Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez Bokciu » 21 mar 2005, 21:05

hazell napisał(a):Co to znaczy, że opona się wyząbkowała?

To znaczy ,ze porobily sie na biezniku male ząbki.Niekiedy widac je nawet golym okiem(taka choinka) ale najlepiej poprostu przejechac reka po oponie pod "włos"ze tak powiem .jezeli poczujesz zadziory (nie jest gladka) wowczas jest wyzabkowana.Opona powinna byc idelanie gladka nie zaleznie w ktora strone bedzisz ja "głaskał:heheh.Jesli tak nie jest to juz wiesz o co chodzi.
Zabkowanie ma rozne przyczyny.Moze byc to sama w sobie opona ,jej wada czyli felerne wykonanie,etc.
Moze by przyczyna zawieszenie,niewlasciwe cisnienie w oponach itd.
Poza tym jesli mocno Ci sie wyzabkuje oponka wowczas podczas jazdy bedzie ja sluchac czyli bedzie najprosciej mowiac glosna.Jest tez duza szansa ,ze bedziesz mial wrazenie podczas jazdy takie jakbys jechal po czyms nierownym ale te odczucia moga byc subtelne.
Pozdro
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Bender » 30 mar 2005, 15:47

zrobilo sie cieplo, to trzeba zalozyc oponki letnie, i tu jest problem.... nie mam czego zalozyc na przod :( mialem conti ale sie wytarly ;) na tyl mam jeszcze zeszloroczne BFGoodrich profiler g. i tu stoje przed wyborem, czy dokupic na przod takie same BFgoodrich czy moze kupic Nokiany NRVi...
ceny maja podobne, ale nokiany maja troszke lepsze opinie w necie... fajnie by bylo miec z przodu i tylu takie same opony, ale z kolei nie chce kupic gorszych....
poradzcie cos prosze bo nie wiem co mam kupic :)
B.E.N.D.E.R.:
Biomechanical Electronic Neohuman Designed for Exploration and Repair
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 16:53
Posty: 217
Skąd: Piaseczno
Auto: EC K8 '93 (czarna strzala :)

Postprzez tomekrvf » 30 mar 2005, 15:56

Ja zalozylem Continental Premium Contact. Zeby wyprowadzic te opony z rownowgi trzeba naprawde poginac. Goraco polecam!!!Rewelacja
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Achemenid » 30 mar 2005, 20:43

a ja sprawdzam austrjiackie testy i zalozylem FULDA . Pierwsz raz na takich i po przejechaniu 1500 sa doskonale na zakretach i przy starcie czekam na deszcz to reszte testu na wodzie bo sa kieronkowe .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Przemol » 30 mar 2005, 21:31

a ja polecam dunlop sport 9000 – rewelka jak dla mnie – kałuże przecina jak diabli i przyczepność:):) ze cheja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Jaksa » 30 mar 2005, 22:07

Achemenid napisał(a): FULDA
Buuuuu... <lol> Chyba ze u Ciebie Fulda jest inna <lol> Miałem Fuldę i zawiodłem sie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Przemol » 31 mar 2005, 09:24

Bender – jak ostatnio zerkałem to te dunlopy 195/50/r15 chodziły około 300zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Bender » 31 mar 2005, 10:08

hehe, z tym ze ja chce 205/55R15 :)
B.E.N.D.E.R.:
Biomechanical Electronic Neohuman Designed for Exploration and Repair
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 16:53
Posty: 217
Skąd: Piaseczno
Auto: EC K8 '93 (czarna strzala :)

Postprzez marioch » 31 mar 2005, 16:03

witam, muszę zanabyć opony letnie i co wybrać?
Generalnie te dwie mają dobrą opinie na opony.com ale ....
moze coś innego polecicie?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez brii » 31 mar 2005, 16:42

D100 – nie wiem jak z trwałością (rodzice mają przejechane na nich 5000km), ale prowadzą się doskonale :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez hazell » 1 kwi 2005, 10:02

Ja zakupiłbym Fuldę w www.baloon.pl
Opinie niby podobne ale Diadem (linero chyba, nie?) ma już kierunkowy bieżnik, i to zawsze fulda a różnica w cenie mała.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez marioch » 1 kwi 2005, 10:11

no właśnie – cena jakie 5pln różnicy
o Daytona na opony.com piszą bardzo dobrze, fuldy nigdy nie miałem... a opinie ma trochę gorsze
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez hazell » 1 kwi 2005, 10:14

Tylko zobacz jeszcze jakimi samochodami jeżdżą ci, co pisali o Dayton... To, że oni są zadowoleni, nie znaczy, że Ty będziesz zadowolony.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez TRIBUTE » 2 kwi 2005, 23:07

A co sądzicie o Firestone? Czy da się na nich jeździć, a jak z hałasem bo cena kusi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez olaf » 12 kwi 2005, 20:59

chciałbym informacji na temat ząbkowania opon. Ojciec ma WV polo z 2000 r i ma przejechane 17 tys km <glupek2> . Strasznie chuczy w środku nie jest to jednostajnie . Może sprubóję zademonstrować UUUUUuuuuuuUUUUUUUUuuuuuuuuuUUUUUUUUu....Przy ok 60 km/h im szybciej tym szybsze zmiany z cichego na głośne.W serwisie stwierdzili ze opony się wyząbkowały.Zmieniali opony od innego polo i było trochę ciszej. Wymienili łożyska w kołach z przodu i 400 zł w błoto. O co chodzi.
Olaf Mazda 323
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2004, 19:23
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323

Postprzez Paweł » 12 kwi 2005, 23:02

Generalnie zabkowanie bieznika moze byc wynikiem zuzytych amortyzatorow, agresywnego sposobu jazdy lub wady geometrii pracy zawieszenia.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nemi » 12 kwi 2005, 23:06

olaf to zjawisko podobno najczęściej przytrafia się w GoodYearach. Założyłem swoje letnie kapcie (z tyłu własnie GY) i niestety jedna wygląda dobrze i właśnie wydaje taki dźwięk (coś w stylu zepsutego łożyska – w zeszłym sezonie byłem o ktok od wymiany):
olaf napisał(a):UUUUUuuuuuuUUUUUUUUuuuuuuuuuUUUUUUUUu....

i mam obecnie założoną jedną zimówkę z... wyższym profilem. I nastała cisza. Tak więc radziłbym zmienić opony. Wulkanizator też stwierdził u mnie "wyząbkowanie", ale ja na pierwszy rzut oka nie widzę o co chodzi...



PS. Czemu się śmiejecie, Panowie? Kolega chciał być obrazowy ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez b2 » 13 kwi 2005, 16:04

odgłos paszczą udany, gratuluję. nom na ogół opony ząbkują, jak geometrię masz ebe. a jak geomoterię masz ebe to powoli siada wszystko. i robi się coraz głośniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Janu » 7 maja 2005, 14:38

przejeździłem na zimówkach nowych Kumho zimkę i są ok. Może trochę hałasują na suchym asfalcie, ale poza tym jestem zadowolony, zwłaszca że kupiłem je za 130 euro nowe z felgami stalowymi :)
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 14:13
Posty: 53
Skąd: Tczew
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez geriavid » 8 maja 2005, 22:03

termis,
Balon to Ci się zrobił od najechania na wysoki, ostry krawężnik zbyt agresywnie. Firma nie ma tu nic do rzeczy. Każde opony można tak szybko załatwić. Kumho to opony z dolnej półki cenowej ,resztę sam sobie...
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki