Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Marbert » 16 cze 2005, 09:20

Nikt nic nie wspominał o ELF'ie. Czy dlatego, że jest kiepski ? Czy mało popularny? Ja do mojej leje ELF Competition 10W40. Używam takiego bo taki lał poprzedni właściciel. Czy jest doby czy zły nie wiem. W sumie nie narzekam, oleju bierze mało a to, a to co bierze jest chyba spowodowane zniszczona podkładką pod śrube miski olejowej. Z drugiej strony silnik chodzi wg. mnie głośno choć nie mam porównania bo nie słyszałem innej 121'ki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2004, 22:40
Posty: 50
Skąd: Pruszków
Auto: Jedyny słuszny – służbowy

Postprzez Marcino » 17 cze 2005, 11:50

Anade napisał(a):w koncu zalałem midlanda półsyntetyk 10W40 i jak narazie bardzobobrze sie spisuje


A ja wymieniłem Midlanda który jest już rozlewany w kraju ( tak przynajmniej się dowiedziałem z kilku źródeł ) na równierz Szwajcarski olej Firmy Panolin, olej nazywa się Indy i ma te same właściwości co Midland a silniczek jakoś lepiej teraz pracuje http://www.panolin.pl/
A dałem chyba nie dużo bo 18zł za litr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez nemi » 17 cze 2005, 12:00

Marbert napisał(a):Nikt nic nie wspominał o ELF'ie

W CC używałem różnie – albo ELFa, albo Castrola. Przy krótkich trasach na ELFie robiła się większa galareta na korku oleju niż na Castrolu (ale na obu występowała) – w CC 700 objaw podobno normalny, podobnie jak w niektórych silnikach VW.
Jeżdżąc na w/w olejach uszczelka pod głowicą wytrzymała aż 90 kkm – jakieś 20 kkm więcej niż normalnie, ale nie wiem czy to zasługa oleju, bo tam koroduje kanał cieczy chłodzącej. Nie umiem wyciągnąc wniosków, który olej jest lepszy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Gajnek » 18 cze 2005, 16:27

Ja wlałem teraz Mobil1 5W50 i jak narazie wszystko jest ok a zrobiłem na nim juz 4tys
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez Robo » 23 cze 2005, 10:30

Ostatnimi czasy zmieniałem u siebie olej i przy przebiegu 165 tyś. km przeszedłem z oleju 0W40 na 10W40 (Mobil1).

Nurtuje mnie natomiast inna rzecz a chodzi o jego poziom. Na górnym zakresie bagnetu jest znacznik – a powyżej niego jest literka F. Dokąd ma sięgać olej ?? :| Czy ma on sięgać do tego znacznika – czy górnej krawędzi literki F ?? :|

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez tomekrvf » 23 cze 2005, 10:35

Robo napisał(a):przeszedłem z oleju 0W40

O stary...0W-40 to nie jest olej na nasze warunki. Nie jest to najlepszy olej do silnika
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Robo » 23 cze 2005, 10:53

Cholera Tomek nie strasz mnie. Taki był zalewany od nowości no to i ja taki wlewałem przez 5 lat użytkowania i nie widze jakiś szczególnych zachowań. Między wymianami nic nie dolewam, auto nic nie kopci, sprawność silnika jest nadal wysoka oraz jest utrzymany w czystości od środka. Mogłem wcześniej już przejść na półsyntetyk no ale czasu się nie odwróci. ;)

Bo już zgupiałem wlałem olej do znacznika (–) i zostało mi w 4 litrowym baniaczku 1.5 litra a w książce Reguluje i naprawiam napisane jest, że do silnika wraz z wymianą filtra wchodzi ok. 3.20 litra oleju.

Kurde a w ASO Citroena wlali mi tyle, że skali brakło. <glupek2> Jakoś odessałem go to tego znacznika ale dziwnie tego oleju dużo zostało. :|

Dzięki Nemi za uświadomienie.

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez tomekrvf » 23 cze 2005, 11:01

Bylem na szkoleniu Shalla o olejach. Rozmawialem z lebskim gosciem ktory znal sie na rzeczy i powiedzial tylko tyle ze owszem na 0W-X silnik pali mniej ale jest glosniejszy i szybciej sie zuzywa np rozrzad
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zgrzes » 24 cze 2005, 14:37

Witam, kupiłem 626 2.0 DiTD 76000km i jest zalany jakis Mobil 10W-40. Czy przy tym przebiegu można przejść jeszcze na 5W albo na 0W? Jeżeli tak to na jaki?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez tomekrvf » 24 cze 2005, 14:49

0W nigdy w zyciu!!! Proponuje zalac Shell Helix Ultra Diesel 5W-40
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zgrzes » 24 cze 2005, 15:31

Kiedyś słyszałem ze takie przejscie na lepszy olej może rozszczelnic silnik. To prawda?
Dlaczego akurat Shell ?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez tomekrvf » 24 cze 2005, 15:46

Przy takim przebiegu nic nie masz w silniku. Ja zrobilem taki manewr w KLu ktory mial okolo 200kkm i jest super. Shella mam w motocyklu i w drugim KL. Eksperymentowalem z wieloma olejami i Shell jest najlepszy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 25 cze 2005, 22:57

Mi w serwisie polecono olej firmowy, czyli DEXELIĘ. W innym powiedziano że DEXELIA to ELF więc poszukałem odpowieniego ELFa. Optymalny do mojego silnika (też DITD tylko 323F, 100 tys km) okazał się olej 5W30.
Duchem świętym nie jestem (ani idiotą) by twierdzić po 3 tys km, że wlałem najlepszy olej – to się okaże po kolejnych 100 – 200 tys km (oczywiście jazdy na tym samym rodzaju oleju).
Na razie zauważyłem, że silnik troszkę lepiej się zbiera (może mi się tylko wydaje :( ) , ale delikatnie chyba (kolejne złudzenie ???) pali mniej oleju napędowego.

Wcześniej miałem 10W40.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Kruk11 » 27 cze 2005, 23:12

Poprzednim razem (około roku temu) miałem Castrol RS 10W-60 z makro za jakieś 150-170 zł (bańka 4l) i filtr oleju z JapanKurwaCarsu za 30 zł.

Tym razem olejek miałem znowu z makro ten sam za 167z hakiem a filterek za 12 zł.

Myślę sobie, że jakość filtra firmy Japanparts – obecny, jest porównywalna z filtrem Japancars, ale dopiero na cenie poczułem jak mnie wydymali w zeszłym roku <rotfl>

A jeszcze dodam, że filterek Japacarsu, który dzisiaj zdjąłem rdzewiał pod lakierem – tandeta :D

No dobra na jakim oleju kto jeździ i dlaczego akurat jest lepszy od innego jest w osobnym topicu, ale czy ktoś ma lepszą cenę za RS 10W-60 niż makro i lepszą cenę za filterek.
Obrazek

http://adria.waw.pl – this is my church, this is where I heal my nerves.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez zgrzes » 28 cze 2005, 09:04

A co myślicie o Castrolu 5W40 Magnatec? Prawda czy fałsz z tą redukcją tarcia przy rozruchu? Warto przepłacać i zalać czy dac sobie spokój??
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez tomekrvf » 28 cze 2005, 10:13

Castrola sobie dopusc i wez Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Widzialem juz kilka silnikow po Castrolu....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tomekrvf » 28 cze 2005, 12:55

Oryginalny filtr oleju kosztuje do 30 PLN i to do KLa. Nie wiem czy warto brac zamienniki. Jezdzilem na takim oleju ale lepszy jest od niego Shell Helix Ultra Racing 10W-60. Castrol zostawia szlam w silniku
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tomekrvf » 29 cze 2005, 09:50

Waluś napisał(a):peteros1 napisał:
Możesz coś więcej o tym szlamie? Jesteś na bank pewien, że to przez ten olej?

a Magnatec tysz

Castrol to syf. Wyobraz sobie ze czyscilem u tescia pokrywe zaworów w Passacie 1.8T 2001 50kkm przebiegu. Auto jezdzilo na SLX i nagar na pokrywie mial ze trzy milimetry grubosci i trzeba bylo zdzierac go dlutem a pozniej wiertarka ze szczotka. Przy takim przebiegu to nie do pomyslenia zeby tak zasyfilo silnik. Mowie jedno – castrol to przereklamowany syf a magnatec to wielka sciema(magnetyczny olej hi hi hi)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Bimbak » 29 cze 2005, 18:50

Coś mi się wydaje że będę pierwszy na forum co będzie jeździć na syntetyku Statoila :|
no nic.. pozostaje mi się tylko podzielić później z wami moimi wrażeniami z przygody z tym olejem.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Gajnek » 4 lip 2005, 19:49

U mnie tesc niedawno( 7tys) zalał silnik syntetykiem MOBIL 1
a byłem dzis przypadkiem w serwisie mazdy i usłyszałem od goscia ze syntetyk jest za rzadki i przez to popychacze graja. U mnie własnie niedawno lekkie granie jest.
słyszał ktos o tym?? i jaki poł syntety polecicie
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki