Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Grzyby » 13 maja 2008, 18:30

Godleś napisał(a):Poza tym jestem zdania, że nie powinno się zalewać do silnika oleju lepszej klasy niż jeździł dotychczas jak również, że nie powinno się zbyt często zmieniać marki stosowanego oleju. Jeśli kupimy samochód i nie wiemy na czym jeździł poprzedni właściciel lepiej zalać o klasę słabszy niż o klasę lepszy

z własnego doświadczenia mogę napisać że to bzdura (bez urazy :))
Przeszedłem od minerala przez półsyntetyki aż do syntetyka na którym auto jeździ od jakichś 50kkm.
Co więcej – od dawna przy każdej zmianie oleju robię plukankę. Zero jakichkolwiek wycieków.
Sporo ludzi za moją namową robi podobnie i ............ też im nic nie cieknie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Godleś » 13 maja 2008, 21:42

Grzyby napisał(a):Przeszedłem od minerala przez półsyntetyki aż do syntetyka na którym auto jeździ od jakichś 50kkm.
Co więcej – od dawna przy każdej zmianie oleju robię plukankę. Zero jakichkolwiek wycieków.
Sporo ludzi za moją namową robi podobnie i ............ też im nic nie cieknie

I chwała że nic się nie dzieje. Niektórzy nie mieli tyle szczęścia. Znam przypadki gdzie po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk zaczęło ciec z wszystkich możliwych miejsc. A właściciele dokonali takiej zmiany po nasłuchaniu się reklam nowości olejowych, jakie to są ech i ach, cacy. Potem żałowali że wydali kupe kasy na olej i musieli do tego od nowa uszczelniać silnik.
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez Globy » 14 maja 2008, 00:39

Ja rozgraniczylbym zmiane typu oleju (syntetyk, pol-, mineralny) oraz stosowanie produktu o lepszych normach. Obecne oleje polsyntetyczne lub mineralne typu SL oferuja poprawione wzgledem swoich poprzednikow parametry smarowania, pracy w wysokiej temperaturze oraz utrzymania elementow silnika w czystosci, co owocuje wyzsza trwaloscia jednostki napedowej – warto wiec stosowac oleje markowe, ale oczywiscie o glownych parametrach okreslonych przez producenta.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez bazakbal » 14 maja 2008, 09:27

no i zrobił się wieleki OT, z opiniami na temat olejów silnikowych, o wyższości jednych marek nad innymi, ale nikt jakoś nie zauważył, że tak naprawdę to zalanie tego silnika syntetycznym olejem nic poważnego nie spowodowało przynajmniej biorąc pod uwagę to co kolega bello napisał. wystarczy wymienić wadliwe simmering(i?), które i tak niebawem pewnie by szlak trafił i uszczelkę pod klawiaturą. najważniejsze jest, że silnik do którego został zalany olej castrol jest najwidoczniej w dobrym stanie i nie był zalany moto doctorem, gdyż nie pojawiło się jakieś nadmierne spalanie oleju czy związane z tym dymienie.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez brii » 14 maja 2008, 09:46

I co z tym tematem zrobić – dołączyć do tematu o olejach czy poczekać na nowe forum i zrobić poddział oleje?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 14 maja 2008, 09:58

brii napisał(a):dołączyć do tematu o olejach

tak mi się wydaje właśnie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Docent D » 14 maja 2008, 10:53

Docent D napisał(a):A ja wlaśnie zalałem Midlandem Avanza 10w-40.
I teraz czekam na efekty :)


No i efekty są... w ostatni tydzien zrobiłem sporo trasy (ok 2kkm) no i wciął mi ponad 500ml oleju :(
Zastanawiam się nad Lotosem, Elfem lub Mobilem (10w40 chyba, że zaryzykowac jakiegoś syntetyka). Olej olejowi nie równy więc może na czymś innym przestał by tyle chlać... pal licho ten maluski dymek przez 10s po nocy.

Cały czas nie daje mi spokoju ta płukanka – robić czy nie robić :|
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Grzyby » 14 maja 2008, 11:02

Docent D napisał(a):robić

:)
Przy spalaniu oleju na poziomie 2.5l na 10kkm na pewno nie zaszkodzi.
Zrób płukankę i zalej syntetyk.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez STEffAN » 14 maja 2008, 11:33

A ja po po 3 tysiach od wymiany uszczelek pod Deklem zrobiłem wielkie oczy na bagnet, bo oleju nie ubyło :]. Chyba przejde teraz na pełny syntetyk, mysle wlasnie o ELF SXR 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez MadziaForever » 14 maja 2008, 11:58

Grzyby napisał(a):
Porzuć katalogi Castrola – bo jak olej ma takiej jakości jak info w katalogach to strach się bać.


Tu się z Tobą muszę niezgodzić grzyby, niebędę się mądrzył czym ten magnatec tak czaruje
tylko powiem krótko: Silnik skody 1,3MPI , samochód od 12lat chodzi wyłącznie na tym castrolu -silnik igła, nawet kropli oleju niebierze chodzi jak przczółka.

Może to akurat taki egzemptlarz ale inne po 200 000km, charczą już niemiłosiernie, a olej walą litrami, stare jednostki skody ogólnie rzecz biorąc niezniszczalne niesą.
Ale jak lać Castrola, czy tam mobila to takiego po 40zł za litr a nie szukać okazji na allegro po 19,99 ;) Albo rybki albo Cip..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Grzyby » 14 maja 2008, 12:03

MadziaForever napisał(a):Tu się z Tobą muszę niezgodzić grzyby

przepraszam ale z czym się nie zgadzasz?
Ja twierdziłem że Castrol ma błędne/nieprawdziwe dane dotyczące ilości potrzebnego oleju (błąd prawie 2 l).

MadziaForever napisał(a):Silnik skody 1,3MPI , samochód od 12lat chodzi wyłącznie na tym castrolu -silnik igła, nawet kropli oleju niebierze chodzi jak przczółka.

A Toyota się przejechała ..... aż akcję serwisową robiła. I co z tego?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BratCukierka » 14 maja 2008, 12:35

Ja w przyszłym tygodniu przy okazji wymiany uszczelniacza wałka rozrządu, uszczelnienia miski olejowej a także wymiany uszczelki pod kolektorem wydechowym zmieniam olej na LOTOS półsyntetyk, który to od lat używa mój ojciec oczywiście poprzedzę to płukanką silnika :)
A jak będzie coś nie tak to będzie na Grzyby <diabełek> i na zlocie mu się dostanie <lol>
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Grzyby » 14 maja 2008, 13:41

A co ma być nie tak? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BratCukierka » 14 maja 2008, 13:43

Grzyby napisał(a):A co ma być nie tak? usmiech


No nie wiem :P Jak mi gdzieś wycieki się porobią :P tfu tfu
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Grzyby » 14 maja 2008, 13:48

BratCukierka napisał(a):Jak mi gdzieś wycieki się porobią

to sobie pampersa założysz :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BratCukierka » 14 maja 2008, 14:02

za twoją kasę :D :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Grzyby » 14 maja 2008, 18:45

ap2 napisał(a):jak jest turbina to ten olej moze nie byc za dobry – lepiej 40 lub 50

Do M6 z turbiną Mazda zaleca Dexelię 0W30 ....
Adamski – zapytaj w serwisie (masz dobre lubelskie ASO) co jest zalecane. I to zalej. Bez żadnego kombinowania :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Adamski » 15 maja 2008, 11:05

Dzięki za odzew,
GRZYBY-dzwoniłem do ASO tylko już nie pamiętam,czy do lubelskiego czy rzeszowskiego(bo trochę jeżdżę) i powiedzieli mi,że powinno sie zalewać 5W30 z jakimś dodatkiem-rzekomo oryginalny. W każdym razie oni taki olej mają:). Mimo wszystko upieram się na oleju o lepkości 0W.....Moim poprzednim samochodem był golf IV 1.9 tdi 90km z przebiegiem przy sprzedaży ok 209 tys.Cały czas lałem do niego Castrol 0W30 i na 13 tys km "brał" mi tylko pół litra takiego oleju.Uważam,że taki wynik jest rewelacyjny.Dlatego też chciałbym żeby moja Mazdka na takim oleju jeździła,jednakże najpierw należałoby mieć pewne informacje,czy taki olej jest "dopuszczalny" do tych silników.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 22:05
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 2 1.4 diesel,model 2007

Postprzez Grzyby » 15 maja 2008, 15:17

Adamski, Mazda leje do swoich autek Dexelię fabrycznie i takie oleje na pewno mają ASO.
Najlepiej podjedź do nich i powiedz że chcesz Dexelię do swojego autka :)

A nie masz przywieszki co było wlane? W instrukcji/papierach też powinno być.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez freshbratek » 15 maja 2008, 15:41

.... z ostatniej chwili....
po zalaniu cstrola 5W40 i przejechaniu 2000 km, zauważyłem zmniejszenie ilości oleju na bagnecie o około 3mm. auto nie kopci. zaliczyło ostatnio kilka tras z prędkością około 150/h czy to może mieć wpływ na zużycie.
?????
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki