Opony zimowe

Postprzez Ścibi85 » 17 paź 2013, 21:24

matthies napisał(a):i jadą dalej, bez zmiany mieszanki itp.


To nie ładnie z ich strony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez siemek55 » 18 paź 2013, 13:08

ale częsty myk w automotive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez patbaj » 23 paź 2013, 21:35

w mojej 323f mam nokian wr g2 http://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-wr-g2?gclid=CIyDk-narboCFcZd3godXigARQ no i są takie sobie. kopny snieg super ale ubity już duuzo gorzej.
na lodzie nie ma co porównywać, raczej żadna nie da rady ale w blocie pośniegowym jest ok

do mojej M5 kupię nokian wr d3 zobaczymy jak będzie, w superb 170 km mam platin winter i powiem... dają radę, ale tam mam system wspomagania jazdy na wzniesieniach i inne cudeńka wiec opony maja latwiej :D
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez Strodus » 24 paź 2013, 01:16

Ja się cały czas biję z myślami, czy zaryzykować i kupić Nokiany WR D3 czy dopłacić do jakiś opon z klasy premium (Conti TS850 / Goodyear Ultra Grip 8 / Dunlop SP Winter Sport 4D / Michelin Alpin A4). Ciężki orzech do zgryzienia. :(
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2013, 21:31
Posty: 54
Auto: Mazda 3 BL 2012
2.0 150KM

Postprzez siemek55 » 24 paź 2013, 06:00

Obecnie mam Conti TS830 i jest bardzo poprawnie. Poprzednio w Oplu miałem Goodrich'e i złego słowa nie mogłem o nich powiedzieć. Ci którzy dojeżdżali ze mną do pracy dziwili się że te opony tak dobrze się sprawowały. Opony dobierz do stylu jazdy jaki preferujesz i warunków panujących w twoim regionie zimą (śnieg, błoto, lód, mokry asfalt). Pamiętaj, w samochodzie najważniejszy jest łącznik. Łącznik między pedałami a kierownicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez patbaj » 24 paź 2013, 21:04

matthies napisał(a):Inna sprawa, z paru już źródeł słyszałem różne opinie na temat indeksów prędkości, np w fabryce Michellin w Olsztynie, podczas procesu produkcyjnego trzepią jakiś tam model z indeksem niech będzie 82T. Nagle zatrzymują linię, podchodzi typek, wymienia tylko w formie blaszkę z 82T na np 91W i jadą dalej, bez zmiany mieszanki itp


pytanie jaka jest mieszanka na produkcji... może ten indeks 82T jest nabijany na mieszankę 91W więc płacisz mniej za więcej...
raczej w ta stronę firma oszczędza na przestojach, a mieszanka pewnie jest niewiele droższa więc mogą sobie pozwolić z mieszanki 91 W robić opony 82T... oby oby...
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez matthies » 24 paź 2013, 21:14

jest mnóstwo racji w tym co napisałeś, albowiem w zasadzie do tego zmierzałem. Indeks jest tylko żeby wyglądał, albowiem i tak wszystkie opony wytrzymają tyle samo.
Rzekomo.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pete14 » 24 paź 2013, 23:49

Bas napisał(a):zastanawiam się nad 3 rozwiązaniami:
1. Fulda Kristall Montero 3 205/55R16 na felgach aluminiowych
2. Fulda Kristall Montero 3 195/65R15 na felgach stalowych
3. Goodyear Vector 4Seasons 205 / 55 R16 na felgach aluminiowych


opcja nr.2
nie wiem czy fulda ale sam tak mam i jest ok.
wielosezonowe są do bani.
a przekładać co pół roku na jedne felgi to strata kasy i szkoda opon/felg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez smile » 27 paź 2013, 23:00

matthies napisał(a):Indeks jest tylko żeby wyglądał, albowiem i tak wszystkie opony wytrzymają tyle samo.

Nie zgadzam się !! Poza tym, w Polsce mało kto się przejmuje stanem ogumienia... ale w Niemczech jadąc np. 220 km/h musisz się liczyć z rutynową kontrolą Policji, i jak nie będziesz miał opon w wysokim indeksie prędkości to masz mandat, za który mógł byś sobie kupić parę kompletów opon....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez matthies » 27 paź 2013, 23:03

smile napisał(a):Nie zgadzam się

udowodnij?
to co piszesz dalej – OK rozumiem taki przepis, ale skoro na tej samej mieszance walą różne indeksy, to chyba mówi jakoś samo za siebie? Z tym że sam nie do końca w to wierze, ale za bardzo do indeksu uwagi nie przywiązuję.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez smile » 27 paź 2013, 23:48

Jesteś pewny, że na tej samej mieszance? Jesteś pewny, że tylko mieszanka ma znaczenie? A co z ilością warstw, rodzajem płócien, kierunkiem splotów?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez matthies » 28 paź 2013, 00:25

przeczytaj przykład który przytoczyłem wcześniej (na początku strony) na przykładzie zakładu Michellin w Olsztynie to zrozumiesz o co mi chodziło.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez patbaj » 28 paź 2013, 21:12

Dziś dotarły oponki Nokian D3 – polecam sprzedawcę – http://www.opony-auto.pl/

Oponki w dwa dni w domu, w najniższej cenie na rynku i DOT 3213 !!!
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez smile » 28 paź 2013, 22:21

matthies napisał(a):przeczytaj przykład który przytoczyłem wcześniej (na początku strony) na przykładzie zakładu Michellin w Olsztynie to zrozumiesz o co mi chodziło.

Przeczytałem... ale dalej nie rozumiem... być może dlatego, że nie wierzę we wszystko co ktoś usłyszy od kogoś i powtórzy dalej... ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez matthies » 28 paź 2013, 22:29

i masz rację, ale ja wiem że w każdej plotce jest ziarnko prawdy i to mnie najbardziej martwi. A biorąc pod uwagę obecny konsumpcjonizm, walkę o klienta, cięcie kosztów itd, naprawdę by mnie taka zagrywka nie zdziwiła.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Ścibi85 » 29 paź 2013, 23:11

Strodus napisał(a):Ja się cały czas biję z myślami, czy zaryzykować i kupić Nokiany WR D3 czy dopłacić do jakiś opon z klasy premium (Conti TS850 / Goodyear Ultra Grip 8 / Dunlop SP Winter Sport 4D / Michelin Alpin A4). Ciężki orzech do zgryzienia. :(


Mam u siebie Nokiany i w służbowy Dunlopy, polecam z czystym sumieniem Dunlopy, ale jak WR D3 są dużo tańsze to też dają radę... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez zadra » 30 paź 2013, 22:30

podczas procesu produkcyjnego trzepią jakiś tam model z indeksem niech będzie 82T

Nie wyobrażam sobie, aby podczas zmiany znacznika indeksu prędkości ktoś miał by wymieniać maszyny linii produkcyjnej(prasy wulkanizacyjne, druciarki i inne takie).
Wiele zmian odbywa się poza okiem obserwatora który zauważył,że jakiś typ przyszedł i wymienił znaczniki na inne.
Produkcja opon odbywa się na olbrzymim obszarze produkcyjnym a kończy dopiero na gotowym produkcie zmagazynowanym przed sprzedażą.
Myślę,że już w dziale chemii, podczas miksowania mieszanki, później walcowaniu dywaników gumy następują zmiany, równolegle wymienia się wzmocnienia boczne, idą inne "membrany", kordy stalowe i syntetyczne...
Ciekaw jestem, czy obserwator widzący zmianę znacznika wiedział co się dzieje na innych stanowiskach produkcji.
zastanawiam się również, czy sama zmiana znacznika pomogłaby oponie przejść testy kontroli jakości, które niewątpliwie odbywają się w procesie produkcyjnym i nie wierzę, że testy takie są w jakiś sposób fingowane – zbyt duże ryzyko,że kiepski produkt będzie rzutował na klasę marki..

Dziwne, ale pomimo informacji,że być może jest tak,jak kolega przytoczył, to ja z chęcią kupiłbym produkt Michelin'a – uważam producenta za dobry wybór na rynku opon.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3296 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Yaz » 30 paź 2013, 23:21

Widzę, że temat obił się o produkcję opon. :D
Cieszy mnie świadomość klienta. :)
Jak matthies napisał "w każdej plotce jest ziarenko prawdy" – plotka ze zmianą indeksu jest prawdziwa i dotyczy jednej z opon niższej klasy marki z grupy Michelin. W tym przypadku na korzyść klienta, który kupował oponę z niższym indeksem nośności – opona fizycznie była oponą o wyższym indeksie. Zapotrzebowanie rynku było na oba indeksy, lecz projektowanie opony pod 2 różne indeksy nieopłacalne, więc zastosowano taki "chwyt".
Sama produkja opony jest tak skomplikowanym procesem, że zapraszam do poszukania filmików na youtube, gdzie choć trochę widać jak to wygląda. Oczywiście nie pokazują tam najnowszego procesu produkcyjnego.
A jeśli ktoś z okolic Olsztyna chętny to kiedyś mogę wkręcić na "dzień otwarty". Będzie okazja do przekonania się o tym na własne oczy. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2012, 08:06
Posty: 223 (4/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 GY 2,0 MZR-CD 121KM 2004

Postprzez Strodus » 3 lis 2013, 16:15

Zamówiłem w końcu Goodyear Ultra Grip 8 w rozmiarze 205/55/r16, które według testów dobrze radzą sobie na mokrym a na tym mi w sumie zależało, bo kopnego śniegu jest przeważnie jak na lekarstwo. W przyszłym tygodniu zakładam i zobaczymy jak się na tym jeździ. :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2013, 21:31
Posty: 54
Auto: Mazda 3 BL 2012
2.0 150KM

Postprzez pete14 » 3 lis 2013, 17:19

patbaj napisał(a):w mojej 323f mam nokian wr g2 http://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-wr-g2?gclid=CIyDk-narboCFcZd3godXigARQ no i są takie sobie. kopny snieg super ale ubity już duuzo gorzej.
na lodzie nie ma co porównywać,

w superb 170 km mam platin winter i powiem... dają radę, ale tam mam system wspomagania jazdy na wzniesieniach i inne cudeńka wiec opony maja latwiej :D

taczkowata skoda+platin winter (co to za przodująca marka? :D )= pisanie bredni
która opona dobrze trzyma na ubitym albo lodzie? <glupek2>
chyba z kolcami, łańcuchy albo gąsienice.
co ma system wspomagania jazdy do ruszania na śliskim albo kopnym śniegu?
wtedy się wyłącza wszystkie systemy bo głupieją.
powinien być chyba jakiś test iq dla logujących się na forum.
a nie pisać dla samej idei.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki