Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Bart87 » 26 kwi 2008, 16:26

Po przeczytaniu pierwszych 30 stron w temacie w głowie mam raczej mętlik :]

Madzia MX-3 1.8 24V '93
oficjalnie 108000 (i nawet jestem w stanie w to uwierzyć)

Nie wiem na jakim oleju autko jeździ ale z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że jego gęstość to 5W40 (kartka, która odczepiłem jest w stanie raczej kiepskim). Nie wiem jak z ubytkami oleju ale nie ma widocznych wycieków.

Gęstość 5W40 pozwala mi przypuszczać, że był to pełen syntetyk. I teraz pytanie czy taki olej pozostawić czy przejść na semi?

Książka serwisowa "poleca" olej API SG.

Z tego co się orientuję to chyba Midland lub Valvoline (albo może Texaco lub Liqui Moly jak starczy gotówki).

Prosze o opinie.
Pzdr, B.[/u]
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Maciej Loret » 26 kwi 2008, 16:30

Widelec napisał(a):wie ktoś gdzie w Gdańsku można dostać oleje Motul?


Tu nie chcesz kupić:
http://www.hamulce.net/motul.htm ?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez malkolm2 » 26 kwi 2008, 17:16

Maciej Loret napisał(a):Widelec napisał:
wie ktoś gdzie w Gdańsku można dostać oleje Motul?

ale te oleje ceny to ciekawe mają :|
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Maciej Loret » 26 kwi 2008, 17:20

malkolm2 napisał(a):ale te oleje ceny to ciekawe mają :|


Czasem za jakość trzeba płacić...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Widelec » 26 kwi 2008, 18:05

Maciej Loret napisał(a):
Widelec napisał(a):wie ktoś gdzie w Gdańsku można dostać oleje Motul?


Tu nie chcesz kupić:
http://www.hamulce.net/motul.htm ?


widziałem tą stronę. drogo. poza tym poczta strajkuje ;–)
za takie same pieniądze dostanę od ręki w Intercarsie, a oszczędzę na przesyłce...
szukam czegokolwiek taniej niż Intercars, co by było gdziekolwiek w trójmieście...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Bart87 » 26 kwi 2008, 23:16

Bart87 napisał(a):Po przeczytaniu pierwszych 30 stron w temacie w głowie mam raczej mętlik :]

Madzia MX-3 1.8 24V '93
oficjalnie 108000 (i nawet jestem w stanie w to uwierzyć)

Nie wiem na jakim oleju autko jeździ ale z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że jego gęstość to 5W40 (kartka, która odczepiłem jest w stanie raczej kiepskim). Nie wiem jak z ubytkami oleju ale nie ma widocznych wycieków.

Gęstość 5W40 pozwala mi przypuszczać, że był to pełen syntetyk. I teraz pytanie czy taki olej pozostawić czy przejść na semi?

Książka serwisowa "poleca" olej API SG.

Z tego co się orientuję to chyba Midland lub Valvoline (albo może Texaco lub Liqui Moly jak starczy gotówki).

Prosze o opinie.
Pzdr, B.[/u]


Chyba zdecyduję się na semi-syntetyk, tymbardziej, że nie mam 100% pewności co do marki poprzedniego oleju. Tak chyba będzie bezpieczniej – jeśli się myle proszę o poprawienie mnie )
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Grzyby » 27 kwi 2008, 01:10

Bart87 napisał(a):108000

zostaw syntetyk
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Widelec » 27 kwi 2008, 07:36

Bart87 napisał(a):Madzia MX-3 1.8 24V '93
oficjalnie 108000 (i nawet jestem w stanie w to uwierzyć)

a ja nie :P wiesz że to byłby naprawdę rodzynek w tym wieku z takim przebiegiem, odpowiednio droższy od średniej? :–)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez sneer » 27 kwi 2008, 23:39

mam pytanie:

Mazda 6 118 000km przebieg, od 3 wymian BP visco 5000 5w-40

zmieniać ...czy lać dalej to samo..?
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 17:14
Posty: 43
Skąd: Poznań/Rzeszów
Auto: 626diesel/323F/ aktualnie M6 136hp

Postprzez Bart87 » 28 kwi 2008, 07:04

Grzyby napisał(a):
Bart87 napisał(a):108000

zostaw syntetyk


czyli mam rozumiec, ze 5W40 to syntetyk? jakie jest prawdopodobienstwo, ze mzoe to byc olej o innej gestosci (semi lub min)? spotkal sie ktos z semi lub mineralem oznaczonym w ten sposob?
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Bart87 » 28 kwi 2008, 07:11

Widelec napisał(a):
Bart87 napisał(a):Madzia MX-3 1.8 24V '93
oficjalnie 108000 (i nawet jestem w stanie w to uwierzyć)

a ja nie :P wiesz że to byłby naprawdę rodzynek w tym wieku z takim przebiegiem, odpowiednio droższy od średniej? :–)


moze to dlatego, ze ja bardzo chce wierzyc w autentycznosc przebiegu? :P

wczoraj Madzia zapoznala sie z pasta TEMPO, po majowce wrzuce fotki...a poki co jutro wybieram sie do mojego mechaniora (niestety az 50km poza Łódź) to ocenimy jak wyglada mechanika w autku <jupi>

zeby nie bylo, ze OT:

Mechanik radzi mi Castrola, po tym co przeczytalem na forum jestem srednio do niego nastawiony. Moze jednak nalegac na TEXACO lub VALVOLINE?

Jedyny fakt ktory mnie przekonuje do Castrola to czas – w czwartek robie trase i MUSZE do tego czasu wymienic olej wiec moze juz nie bede kombinowal i zaleje na probe Castrola, a przy kolejnej wymianie plukanka + cos z wyzszej polki?
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez PARTYBOY » 28 kwi 2008, 09:47

To lej chłopie Castrol'a, nie wiem czemu się czaisz. To dobry olej.
Zwracaj uwagę na specyfikację oleju, a nie na oznakowanie 5W40 bo one nie są identyczne.
Dla Twojej Mazdy odpowiednim olejem jest:

Zalecany Edge 5W-30 – 4.9l

Klasa lepkości: SAE 5W-30
Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4
Specyfikacje: MB 229.51, VW 504.00/507.00, BWM Longlife-04

Dobrym w zastępstwie będzie Castrol Magnatec Professional C3 5W-40

Specyfikacje: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3, MB 229.31, VW 502.00/505.00

Jak wybierzesz inną markę to zwróć uwagę na specyfikację.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 kwi 2008, 09:53 przez PARTYBOY, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2008, 09:52

sneer napisał(a):zmieniać ...

po co?

Bart87, ja proponuję Ci nasz polski syntetyk z Lotosa (złote opakowanie)
Moja 626 jeździ na nim od jakichś 50 tys.km i jest oki.
A przebieg ma ponad 2 x większy niż Twój.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sneer » 28 kwi 2008, 21:22

moj dylemat sie rozwiązał:

poszedłem do Leclerka i... BP visco 5000 na wyprzedaży 30pln (ze 120) za 4 litry...to kupiłem 8l :D
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 17:14
Posty: 43
Skąd: Poznań/Rzeszów
Auto: 626diesel/323F/ aktualnie M6 136hp

Postprzez MadziaForever » 29 kwi 2008, 22:50

Moja mazda chodziła na najgęstrzym mineralu (BP) – podobno brała, po zakupie zmieniłem na Słynnego już półsyntetyka Maxlife 10W-40 i ubytków niebyło wcale!
Teraz planuję płukankę i świerzy olej, lać dalej 10W-40 czy fabryka przewiduje jeszcze żadszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Globy » 29 kwi 2008, 23:46

Polsyntetyk wystarczy, byl nawet polecany fabrycznie do naszego klimatu. Troche sie dziwie, moje Mazdy zawsze lubily troche brac MaxLife'y – ale uwazam, ze to dobry olej <usmiech> Powodzenia!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2008, 23:48

Globy napisał(a):Polsyntetyk wystarczy

moje zdanie znasz <lol>
Wielokrotnie pisałem o jeździe na syntetykach :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Globy » 30 kwi 2008, 00:43

Znam Rybko i sam radze jak najdluzej uzywac syntetyka – czystszy silnik! Problem tylko czasami zaryzykowac ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez BratCukierka » 30 kwi 2008, 08:38

A ja teraz będę jeździł na LOTOSie semisyntetic którego to od lat używa mój ojciec we wszystkich autach (od 6 lat w obecnej Toyocie) i nie ma problemów :) Jestem ciekaw wrażeń po przejściu z minerala :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez damian212121 » 30 kwi 2008, 18:29

PARTYBOY
nooo właśnie niby wszystko ok, silniczek czyściutki ( suchutki) nie wiem... podobnosz EDGE 10 W 60 jest też dobry... zalecany do tuningowanych autek i kierowany dla ludzi z ciężką nogą... Wiecie jak to jest... gdy chodzi o silnik ( serce samochodu) $$$$$ się nie oszczędza.... kupuje sie to i stosuje sie to co najlepsze... a tego chcę dla Madzi... tyle jeszcze przed nią... wzbogacenie tuningu – wizualne i mam nadzieje ( jak fundusze pozwolą) na mechaniczny tuning... ehh dzięki za odpow. powodzonka...
"I live my life, from race to race" :))
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 18:28
Posty: 9
Skąd: Krynica Zdrój
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V, 1998 r,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki