a ELF byłby 5w40 w klasie SL lub SM,czyli teoretycznie wyższej niż wymagana.Jak sie ma zastosowanie 5w40 zamiast 5w30?warto dopłacić do tego 5w30?
Jak z tą ''lekkobieżnoscia" w przypadku ZLa i z tym full saps?mają to te ELFy
waham sie teraz miedzy max life,elf lub comma
Najlepiej ze wzgledu na ekonomike byloby mi przejsc na polsyntetyk ,bo mam jeszcze corse 1.0 i rownoczesnie robie wymiany,a i od corsy i od mazdy zawsze zostaje oleju,ale szkoda mi przechodzic na ''gorszy''olej w mazdzie
Nie jezdze ekonomicznie,mam LPG,czesto wixuje pod czerwone pole-bo lubie
API SG
Do silników benzynowych w autach osobowych i lekkich autach dostawczych, począwszy od roku produkcji: 1989. Oleje SG mają lepsze właściwości od olejów SF jeżeli chodzi o odporność na tworzenie się osadów, ochronę przeciwzużyciową i odporność na korozję.
API SH
Identyczne właściwości jak w przypadku olejów SG, przy czym surowsze warunki przeprowadzenia testu.
API SJ
Olej silnikowy na poziomie SH, opracowany zgodnie z systemem certyfkacji API oraz zgodnie z licznymi kryteriami prób.
API SL
Specyfikacja stosowana od dnia 1 lipca 2001 roku. Stanowi ona ewolucję w dziedzinie stabilności na utlenianie, kontroli tworzenia się osadów w wysokiej temperaturze, redukcji lotności i zmniejszenia zużycia. Testy kontrolne stały się bardziej sztywne i surowe; dodano także szereg nowych prób.
APL SM
Specyfikacja wprowadzona w listopadzie 2004, wymaga przejścia najbardziej surowych testów dotyczących wytrzymałości na utlenianie, ochronę przed osadami, testów na osiągi w niskich temperaturach.