Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez rafcio24 » 27 maja 2008, 12:44

tylko ze najblizsze aso mazda mam dopiero w kraku a to troszke drogi jest gdzie indziej tego oleju nie kupisz na allegro sie boje ze mi lux 'a przyslą tylko ze w innym opakowaniu
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:58
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez PARTYBOY » 27 maja 2008, 13:17

rafcio24 napisał(a):na allegro sie boje ze mi lux 'a przyslą tylko ze w innym opakowaniu

upewnij się przed zakupem pytając sprzedającego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez daniel_w » 27 maja 2008, 16:45

Ja bym zalał jakim markowym syntetykiem 5W40 (oprucz castrola oczywiscie) i pilnował zeby go zmieniac co 10-15 tys km i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez Sokool » 27 maja 2008, 17:34

rafcio24 napisał(a):tylko ze najblizsze aso mazda mam dopiero w kraku a to troszke drogi jest gdzie indziej tego oleju nie kupisz na allegro sie boje ze mi lux 'a przyslą tylko ze w innym opakowaniu

Zalej elfem. To to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez rafcio24 » 27 maja 2008, 19:52

chodzi ci o elfa o takich samych parametrach czyli 5w30
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:58
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez domingez » 28 maja 2008, 15:46

Hmmm... Ja nie wiem co było w mojej madzi, więc zrobiłem płukankę i zalałem Midlandem 10W50 Synqron. Zrobiłem 600 km i na razie spoko. Na razie... Sprawdzę ile bierze, bo raczej na pewno coś tam sobie łyknie ;) i opiszę swoje wrażenia.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez rafcio24 » 28 maja 2008, 18:24

Kupiłem ELF SXR 5W 30 jutro zalewam pojezdzimy zobaczymy jak mu nie posmakuje poszukamy cos innego
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:58
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez Fragles » 29 maja 2008, 15:01

A ja dzisiaj zamówiełem w sklepie Quaker State 10W40 i tez zrobie plukanke.Chcialem Midland 10W50 ale w sklepie latwiej im sprowadzic QS.
JArek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2005, 08:03
Posty: 22
Skąd: Ińsko
Auto: ProtegeSE BG SOHC 1,8 BP16V 94

Postprzez PARTYBOY » 29 maja 2008, 16:37

rafcio24 napisał(a):jak mu nie posmakuje poszukamy cos innego

innego samochodu? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez rafcio24 » 29 maja 2008, 21:00

hehehe no moze i innego samochodu :) choc ten kupiłem po cenie wiec stratny nie bede :) zalałem elfem i powiem szczeze ze podobną ma konsystencje do "kujawskiego" tylko sie ceną rózni :) przegoniłem go troche i jeszcze tłokow nie wypluł wiec jest nadzieja ze bedzie jezdziło :) pozdrawiam i dziekuje za wszelkie wskazówki
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:58
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez Widelec » 30 maja 2008, 17:57

a ja wbrew większości tutaj polecę... Orlen Platinum Mineral 15W40 :)
wlałem go parę dni temu przy wymianie, i zużycie tegoż oleju spadło mi... trzykrotnie <szok>
popychacze nie klepią (tylko kilkanaście sekund po uruchomieniu), silnik pracuje cicho i fajnie...
kosztował mnie 46 (!!) złociszy za bańkę 4L.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez PARTYBOY » 30 maja 2008, 23:46

Widelec napisał(a):popychacze nie klepią

bo zalepił Ci silnik – powodzenia <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Widelec » 31 maja 2008, 09:45

a coś poza oklepanym stereotypem powiesz?
każdorazowo przy wymianie do oleju dolewam STP, tym razem nie było inaczej...
przed wymianą zrobiłem płukanie na starym oleju – 25 minut pracy.
zlałem stary, wlałem nowy razem z drugą puchą STP – 35 minut pracy. jeszcze raz zlałem przepracowany – nie powiem żeby było z niego błoto...
wlałem dopiero wtedy tego Orlena.
przegoniłem samochód następnego dnia przez całą Polskę i z powrotem – 1,5 tysiąca km, gdzie samochód dostał zdrowo w kość... parę już dni na tym jeżdżę i widzę jak pracuje.
tyle co powiem – jak przy wymianie wlewałem mu Shella 5W40 czy 10W40 pracował identycznie... tylko spalanie oleju było inne. i koszty.
Ostatnio edytowano 31 maja 2008, 09:52 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez PARTYBOY » 31 maja 2008, 09:49

Widelec napisał(a):a coś poza oklepanym stereotypem powiesz?

Nie obrażaj się ale uważam, że te pozytywne doświadczenia z minerałem to Twoje subiektywne odczucia.
Szkoda, żeby ktoś poszedł w Twoje ślady marnując dobre silniki Xedosów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Widelec » 31 maja 2008, 09:57

PARTYBOY napisał(a):uważam, że te pozytywne doświadczenia z minerałem to Twoje subiektywne odczucia

no trudno żeby czyjeś inne i obiektywne te odczucia jeśli to ja jeżdżę tym autem i widzę jak pracuje :]
marnując? skoro tak uważasz... mi dolewanie oleju co chwila trochę zaczęło się nudzić.
ja uważam że lepiej jest wlać coś takiego i zmienić po 5 tys. km robiąc płukanie przy tym, niż dolewać co chwila półsyntetyka, jeździć tak przez 15 kkm, i zapychać przepalonym olejem wydech...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez PARTYBOY » 31 maja 2008, 22:45

przelicz czy nie taniej i skuteczniej na dłuższą metę wyjdzie przeprowadzić lekką renowację silnika (wymiana uszczelek, sprawdzenie pierścieni ...) wtedy mogłbyś pozostać przy lepszych olejach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez brii » 1 cze 2008, 07:38

W kosztach sugeruję jeszcze uwzględnić ekologię ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Widelec » 1 cze 2008, 09:25

PARTYBOY napisał(a):przelicz czy nie taniej i skuteczniej na dłuższą metę wyjdzie przeprowadzić lekką renowację silnika

liczyłem – nie opłaca mi się :] olej mam za 45 złociszy bańka, łatwo policzyć po ilu wyrównałbym koszt zrobienia silnika, gdzie bez min. 3 tys. to nie mam co podchodzić jeśli miałoby to być zrobione dobrze... myślę że prędzej sprzedam to auto niż wyrównałbym koszty – jak tak pobieżnie policzyć to musiałbym zrobić ze 150 tys. km żeby być na zero... sam olej nie jest zły – w końcu te SL ma za coś... jedyne w nim złego to to że mineralny ;–) w tym przypadku narazie musi pozostać wymiana co 5 kkm i płukanie przy tym... zobaczę jeszcze jak to będzie się sprawowało na dłuższą metę, najwyżej jak będzie nieteges to coś z tym wtedy zrobię...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez GILB » 1 cze 2008, 10:31

Widelec to ile teraz tego oleju Ci bierze na 1tys km?
Podczas spalania oleju wytwarza się nagar, na tłoku, głowicy i zaworach, tego wszystkiego płukanka nie rozpuści. Bo fizycznie jak? Płukanka wypłucze ci wnętrze tłoka, połączenie tłoka z korbowodem, wał korbowy, miskę olejową, cały układ smarujący. Jeśli masz przedmuchy do komory korbowej to usunie właśnie syf z przedmuchów ale przecież nie ma możliwości rozpuścić nagaru z denka tłoka ani z zaworów czy z głowicy. Taki nagar to możesz wyczyścić w myjce ultradźwiękowej. Nagar będzie cały czas narastał aż w końcu się spotka góra z dołem. To nie jest dobra perspektywa.
Jeśli zrobisz remont, to masz praktycznie nowy silnik.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez lukaszek323f » 1 cze 2008, 12:15

Przed mazdą miałem renówke 18 GTL z 1985 od nowosci była zalana Elfem (chyba mineralnym) wszystko cacy było naprawde, nie brał mi oleju nic a nic po paru latach pomyslałem, że zmienie na Shell, i zmieniłem <killer> po czym bardzo żałuje zrobiłem 500km niecałe a oleju nie było, silnik mi pracował jakos dziwnie ( po wymianie oleju od serwisu do domu )

Potem zakupiłem mazde, i chwale sobie półsyntetyk mobil, nie widzę żeby mi ubywało ;)

ps moja renówka ( dla tych co nie wiedzą jak to wygląda)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 14:01
Posty: 595
Skąd: LUBLIN
Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki