Opony zimowe

Postprzez tadziomaru1 » 3 lis 2013, 17:59

Masz racje, ale nie krytykuj tak ostro, chłopak się chciał pochwalić "cudeńkami" w skodziance bo się z nich cieszy, to niech się chwali :D . Wiadomo, że superb to taczka, ale i tak szczęście, że volkswagen wreszcie dał skodzianie płytę podłogową na której passata robili już od 1996 roku, takim to passatem z 98-go ja też zresztą jeżdżę i też jest to taczka :D (zbieram na mazdę która nie rdzewieje :) ).
Jak już kiedyś pisałem, polecam opony Vredestein, dobra niderlandzka marka, nie wiedzieć czemu u nas jakoś mało popularna, a rewelacyjna na zimę i niezbyt droga. Letnie zresztą też są niezłe. Na zimowych jeździłem GF-ką, na letnich brat jexdzi 3-ką, naprawdę względem innych godne polecenia.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez iwon44 » 3 lis 2013, 19:24

Ja kupiłem teraz vredestein snowtrac 3 . Płaciłem 205zl/szt za 195/65/15" w orzeł-opony. Polecił mi je znajomy mówiąc że znakomicie się spisują, poza tym dobrze wypadają w testach i jak napisał tadziomaru1 są nie drogie jak na opony klasy wyższej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez patbaj » 3 lis 2013, 21:11

pete14 napisał(a):taczkowata skoda+platin winter (co to za przodująca marka? )= pisanie bredni


teraz mam platin winter, miałem wcześniej jakieś Bridgstone i nie ma różnicy,

pete14 napisał(a):która opona dobrze trzyma na ubitym albo lodzie?


na lodzie żadna, dlatego napisałem, że na lodzie nie ma co porównywać...
na kopnym śniegu dobrze trzyma Nokian WRG2 – pisałem o tym wyżej

tadziomaru1 napisał(a):chłopak się chciał pochwalić "cudeńkami" w skodziance bo się z nich cieszy, to niech się chwali

tak nie do końca – to służbowe, więc cieszy mniej, ale chodziło mi tu o porównanie opon nokian i platin I(fakt że w zupełnie innych autach)
pete14 – naucz się czytac ze zrozumieniem, a jak nie wiesz jaki wpływ ma wspomaganie ruszania pod góre itp. cudeńka to zapraszam jak snieg spadnie – dam Ci się przejechać 323F bez cudeniek na Nokianach WRg2, potem Mazdą 5 na nokianach D3 i "taczką" z cudeńkami na platinach. może Ci ciśnienie zejdzie trochę boś agresywny niczym dres w beemce jak mu drift nie wyjdzie, albo jak go czeska taczka z 5 osobami na pokładzie spod świateł pozamiata i siedząca obok blond panna nie będzie z dresa i jego kompaktowej beemki zadowolona...
To jest fporum, gdzie wymienia się opinie i zdanie na jakiś temat oraz prezentuje się swoje doświadczenia, moja są takie jak opisałem, szkoda, że nie są identyczne z Twoimi. Jak chcesz się pienić idź na forum BMW (bardzo lubię tą markę żeby nie było szczególnie X6, 1 oraz 6 gran coupe w takim wykończeniu http://gearheads.org/wp-content/uploads ... terior.jpg) <spoko>
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez pete14 » 3 lis 2013, 23:06

jestem na forum i takich bzdetów nikt nie opowiada.
po prostu rozluźniło mnie to bo sam mam te nokiany nówki od sezonu i są cool.
może słabszy dzień miałem ;)
przypuszczałem że służbowy.
bo się za bardzo ekscytujesz tym panzerwagonem który niemodny jest jak dla mnie .
z zaproszenia nie skorzystam bo przerabiałem już wyżej wymienione samochody jak były w miarę świeże na rynku.
323f V6 coś tam miała ale abs nie miała <glupek2>
takie tdjiy to robię w golfie a co dopiero w takiej taczce więc się nie martw.
a co do dresów i blondynek to na pewno było merytoryczne i na temat.

najlepszego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez Pioteq25 » 6 lis 2013, 20:49

iwon44 napisał(a):Ja kupiłem teraz vredestein snowtrac 3 . Płaciłem 205zl/szt za 195/65/15" w orzeł-opony. Polecił mi je znajomy mówiąc że znakomicie się spisują, poza tym dobrze wypadają w testach i jak napisał tadziomaru1 są nie drogie jak na opony klasy wyższej.


Miałem je w 323F BA i faktycznie śnieg to bajka. Jedyny minus to dźwięk na mokrym asfalcie coś w stylu startującego odrzutowca <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez prezes83 » 8 lis 2013, 08:57

Panocki pytanko. Jeżeli o zimówki chodzi lepsza będzie opona symetryczna czy asymetryczna ? Konkretnie mowa o Nokian WR D3 i WR A3 w rozmiarze 205/55/R16.

A co do testów to różne opony w różnych rozmiarach inaczej wypadają.
http://www.auto-motor-i-sport.pl/galerie-powiekszenie/Test-opon-zimowych-205-55-R16,13894,5
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=147067&SourcePageId=31821

Jak widać super polecany Vredestein w tym rozmiarze nie wypada najlepiej.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez tadziomaru1 » 9 lis 2013, 00:10

Testy sobie, życie sobie. Ja na Kleberach, które wypadają w testach jeszcze słabiej, jak spadło 40 cm śniegu to na drugi dzień u siebie po sadzie jeździłem, a na Continentalach, które były na czołowym miejscu, niestety nie dało rady. Vredesteiny w kopnym śniegu były najlepsze, myślę, że w zimówkach o takie warunki najbardziej chodzi, bo jak niema śniegu, to i na letniej się przecież pojedzie.
Dziś założyłem na mojej Heleny Hondę Hankooki Winter I Cept, nie dlatego, że są super oceniane, choć łapią się w testach jako dostateczne. Wziąłem bo trafiły się nówki w dobrej cenie i na pewno będą lepsze niż te stare które zdjąłem, jak spadnie śnieg zobaczę co to warte.
Najlepsza jest opona asymetryczna, czy to zimowa, czy letnia. Opona kierunkowa nic nie daje, ma takie same właściwości jak niekierunkowa symetryczna, ale lepiej wygląda i lepiej się sprzedaje.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Strodus » 9 lis 2013, 00:43

Według mnie ważne jest czy jeździ się po mocno uczęszczanych drogach czy po jakiś wioskach. Bo prawdę mówiąc, ile czasu jeździcie na kopnym śniegu? Jak dla mnie zimówki powinny się przede wszystkim dobrze spisywać na mokrej i lekko ośnieżonej nawierzchni, bo po takiej najczęściej podróżuje. :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2013, 21:31
Posty: 54
Auto: Mazda 3 BL 2012
2.0 150KM

Postprzez siemek55 » 9 lis 2013, 01:01

zapraszam z dróg krajowych i autostrad na drogi powiatowe i gminne. Zdziwiłbyś się, ile jest na nich śniegu. Ale przy dobrej oponce po świeżutkim śniegu można pocisnąć "niemal" jak po asfalcie. Zabawa jest przy tym przednia <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Strodus » 9 lis 2013, 01:06

Dlatego mówię, wszystko zależy od tego gdzie się jeździ. Mieszkałem jakiś czas w Karkonoszach i tam jak sypnie śniegiem, to najlepiej ratrakiem jeździć. ;P
W trasie czy nawet w jakimś większym mieście wygląda to już inaczej.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2013, 21:31
Posty: 54
Auto: Mazda 3 BL 2012
2.0 150KM

Postprzez tadziomaru1 » 9 lis 2013, 16:59

siemek55 napisał(a):zapraszam z dróg krajowych i autostrad na drogi powiatowe i gminne. Zdziwiłbyś się, ile jest na nich śniegu. Ale przy dobrej oponce po świeżutkim śniegu można pocisnąć "niemal" jak po asfalcie. Zabawa jest przy tym przednia <diabełek>

Zgadzam się z każdym słowem <spoko> , u mnie wjazd i wyjazd z podwórka to codzienna przeprawa.
Z tym o jeździe po świeżym śniegu też :D <spoko> <spoko> <spoko>
Strodus, czyli jednak wychodzi na to, że liczy się sprawność opon w kopnym śniegu :D , bo po mokrej i lekko ośnieżonej jezdni to byle "kartoflanka" pojedzie <lol> .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gib » 14 lis 2013, 01:57

No tak ale trzeba jeszcze mieć na uwadze to że nie każdy ma podwórko i wolę coś co na głębokim śniegu jest dostateczne a na mokrym bardzo dobre niż na odwrót. Z punktu widzenia Warszawiaka który w zimę się nie rusza poza miasto bo nie musi.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez siemek55 » 14 lis 2013, 09:15

dlatego uważam, że nie ma najlepszej opony, najlepszego oleju itd. Należny je dobierać indywidualnie, do predyspozycji kierowcy/użytkownika samochodu oraz warunków w jakich przyjdzie mu się poruszać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez pete14 » 14 lis 2013, 13:26

Continental TS810, kupiłem w iv rzeszy roczne i są naprawdę dobre.
w drugim mam też świeże nokian wrg2 i się gorzej zachowują w kopnym.
ale główna zasada lepiej świeże gorszy model żeby bieżnik był wysoki niż stare łyse kondomy ale wypasiony model, który lata świetności ma już dawno za sobą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez pdrozd » 15 lis 2013, 13:53

a ja wybrałem Nokiany WR D3 w rozmiarze 195/65/R15 i mam nadzieję że będą się super spisywały (chciałem 205/55/16 ale całe koła cenowo poza zasięgiem).
na razie na mokrej i suchej nawierzchni spisują się bardzo dobrze i czekam na pierwszy śnieg żeby je lepiej przetestować.
Mieszkam w górkach i na śnieg i błoto pośniegowe myślę, że to dobry wybór.
wcześniej miałem tylko Debica Frigo 2 w golfie IV więc nie mam też dużego porównania ale mam nadzieję że Nokiany będą się dużo lepiej spisywały (chociaż Dębica na śniegu zachowywała się przyzwoicie).
Dodam jeszcze, że nie są tak głośne przy jeździe po suchej nawierzchni.
Zastanawiałem się jeszcze nad Vredestein Snowtrack 3 albo Nokian WR A3 ale w końcu po długich namysłach kupiłem WR D3.
Oby tej zimy spadło u mnie dużo śniegu :P poinformuję jakie są moje odczucia na śniegu

P.S.
Szukam jakiś fajnych kołpaków 15". Może ktoś poleci ciekawy wzór i dobry sklep.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 13:05
Posty: 4
Auto: Mazda 6 Kombi GY, 2005, 2.0 143KM

Postprzez Szyna » 17 lis 2013, 13:43

To dział o oponach nie kołpakach ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tamburyn » 25 lis 2013, 15:36

No i spadł.
Drogie te wszystkie 16".
Masakra :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez tadziomaru1 » 25 lis 2013, 19:36

Ano. :|
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Strodus » 25 lis 2013, 22:22

Ja od jakiś 2 tygodni jeżdżę na nowych Goodyear Ultra Grip 8 w rozmiarze 205/55 R16 i jestem bardzo zadowolony. Po śniegu jeszcze nie jeździłem, ale na mokrym idą jak po sznurku, do 130 km/h jest cisza, później zaczynają trochę szumieć, ale do przeżycia. Na suchym są super, spalanie praktycznie jak na letnich. Trochę drogie, ale szczerze polecam. :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2013, 21:31
Posty: 54
Auto: Mazda 3 BL 2012
2.0 150KM

Postprzez tamburyn » 29 lis 2013, 20:48

Założyłem dzisiaj Nokiany WR D3.
Na suchym asfalcie mistrzostwo świata.

TERAZ NIECH PADA TO BIAŁE DZIADOSTWO!!!!!!! <killer>


<glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki