Akumulatory

Postprzez Grzyby » 9 sty 2008, 11:10

Mocny napisał(a):nawet przy – 12 C

to jakiś wyznacznik jest?
Ja na 6 letniej Centrze odpalałem "od strzału" przy -30 :P



Moderatoooooor, hop hop :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MarekW » 9 sty 2008, 11:59

No nie wiem .. moze podasz link do poparcia tej informacji.
Manual do DITD ma napisane 95D31L (64), 115D31L(70), producent GS NIPPON DENCHI czy cos podobnego. NA stronach JAponskich jest napis 64Ah przy tym typie wiec chyba japonskie Ah i Europejskie Ah to to samo.

Bosch robi odpowiednik i tez ma takie moce... dwonilem do ASO i potwierdzili ze 64 czy 70Ah.

Rozne katalogi zamiennikow proponuja albo 50Ah albo 95Ah ... wiec postanowilem sprawdzic i daje glowe ze oryginalnie jest 64Ah a nie 80 czy 95Ah.

M
Ostatnio edytowano 10 sty 2008, 09:42 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Grzyby » 9 sty 2008, 12:24

MarekW napisał(a):Rozne katalogi zamiennikow proponuja albo 50Ah albo 95Ah

kieruj się przy wyborze bardziej prądem rozruchowym a nie pojemnością.
Dla przykładu:
Centra Plus – 70Ah – 540A (wg katalogu to CP21 pasuje do DiTD)
Centra Futura – 65Ah – 680A (3 lata gw. + Assistance)
Bosch Silver – 70Ah – 630A
Varta Blue Dynamic – 70Ah – 630A
(pod numerem katalogowym jaki podałeś w pierwszym poście na stronie Varty jest ten akku co powyżej – nie 74Ah)
I masz proste porównanie możliwości tych akku (możliwości, czyli tego jaki duży prąd rozruchowy oferują).
Wybór po Twojej stronie :)

Ja na podstawie wieloletniego doświadczenia w różnych pojazdach i maszynach polecam Centrę – w tym przypadku Futurę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bafanabafana » 9 sty 2008, 13:29

MarekW napisał(a): moze podasz link do poparcia tej informacji


http://www.volx.com/zyibattery/new_page_2.htm
ja tego nie kumam....wychodzi na to, że jest i tak i tak....Panasonic (widziałem) o takim oznaczeniu ma 80Ah :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez sly1234 » 9 sty 2008, 13:46

GofNet napisał(a):Producent zaleca 40-48Ah. Ja sugeruję CENTRA Futura 50-55Ah.



a czy ten aku wejdzie do 323f BA 1,5 ? (Wymiary)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez Docent D » 9 sty 2008, 13:48

sly1234 napisał(a):do 323 f BA 1,5 wejdzie ten aku??? (wymiary?)

wymiary: 207mmx175mmx190mm


Przy okazji zapytam. Im większy prąd rozruchowy tym lepiej? Na obecnym mam napisane 450A
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez martinpl » 9 sty 2008, 14:08

Przy okazji zapytam. Im większy prąd rozruchowy tym lepiej? Na obecnym mam napisane 450A
tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez sly1234 » 9 sty 2008, 14:39

ktoś gdzieś na forum napisał że ten FUTURA CENTRY jest za duży do skrzynki na aku w maździe 323f BA 1.5? jak to jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez Luki 323F » 9 sty 2008, 14:52

nie jest za duży ja do swojej BA Z5 ze sprzedanego espero zmieściłem 62ah i była jakby z tamtąd ale kupiłem właściwy pózniej ,a katalogowo jest podane 40 lub 48 ah
P.S. pracuje w hurtowni motoryzacyjnej i zdrożały prawie 60% u nas centry ogólnie powyżej 55ah, te mniejsze mamy w cenach do 200zł poza futurą rzecz jasna ale te akumulatory są głównie przeznaczone do "pracy w trudnych warunkach" wiec po co przepłacac za future skoro centra plus jes niewiele gorsza a przy tym duzo tańsza?
Ostatnio edytowano 9 sty 2008, 15:01 przez Luki 323F, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 20:44
Posty: 69
Auto: 323F BA 1,5 16v

Postprzez Docent D » 9 sty 2008, 19:47

Sprawdzilem wymiary mojego obecnego aku. Nie chciało mi się go wyjmować więc te wymiary są na 98,2% prawidłowe :D


Mierzone w najbardziej wystającym miejscu aku przy jego górnej krawędzi:

240mmx175mmx190mm (długośćxszerokośćxwysokość)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez MarekW » 9 sty 2008, 22:10

Tu link jest do producenta oryginalu firma DENCHI
http://www.furukawadenchi.co.jp/product ... egular.htm
i jest przy symbolu 95D31L napisane 64Ah , wymiary i waga

Pozdrawiam
M
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez sołtys » 10 sty 2008, 08:05

Grzyby napisał(a):Ja na podstawie wieloletniego doświadczenia w różnych pojazdach i maszynach polecam Centrę – w tym przypadku Futurę.


a patrzyłeś na ceny futur??

Fakt faktem to fajne akumulatory jest tylko jedno ale, kupowałem do mojego centre plus bo futura kosztowała 150zł wiecej nie wiem czy warto płacic zamiast 320- 470zł za ciut większy prąd rozruchu i 1 rok gwarancji wiecej.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Łukasz » 10 sty 2008, 08:56

Na allegro kupiłem Centra Futura ,troszke mniejszy niż orginał (gabarytowo).W poprzedniej też miałem centre,muza waliła cały czas a z odpaleniem na mrozie nie było nigdy żadnego problemu przez kilka lat.Polecam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez ru35 » 19 sty 2008, 23:14

Ostatnio troche interesowałem się bateriami do samochodów i dobry fachowiec powiedział mi że są dwie firmy do ktorych nie ma żadnych zastrzezen firma : MOOL i HOOPCKE- chyba tak się pisze dosyc drogie ale fabrycznie montowane do wszystkich lepsiejszych samochodów ( Audi , Merc , Aston Martin , itp )
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez darekk86 » 21 sty 2008, 01:59

A ja kupilem do siebie akumulator zelowy na allegro 80Ah. Rewelacyjny jest. Akurat sie zmiescil w miejsce starego. Naprawde super chodzi (chodzil, bo teraz niestety nie jezdze...). Ale z tego co wiem to po dlugim staniu w warsztacie na dworze mazda nadal odpala bez problemu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Adaś » 21 sty 2008, 03:54

akumulatory żelowe mają do siebie to, że pracują ze 100% wydajnością do 5% naładowania – tak kiedyś czytałem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez darekk86 » 21 sty 2008, 04:06

nom, sa naprawde rewelacyjne. A za ten nie pamietam ile dalem, ale jakos bardzo tanio. Na allegro sa :) A odbior w Warszawie na Brodnie.
Nie wiem jak z doladowywaniem, bo dlugo sie nim nie nacieszylem. Ale przez te pare tygodni chodzil super.
No i zniknal mul ktory miala mazda na zlocie... Okazalo sie ze wszystko przez aku, bo przez niego komputer nie czytal map paliwa normalnie, mial straszna roznice mocy przy wlaczonych swiatlach itd. Na nowym aku nareszcie zaczal znow jezdzic :D No a stary akumulator byl tak padniety ze codziennie musialem samochod odpalac z popychu i to jak stal w cieplym garazu!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez siegu » 22 sty 2008, 13:47

Artur68 napisał(a):Polecam Bosch Silver. Miałem taki (72 Ah)przez prawie 10 lat przy Golfie I. No i golfik odpalał przy -20 st C. Ten akumulator ruszy nawe czołg.

Niestety ale czołgu nie ruszy . :) Do uruchomienia czołgu potrzeba czaterech akumulatorów po 181Ah każdy.
To tak dla ciekawostki :)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez zadra » 22 sty 2008, 23:47

czołgi odpala się na sprężonym powietrzu-zazwyczaj są w dieslu.
akku jest do łączności, elektroniki..(i wielu innych ciekawych czynności).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3309 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez siegu » 23 sty 2008, 12:28

muunek napisał(a):czołgi odpala się na sprężonym powietrzu-zazwyczaj są w dieslu.
akku jest do łączności, elektroniki..(i wielu innych ciekawych czynności).

Dla ścisłości
W praktyce, z którą spotykam się na co dzień silnik uruchamia się sposobem mieszanym (powietrzno-elektrycznym)
Chyba, że któryś z układów jest niesprawny wtedy pozostaje uruchomienie sposobem elektrycznym lub powietrznym.
Silniki w czołgach zachodnich oraz poradzieckch i rosyjskich i ich modyfikacjach czyli równierz w naszych są wielopaliwowe – podstwowym paliwem jest olej napędowy i na tym bazują ale jak trzeba mogą pracować na nafcie lub benzynie.
Ale ten temat nadaje się na forum militarne a nie na nasze, więc go nie będę drążył.

Wcześniejszy post muunek napisałem dla ciekawostki
siegu napisał(a):To tak dla ciekawostki usmiech

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 sty 2008, 19:45 przez siegu, łącznie edytowano 5 razy
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki