Jaki olej wybrać?
Ostatnio tankowałem na Lukoil i tak rzuciłem okiem na oleje silnikowe,zaciekawiła mnie dość ciekawa cena olejów,nie mogę znaleźć dokładnej karty charakterystyki,może poproszę przedstawiciela w Polsce o podzielenie się dokładniejszymi informacjami.

ze str producenta tylko takie dane:
LUKOIL LUXE (5W-40)
API SM/CF
Klasyfikacja lepkości zgodnie z SAE: 5W40
Specyfikacja / deklaracja jakości: ACEA A3/B4-04, MB 229.3, Opel GM-LL-B-025, Porsche, BMW Longlife-98, VW 502 00 / 505 00
Dostępne opakowania: 1 L oraz 4 L
Krótka charakterystyka:
W pełni syntetyczny, całoroczny olej silnikowy najwyższej jakości. Jest przeznaczony do samochodów osobowych, mikrobusów i lekkich samochodów użytkowych wyposażonych w najnowocześniejsze, bardzo wydajne typy silników benzynowych i wysokoprężnych, także z turbodoładowaniem.
Koszt to coś 100 zł za 4 litry,był jeszcze olej premium zdaje się,troszke droższy. Nie miałem czasu na ogladanie tego,ale jesli faktycznie jest prawdziwie syntetyczny,to nie jest źle cenowo w zalewie hydrocraków i innych "w technologii syntetycznej"

ze str producenta tylko takie dane:
LUKOIL LUXE (5W-40)
API SM/CF
Klasyfikacja lepkości zgodnie z SAE: 5W40
Specyfikacja / deklaracja jakości: ACEA A3/B4-04, MB 229.3, Opel GM-LL-B-025, Porsche, BMW Longlife-98, VW 502 00 / 505 00
Dostępne opakowania: 1 L oraz 4 L
Krótka charakterystyka:
W pełni syntetyczny, całoroczny olej silnikowy najwyższej jakości. Jest przeznaczony do samochodów osobowych, mikrobusów i lekkich samochodów użytkowych wyposażonych w najnowocześniejsze, bardzo wydajne typy silników benzynowych i wysokoprężnych, także z turbodoładowaniem.
Koszt to coś 100 zł za 4 litry,był jeszcze olej premium zdaje się,troszke droższy. Nie miałem czasu na ogladanie tego,ale jesli faktycznie jest prawdziwie syntetyczny,to nie jest źle cenowo w zalewie hydrocraków i innych "w technologii syntetycznej"
-
rajtkezjusz
Tylko że ta kobieta nie była wyjątkiem. Znam wielu ludzi którzy jeżdżą na takich olejach. I chyba największą ilość takich magikow jeździ dieslami...a później klna na czym świat stoi że taki i taki diesel to gowno. Wspomniany delikwent wchodzi później na fora i narzeka na co się da :–)
kubsztyk napisał(a):Mobil 1 ESP Formula 5W30 (C2/C3)
ESP ma HTHS 3.58 czyli A3
marcin255 napisał(a):Patrz na HTHS silniki mazdy starsze powinny mieć HTHS powyżej 3.5 ,żadne FE o HTHS poniżej 3.5 , oleje
A3 mają HTHS powyżej 3.5
Które to te "starsze", co maja takie zalecenia, jeśli można wiedzieć?
kubsztyk napisał(a):Znaczy się, zajeżdżam teraz swój silnik olejem marki A***** o lepkości SAE 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4
kubsztyk napisał(a):Czyli najlepiej będzie wrócić do 5W30, ale A3/B3? Wcześniej były wlewane: Dexelia DPF 5W30, Mobil 1 ESP Formula 5W30 (C2/C3), Elf SXR 5W30 A5/B5.
Jeszcze nie tak dawno, bez wahania doradzałeś Koledze Yoshik w kwestii doboru oleju i norm ACEA a teraz sam masz wątpliwości – co to się nagle stało?!
rajtkezjusz napisał(a):ze str producenta tylko takie dane:
LUKOIL LUXE (5W-40)
API SM/CF
Klasyfikacja lepkości zgodnie z SAE: 5W40
Specyfikacja / deklaracja jakości: ACEA A3/B4-04, MB 229.3, Opel GM-LL-B-025, Porsche, BMW Longlife-98, VW 502 00 / 505 00
Dostępne opakowania: 1 L oraz 4 L
Wygląda na to, że w PL dostępna jest jakaś starsza wersja tego oleju, jeszcze w normie SM/CF, bo na stronie globalnej "Lukoil" widnieje już SN/CF:
http://lukoil-lubricants.com/products/p ... ils/00112/
http://lukoil-lubricants.com/f/document ... CF_ENG.pdf

kubsztyk napisał(a):Ja wczoraj widziałem, jak kobitka kupiła bańkę oleju 15W40 firmy "Topdrive" w Tesco.W imię Ojca i Syna.
strasznie uprościłeś,nie chodzi o porównanie oleju "no name" z olejem mimo,że rosyjskim,to jednak dośc znanego koncernu wydobywczo-przetwórczego. Może ktoś korzysta z olejów tej firmy ? Spostrzeżenia / Uwagi?
-
rajtkezjusz
Panowie pytanko.Po zakupie przyszła pora na wymianę oleju tyle,że nie wiem co było wcześniej zalane. Wszystkie karteczki poucinane jak to w Polsce. Myślę o czyms takim http://www.hurtowniamotul.pl/olej-silni ... l-p-4.html
ze względu ,ze nie robie strasznie dlugich tras i olej nie zdąży się rozgrzać. Silnik w opisie.Przebieg 140 000km nie wiem czy prawdziwy.Pozdrawiam
ze względu ,ze nie robie strasznie dlugich tras i olej nie zdąży się rozgrzać. Silnik w opisie.Przebieg 140 000km nie wiem czy prawdziwy.Pozdrawiam
ZOOMik napisał(a):Które to te "starsze", co maja takie zalecenia, jeśli można wiedzieć?
Moja
ZOOMik napisał(a):(...) Jeszcze nie tak dawno, bez wahania doradzałeś Koledze Yoshik w kwestii doboru oleju i norm ACEA a teraz sam masz wątpliwości – co to się nagle stało?!
Chciałem rozruszać temat
rajtkezjusz napisał(a):kubsztyk napisał(a):Ja wczoraj widziałem, jak kobitka kupiła bańkę oleju 15W40 firmy "Topdrive" w Tesco.W imię Ojca i Syna.
strasznie uprościłeś,nie chodzi o porównanie oleju "no name" z olejem mimo,że rosyjskim,to jednak dośc znanego koncernu wydobywczo-przetwórczego. Może ktoś korzysta z olejów tej firmy ? Spostrzeżenia / Uwagi?
To nie było żadne porównanie. Tak po prostu przypomniała mi się sytuacja z dnia wczorajszego a propo tematu olejowego.
Bolsblue napisał(a):Panowie pytanko.Po zakupie przyszła pora na wymianę oleju tyle,że nie wiem co było wcześniej zalane. Wszystkie karteczki poucinane jak to w Polsce. Myślę o czyms takim http://www.hurtowniamotul.pl/olej-silni ... l-p-4.html
ze względu ,ze nie robie strasznie dlugich tras i olej nie zdąży się rozgrzać. Silnik w opisie.Przebieg 140 000km nie wiem czy prawdziwy.Pozdrawiam
Tym bardziej, celował bym w 5W40 zamiast 10W, zważywszy na to, że wymagana jest ochrona na zimnym silniku, bo na takim jeździsz.
Bolsblue napisał(a):Panowie pytanko.Po zakupie przyszła pora na wymianę oleju tyle,że nie wiem co było wcześniej zalane. Wszystkie karteczki poucinane jak to w Polsce. Myślę o czyms takim http://www.hurtowniamotul.pl/olej-silni ... l-p-4.html
ze względu ,ze nie robie strasznie dlugich tras i olej nie zdąży się rozgrzać. Silnik w opisie.Przebieg 140 000km nie wiem czy prawdziwy.Pozdrawiam
Przeczytaj uważnie ostanie paręnaście stron tego tematu a znajdziesz potrzebne informacje, w tym konkretne propozycje olejów, które z powodzeniem możesz zastosować do swojej Mazdy. Przepraszam, że tak nieco enigmatycznie odpowiadam, ale z pewnych powodów ograniczyłem do minimum udzielanie się w tym dziale. Ewentualnie daj znać na PW – zweryfikuje się to, do czego sam doszedłeś na podstawie lektury tego forum
marcin255 napisał(a):ZOOMik napisał(a):Które to te "starsze", co maja takie zalecenia, jeśli można wiedzieć?
Moja
…i później dziwić się, że ludzie są zdezorientowani

kubsztyk napisał(a):ZOOMik napisał(a):(...) Jeszcze nie tak dawno, bez wahania doradzałeś Koledze Yoshik w kwestii doboru oleju i norm ACEA a teraz sam masz wątpliwości – co to się nagle stało?!
Chciałem rozruszać tematBo lubię go czytać
Chyba czas na rozpoczęcie subskrypcji tego wątku
Nie wiem czy zauważyłeś, ale obecnie na forach motoryzacyjnych zapanował trend, że raczej wątki olejowe zwija się a nie rozwija

ZOOMik napisał(a):…i później dziwić się, że ludzie są zdezorientowani
Czym ? W manualu stoi A3 – A5 . Ja swoją lubię pokręcić do 7 tys. rpm robię krótkie trasy po mieście , stoję w korku 38*C – wybieram A3 z HTHS pow. 3.5 bo lepiej ochroni silnik – MÓJ SILNIK , do takich doszedłem wniosków po wieeeelu przeczytanych wątkach olejowych , artykułach itp. Jeśli latałbym non stop po autostradach w dogodnych warunkach pewnie brałbym A5 .
Jako że zbliża się wymiana oleju w magdalenie a zalany jest SHELL HELIX HX7 5W40 chciałem się zapytać czy taki olej można dalej stosować czy może lepszym wyborem będzie np. DEXELIA 5W30? A może większego znaczenia to nie będzie miało? Trasy robię krótkie a na blacie 87 tysi.
Ostatnio edytowano 16 lip 2014, 19:52 przez Qropatfa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 sty 2014, 20:08
- Posty: 116 (0/1)
- Skąd: RPZ
- Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|
U mnie wymiana gdzieś dopiero za 8k kilometrów, planowałem zmianę Dexelii na Synthoila High Tech 5w40 ale w karcie charakterystyki jest podane, że to olej i syntetyczny i mineralny. Orlen czy Shell mają w swoich kartach wpisy, że są tylko syntetyczne i teraz pytanie czy oleje Liqui Moly są prawidłowo oznaczane, czy marketingowo klienci są wprowadzani w błąd bo ten model oleju LM jest opisywany jako pełny syntetyk.
mam właśnie zalany ten olej, wszędzie wpisane że niby syntetyczny, ale powiem że raczej śmiga spoko, chociaż chyba więcej go nie zaleję, poszukam coś w odrobinę rozsądniejszych pieniądzach, jak np valv synpower albo elf srx.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Tak, valvoline jest na bazie mineralnego ale ten synpower wypada bardzo fajnie w testach, jeste to bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
liqui to natomiast czyste PAO
liqui to natomiast czyste PAO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki