Oleje silnikowe
A jaka lepkość tego np. Mobila?....
No i jeszcze zapytam czy kupujecie oleje np. na Allegro?
No i jeszcze zapytam czy kupujecie oleje np. na Allegro?
- Od: 6 maja 2008, 17:46
- Posty: 61
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 626 2.0 DITD kombi 2000
ja nigdy nie kupowałem na allegro i wszystkim odradzam, tak na dobrą sprawę nie wiesz co jest w środku a nikt ci gwarancji nie da, ja mam u siebie mobila półsyntetyka 10w40, a jeśli się zastanawiasz 0w czy 5 w to ja bym wybrał 0 ale pewnie będzie trochę droższy,
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
KajaS napisał(a):A jaka lepkość tego np. Mobila?...
zbliżona jak najbardziej do tego który jest aktualnie – czyli 0W30 , 0W40
KajaS napisał(a):czy kupujecie oleje np. na Allegro?
nie
Mam wrażenie, że nikt nie czyta tego tematu tylko zaczyna od swojego posta.
Było już kilka razy napisane, że nie lepkość jest najważniejsza a specyfikacja oleju.
Nie można sobie dowolnie wybierać między 0 a 5 czy 30 a 40 bo to się może skończyć źle dla silnika.
@KajaS – dla Ciebie najbardziej odpowiedni olej to
Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 (potrzebujesz go 6,1l)
Klasa jakości: API CF, ACEA A3/B3/B4, C3
Specyfikacje: MB 229.31, VW 505.00
jeśli silnik jest mocno zużyty to zastępczo możesz stosować
Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B3
Klasa jakości: API CF, ACEA A3/B3
Specyfikacje: MB 229.1, VW 505.00
Oleje Castrol to najwyższa półka – bardzo polecam
Było już kilka razy napisane, że nie lepkość jest najważniejsza a specyfikacja oleju.
Nie można sobie dowolnie wybierać między 0 a 5 czy 30 a 40 bo to się może skończyć źle dla silnika.
@KajaS – dla Ciebie najbardziej odpowiedni olej to
Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 (potrzebujesz go 6,1l)
Klasa jakości: API CF, ACEA A3/B3/B4, C3
Specyfikacje: MB 229.31, VW 505.00
jeśli silnik jest mocno zużyty to zastępczo możesz stosować
Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B3
Klasa jakości: API CF, ACEA A3/B3
Specyfikacje: MB 229.1, VW 505.00
Oleje Castrol to najwyższa półka – bardzo polecam
PARTYBOY napisał(a):Oleje Castrol to najwyższa półka
mam wrażenie że nie czytałeś tego tematu i tego co niektórzy pisali o Castrolu właśnie
PARTYBOY napisał(a):najbardziej odpowiedni
a ja myślałem że najbardziej odpowiedni to taki jaki zalewają fabrycznie ...
A jaki (wg Ciebie) jest najbardziej odpowiedni do diesla z M6?
Który z Castroli?

A ja nie kombinowałem z zadnymi castrolami i mobilami – po prostu zalałaem wczoraj Dexelią 5w30 (A5/B5) – 47 zł/litr. Weszło 3 litry (3x47 =141 zł) jest 3/4 na bagnecie. Zobaczymy jak sie bedzie sprawowac ten hydrosyntetyk 
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Haszcz napisał(a):Weszło 3 litry
u ciebie to jest prościej bo tylko 3 wchodzi, u mnie około 5
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
PARTYBOY napisał(a):(potrzebujesz go 6,1l)
do DiTD tyle wchodzi
Może jednak 4,7l ?
Porzuć katalogi Castrola – bo jak olej ma takiej jakości jak info w katalogach to strach się bać.
Grzyby napisał(a):A jaki (wg Ciebie) jest najbardziej odpowiedni do diesla z M6?
Który z Castroli?
Za www Castrola:
"Zalecenia producenta, od maja 2002r: z chwilą wprowadzenia Mazda 6, wszystkie silniki benzynowe, wysokoprężne i obrotowe:dla zapewnienia maksymalnych okresów wymiany należy używać Dexelia Ultra / SLX Prof Long for Volvo A5/B5 / Magnatec Professional A1 / Magnatec 5W-40 C3, gatunek syntetyczny. Oleje alternatywne, dla minimalnych okresów wymiany: Dexelia Plus / Magnatec Professional A1 / Magnatec 5W-40 C3 syntetyczny, lub Magnatec Professional A1 / Magnatec 5W-40 C3, częściowo syntetyczny"
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret, akurat to to sobie sam znalazłem.
Ciekaw byłem tylko czy kolega PARTYBOY zamieści również takie info, czy ograniczy się tylko do podania produktów Castrola
dla odmiany – podobne info tylko ze strony Mobila.
Jakieś różnice?
Ciekaw byłem tylko czy kolega PARTYBOY zamieści również takie info, czy ograniczy się tylko do podania produktów Castrola

dla odmiany – podobne info tylko ze strony Mobila.
Jakieś różnice?

d. Zalecenia producenta, od maja 2002r: z chwilą wprowadzenia Mazda 6, wszystkie silniki benzynowe, wysokoprężne i obrotowe:dla zapewnienia maksymalnych okresów wymiany należy używać Dexelia Ultra / Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 / Mobil Super FE Special 5W-30, gatunek syntetyczny. Oleje alternatywne, dla minimalnych okresów wymiany: Dexelia Plus / Mobil 1 0W-40 / Mobil Synt S/Syst S 5W-40 syntetyczny, lub Mobil Super S 10W-40, częściowo syntetyczny
Grzyby napisał(a):podobne info tylko ze strony Mobila.
Jakieś różnice?
I ze strony Shella

d. Zalecenia producenta, od maja 2002r: z chwilą wprowadzenia Mazda 6, wszystkie silniki benzynowe, wysokoprężne i obrotowe:dla zapewnienia maksymalnych okresów wymiany należy używać Dexelia Ultra / HELIX ULTRA 5W-30 / HELIX F 5W-30, gatunek syntetyczny. Oleje alternatywne, dla minimalnych okresów wymiany: Dexelia Plus / HELIX ULTRA 5W-40 / HELIX PLUS 10W-40 syntetyczny, lub HELIX PLUS 5W-40 / HELIX PLUS VB 10W-40 / HELIX PLUS VB 10W-40, częściowo syntetyczny
Z zaleceń producenta to tylko Dexelia się powtarza w każdej z tych firm

Dzięki za podpowiedzi... i tak jeszcze nie wiem co wybiorę... 
- Od: 6 maja 2008, 17:46
- Posty: 61
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 626 2.0 DITD kombi 2000
Grzyby napisał(a):Maciej Loret, akurat to to sobie sam znalazłem.
No to mi ulżyło, bo czasem mam wrażenie, że niektórym się nie chce poświęcić kilku minut na wyszukanie informacji...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Grzyby napisał(a):myślałem że najbardziej odpowiedni to taki jaki zalewają fabrycznie
wyobraź sobie, że jest takie pojęcie jak marketing.
Nie z każdą marką uda się podpisać korzystne umowy dla obu stron. Renault leje ELFa bo są związani umową. To znaczy, że ELF jest najlepszy dla Renault?
Grzyby napisał(a):Który z Castroli?
Na stronie producenta jest opcja dobierania oleju pod każdy konkretny model auta, uwzględniając rodzaj silnika, rok produkcji i kraj pochodzenia. Wydaję mi się, że to rzetelne podejście ze strony Castrola.
Mój olej Castrol Magnatec Professional A1 pokrywa się dokładnie charakterystyką z fabrycznie lanym Motorcraftem.
Że dla M6 żaden producent nie ma jednolitego rozwiązania to obarczmy za to Castrola, zupełnie jak PO za niepogodę
Wracając do złych opinii na temat produktów Castrola to podobna ilość jest opinii, że można lać wszystko według upodobań, charakterystyka nie ma znaczenia, cena się liczy najbardziej, a może nawet będzie gratis, a już Twojego polecanego Lotosa to ludzie jadą dwukrotnie częściej
Ostatnio znowu masz chyba zły okres bo coraz częściej toczysz potyczki słowne i wdajesz się w polemikę
Osobiście nie wzrusza mnie to i sam też wyluzuj. Szkoda nerwów, a mam wrażenie, że i tak mówimy o tym samym, a istotą sporu jest marka lub jakiś głupi drobiazg.
Pozdrawiam.
PARTYBOY napisał(a):wyobraź sobie, że jest takie pojęcie jak marketing
serio??
Ty patrz – nawet takie studia skończyłem
PARTYBOY napisał(a):Mój olej Castrol Magnatec Professional A1 pokrywa się dokładnie charakterystyką z fabrycznie lanym Motorcraftem
jak się to ma do marketingu?
Może Motorcraft wcale nie jest najlepszy do Probe?
PARTYBOY napisał(a):Na stronie producenta jest opcja dobierania oleju pod każdy konkretny model auta, uwzględniając rodzaj silnika, rok produkcji i kraj pochodzenia. Wydaję mi się, że to rzetelne podejście ze strony Castrola
jak udowodniłem – nie tylko Castrol tak robi, więc nie wiem czym się tak podniecasz w tej marce.
PARTYBOY napisał(a):Sam bym nie zalał Lotosa. Wątpię, żeby wypowiadali się tu fachowcy z warsztatów wymiany oleju i z doświadczeniem większym niż 50tys. km
Ile km przejechałeś swoim autem na Castrolu? Ja w 626 zrobiłem 100kkm i wydaje mi się że mogę coś na ten temat powiedzieć. Z doświadczenia.
Tak jak ty piszesz że opierasz się na swoim doświadczeniu tak i ja to robię.
PARTYBOY napisał(a):Nikt nie musi mnie słuchać.
Tu masz rację. Tym bardziej że podajesz złe informacje.
Po co polecasz kupno 6.1l do silnika gdzie producent podaje 4.7 ?
Pracujesz w tym Castrolu czy dostajesz jakieś premie z naciągania ludzi na kupno tego czego nie potrzebują?
Wiarygodność reszty Twoich informacji jest taka sama?
PARTYBOY napisał(a):Ostatnio znowu masz chyba zły okres bo coraz częściej toczysz potyczki słowne i wdajesz się w polemikę
Jeśli ktoś wypisuje herezje to wybacz – nie potrafię się powstrzymać
Podobnie jeśli ktoś ma mgliste pojęcie o pewnych procesach czy zasadach którymi rządzi się np. elektryka
Pozdrawiam i trochę otwartości na inne produkty życzę.
Motorcraft nie jest bogiem motoryzacji (a może ma dobrych speców od marketingu?)
Grzyby napisał(a):PARTYBOY napisał:
Sam bym nie zalał Lotosa. Wątpię, żeby wypowiadali się tu fachowcy z warsztatów wymiany oleju i z doświadczeniem większym niż 50tys. km
Ile km przejechałeś swoim autem na Castrolu? Ja w 626 zrobiłem 100kkm i wydaje mi się że mogę coś na ten temat powiedzieć. Z doświadczenia.
Tak jak ty piszesz że opierasz się na swoim doświadczeniu tak i ja to robię.
A i ja nie mogę powiedzieć złego słowa na Lotos'a
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Grzyby napisał(a):nie potrafię się powstrzymać
abyś już nie tracił energii na cytaty napiszę tylko, że zgadzam się z Tobą w całości, Twoja jest tylko racja i to święta racja

Jeju.... dlaczego Wy się tak handryczycie, o tematy, które nie mają wielkiego znaczenia....?
Czy nie lepiej wypowiedzieć swoje zdanie, ale powstrzymując się od komentowania innych wypowiedzi?
Przecież każdy ma prawo mieć swoje zdanie..... Nie rozumiem Was.... to na prawdę nie są żadne istotne problemy....
Pozdrawiam. 
Czy nie lepiej wypowiedzieć swoje zdanie, ale powstrzymując się od komentowania innych wypowiedzi?
Przecież każdy ma prawo mieć swoje zdanie..... Nie rozumiem Was.... to na prawdę nie są żadne istotne problemy....
- Od: 6 maja 2008, 17:46
- Posty: 61
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 626 2.0 DITD kombi 2000
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki