Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez rajtkezjusz » 17 lis 2014, 18:17

CLAU napisał(a):A to rzadki olej to nagle coś złego i musisz koniecznie mieć gęstą grochówę u siebie tak ?
Kup normalny 5w30 do diesla i już. Masz tyle rożnych marek do wyboru.


gdybym chciał kupic 5w-30 to bym o porade nie pytał,ale dzieki za poświecony czas na wpisanie rzeczy oczywistych. Jak pewnie wiesz,paliwa typu ropa lub benzyna przechodzą na stronę olejową i rozcieńczają paliwa ,co powoduje zmianę ich lepkości więc z 5w-30 dostajemy pod koniec czasu użytkowania olej o innych parametrach,raczej zblizonych do ..w-20 ,jedynie lpg nie rozciencza oleju,ponieważ odparowuje,ale zapewne to wiesz. Potrzebuję oleju low saps 5w-40 ,co nie znaczy,że jest gęsty,jedynie znaczy ,że stabilnie zachowuje parametry lepkościowe przy wyższych temperaturach ,czego nie zapewni olej w-30 (takie parametry występują np w autach podkręconych mocowo),ale zapewne to wiesz.
Czy w czymś się pomyliłem to proszę o sprostowanie .
rajtkezjusz
 

Postprzez CLAU » 17 lis 2014, 18:29

W sportowych autach to leja dedykowane oleje w60 a ty probujesz na sile sobie cos wmowic, ze w40 bedzie lepsze.
Zmartwie cie, ale od wielu lat wiekszosc ludzi na swiecie jezdzi Mazda na fabrycznej oliwie z aso ktora jest 5w30 i nie uwierzysz, ale ich samochody dzialaja po 20 lat.

Mowienie, ze w40 jest lepsze od w30 w gornej granicy to wrozenie z fusow bo nikt takich testow nie przeprowadzal. Sa natomiast rzeczywiste wrazenia ze stosowania olejow i silniki jezdza na 5w30 wiele lat i nic sie z nimi nie dzieje. jak chcesz to wlej sobie 15w60 ale prosze nie wkrecaj tutaj voodoo olejowego bo to tylko dziwne gadanie przed samym soba.
Bez obrazy, ale pokupywaliscie auta od niemca co maja 140 lub 170k km przebiegu gdzie w większosci wypadkow lano ponoć badziewną dexelie 5w30 i nagle ktos na sile chce lac w40 bo to ponoc nie uszkodzi silnika przy wysokim obciążeniu. Na moje oko to chyba troche za pozno sie ktoś zorientował z tym laniem lepszej oliwy. Jezdzilem 3 wymiany co 12 tyś na Dexelii 5w30, teraz mam LM 5w40 i prócz większego spalania to nic się nie zmieniło więc wracam do 5w30 bo lanie na sile 5w40, które ma zabezpieczyć niby silnik przy wosokich obrotach to jest zwykłe voodoo przy używanym aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 17 lis 2014, 18:43

ja zrobiłem podobnie jak CLAU, przesiadłem się z LM 5W40 na ELF SXR 5W30. Też róznicy nie widziałem. a zużycie oleju takie samo, więc taniej jest dolewać tańszy olej :) Trzymam się zaleceń producenta, tym bardziej że ELF to niby to samo co Dexelia.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rajtkezjusz » 17 lis 2014, 18:45

nie pisałem,że mam auto sportowe i ,że olej byłby do auta sportowego.Olej byłby do mojego drugiego auta ,toyoty z silnikiem 2.2 litra,podkreconego troszkę,co nie czyni go sportowym.
Olej 5w-30 ubywa,tak jak ubywał 0w-30 ,tak samo ubywał w innym moim aucie-nowym,a był tam dedykowany. Dopiero przejscie na 5w-40 dało spokój,lecz teraz potrzebuję olej low saps i o taki zadałem pytanie,a klasy lepkosciowe,to nie wróżenie z fusów.Reszty nie komentuję,bo to bez sensu i nie o to tutaj chodzi.

Jedynie dodam ,że
CLAU napisał(a):Mowienie, ze w40 jest lepsze od w30 w gornej granicy to wrozenie z fusow bo nikt takich testow nie przeprowadzal.

jest wg. mnie niedopowiedzeniem,aby nie powiedzieć,że nieprawdą. Robione są testy na zlecenie różnych redakcji,które przestrzegają przed zrywaniem tzw filmów olejowych ,zwłaszcza w coraz częściej stosowanych olejach ..w-30 . A film zrywamy często,gdy wkręcamy gwałtownie gorący silnik na wysokie obroty. Reasumując,wracam do tematu-olej syntetyczny 5w-40 low saps jest potrzebny,może ktoś z forumowiczów używa taki w innym aucie,bo nie ma obowiązku posiadania jako 2 czy 3 mazdy.
rajtkezjusz
 

Postprzez CLAU » 17 lis 2014, 19:01

Niech sobie redakcje testuja, zwlaszcza ze czesto testy są oplacane bo sam bylem na tescie motoryzacyjnym opon zimowych i wiem jak to wyglada – prasa zle o liderach nie pisze.

Roznica miedzy w30 a w40 to nie jest niebo a ziemia, bo jak przejrzysz te swoje testy na ktore sie powolujesz, to sa oleje w30 ktore nie zrywaja flmu olejowego gdzie inny olej juz w40 go zrywa.
To ze na pudelku jest w40 to nic nie oznacza. Tak samo jak niczego nie oznacza:
test redakcyjny na zrywanie filmu, test na kręcącym się kółku w garażu który tutaj robił za wyrocznie, test smażenia na patelni przez rusków oraz rzeczywiste zachowanie oleju w silniku samochodowym.

Mam w rodzinie kupioną Toyotę Rav4 2.2 D4D w polskim salonie, przejechane najpierw 44 000km i Toyota dwa razy wymieniala silnik na gwarancji, bo olej znikał w oczach. Teraz ma najechane ponad 210 000km bo auto ciągle gania w trasach, nie jest oszczędzane a wręcz kierowca je piłuje i nic się nie dzieje. Jezdzi na zwykłym oleju toyoty 5w30. Można zmieniać na siłe na w40 i spać lepiej, tylko po co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marcin255 » 17 lis 2014, 19:01

CLAU napisał(a):Mowienie, ze w40 jest lepsze od w30 w gornej granicy to wrozenie z fusow bo nikt takich testow nie przeprowadzal.

wystarczy spojrzeć na lepkość w 100 *C i HTHS , czyli lepkość w 150 *C , nawet w 5w30 jest ogromna różnica jedne maja w 100 *C lepkość 9.8 inne 5w30 maja 12.5
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rajtkezjusz » 17 lis 2014, 19:31

CLAU napisał(a):Można zmieniać na siłe na w40 i spać lepiej, tylko po co.

aby spać lepiej,skoro taka odpowiedź w czymś pomoże.
rajtkezjusz
 

Postprzez wilk28 » 17 lis 2014, 20:29

Ja bym ci polecił Amsoil 5W40 syntetyczny ale on jest full saps ja mam w swojej Mazdzie taki wlany 210tys. km najechane. Jeśli nie masz DPF/FAP to może któryś z nich Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40, Shell Helix Ultra Diesel 5W40, z filtrem DPF/FAP Lotos Traffic Pro Thermal Control 5W40, Ravenol VMO 5W40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez rajtkezjusz » 17 lis 2014, 23:25

Niestety potrzebuje low saps ,bo jest dpf .oblookam lotosa ,thx
rajtkezjusz
 

Postprzez Croom » 18 lis 2014, 09:33

Jak masz DPF to możesz albo low saps czyli olej ze specyfikacją W 504.00/ 507.00 albo Mazdowski olej C1, Millers ma taki super olej XF Longlife 5W30 C1.

Pozdrówka
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez rajtkezjusz » 19 lis 2014, 21:24

tylko ,że szukam w-40 ,jako że silnik jest lekko wzmocniony i wymaga oleju o większej lepkości niż w-30,a zarazem low saps. Kłopot z tym,co nie?
rajtkezjusz
 

Postprzez CLAU » 19 lis 2014, 21:28

Jezeli bi turbo tdi 3.0 od Audi, które ma 300 koni, jezdzi na 5w30 to chyba klopotem jest tylko i wylacznie twoj kaprys.

W audi wymienia sie olej co 30tys km i silnik dziala, niemcy robia nim po 350 tys kilometrow w 5 lat ale ten Twój to pewnie jest wysilony jak bear gryls podczas wspinaczki i innego niz voodoo 5w40 to nie przyjmie prawda ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rajtkezjusz » 19 lis 2014, 21:53

być może handlujesz olejami w-30 ,czy tez niemieckimi autami -nie wiem i mnie to nie obchodzi,zapodałem temat,że potrzebuje taki olej . Jesli na siłę chcesz udowadniac,że taki jak ty uzywasz jest najlepszy nawet do smażenia frytek ,to twoja sprawa. Ja oczekuje pomocy ,a nie nawracania na jedynie słuszny w-30 . Chyba dość jasno opisałem jakiej pomocy potrzebuje??
rajtkezjusz
 

Postprzez miczu » 19 lis 2014, 21:58

Tak czytam i czytam ten cały wątek i powiem szczerze, że po jego lekturze i tak bym nie wiedział jaki olej zalać.
Gdy ktoś zakłada LPG to jest wyśmiewany, że go nie stać na utrzymanie samochodu, a w tym wątku toczone są kilkustronicowe dyskusje na tamat jakiegoś nowego oleju bo jest tańszy na bańce 30 czy 40 zł. I kogo tu stać lub nie na utrzymanie auta?
Zakupiłem u siebie w sklepie motoryzacyjnym Olej Dexelia, przed wymianą rozgrzalem silnik przez ok 8 km, wlałem płukankę Liqui Moly, odczekałem 5 minut na biegu jałowym, zlałem olej, zamontowałem nowy filtr (MANN) , zalałem nowy olej i mam z głowy. Jest olej taki, jaki zaleca producent, wymieniony na czas i to jest najważniejsze. Więcej wydajecie na paliwo w ciagu 15 tyś km i nikt nie toczy dyskusji czy lać na BP czy na Orlenie.

Pozdrawiam i czekam na lincz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2013, 12:44
Posty: 60
Skąd: Kłodawa WLKP
Auto: Mazda 6 GG liftack, LF-DE 147 KM, 2007, STAG 4 PLUS, ACR01, HANA

Postprzez CLAU » 19 lis 2014, 22:12

Ja niczego nie sprzedaje, mam zrobioną płukankę LM i wlany teraz 5w40, wcześniej wymieniany wielokrotnie Dexelia 5w30 i do niej wracam, bo nie widze sensu w laniu 5w40. Nikogo nie przekonuje, ze taki olej jaki uzywam jest najlepszy, bo nie boje sie testowac i wlewam rozne oleje.

Jestem tylko ciekaw, bo prawisz jakies kity, ze masz wysilony motor, do ktorego jest niezbedny 5w40, a kiedy ja podaje konkrety i fakty to grymasisz i nie potrafisz z nimi polemizowac. To jest forum i jestem ciekaw co za kosmiczna technologie tam masz, ze tylko 5w40 podola bo to absolutne minimum, moze inni na tym skorzystaja jezeli dyskusja bedzie opierala sie na konkretach. Podalem przyklady to mi zarzuciles ze byc moze jestem jakims handlarzem, jezeli tak jest stawiana sprawa to wspolczuje i wyczuwam, ze kogos tutacj chyba prawda zabolala w oczy, ze na sile sie uparl na daną lepkość i nie potrafi konkretnie uargumentować dlaczego.

Potem tworza sie taki durne mity, ze dany silnik na innym oleju nie pojedzie i lemmingi w to wierza. No ale to typowe, ze czesto polak wie lepiej i poprawia fabryke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez miczu » 19 lis 2014, 22:30

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2013, 12:44
Posty: 60
Skąd: Kłodawa WLKP
Auto: Mazda 6 GG liftack, LF-DE 147 KM, 2007, STAG 4 PLUS, ACR01, HANA

Postprzez rajtkezjusz » 19 lis 2014, 23:06

CLAU napisał(a):estem tylko ciekaw, bo prawisz jakies kity, ze masz wysilony motor, do ktorego jest niezbedny 5w40, a kiedy ja podaje konkrety i fakty to grymasisz i nie potrafisz z nimi polemizowac. To jest forum i jestem ciekaw co za kosmiczna technologie tam masz, ze tylko 5w40 podola bo to absolutne minimum, moze inni na tym skorzystaja jezeli dyskusja bedzie opierala sie na konkretach. Podalem przyklady to mi zarzuciles ze byc moze jestem jakims handlarzem, jezeli tak jest stawiana sprawa to wspolczuje i wyczuwam, ze kogos tutacj chyba prawda zabolala w oczy, ze na sile sie uparl na daną lepkość i nie potrafi konkretnie uargumentować dlaczego.

Potem tworza sie taki durne mity, ze dany silnik na innym oleju nie pojedzie i lemmingi w to wierza. No ale to typowe, ze czesto polak wie lepiej i poprawia fabryke


itd itd ,nie szukam 5w-30 bo taki miałem zalany po 0w-30 i znikał szybciej niż powinien,ale dopiero po zrobieniu chipa.Aby nie było,kręcenie było w dobrej firmie,tam mnie przestrzeżono,że po tuningu nastapi wzrost temp spalin,a za tym wzrost temp elementów mających do czynienia pośrednio i bezpośrednio ze spalinami itd itd ,sporo tego było. Przed kręceniem nie brał więcej niż fabryka kazała,po kręceniu ubywa więcej,wnioskuję ,że olej odbiera za duzo ciepła np. od turbiny,która ma wyższa temperaturę niż fabrycznie,a to powoduje rozrzedzanie i tak już rzadkiego oleju w-30 ,więc nastepny etap-zastosować 1 krok wyższy parametr . Fabryka obliczyła olej na moce fabryczne,a teraz auto nie ma mocy fabrycznej ,dlatego pewne sprawy musza być niefabrycznie dobrane. Teraz chyba jasno opisałem.
rajtkezjusz
 

Postprzez CLAU » 19 lis 2014, 23:28

Jezeli bierze ci nagle olej, to masz najprawdopodobniej turbine lub pierscienie do wymiany i tego nie naprawisz olejem bardziej lepkim w wysokiej temperaturze "o jedno oczko".

"Rozrzedzanie i tak już rzadkiego oleju" – tutaj piszesz już kompletne bzdury i widać, że nie masz o tym pojęcia. Przeczytaj te linki co kolega przed twoim postem wkleił. Ole jw temperaturze roboczej jest rzadki jak "woda" bo taki ma właśnie być aby optymalnie smarować silnik poprzez cienkie kanały olejowe.

Grochówke to można do traktora lac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez ZOOMik » 21 lis 2014, 11:31

Rajtkezjusz,
Biorąc pod uwagę wszystkie wymagania Toyoty, co do oleju zalecanego do tej wersji silnikowej to taki, który sobie „wymyśliłeś”, nawiasem mówiąc zupełnie niepotrzebnie, nawet nie istnieje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Istreed » 21 lis 2014, 22:34

Im więcej czytam ten temat tym mniej wiem...
Ale to chyba normalne :D

Możecie mi podpowiedzieć jedno.
Do RF5C czyli bez DPF którego motula z serii 8100 ?
Bo są tego miliony i bądź tu mądry który :/
X-clean C3
X-clean + C3
X-clean FE
eco-clean+ C1
eco-clean c2
eco-nergy CF

<glupek2>

Czemu motul ? Bo firma w której pracuje go używa w warsztacie i mam zniżkę.

Przed remontem silnika jako ciekawostka powiem że lałem AmsOil AZO 0w30 i po 90 tyś silnik odmówił posługi.
Nie nie z powodu oleju, ktoś pod magistralą olejową pod miską zapomniał dać uszczelki bo szło na sprzedaż i trochę tracił tam ciśnienie finał był jak zawsze, panew na 4rce :–)
W sumie myślałem o amsie 5w30 ale sam nie wiem, drogie to to żeby tak co 10 tyś.

Pomożecie ?
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki