Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez wtsz » 18 paź 2014, 10:15

Piszesz o jakims badaniu robionym dawno temu, bez dowodow rzucasz info, ze oleje po 4k traca wlasciwosci a jak prosze abys to udowodnil to przyjmujesz postawe: mam wyj%$bane.


Nie trzeba robić badań, zwłaszcza w dieslu. Doświadczony kierowca zauważy degradację oleju. Gorszy olej będzie smarował dalej, ale nie tak skutecznie i nie będzie mył i płukał silnika (to widziałem). Silniki z przytkanymi kanalikami smarowania w kończą na lawecie.
Wątpię by poPRL-owskie laboratoria potrafiły zrobić oleje wysokiej jakości. Mam tez coraz większe wątpliwości co do stosowania olejów 5W30 w starszych jednostkach z commonrail, pomimo zaleceń producenta. Olej 5W40 to prawdopodobnie minimum, jeżeli mamy na myśli przebiegi rzedu 100kkm-300kkm i nie jest to tylko moja opinia. Zresztą są ludzie związani motorsportem czy doradcy techniczni, ale także dobrzy mechanicy.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 18 paź 2014, 11:27

A jakie jest uzasadnienie dla Twojej tezy? No bo czymś trzeba poprzeć takie stwierdzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 18 paź 2014, 12:11

A jakie jest uzasadnienie dla Twojej tezy? No bo czymś trzeba poprzeć takie stwierdzenia.

Produkty z polskich rafinerii nie są rozchwytywane, ani nie podbijaja rynków nawet gospodarek wschodzacych. Nie słyszałem, żeby też zastosowano i wdrażano nowe własne technologie, takie jak np. nano itd.
Widziałem silnik zalewany markowym (zasyfiony) i ten sam po trzech zamianach droższego oleju. Róznica kolosalna.
Ocena oleju- mamy sześć zmysłów <oczko> i bibułkę :D
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 18 paź 2014, 12:21

Przepraszam, nie doprecyzowałem – chodzi mi o poprawność zastosowania 5W40 w miejsce oleju 5W30 do RF5C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 18 paź 2014, 12:30

Przepraszam, nie doprecyzowałem – chodzi mi o poprawność zastosowania 5W40 w miejsce oleju 5W30 do RF5C.

Ochrona silnika, opinie ludzi związanych z motoryzacja i rynkiem olejowym.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez grabu122 » 18 paź 2014, 12:31

tadziomaru1 napisał(a):W ramach ciekawostki, widziałem silnik z Mercedesa S-klasy znajomego, auto serwisowane od kilku lat u mnie w firmie, wymiany oleju regularne co 10 tys, nigdy nie przeciągnięte, robiłem je przeważnie osobiście. Kolega się uparł na Mobila, więc niema problemu, wedle życzenia. Przez parę lat wszystko było dobrze, ale po przejechaniu 8 tys od ostatniej wymiany silnik się zatarł. Przywieźliśmy auto na lawecie, wstawiłem na podnośnik i do góry, żeby spuścić olej. Niewiele już rzeczy może mnie zaskoczyć, ale po odkręceniu korka byłem nieco zdziwiony, bo nie wykapało nic. Więc postanowiłem grzebnąć wkrętakiem i po tym to dopiero byłem zdziwiony, bo udało mi się wygrzebać z miski coś o konsystencji smoły, na dodatek dość gęstej, oczywiście dalej nic nie wykapało, po rozebraniu silnika także nic nie udało się wylać, wszystko siedziało w misce i na elementach silnika, po zdjęciu przez moich mechaników dekla klawiatury byłem w szoku. Silnik 3,2 CDI.
Po zagłębieniu się w temat dowiedziałem się, że od ostatnich kilku lat kupując Mobila masz 90% pewności, że kupiłeś Lotosa, który w żaden sposób nie spełnia norm do tego silnika, choć był w bańce Mobila, a na nalepce widniały odpowiednie oznaczenia. Niestety, nigdy nie wiemy co hurtownia nam przyśle i trafiliśmy na podróbę, których w przypadku Mobila i Castrola bardzo dużo.
Więc jeśli ktoś pisze tu tylko żeby sobie pisać i niema bezpośredniej styczności z aspektami tematu, to takie wypowiedzi nie robią na mnie żadnego wrażenia, co można zauważyć po tym jak rzadko się tu wypowiadam.


Ktoś sprzedał Ci podróbkę, wlałeś facetowi jakiś "Agrol/Superol" z Lotosu za 5zł/litr do maszyn rolniczych i kosiarek i teraz wypisujesz ogólnikowe bzdury <czarodziej> <lol>
To że taki olej nie spełnia jakichkolwiek norm dla 3.2CDI to chyba normalne.
Osobiście podobny przypadek znam z niby Castrol EDGE Turbodiesel 5W-40 (a raczej tym co było w bańce)
Olej świeżo wymieniony, zaliczona Holandia+ powrót i czarna smoła oblepiająca i zalepiająca wszystko.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez wtsz » 18 paź 2014, 12:57

Ktoś sprzedał Ci podróbkę, wlałeś facetowi jakiś "Agrol/Superol" z Lotosu za 5zł/litr do maszyn rolniczych i kosiarek i teraz wypisujesz ogólnikowe bzdury <czarodziej> <lol>

To nie są bzdury.
Obojętnie z jakiego kontekstu to wynika powinno informować się i publicznie piętnowac takie zdarzenia- włącznie z danymi sprzedającego. Dystrybutorzy także powinni dbać o swoje interesy i walczyć z takim procederem.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez makovic » 18 paź 2014, 13:18

wtsz napisał(a):
Ktoś sprzedał Ci podróbkę, wlałeś facetowi jakiś "Agrol/Superol" z Lotosu za 5zł/litr do maszyn rolniczych i kosiarek i teraz wypisujesz ogólnikowe bzdury <czarodziej> <lol>

To nie są bzdury.
Obojętnie z jakiego kontekstu to wynika powinno informować się i publicznie piętnowac takie zdarzenia- włącznie z danymi sprzedającego. Dystrybutorzy także powinni dbać o swoje interesy i walczyć z takim procederem.

Nareszcie coś mądrego zostało napisane w tym wątku. Taka prawda. Obojętnie co by było na etykiecie jeśli w środku bańki będzie podrobione g@wno to zaden silnik w konsekwencji temu nie podoła i w końcu odmówi posłuszeństwa. Każdy w "łańcuchu sprzedaży" powinien dbać o to by sprzedawać oryginalny produkt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez grabu122 » 18 paź 2014, 13:49

wtsz napisał(a):
Ktoś sprzedał Ci podróbkę, wlałeś facetowi jakiś "Agrol/Superol" z Lotosu za 5zł/litr do maszyn rolniczych i kosiarek i teraz wypisujesz ogólnikowe bzdury <czarodziej> <lol>

To nie są bzdury.
Obojętnie z jakiego kontekstu to wynika powinno informować się i publicznie piętnowac takie zdarzenia- włącznie z danymi sprzedającego. Dystrybutorzy także powinni dbać o swoje interesy i walczyć z takim procederem.


Ogólnikowe bzdury odnoście producentów olejów..... w takim kontekście.
Co nie zmienia faktu, że "ukochane" na polskim rynku Mobile i Castrole są najczęściej podrabiane, słychać o tym co chwilę.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez JohnnyB » 18 paź 2014, 21:36

wtsz napisał(a):Produkty z polskich rafinerii nie są rozchwytywane, ani nie podbijaja rynków nawet gospodarek wschodzacych. Nie słyszałem, żeby też zastosowano i wdrażano nowe własne technologie, takie jak np. nano itd.
Widziałem silnik zalewany markowym (zasyfiony) i ten sam po trzech zamianach droższego oleju. Róznica kolosalna.
Ocena oleju- mamy sześć zmysłów <oczko> i bibułkę :D


A o Lotos Quazar słyszał ?
W chwili obecnej jest to olej rekomendowany przez Subaru :P
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez makovic » 18 paź 2014, 22:08

@up osobiscie gdybym jeździł teraz subaru to bym lotosem go nie zalewał. Akurat to co niby w danej chwili rekomenduje dana marka to kwestia podpisanych umów a wiec biznes i marketing. Nic wiecej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez kubsztyk » 18 paź 2014, 23:02

JohnnyB napisał(a):A o Lotos Quazar słyszał ?
W chwili obecnej jest to olej rekomendowany przez Subaru :P

Jaki olej Subaru rekomenduje na rynku niemieckim? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 18 paź 2014, 23:31

Czytając ten temat nasuwają się następujące wnioski:

Zauważyłem, że ORLEN i LOTOS są do kitu bo oprócz olei produkują paliwo, są Polskie, oraz oprócz paliwa produkują wszystko tj. płyny itp.

OK

BP, Shell – również mają swoje stacje paliw, produkują wszystko, ale są zagraniczne. Są lepsze od Orlenu i Lotosu bo są z za granicy ?

Petro Canada też ma swoje stacje. Olej bardzo chwalony na tym forum. Proszę o argumentację dlaczego tak jest ? Bo Jest z Ameryki Północnej, Czy może jest dobry bo nie jest popularny w Polsce ?, Czy ktoś wykonywał jakieś testy na nim ? Czy dlatego jest dobry bo jest znacznie droższy od pozostałych olejów ? Czy może jest dobry bo ktoś coś o nim słyszał, że "to olej z USA" a wszystko co z USA jest dobre ?

==
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Przemek323c » 19 paź 2014, 00:05

Baze olejowa robi tylko kilka firm na swiecie. Reszta to dodatki, tez podobne. Znam silniki ktore mialy nabite po 250-300 tysi na lotosie i silnik przy rozbiorce wygladal calkiem normalnie jak na taki przebieg.
Przemek323c
 

Postprzez JohnnyB » 19 paź 2014, 01:00

makovic napisał(a):@up osobiscie gdybym jeździł teraz subaru to bym lotosem go nie zalewał. Akurat to co niby w danej chwili rekomenduje dana marka to kwestia podpisanych umów a wiec biznes i marketing. Nic wiecej.


Bez przesady. Żadna szanująca się firma nie podpisałaby umowy z kimś kto znacząco mógłby wpłynąć na pogorszenie się wizerunku marki.

No ale tutaj jak widać, wystarczy przeczytać kilka niepopartych niczym opinii aby od razu być ekspertem i podważać lata pracy wyspecjalizowanych laboratoriów.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez wtsz » 19 paź 2014, 09:32

No ale tutaj jak widać, wystarczy przeczytać kilka niepopartych niczym opinii aby od razu być ekspertem i podważać lata pracy wyspecjalizowanych laboratoriów.


Do mazdy dedykowany jest Lotos LOTOS Diesel Semisynthetic 10W-40. Czytając parametry olejów Lotosu i Orlenu na papierze nie powalają <nauka> . To nie jest brak patriotyzmu. Nie dotyczy to tylko oleju. Chciałbym kupić dobry polski produkt. Niestety nie ma ani jednej marki będącej w światowej czołówce.
Pracujemy nad PR-em i sondażami, i sprowadzamy złom zagranicy, produkując jakieś duperele na odpusty.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez CLAU » 19 paź 2014, 09:40

wtsz napisał(a):LOTOS Diesel Semisynthetic


A gdzie jest napisane, ze to olej rekomendowany niby do Mazdy ? Skad masz takie rewelacje ?

Bo ja biedny do tej pory sadzilem, ze to Mazdy dedykowany jest olej spelniajacy lub przewyzszajacy konkretna norme API lub SAE.


Widac, ze ktos tu ma malo postow i rozsiewa kolejne herezje olejowe. Wystarczyl zaplon w postaci mercedesa ze smola, teraz nagle lotos i orlen to nedzne oleje i mamy kolejne kwiatki w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez wtsz » 19 paź 2014, 10:02

A gdzie jest napisane, ze to olej rekomendowany niby do Mazdy ? Skad masz takie rewelacje ?

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=1&category=6&subset=208&modelyear=&vehicle=5404&site=61&region=79&language=13&brand=64
Do DPF już lepiej bo samemu należy sobie dobierać :D
Może przejrzyj najpierw i poczytaj, a potem będziesz sie pocił na forach <klotnia>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Fred.X » 19 paź 2014, 10:18

Nie rozumiem niektórych wypowiedzi , wg mnie każdy ma prawo wyboru , niech każdy leje oliwę na jaką go stać lub do jakiej ma dostęp , podstawa to , żeby spełniała wymogi dla danego silnika i tyle w temacie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Adek311092 » 19 paź 2014, 10:19

A ja dodam coś od siebie, nie znam się na klasach specyfikacjach itp itd, al od 3 lat posiadam samochód z silnikiem KF i zalewałem do niego przeróżne oleje i mogę podzielić się obserwacjami, aha dodam że każdy olej był z tej samej hurtowni bo możne to też ma znaczenie.
-castrol magnatec 10w40 głośna praca silnika, klepanie, spore ubytki oleju
-elf nie pamiętam dokładnie nazwy ale 5w30 objawy takie same jak na castrolu ale silnik chodził troszkę ciszej, ubytki takie same
-lotos 10w40 z moich obserwacji najgorszy z nich wszystkich ubytki oleju były przerażające
jedyny olej na którym naprawdę silnik chodził ja prawdziwa V-ka to motul ecoenergi 5w30 i szczerze polecam oczywiście za 5l tego motula mamy około 15l lotosa, ale czy warto?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki