muszą zaznaczać czy olej jest pełnym syntetykiem, czy olejem w technologii syntetycznej.
Tak wiec Valvoline, tak samo jak każdy inny producent olejó nie kłamie, wystarczy sobie przejrzeć ofertę na niemieckich stronach.
Tak wiec Valvoline, tak samo jak każdy inny producent olejó nie kłamie, wystarczy sobie przejrzeć ofertę na niemieckich stronach.
Uczę się całe życie i teraz też chętnie się dowiem jakim cudem substrat oznaczony kodem 68649-12-7 w valvo SynPower SAE 0W-40 zajmuje tylko 2% wagowo i to ma być full syntetyk??
Syntetyk wyglada tak:
http://www.penriteoil.com.au/msds/010%2 ... 201011.pdf
Czyli jednak można znaleźć w tej karcie takie informacje.
A karta valvoline
http://www.valvolinepolska.pl/karty/ole ... eos4pd.pdf
I tu olej w 80% składa się z przetworzonego oleju mineralnego
Co to dokładnie jest to proszę poniżej
http://www.chemicalbook.com/ChemicalPro ... 921757.htm
a skoro to ma być full syntetyk no to jakim cudem może mieć w składzie tyle oleju mineralnego?? Nawet gdyby nie wspomniano o PAO czy estrach w karcie to sama zawartość mineralnego powyżej 70% zalicza go do półsyntetyków. To teraz mi powiecie że karta charakterystyki kłamie?? Kto mi to wytłumaczy??
P.S. PAO: 68649-12-7, 68037-01-4, 163149-29-9, 151006-63-2, 151006-62-1, 151006-60-9.
Diester – 28472-97-1
VII Copolymers – 127883-08-3
Syntetyk wyglada tak:
http://www.penriteoil.com.au/msds/010%2 ... 201011.pdf
Czyli jednak można znaleźć w tej karcie takie informacje.
A karta valvoline
http://www.valvolinepolska.pl/karty/ole ... eos4pd.pdf
I tu olej w 80% składa się z przetworzonego oleju mineralnego
Co to dokładnie jest to proszę poniżej
http://www.chemicalbook.com/ChemicalPro ... 921757.htm
a skoro to ma być full syntetyk no to jakim cudem może mieć w składzie tyle oleju mineralnego?? Nawet gdyby nie wspomniano o PAO czy estrach w karcie to sama zawartość mineralnego powyżej 70% zalicza go do półsyntetyków. To teraz mi powiecie że karta charakterystyki kłamie?? Kto mi to wytłumaczy??
P.S. PAO: 68649-12-7, 68037-01-4, 163149-29-9, 151006-63-2, 151006-62-1, 151006-60-9.
Diester – 28472-97-1
VII Copolymers – 127883-08-3
Po prostu kolega @wtsz napisał że najlepszy jest valvo a ja zapytałem dlaczego. No i nadal się nie dowiedziałem, a chetnie sie czegoś nowego dowiem. Może zmienię zdanie.
Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem, że valvo jest najlepszy – topowy tak jak motul, LM itd. . Nie wiem co w nim jest, ale polecany do silników z dużym przebiegiem, a o takich tutaj mówimy. W silniku o przebiegu 250-350kkm nie ma już chyba ciasnego pasowania wielu części. Nie próbujmy udawać, że samochody, którymi jeżdzimy nie są wyeskploatowane. Na gwarancji guzik by mnie obchodziło co leją do silnika.
Napisałem,że klasa 5W30 jest do bani.
Jeszcze raz przeczytałem Twoja wypowiedź i faktycznie jest tak jak napisałeś. Ja skupiłem się tylko na pierwszej części zdania. Przepraszam mój błąd.
Jednak kwestia HC/syntetyk pozostaje otwarta, bo nie twierdzę że jeden czy drugi jest lepszy. Oba mają swoje wady. Syntetyk chociażby ma problem z mieszalnoscia z ważnymi dodatkami. Co nie zmienia faktu że miło by było wiedzieć co konkretnie jest w danej butelce z olejem.
Jednak kwestia HC/syntetyk pozostaje otwarta, bo nie twierdzę że jeden czy drugi jest lepszy. Oba mają swoje wady. Syntetyk chociażby ma problem z mieszalnoscia z ważnymi dodatkami. Co nie zmienia faktu że miło by było wiedzieć co konkretnie jest w danej butelce z olejem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki