Opony letnie i wielosezonowe
Jeszcze w zeszłym roku około listopada byłem zwolennikiem osobnych kapci, wielosezonówki wydawały mi się głupotą. Niestety, będąc od pół roku w niemczech na letnich (prawie slickach) zastała mnie tam zima (pamiętacie te śniegi?).
Miałem dylemat, w polsce w piwnicy leżą moje prawie nowe zimówki (1 sezon); nie pojadę po nie; drugich też nie kupię bo nie stać mnie zwyczajnie na to bo zaraz potem jeszcze letnie musiałbym kupować.
Kupiłem więc navigatory2 zrobiłem na nich już ok 30k. z czego 7 w same święta i sylwester w te "największe śniegi" (powrót z sylwka zajął mi 24godziny – 1000km).
Moja opinia:
– Nie widzę absolutnie sensu kupować sezonowe opony w polsce, wielosezonowe równie dobrze radzą sobie na śniegu jak zimowe, zimowe radzą sobie gorzej na deszczu który pada częściej niż śnieg.
Wcale nie jeżdżę 40km/h jak mówili moi przedmówcy, jestem z tych którzy jadą po 60-70 i też nie mam problemu z hamowaniem, pamiętam o tym by trzymać dystans, wysoki bieg i hamowanie silnikiem lub pulsacyjne. Przez cały ten czas nie miałem ani jednej sytuacji zagrożenia z powodu poślizgu.
Uważam iż opony sezonowe to typowy chwyt handlowy, a ich prawdziwe przeznaczenie to samochody sportowe do "ostrej jazdy", dla zwykłego kierowcy to bezsens.
Miałem dylemat, w polsce w piwnicy leżą moje prawie nowe zimówki (1 sezon); nie pojadę po nie; drugich też nie kupię bo nie stać mnie zwyczajnie na to bo zaraz potem jeszcze letnie musiałbym kupować.
Kupiłem więc navigatory2 zrobiłem na nich już ok 30k. z czego 7 w same święta i sylwester w te "największe śniegi" (powrót z sylwka zajął mi 24godziny – 1000km).
Moja opinia:
– Nie widzę absolutnie sensu kupować sezonowe opony w polsce, wielosezonowe równie dobrze radzą sobie na śniegu jak zimowe, zimowe radzą sobie gorzej na deszczu który pada częściej niż śnieg.
Wcale nie jeżdżę 40km/h jak mówili moi przedmówcy, jestem z tych którzy jadą po 60-70 i też nie mam problemu z hamowaniem, pamiętam o tym by trzymać dystans, wysoki bieg i hamowanie silnikiem lub pulsacyjne. Przez cały ten czas nie miałem ani jednej sytuacji zagrożenia z powodu poślizgu.
Uważam iż opony sezonowe to typowy chwyt handlowy, a ich prawdziwe przeznaczenie to samochody sportowe do "ostrej jazdy", dla zwykłego kierowcy to bezsens.
Potwierdzam opinie jeśli chodzi o nawigatory. Ma je ojciec z swoim aucie, mialem i ja w maździe. Nie zauważyłem jakiś gorszych właściwości jezdnych porównując z innymi autami na letnich czy to zimówkach. Jedyną moze wadą jest to że zużywają sie troche szybciej w lato niż letnie.
Moim zdaniem idealne rozwiązanie dla osób nie robiących zbyt dużych przebiegów rocznych. A i kłopotów z zakupem dodatkowego kompletu opon jak i co sezonową ich zmianą nie ma:)
Moim zdaniem idealne rozwiązanie dla osób nie robiących zbyt dużych przebiegów rocznych. A i kłopotów z zakupem dodatkowego kompletu opon jak i co sezonową ich zmianą nie ma:)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Panowie, to może tylko jedna uwaga. Testy pokazują, że opony całoroczne są coraz lepsze – nie ma się co dziwić – technologia idzie dalej.
Bezsprzecznie w warunkach 'jesiennej zimy', kiedy na drogach więcej wody niż śniegu i lodu, są nawet lepsze od zimówek ze względu na możliwości odprowadzania wody.
ALE
Czytając wiele testów nie natknąłem się nigdy na informację o tym w jakiej temperaturze są przeprowadzane.
Na chłopski rozum jednak jakoś nie widzę mieszanki, która miałaby tak samo dobre właściwości zarówno w +50C jak i w -25C. O ile można się pogodzić z szybszym zużyciem takich opon w lecie, to jednak na 100% przy temperaturach sięgających prawie -30C, nie są w stanie zachować takiej plastyczności jak opona zimowa, a co za tym idzie ich możliwości przyczepności na ujeżdżonym śniegu, lodzie, a nawet na suchym asfalcie drastycznie spadną.
I na nic tutaj wykazywane w testach dobre trzymanie na śniegu 'prawie dorównujące' oponom zimowym.
Bezsprzecznie w warunkach 'jesiennej zimy', kiedy na drogach więcej wody niż śniegu i lodu, są nawet lepsze od zimówek ze względu na możliwości odprowadzania wody.
ALE
Czytając wiele testów nie natknąłem się nigdy na informację o tym w jakiej temperaturze są przeprowadzane.
Na chłopski rozum jednak jakoś nie widzę mieszanki, która miałaby tak samo dobre właściwości zarówno w +50C jak i w -25C. O ile można się pogodzić z szybszym zużyciem takich opon w lecie, to jednak na 100% przy temperaturach sięgających prawie -30C, nie są w stanie zachować takiej plastyczności jak opona zimowa, a co za tym idzie ich możliwości przyczepności na ujeżdżonym śniegu, lodzie, a nawet na suchym asfalcie drastycznie spadną.
I na nic tutaj wykazywane w testach dobre trzymanie na śniegu 'prawie dorównujące' oponom zimowym.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
baastek napisał(a):dębica frigo bardzo dobrze sie spisuje ,spróbujcie a nie bedziecie żałować
Miałem w poprzedni samochodzie (Opel Vectra B kombi) Dębice Frigo 1 185/60/14
– 4 zimy i jeszcze połowa bieżnika
– na śniegu dobrze sobie radziła
– błoto pośniegowe średnio
– cena bardzo niska w porównaniu z innymi producentami w owym czasie
ogólnie tez byłem zadowolony z tych opon, żadnych wybrzuszeń, pęknięć...
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
Mam pytanko...
Szukam oponek letnich do mojej 323 F BJ (2002): 185/65R14
Czy ktoś coś może powiedzieć o tych, lub ewentualnie poradzić coś innego do 200 PLN co bedzie dobrze sie sprawowalo na mokrym i nie zawyzy spalania??
Kleber DYNAXER HP 2 185/65R14 86 T
BFGoodrich G-Grip 185/65 R14 86 T
BFGoodrich PROFILER2 185/65R14 86T
Barum Bravuris 185/65R14 86 H
Szukam oponek letnich do mojej 323 F BJ (2002): 185/65R14
Czy ktoś coś może powiedzieć o tych, lub ewentualnie poradzić coś innego do 200 PLN co bedzie dobrze sie sprawowalo na mokrym i nie zawyzy spalania??
Kleber DYNAXER HP 2 185/65R14 86 T
BFGoodrich G-Grip 185/65 R14 86 T
BFGoodrich PROFILER2 185/65R14 86T
Barum Bravuris 185/65R14 86 H
- Od: 14 kwi 2009, 14:10
- Posty: 137
- Skąd: Warszawa
- Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.
Witam co te opony sa warte malo informacji w internecie.
Mam je w cenie 220zl/szt i nie wiem czy je lykać.
Myślalem jeszcze o dunlop fastresponse ale to juz o 150zl wiecej.Wiec zastanawiam sie czy warto.Interesuja mnie tylko te 2 opony.Najwazniejsze dla mnie jest przyczepnosc na suchym asfalcie w zakretach i na trasie.Na suchym asfalcie zachowuje mniej rozwagi , kusii i dlatego chcialbym aby byly pewne.W deszczu nieco ostrozniej jezdze i nigdy sie nie spiesze gdyz mam rwd.
Mowa tylko o tych 2
Mam je w cenie 220zl/szt i nie wiem czy je lykać.
Myślalem jeszcze o dunlop fastresponse ale to juz o 150zl wiecej.Wiec zastanawiam sie czy warto.Interesuja mnie tylko te 2 opony.Najwazniejsze dla mnie jest przyczepnosc na suchym asfalcie w zakretach i na trasie.Na suchym asfalcie zachowuje mniej rozwagi , kusii i dlatego chcialbym aby byly pewne.W deszczu nieco ostrozniej jezdze i nigdy sie nie spiesze gdyz mam rwd.
Mowa tylko o tych 2
- Od: 13 sty 2006, 16:57
- Posty: 45
- Skąd: W-wa - bemowo
- Auto: MX-5 NA była :9
a czy z oponami kumho bywaja problemy z wywazeniem czy drzeniem kierownicy
Czy ktos jeszcze na stp ecsta ku 31 jezdzil ?
Oczywiscie nie mieszajac z wersja sama ku 31 a czym sie roznia mieszanka bieznika?
Czy ktos jeszcze na stp ecsta ku 31 jezdzil ?
Oczywiscie nie mieszajac z wersja sama ku 31 a czym sie roznia mieszanka bieznika?
- Od: 13 sty 2006, 16:57
- Posty: 45
- Skąd: W-wa - bemowo
- Auto: MX-5 NA była :9
witam szukam opon letnich do mojej mazdy 626 comprex co myślićie o tych oponach
http://moto.allegro.pl/item894777512_no ... ratis.html
lub poleccie mi coś w podobnej cenie wogóle co sądzicie o oponach nokian??

lub poleccie mi coś w podobnej cenie wogóle co sądzicie o oponach nokian??
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
astarot20 napisał(a):co sądzicie o oponach nokian??
Bardzo sobie chwalę te oponki. Ciche, mało się zużywają i wbrew temu co piszą na testach, nie zauważyłem jakiejś tragedii na wodzie.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
witam
Kupiłem do swojej mazdy opony na lato nokian H i tak dzisiaj je oglądałem i zastanawiałem sie jak założyć je na felgi żeby było dobrze i szczerze mówiąc mniemam pojęcia jak to zrobić. Na oponach są napisy inside i outside czyli strona na której pisze outside ma iść na zewnątrz ale z tego co zauważyłem to jak ustawie 2 opony zgodnie z opisem to wycięcia w bieżniku na prawej i lewej oponie nie są w tą samą stronę.
Będzie to wyglądało mniej więcej tak

czy to jest prawidłowe założenie opony bo mi się wydaje ze nie
Kupiłem do swojej mazdy opony na lato nokian H i tak dzisiaj je oglądałem i zastanawiałem sie jak założyć je na felgi żeby było dobrze i szczerze mówiąc mniemam pojęcia jak to zrobić. Na oponach są napisy inside i outside czyli strona na której pisze outside ma iść na zewnątrz ale z tego co zauważyłem to jak ustawie 2 opony zgodnie z opisem to wycięcia w bieżniku na prawej i lewej oponie nie są w tą samą stronę.
Będzie to wyglądało mniej więcej tak

czy to jest prawidłowe założenie opony bo mi się wydaje ze nie
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
Zakładaj tak jak napisane – outside na zewnątrz. Na reszte nie patrz. Przydały by się lewe i prawe ale nie ma. Są to opony asymetryczne, ale nie są kierunkowe także bieżnik nie ma znaczenia w którą strone jedzie. Jak chcesz to mogę Ci na PW coś wiecej napisać.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Rozważam coś z tych dwóch na lato do Premacy:
FALKEN ZE912
KUMHO KH31
Ma ktoś może jakieś doświadczenia?
Te KUMHO pojawiały się już w kilku testach i oprócz trochę wyższej ścieralności nie odbiegały od uznanych marek (akurat to mnie nie przeraża, bo na letnich zrobię pewnie 5-7 tkm rocznie..)
Na temat sprawowania się tych Falkenów jakoś nie mogę za wiele informacji znaleźć..
z góry dzięki
pzdr
FALKEN ZE912
KUMHO KH31
Ma ktoś może jakieś doświadczenia?
Te KUMHO pojawiały się już w kilku testach i oprócz trochę wyższej ścieralności nie odbiegały od uznanych marek (akurat to mnie nie przeraża, bo na letnich zrobię pewnie 5-7 tkm rocznie..)
Na temat sprawowania się tych Falkenów jakoś nie mogę za wiele informacji znaleźć..
z góry dzięki
pzdr
Ja tam nadal będę proponował każdemu opony Dayton, 3-cie auto i 3-ci nowy zestaw opon mam z tej marki i jestem mega zadowolony...nie mogę się już lata doczekać 
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
A ja sobie chwale Vikingi
Jak kupilem auto to mial z przodu wlasnie kapcie Vikinga city tech. Akurat na zime trafila sie okazja i kupilem komplet snow tech za 120zl/szt
A na lato dokupie jeszcze 2 szt city techow. Wiadomo oponka buzdzetowa wiec bez szalenstw, ale w zimie mnie ani razu nie zawiodla,a warunki jakie byly kazdy wie
Idealna do spokojnej jazdy po miescie 
- Od: 20 sty 2009, 22:00
- Posty: 59
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323P 98r Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki