Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez makovic » 20 lip 2014, 08:30

Jednocześnie korzystając z okazji chciałbym zapytać czy ktoś z Was leje oliwy marek fuchs lub gulf?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez wtsz » 20 lip 2014, 10:01

Według mnie różnice można zobaczyć chyba tylko jak zmienisz całkowicie klasę lepkości. Nie wiem czy wogole jest możliwe aby stwierdzić różnice (poprzez odsłuch i inne wrażenia z tym związane) zmieniając olej na oliwę innego producenta np motul na mobila itp., szczegolnie jesli jeden i drugi olej jest przypisany do tej samej klasy olejów. Natomiast jestem jak najbardziej sklonny się zgodzić z tym ze różnice można zobaczyć po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów i rozebraniu silnika. Ale tego raczej nie robimy zbyt często ;–)


W benzynie nigdy nie zauważyłem różnicy w pracy i odgłosach silnika, natomiast niektóre silnik "brał", inne nie :) .
W dieslu nawet po 10kkm nie słyszę różnicy. Wiekszy wpływ według mnie ma paliwo (gdzie i kiedy zatankuję). Motor w benzynie nierówno pracował po zatankowaniu na "okteślonej" stacji. Tak samo z dieslem, który pracuje mniej "kulturalnie" po zatankowaniu gorszego ON.
Tak, czy inaczej zostaję na Motulu. Podobno nawet syntetyk <nauka>.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Fred.X » 20 lip 2014, 10:30

makovic napisał(a):gulf?
miałem w Mondeo MK2 Gulf Formula G 5W40 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez makovic » 20 lip 2014, 12:25

wtsz napisał(a):
Według mnie różnice można zobaczyć chyba tylko jak zmienisz całkowicie klasę lepkości. Nie wiem czy wogole jest możliwe aby stwierdzić różnice (poprzez odsłuch i inne wrażenia z tym związane) zmieniając olej na oliwę innego producenta np motul na mobila itp., szczegolnie jesli jeden i drugi olej jest przypisany do tej samej klasy olejów. Natomiast jestem jak najbardziej sklonny się zgodzić z tym ze różnice można zobaczyć po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów i rozebraniu silnika. Ale tego raczej nie robimy zbyt często ;–)


W benzynie nigdy nie zauważyłem różnicy w pracy i odgłosach silnika, natomiast niektóre silnik "brał", inne nie :) .
W dieslu nawet po 10kkm nie słyszę różnicy. Wiekszy wpływ według mnie ma paliwo (gdzie i kiedy zatankuję). Motor w benzynie nierówno pracował po zatankowaniu na "okteślonej" stacji. Tak samo z dieslem, który pracuje mniej "kulturalnie" po zatankowaniu gorszego ON.
Tak, czy inaczej zostaję na Motulu. Podobno nawet syntetyk <nauka>.

No tak, są oleje które szybciej znikają, to fakt. Jaki motul masz zalany teraz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez makovic » 20 lip 2014, 12:29

Fred.X napisał(a):
makovic napisał(a):gulf?
miałem w Mondeo MK2 Gulf Formula G 5W40 :D

Pytam o gulfa bo kilku moich znajomych pozytywnie wypowiada się o tym oleju szczególnie w relacji jakość/cena. Patrzyłem na ceny i wyglada bardzo atrakcyjnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Fred.X » 20 lip 2014, 13:56

makovic napisał(a):Pytam o gulfa bo kilku moich znajomych pozytywnie wypowiada się o tym oleju szczególnie w relacji jakość/cena. Patrzyłem na ceny i wyglada bardzo atrakcyjnie.

wcześniej miałem Castrola , po zalaniu Gulfa jakby zawory ciszej klepały <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez wtsz » 20 lip 2014, 20:38

Kod: Zaznacz cały
    Jaki motul masz zalany teraz?

Eco-clean!!!! (C2), Może być. Eco-enegry. Motule 8100 są podobno w 80% syntetyczne.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez makovic » 20 lip 2014, 21:03

Spokojnie ;–) bez krzyku ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez kubsztyk » 20 lip 2014, 22:31

Przeglądałem ofertę Motula i nie ma tam nic, co by przyciągnęło moją uwagę. Nie ma żadnego 5W30 A3/B3. Jest tylko ewentualnie Eco-nergy 5W30 A5/B5.
Myślałem też o Valvoline, ale ta firma również ma 5W30 A5/B5 same typowo fordowskie, a tak to A3/B4 lub Cx.
Co ciekawe, Mobil ma w ofercie olej Mobil 3000 5W30 (nie pamiętam oznaczenia) z lepkością w 100 *C na poziomie 10,5 mm2/s. http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w-30.aspx Choć jakościowo pewnie nie są to wyżyny, API SL, brak API dla diesla, cena ~100zł za 5l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ZOOMik » 21 lip 2014, 00:07

marcin255 napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Te kody można sobie, za przeproszeniem, w buty włożyć – nie są żadną wiarygodną informacją, żadną gwarancją, że mamy do czynienia z olejem wyłącznie na bazie mineralnej jak również pełnym syntetykiem.

Sugerujesz ,że wszyscy producenci oszukują ? Z całym szacunkiem ale nie wydaje mi się żebyś miał jakiekolwiek podstawy do takiego stwierdzenia , jest to jakaś " poszlaka " na jakiej bazie jest wyprodukowany olej . UE jest bardzo restrykcyjna jeśli chodzi o odpady chemiczne więc skłaniałbym się do tego ,że jednak kod odpadu coś nam mówi ?

No właśnie…”coś…sęk w tym, że dobrze byłoby wiedzieć, co :P
Zastrzeżenia mam nie do rzetelności danych podawanych przez producentów, lecz do ich interpretacji przedstawionej tutaj. A konkretnie, kwestionuję przydatność kodów odpadów dla celów identyfikacji, z jakim olejem mamy do czynienia, gdyż te nie zawsze odzwierciedlają skład chemiczny bazy olejowej. Innymi słowy, olej, który (wg kodu odpadu) miał być syntetykiem, tak naprawdę może z takowym mieć niewiele lub wręcz nic wspólnego. Dlatego też, daleki byłbym od propagowania porad w rodzaju: "Patrz na kod odpadu i jak stoi 130206 – to olej jest syntetykiem". W rzeczywistości sprawa jest nieco bardziej złożona – pod tym samym, ww. kodem, równie dobrze mogą znaleźć się oleje z bazą syntetyczną (PAO) jak i mineralną/HC. Wystarczy, że ten drugi będzie zawierał nawet niewielką ilość, np. 1-2% PAO, aby zaliczony został (z punktu widzenia odpadu) już do „syntetycznych” i oznaczony w karcie charakterystyki substancji kodem przyporządkowanym takim właśnie olejom (to jest znacznie częstszy przypadek, żeby była jasność). Trudno mieć do kogokolwiek pretensje, ponieważ MSDS to nie jest z założenia dokument służący do tego, do czego jest powszechnie wykorzystywany na forach motoryzacyjnych przez olejowych "freaków" (a już na pewno nie jego pkt 13) :)

marcin255 napisał(a):Mobil New Life jest na bazie 70 % PAO

50-60%

Dopisano 21 lip 2014, 00:10:

makovic napisał(a):Marketing i sugestia to potężne narzędzia w rękach koncernów. Jeździłem na castrolu, motulu, mobilu, valvo, dexelii i wielu innych markach i nigdy specjalnej różnicy nie zauważyłem. A teraz linczujcie :-P

Za co, za głos rozsądku? ;)

Dopisano 21 lip 2014, 00:23:

makovic napisał(a):Jednocześnie korzystając z okazji chciałbym zapytać czy ktoś z Was leje oliwy marek fuchs lub gulf?

W czym, odpowiedź na tak sformułowane, zamknięte pytanie miałaby Ci pomóc? :)

Dopisano 21 lip 2014, 00:35:

wtsz napisał(a):Motule 8100 są podobno w 80% syntetyczne.

<prosze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Fred.X » 21 lip 2014, 06:01

kubsztyk napisał(a):Przeglądałem ofertę Motula i nie ma tam nic, co by przyciągnęło moją uwagę. Nie ma żadnego 5W30 A3/B3. Jest tylko ewentualnie Eco-nergy 5W30 A5/B5.
hmm a X-Clean 8100 :D

http://www.motul.com/pl/pl/products/oil ... clean-5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez wtsz » 21 lip 2014, 08:51

wtsz napisał(a):
Motule 8100 są podobno w 80% syntetyczne.

<prosze>


Tak mówi doradaca techniczny <nauka> . Padło "podobno".
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 21 lip 2014, 11:58

Fred.X napisał(a):
kubsztyk napisał(a):Przeglądałem ofertę Motula i nie ma tam nic, co by przyciągnęło moją uwagę. Nie ma żadnego 5W30 A3/B3. Jest tylko ewentualnie Eco-nergy 5W30 A5/B5.
hmm a X-Clean 8100 :D

http://www.motul.com/pl/pl/products/oil ... clean-5w30

ACEA C3 <nie> A może niesłusznie mam uprzedzenia do norm Cx (diesel z DPF)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Fred.X » 21 lip 2014, 13:16

na stronie motula z 5W30 do silnika LF jest Econergy i X-clean własnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez wtsz » 21 lip 2014, 14:06

[quote]ACEA C3 A może niesłusznie mam uprzedzenia do norm Cx (diesel z DPF)?/quote]

nie ma chyba, aż tak istotnej różnicy dla silnika między obydwoma dedykowanymi olejami.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 21 lip 2014, 14:13

Chodzi mi o to, że mam diesla bez DPF (źle się może wcześniej wyraziłem) i może niepotrzebnie "bronię się" przed olejami dla diesli z DPF (ACEA Cx) sądząc, że oleje te mniej skutecznie chronią silnik niż "pełnopopiołowe" czyli Ax/Bx.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ZOOMik » 21 lip 2014, 17:51

wtsz napisał(a):
wtsz napisał(a):
Motule 8100 są podobno w 80% syntetyczne.

<prosze>


Tak mówi doradaca techniczny <nauka> . Padło "podobno".

Zauważyłem, ale po co asekurować się słowem „podobno” – trzeba było napisać wprost, skąd wziąłeś te rewelacje :) Co to za doradca, z Motula?

Kubsztyk,
przecież to już było ostatnio tyle razy wałkowane…jak auto nie potrzebuje „Low Saps”, tak jak Twoja Mazda, to go na siłę takim nie uszczęśliwiaj – takie jest moje zdanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez kubsztyk » 21 lip 2014, 18:01

Tak też myślałem właśnie. No i zatoczyliśmy koło, bo jak już wcześniej zauważyłem – Motul, Valvoline nie posiadają w ofercie oleju 5W30 "full saps" i A3/B3 jednocześnie. Tylko i wyłącznie A5/B5 z tego typu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 21 lip 2014, 18:22

przecież to już było ostatnio tyle razy wałkowane…jak auto nie potrzebuje „Low Saps”, tak jak Twoja Mazda, to go na siłę takim nie uszczęśliwiaj – takie jest moje zdanie.


Był tylko taki na pólce z pewnego żródła :D.
Teraz wleje 8100 ECO-NERGY 5W30. Niskopopiołowy to nie taki straszny błąd. Auta z dpf-em jeżdża (i nie tylko Mazdy)
Na niemieckiej stronie wystepuje jako pełny syntetyk. Ile w nim PAO, estrów czy HC nie ma dla mnie znaczenia.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

PostTen post został usunięty przez siemek55 21 lip 2014, 19:12.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki