Jaki olej wybrać?
Według mnie różnice można zobaczyć chyba tylko jak zmienisz całkowicie klasę lepkości. Nie wiem czy wogole jest możliwe aby stwierdzić różnice (poprzez odsłuch i inne wrażenia z tym związane) zmieniając olej na oliwę innego producenta np motul na mobila itp., szczegolnie jesli jeden i drugi olej jest przypisany do tej samej klasy olejów. Natomiast jestem jak najbardziej sklonny się zgodzić z tym ze różnice można zobaczyć po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów i rozebraniu silnika. Ale tego raczej nie robimy zbyt często ;–)
W benzynie nigdy nie zauważyłem różnicy w pracy i odgłosach silnika, natomiast niektóre silnik "brał", inne nie
W dieslu nawet po 10kkm nie słyszę różnicy. Wiekszy wpływ według mnie ma paliwo (gdzie i kiedy zatankuję). Motor w benzynie nierówno pracował po zatankowaniu na "okteślonej" stacji. Tak samo z dieslem, który pracuje mniej "kulturalnie" po zatankowaniu gorszego ON.
Tak, czy inaczej zostaję na Motulu. Podobno nawet syntetyk

wtsz napisał(a):Według mnie różnice można zobaczyć chyba tylko jak zmienisz całkowicie klasę lepkości. Nie wiem czy wogole jest możliwe aby stwierdzić różnice (poprzez odsłuch i inne wrażenia z tym związane) zmieniając olej na oliwę innego producenta np motul na mobila itp., szczegolnie jesli jeden i drugi olej jest przypisany do tej samej klasy olejów. Natomiast jestem jak najbardziej sklonny się zgodzić z tym ze różnice można zobaczyć po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów i rozebraniu silnika. Ale tego raczej nie robimy zbyt często ;–)
W benzynie nigdy nie zauważyłem różnicy w pracy i odgłosach silnika, natomiast niektóre silnik "brał", inne nie.
W dieslu nawet po 10kkm nie słyszę różnicy. Wiekszy wpływ według mnie ma paliwo (gdzie i kiedy zatankuję). Motor w benzynie nierówno pracował po zatankowaniu na "okteślonej" stacji. Tak samo z dieslem, który pracuje mniej "kulturalnie" po zatankowaniu gorszego ON.
Tak, czy inaczej zostaję na Motulu. Podobno nawet syntetyk.
No tak, są oleje które szybciej znikają, to fakt. Jaki motul masz zalany teraz?
Fred.X napisał(a):miałem w Mondeo MK2 Gulf Formula G 5W40makovic napisał(a):gulf?
Pytam o gulfa bo kilku moich znajomych pozytywnie wypowiada się o tym oleju szczególnie w relacji jakość/cena. Patrzyłem na ceny i wyglada bardzo atrakcyjnie.
makovic napisał(a):Pytam o gulfa bo kilku moich znajomych pozytywnie wypowiada się o tym oleju szczególnie w relacji jakość/cena. Patrzyłem na ceny i wyglada bardzo atrakcyjnie.
wcześniej miałem Castrola , po zalaniu Gulfa jakby zawory ciszej klepały
- Kod: Zaznacz cały
Jaki motul masz zalany teraz?
Eco-clean!!!! (C2), Może być. Eco-enegry. Motule 8100 są podobno w 80% syntetyczne.
Przeglądałem ofertę Motula i nie ma tam nic, co by przyciągnęło moją uwagę. Nie ma żadnego 5W30 A3/B3. Jest tylko ewentualnie Eco-nergy 5W30 A5/B5.
Myślałem też o Valvoline, ale ta firma również ma 5W30 A5/B5 same typowo fordowskie, a tak to A3/B4 lub Cx.
Co ciekawe, Mobil ma w ofercie olej Mobil 3000 5W30 (nie pamiętam oznaczenia) z lepkością w 100 *C na poziomie 10,5 mm2/s. http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w-30.aspx Choć jakościowo pewnie nie są to wyżyny, API SL, brak API dla diesla, cena ~100zł za 5l.
Myślałem też o Valvoline, ale ta firma również ma 5W30 A5/B5 same typowo fordowskie, a tak to A3/B4 lub Cx.
Co ciekawe, Mobil ma w ofercie olej Mobil 3000 5W30 (nie pamiętam oznaczenia) z lepkością w 100 *C na poziomie 10,5 mm2/s. http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w-30.aspx Choć jakościowo pewnie nie są to wyżyny, API SL, brak API dla diesla, cena ~100zł za 5l.
marcin255 napisał(a):ZOOMik napisał(a):Te kody można sobie, za przeproszeniem, w buty włożyć – nie są żadną wiarygodną informacją, żadną gwarancją, że mamy do czynienia z olejem wyłącznie na bazie mineralnej jak również pełnym syntetykiem.
Sugerujesz ,że wszyscy producenci oszukują ? Z całym szacunkiem ale nie wydaje mi się żebyś miał jakiekolwiek podstawy do takiego stwierdzenia , jest to jakaś " poszlaka " na jakiej bazie jest wyprodukowany olej . UE jest bardzo restrykcyjna jeśli chodzi o odpady chemiczne więc skłaniałbym się do tego ,że jednak kod odpadu coś nam mówi ?
No właśnie…”coś…sęk w tym, że dobrze byłoby wiedzieć, co
Zastrzeżenia mam nie do rzetelności danych podawanych przez producentów, lecz do ich interpretacji przedstawionej tutaj. A konkretnie, kwestionuję przydatność kodów odpadów dla celów identyfikacji, z jakim olejem mamy do czynienia, gdyż te nie zawsze odzwierciedlają skład chemiczny bazy olejowej. Innymi słowy, olej, który (wg kodu odpadu) miał być syntetykiem, tak naprawdę może z takowym mieć niewiele lub wręcz nic wspólnego. Dlatego też, daleki byłbym od propagowania porad w rodzaju: "Patrz na kod odpadu i jak stoi 130206 – to olej jest syntetykiem". W rzeczywistości sprawa jest nieco bardziej złożona – pod tym samym, ww. kodem, równie dobrze mogą znaleźć się oleje z bazą syntetyczną (PAO) jak i mineralną/HC. Wystarczy, że ten drugi będzie zawierał nawet niewielką ilość, np. 1-2% PAO, aby zaliczony został (z punktu widzenia odpadu) już do „syntetycznych” i oznaczony w karcie charakterystyki substancji kodem przyporządkowanym takim właśnie olejom (to jest znacznie częstszy przypadek, żeby była jasność). Trudno mieć do kogokolwiek pretensje, ponieważ MSDS to nie jest z założenia dokument służący do tego, do czego jest powszechnie wykorzystywany na forach motoryzacyjnych przez olejowych "freaków" (a już na pewno nie jego pkt 13)
marcin255 napisał(a):Mobil New Life jest na bazie 70 % PAO
50-60%
Dopisano 21 lip 2014, 00:10:
makovic napisał(a):Marketing i sugestia to potężne narzędzia w rękach koncernów. Jeździłem na castrolu, motulu, mobilu, valvo, dexelii i wielu innych markach i nigdy specjalnej różnicy nie zauważyłem. A teraz linczujcie :-P
Za co, za głos rozsądku?
Dopisano 21 lip 2014, 00:23:
makovic napisał(a):Jednocześnie korzystając z okazji chciałbym zapytać czy ktoś z Was leje oliwy marek fuchs lub gulf?
W czym, odpowiedź na tak sformułowane, zamknięte pytanie miałaby Ci pomóc?
Dopisano 21 lip 2014, 00:35:
wtsz napisał(a):Motule 8100 są podobno w 80% syntetyczne.


hmm a X-Clean 8100kubsztyk napisał(a):Przeglądałem ofertę Motula i nie ma tam nic, co by przyciągnęło moją uwagę. Nie ma żadnego 5W30 A3/B3. Jest tylko ewentualnie Eco-nergy 5W30 A5/B5.
http://www.motul.com/pl/pl/products/oil ... clean-5w30
Fred.X napisał(a):hmm a X-Clean 8100kubsztyk napisał(a):Przeglądałem ofertę Motula i nie ma tam nic, co by przyciągnęło moją uwagę. Nie ma żadnego 5W30 A3/B3. Jest tylko ewentualnie Eco-nergy 5W30 A5/B5.
http://www.motul.com/pl/pl/products/oil ... clean-5w30
ACEA C3

Chodzi mi o to, że mam diesla bez DPF (źle się może wcześniej wyraziłem) i może niepotrzebnie "bronię się" przed olejami dla diesli z DPF (ACEA Cx) sądząc, że oleje te mniej skutecznie chronią silnik niż "pełnopopiołowe" czyli Ax/Bx.
wtsz napisał(a):wtsz napisał(a):
Motule 8100 są podobno w 80% syntetyczne.![]()
Tak mówi doradaca techniczny. Padło "podobno".
Zauważyłem, ale po co asekurować się słowem „podobno” – trzeba było napisać wprost, skąd wziąłeś te rewelacje
Kubsztyk,
przecież to już było ostatnio tyle razy wałkowane…jak auto nie potrzebuje „Low Saps”, tak jak Twoja Mazda, to go na siłę takim nie uszczęśliwiaj – takie jest moje zdanie.

Tak też myślałem właśnie. No i zatoczyliśmy koło, bo jak już wcześniej zauważyłem – Motul, Valvoline nie posiadają w ofercie oleju 5W30 "full saps" i A3/B3 jednocześnie. Tylko i wyłącznie A5/B5 z tego typu.
przecież to już było ostatnio tyle razy wałkowane…jak auto nie potrzebuje „Low Saps”, tak jak Twoja Mazda, to go na siłę takim nie uszczęśliwiaj – takie jest moje zdanie.
Był tylko taki na pólce z pewnego żródła
Teraz wleje 8100 ECO-NERGY 5W30. Niskopopiołowy to nie taki straszny błąd. Auta z dpf-em jeżdża (i nie tylko Mazdy)
Na niemieckiej stronie wystepuje jako pełny syntetyk. Ile w nim PAO, estrów czy HC nie ma dla mnie znaczenia.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki