Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Anade » 27 kwi 2005, 12:17

a co myślicie o tym oleju:

http://www.midland.pl/produkty/silnikow ... odukt.html

czy ktoś jeździ na takim oleju ????
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez xXx » 27 kwi 2005, 13:09

Ja ostatnio sprawdziłem u siebie olej Mobil 5W50 Super-syntetyk i jestem zawiedziony.

Wracam jak najszybciej do sprawdzonego Castrola Magnatec-a 10W40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez GofNet » 27 kwi 2005, 20:29

Anade napisał(a):A co myślicie o tym oleju
Midland MicroOil SYNQRON 10W-50 jest obecnie nowością na rynku. Jego parametry wyglądają dosyć atrakcyjnie. Zwłaszcza do silników ze znacznym przebiegiem. Najprawdopodobniej właśnie ten olej zaaplikuję do swojego silnika z myślą o lepszym smarowaniu jednostki napędowej mojej Mazdy 323 BG z przebiegiem ~220.000 km.

Właśnie w czym się objawiała różnica?
Pewnie w popychaczach głośno do niego rozmawiających :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Waclaw_Szubert » 27 kwi 2005, 23:05

Riki napisał(a):czemu uwazasz ze Mobil 5W50 jest gorszy niz Castrol 10W40

xXx nie pisal ze Mobil jest gorszy od Castrola tylko:
xXx napisał(a):jestem zawiedziony

Bede zgadywal ale wiekszosc kontrowersji rozwiewa odpowiedz
GofNet napisał(a):Pewnie w popychaczach głośno do niego rozmawiających :)

5W50 jest po prostu rzadszy od 10W40 i nie nadaje sie do pewnych silnikow – powiedzialbym – "jest za dobry" ;)
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Paweł » 28 kwi 2005, 06:43

GofNet napisał(a):Większość użytkowników jest niezadowolona.

Wiekszosc osob nawet nie wie jak dziala silnik. Jestes oplacany za szerzenie takich opinii? <lol>

W Polsce praktycznie wszystkie oleje sa rafinowane lub przynajmniej mieszane na miejscu. Wiekszosc z nich (w tej samej klasie) jest zblizonej jakosci, podobnie jak paliwa na stacjach. Przypadki niezadowolenia z jakiegos produktu mozna szerzyc i zawezac w dowolny sposob. Mozna tez wskazywac swiatowych potentatow, ktorych oleje doprowadzaly do powrotow do autoryzowanych serwisow tysiace samochodow – patrz Toyota i Castrol SLX.

GofNet, z calym szacunkiem dla twojego zaangazowania, ale wprowadzasz swiadomie lub nie ludzi w blad. Nie wiem na czym opierasz twoje opinie, ale wierz mi, ze czasami mozna sie mocno pomylic.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez geriavid » 10 maja 2005, 21:53

Generalnie po przeczytaniu licznych postów odnosze wrażenie, że istnieje
jakaś sportowa ambicja by przejechać jak najwięcej kilometrów za jak najmniejsze pieniądze. Nie ma najlepszych jak i najgorszych olejów. Dzisiaj wszystkie dostępne
oleje są wysokiej klasy. Obowiązuje tylko kilka zdrowych zasad :
– nie kupować olejów w niepewnych miejscach/ giełdy, jarmarki, z łóżka, tancbudy,
markety itd/
– nie korzystać z super okazji /allegro, supermarket , odpusty itd./
– zmieniać olej po przebiegach zależnie od silnika, stylu jazdy i potrzeb od 5kkm
do 10kkm / zwłaszcza w okresie przeważającej jazdy po mieście / Nie ustanawiać
rekordów przebiegu rzędu 15-25kkm. 30 kkm czy 1 raz/rok co często się niektórym zdarza to już kompletny brak wyobraźni /nawet przy syntetyku/
– stosować bardzo dobre filtry oleju,a takie to oryginalne Mazdy, Purolator np.PureOne PL 14610 czy Mobil One np M1-110. Nie robić tu groszowych oszczędności.
Zmieniałem olej w tym roku w marcu po 7.7kkm, będę zmieniał w czerwcu po ok.4kkm,
potem w lipcu po ok. 7kkm i potem we wrześniu/nie więcej jak7-8kkm/ Do marca jeździłem na Mobil1 0W-40 i od zmiany w marcu testuję Motul 8100 E-Tech 0W-40.
W końcu najdroższy olej i filtr to żaden wydatek w stosunku do kosztów związanych
z naprawą silnika.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez GofNet » 11 maja 2005, 00:24

geriavid napisał(a):W końcu najdroższy olej i filtr to żaden wydatek w stosunku do kosztów związanych
z naprawą silnika.
To prawda. W 100% się z Tobą zgadzam.

Domyślam się, iż robisz bardzo duże przebiegi, sięgające 80.000 – 100.000 kilometrów rocznie. Jeśli auto na siebie i Ciebie zarabia, to jest to uzasadnione, jednak w przeciwnym wypadku jesteś dosyć zamożną osobą.

Pięciolitrowy "antałek" takowego oleju, to koszt jakieś 280zł. Do tego należy doliczyć dobry filtr oleju za – powiedzmy – 50zł. Czyni nam to łączną kwotę na poziomie 330zł. Od marca co miesiąc będziesz przeprowadzał wymiany wspomnianych elementów. W pierwszym kwartale raz wymieniłeś olej oraz filtr. Licząc, iż w zaokrągleniu dziesięć razy na rok będziesz inwestował w tę imprezę 300zł, to łączny koszt rocznej eksploatacji wyłącznie tych dwóch w/w materiałów wyniesie 3.000zł !!!!!!

Przypuszczam, iź remontu Twojego silnika za takie pieniądze byś nie przeprowadził, ale po dwóch latach...

Wracając jednak do sprawy. Osobiście również zalecam regularne wymiany oleju oraz filtra w okresach przewidzianych uwarunkowaniami eksploatacyjnymi poszczególnych silników. Uważam, iż:
<czytaj> Quaker State (Midland MicroOil)
<czytaj> Mobil1
<czytaj> Shell
to czołówka. Natomiast produkty Orlenu oraz Castrol są przereklamowane i raczej wypromowane na potrzeby hypermarketów.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez geriavid » 11 maja 2005, 20:54

GofNet,
Nieco źle to policzyłeś. Więc tak ; 20.03 br pierwsza wymiana oleju/filtra w tym roku, 07.06 br będzie druga
wymiana oleju/filtra,ok.08.07br będzie trzecia wymiana/tak szybko bo będzie juz 7kkm przebiegu-urlop/,pod koniec września czwarta wymiana. Następna wypadnie już w nowym roku. Właściwie to nie zdawałem sobie z tego sprawy, że to tak wypadnie. Ale zmusiłeś mnie do tych wyliczeń. Więc nie jest tego tak dużo. Dużo jeżdżę w sezonie /maj-wrzesień/. Wymiany oleju wynikają z zapisów w instrukcji eksploatacji /serwisówce/– przy mocnym obciążeniu silnika zmieniać olej co 3000 mil. Mocne obciążenie to nie tylko agresywna jazda ale wg instrukcji jazda miejska – ale to już ktoś pisałn na forum, więc spadam.
Pozdrawiam
PS. W tym roku testuję wszystkie media /płyny,oleje/ Motula z najwyższej półki – tak mnie coś napadło.
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez Marcin26 » 13 maja 2005, 11:57

Witam
Temat rzeka z tymi olejami
Jesli juz masz silnik zagazowany to poszukalbym dobrego oleju ktory jest zalecany do silnikow zagazowanych to samo swiece
W silnikach zagazowanych nie zbieraja sie tak szybko nagary tak wiec nie ma obawy na zmiane na rzadszy olej. moja uwaga dobry polsyntetyk w klasie SG lub SL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 20:18
Posty: 30
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez mayer » 13 maja 2005, 12:17

JeSs napisał(a):mówił coś że Castrol zabardzo czyści silnik, nagar na pierscieniach


Jeśli już usłyszycie bełkot idioty – bo takiego stwierdzenia nie potrafię inaczej nazwać to przynajmniej starajcie się go nie rozpowszechniac.
Ludzie zastanówcie się nad tym. Nagar jest najbardziej szkodliwym zjawiskiem w silniku jakość oleju wyznacza nie tylko lepkość którą każdy potrafi odczytać ale przede wszystkim zawartość dodatków nie określanych przez normy API czyli dodatków: przeciwpiennych, zmywających czyli USUWAJĄCYCH NAGAR , opóźniających starzenie, inhibitorów itp.
Jeszcze jedno – silnikami zajmuję się od 15 lat od osobowych po ciężkie stacjonarne jeszcze nigdy nie widziałem silnika któremu zaszkodziłoby przejście z mineralnego na syntetyk jeśli silnik jest przystosowany do takiego oleju. To czy możesz zastosować taki czy inny olej determinuje przede wszystkim sposób podawania i filtrowania oleju. Niektóre silniki (DAF, Leyland) mają inne filtry oleju dla mineralnych i dla syntetyków. A popychacze nie odzywają się dlatego że zmienisz olej z syntetyka na mineralny.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez GofNet » 16 maja 2005, 00:26

Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś powrócił do takiego oleju.

Możesz również wybrać olej silnikowy taki, który będzie posiadał właściwości uszczelniające. W takim przypadku warto zastanowić się nad olejem z grupy 10W-?? (np. Midland MicroOil SYNQRON 10W-50).

Prawdopodobnie obecne zużycie oleju spowodowane jest zastosowaniem oleju silnikowego kiepskiej jakości oraz oczywiście fatalnym stanem pierścieni olejowych.

Pamiętaj jednak, iż nawet wymiana oleju na ten, z właściwościami uszczelniającymi nie ustrzeże Ciebie a jedynie nieco oddali od zbliżającego się remontu silnika.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez b2 » 17 maja 2005, 11:10

Zalałem wózek Valvoline Max Life 10W 40, w miejsce Castrola GTX Magnatec 10W 40. Niestety odnoszę wrażenie, że auto więcej pali tego oleju (chociaż nie kopci, jedyne co zauważam to parę wodną czasem wieczorami i rankiem), chociaż lepiej chodzi. Może to sprawka ostrego dawania po zaworach :D (szczególnie na spocie w bednarach).
Zrobię więcej (na razie przejechałem tysiaka) kilosów to podzielę się wrażeniami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez miazga » 20 maja 2005, 13:58

Zalalem Mobila 10W/40 (mialem minerala), jak narazie wszystko OK, nie dymi, nie ubywa,
szklanki ucichly....zrobilem jakies 1000 km w przewazajacej mierze po trasie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2005, 15:48
Posty: 67
Skąd: Kielce-Toruń
Auto: MAZDA 6 2.0D 143KM 06'

Postprzez Anade » 24 maja 2005, 11:49

w koncu zalałem midlanda półsyntetyk 10W40 i jak narazie bardzobobrze sie spisuje i po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów nic oleju nie bierze :) ( juz 3 tyś przejechane )
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez Pepey » 24 maja 2005, 18:07

ja rowniez nie podzielam opinie o Castrolu!! Mam w swojej madzi polsyntetyka Magnateca wyjezdzone bylo na nim lekko ponad 100tys km (oczywiscie ze zmianami co ok 15 tys ;P) i silnik pracuje mi bardzo dobrze, cicho popychacze nie szczekaja, zuzycie oleju to ok 1l/15000 tys km... troche to juz jest ale to "podobno normalne" a i juz moze cos puszczac pod uszczelka. ogolnie jestem bardzo zadowlony, podobnie jak moja mama ma w Polo syntetyka Magnatec od 70 tys km i chodziu idealnie!
Mysle ze kwestia jest w tym zeby trzymac sie jednego oleju przez dluzszy czas a nie co 10 tys km wahlowac i zmieniac na inne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez XsiX » 24 maja 2005, 18:40

Praktycznie od zawsze używam castrola. Dawniej lałem go do 323 BG (mineralny GTX). Obecnie do xedosa zalewam Magnatec 10W40 i auta chodzą jak marzenie. Zużycie oleju minimalne, silnik chodzi cicho i równo. Nie podzielam więc opinii że Castrol jest be. :D Jedyna moja uwaga NIGDY NIE LEJĘ CASTROL'a Z BECZKI i zawsze zmieniam olej w tym samym – sprawdzonym od 8 lat miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Pepey » 24 maja 2005, 19:00

ja beczki tez nie tykam... mam kiepskie wspomnienia jak raz ojciec nalal do bylej corolki quaker state z ubawu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Waluś » 24 maja 2005, 19:41

Ja też mam Castrola Magnateka i jest gicior. Jak narazie przejechałem 5000 km od kupna wozu i zużycie to ok 2 mm na bagnecie (nie wiem ile to oliwy bo nie lałem <lol>) Silniczek pracuje zawaliście.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Piotrek » 24 maja 2005, 20:29

Moja mazda od nowości jeździ na oleju DEXELIA, tyle, że od jakiegoś czasu jest to półsyntetyk. Tak doradzili w serwisie, więc tak zrobiłem. Oleju między wymienami nie dolewam, bo go nie ubywa.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Xavier » 1 cze 2005, 11:05

Cześć.
Mam taki problem: Kupiłem niedawno Mazdę 626 (gaz) z 98r z przebiegiem 168 tyś.km. Oleju nie bierze. Zalana była od pół roku olejem mineralnym (bo gość co kupił ją od Niemca nie wiedział na czym latała to zalał minerał – przebieg wydał mu się duży). Na mineralnym zrobiła jakieś 10 tyś. (zakładam że Niemiec jeździł na półsyntetyku). Naczytałem się tu o „zamulaniu” silników olejem mineralnym i trochę mi żal mojego silniczka. Czy warto zaryzykować i zmienić mu teraz olej na półsyntetyk? Bo słyszałem różne zdania w tym temacie... :|

Drugie pytanie brzmi: Co sądzicie o oleju firmy TEXACO? Ponoć jeden z bardzo nielicznych rozlewanych nie w Polsce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki