Oleje silnikowe
Nikt nic nie wspominał o ELF'ie. Czy dlatego, że jest kiepski ? Czy mało popularny? Ja do mojej leje ELF Competition 10W40. Używam takiego bo taki lał poprzedni właściciel. Czy jest doby czy zły nie wiem. W sumie nie narzekam, oleju bierze mało a to, a to co bierze jest chyba spowodowane zniszczona podkładką pod śrube miski olejowej. Z drugiej strony silnik chodzi wg. mnie głośno choć nie mam porównania bo nie słyszałem innej 121'ki.
- Od: 20 mar 2004, 22:40
- Posty: 50
- Skąd: Pruszków
- Auto: Jedyny słuszny – służbowy
Anade napisał(a):w koncu zalałem midlanda półsyntetyk 10W40 i jak narazie bardzobobrze sie spisuje
A ja wymieniłem Midlanda który jest już rozlewany w kraju ( tak przynajmniej się dowiedziałem z kilku źródeł ) na równierz Szwajcarski olej Firmy Panolin, olej nazywa się Indy i ma te same właściwości co Midland a silniczek jakoś lepiej teraz pracuje http://www.panolin.pl/
A dałem chyba nie dużo bo 18zł za litr
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Marbert napisał(a):Nikt nic nie wspominał o ELF'ie
W CC używałem różnie – albo ELFa, albo Castrola. Przy krótkich trasach na ELFie robiła się większa galareta na korku oleju niż na Castrolu (ale na obu występowała) – w CC 700 objaw podobno normalny, podobnie jak w niektórych silnikach VW.
Jeżdżąc na w/w olejach uszczelka pod głowicą wytrzymała aż 90 kkm – jakieś 20 kkm więcej niż normalnie, ale nie wiem czy to zasługa oleju, bo tam koroduje kanał cieczy chłodzącej. Nie umiem wyciągnąc wniosków, który olej jest lepszy.
Ja wlałem teraz Mobil1 5W50 i jak narazie wszystko jest ok a zrobiłem na nim juz 4tys
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 12 maja 2005, 21:00
- Posty: 332
- Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.
Ostatnimi czasy zmieniałem u siebie olej i przy przebiegu 165 tyś. km przeszedłem z oleju 0W40 na 10W40 (Mobil1).
Nurtuje mnie natomiast inna rzecz a chodzi o jego poziom. Na górnym zakresie bagnetu jest znacznik – a powyżej niego jest literka F. Dokąd ma sięgać olej
Czy ma on sięgać do tego znacznika – czy górnej krawędzi literki F
Pozdrawiam.
Nurtuje mnie natomiast inna rzecz a chodzi o jego poziom. Na górnym zakresie bagnetu jest znacznik – a powyżej niego jest literka F. Dokąd ma sięgać olej
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Cholera Tomek nie strasz mnie. Taki był zalewany od nowości no to i ja taki wlewałem przez 5 lat użytkowania i nie widze jakiś szczególnych zachowań. Między wymianami nic nie dolewam, auto nic nie kopci, sprawność silnika jest nadal wysoka oraz jest utrzymany w czystości od środka. Mogłem wcześniej już przejść na półsyntetyk no ale czasu się nie odwróci.
Bo już zgupiałem wlałem olej do znacznika (–) i zostało mi w 4 litrowym baniaczku 1.5 litra a w książce Reguluje i naprawiam napisane jest, że do silnika wraz z wymianą filtra wchodzi ok. 3.20 litra oleju.
Kurde a w ASO Citroena wlali mi tyle, że skali brakło.
Jakoś odessałem go to tego znacznika ale dziwnie tego oleju dużo zostało.
Dzięki Nemi za uświadomienie.
Pozdrawiam.
Bo już zgupiałem wlałem olej do znacznika (–) i zostało mi w 4 litrowym baniaczku 1.5 litra a w książce Reguluje i naprawiam napisane jest, że do silnika wraz z wymianą filtra wchodzi ok. 3.20 litra oleju.
Kurde a w ASO Citroena wlali mi tyle, że skali brakło.

Dzięki Nemi za uświadomienie.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Bylem na szkoleniu Shalla o olejach. Rozmawialem z lebskim gosciem ktory znal sie na rzeczy i powiedzial tylko tyle ze owszem na 0W-X silnik pali mniej ale jest glosniejszy i szybciej sie zuzywa np rozrzad
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Przy takim przebiegu nic nie masz w silniku. Ja zrobilem taki manewr w KLu ktory mial okolo 200kkm i jest super. Shella mam w motocyklu i w drugim KL. Eksperymentowalem z wieloma olejami i Shell jest najlepszy
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Mi w serwisie polecono olej firmowy, czyli DEXELIĘ. W innym powiedziano że DEXELIA to ELF więc poszukałem odpowieniego ELFa. Optymalny do mojego silnika (też DITD tylko 323F, 100 tys km) okazał się olej 5W30.
Duchem świętym nie jestem (ani idiotą) by twierdzić po 3 tys km, że wlałem najlepszy olej – to się okaże po kolejnych 100 – 200 tys km (oczywiście jazdy na tym samym rodzaju oleju).
Na razie zauważyłem, że silnik troszkę lepiej się zbiera (może mi się tylko wydaje
) , ale delikatnie chyba (kolejne złudzenie
?) pali mniej oleju napędowego.
Wcześniej miałem 10W40.
Duchem świętym nie jestem (ani idiotą) by twierdzić po 3 tys km, że wlałem najlepszy olej – to się okaże po kolejnych 100 – 200 tys km (oczywiście jazdy na tym samym rodzaju oleju).
Na razie zauważyłem, że silnik troszkę lepiej się zbiera (może mi się tylko wydaje
Wcześniej miałem 10W40.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Poprzednim razem (około roku temu) miałem Castrol RS 10W-60 z makro za jakieś 150-170 zł (bańka 4l) i filtr oleju z JapanKurwaCarsu za 30 zł.
Tym razem olejek miałem znowu z makro ten sam za 167z hakiem a filterek za 12 zł.
Myślę sobie, że jakość filtra firmy Japanparts – obecny, jest porównywalna z filtrem Japancars, ale dopiero na cenie poczułem jak mnie wydymali w zeszłym roku
A jeszcze dodam, że filterek Japacarsu, który dzisiaj zdjąłem rdzewiał pod lakierem – tandeta
No dobra na jakim oleju kto jeździ i dlaczego akurat jest lepszy od innego jest w osobnym topicu, ale czy ktoś ma lepszą cenę za RS 10W-60 niż makro i lepszą cenę za filterek.
Tym razem olejek miałem znowu z makro ten sam za 167z hakiem a filterek za 12 zł.
Myślę sobie, że jakość filtra firmy Japanparts – obecny, jest porównywalna z filtrem Japancars, ale dopiero na cenie poczułem jak mnie wydymali w zeszłym roku
A jeszcze dodam, że filterek Japacarsu, który dzisiaj zdjąłem rdzewiał pod lakierem – tandeta
No dobra na jakim oleju kto jeździ i dlaczego akurat jest lepszy od innego jest w osobnym topicu, ale czy ktoś ma lepszą cenę za RS 10W-60 niż makro i lepszą cenę za filterek.
Oryginalny filtr oleju kosztuje do 30 PLN i to do KLa. Nie wiem czy warto brac zamienniki. Jezdzilem na takim oleju ale lepszy jest od niego Shell Helix Ultra Racing 10W-60. Castrol zostawia szlam w silniku
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Waluś napisał(a):peteros1 napisał:
Możesz coś więcej o tym szlamie? Jesteś na bank pewien, że to przez ten olej?
a Magnatec tysz
Castrol to syf. Wyobraz sobie ze czyscilem u tescia pokrywe zaworów w Passacie 1.8T 2001 50kkm przebiegu. Auto jezdzilo na SLX i nagar na pokrywie mial ze trzy milimetry grubosci i trzeba bylo zdzierac go dlutem a pozniej wiertarka ze szczotka. Przy takim przebiegu to nie do pomyslenia zeby tak zasyfilo silnik. Mowie jedno – castrol to przereklamowany syf a magnatec to wielka sciema(magnetyczny olej hi hi hi)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Coś mi się wydaje że będę pierwszy na forum co będzie jeździć na syntetyku Statoila
no nic.. pozostaje mi się tylko podzielić później z wami moimi wrażeniami z przygody z tym olejem.
no nic.. pozostaje mi się tylko podzielić później z wami moimi wrażeniami z przygody z tym olejem.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
U mnie tesc niedawno( 7tys) zalał silnik syntetykiem MOBIL 1
a byłem dzis przypadkiem w serwisie mazdy i usłyszałem od goscia ze syntetyk jest za rzadki i przez to popychacze graja. U mnie własnie niedawno lekkie granie jest.
słyszał ktos o tym?? i jaki poł syntety polecicie
a byłem dzis przypadkiem w serwisie mazdy i usłyszałem od goscia ze syntetyk jest za rzadki i przez to popychacze graja. U mnie własnie niedawno lekkie granie jest.
słyszał ktos o tym?? i jaki poł syntety polecicie
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 12 maja 2005, 21:00
- Posty: 332
- Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki