Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Bo_Lo » 6 kwi 2014, 17:54

dobra,w manualu pisze tylko żeby używać 10w30 lub 5w30 i klasach SG,SH lub SJ
a ELF byłby 5w40 w klasie SL lub SM,czyli teoretycznie wyższej niż wymagana.Jak sie ma zastosowanie 5w40 zamiast 5w30?warto dopłacić do tego 5w30?
Jak z tą ''lekkobieżnoscia" w przypadku ZLa i z tym full saps?mają to te ELFy <oczko>
waham sie teraz miedzy max life,elf lub comma
Najlepiej ze wzgledu na ekonomike byloby mi przejsc na polsyntetyk ,bo mam jeszcze corse 1.0 i rownoczesnie robie wymiany,a i od corsy i od mazdy zawsze zostaje oleju,ale szkoda mi przechodzic na ''gorszy''olej w mazdzie
Nie jezdze ekonomicznie,mam LPG,czesto wixuje pod czerwone pole-bo lubie <oczko>
API SG
Do silników benzynowych w autach osobowych i lekkich autach dostawczych, począwszy od roku produkcji: 1989. Oleje SG mają lepsze właściwości od olejów SF jeżeli chodzi o odporność na tworzenie się osadów, ochronę przeciwzużyciową i odporność na korozję.

API SH

Identyczne właściwości jak w przypadku olejów SG, przy czym surowsze warunki przeprowadzenia testu.

API SJ

Olej silnikowy na poziomie SH, opracowany zgodnie z systemem certyfkacji API oraz zgodnie z licznymi kryteriami prób.

API SL

Specyfikacja stosowana od dnia 1 lipca 2001 roku. Stanowi ona ewolucję w dziedzinie stabilności na utlenianie, kontroli tworzenia się osadów w wysokiej temperaturze, redukcji lotności i zmniejszenia zużycia. Testy kontrolne stały się bardziej sztywne i surowe; dodano także szereg nowych prób.

APL SM

Specyfikacja wprowadzona w listopadzie 2004, wymaga przejścia najbardziej surowych testów dotyczących wytrzymałości na utlenianie, ochronę przed osadami, testów na osiągi w niskich temperaturach.
Załączniki
7-10.JPG
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez JohnnyB » 6 kwi 2014, 18:14

oemauto.pl napisał(a):http://sklep.oemauto.pl/product.php?id_product=369
Ja bym zalał tego. Chyba, że seat pije oliwę jak to VR5...;)


Coś tam pije, ale chyba tragedii nie ma.
Jeśli masz tę oliwę za 100 PLN za 5 litrów, jestem w stanie kupić.
Jeśli nie, to szukam czegoś innego.
Do poprzedniego Hyundaia kupowałem 5w30 GM za 95 PLN za 5 litrów, teraz za 5w30 A5/B5 do Volvo będę płacił 150 PLN za 7,5 litra.

Chyba jednak zostanę przy 10wXX.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez krystian_w » 7 kwi 2014, 11:20

krystian_w napisał(a):Panowie poradźcie coś sensownego...

Witam,
Panowie nie chcę być upierdliwy, ale czy znajdzie się dobry człowiek, który wskaże jakiś kierunek lub rozwieje niektóre wątpliwości z mojego pytania? :)
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez CLAU » 7 kwi 2014, 16:49

Kup sobie Dexelie i już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Fred.X » 7 kwi 2014, 21:28

krystian_w napisał(a):
krystian_w napisał(a):Panowie poradźcie coś sensownego...

Witam,
Panowie nie chcę być upierdliwy, ale czy znajdzie się dobry człowiek, który wskaże jakiś kierunek lub rozwieje niektóre wątpliwości z mojego pytania? :)
Z góry dziękuję.

Motul ,Liqui Moly , Valvoline , Total , Gulf

aktualnie używam :
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez ZOOMik » 8 kwi 2014, 12:04

krystian_w napisał(a):Doradźcie coś proszę i sprowadźcie mnie na ziemię ;)

No to lądujemy… ;)
Potrzebujesz oleju o specyfikacji, jak zresztą do większości Mazd w benzynie, czyli SAE 5W30, API SL A3/A5. Zważywszy na „zagazowanie” auta a więc wyższe temperatury spalania tego paliwa wskazany byłby olej, który jak najlepiej zniesie takie warunki, bardziej odporny na utlenianie, czyli z udziałem bazy syntetycznej. Z drugiej strony nie popadaj z tego powodu w przesadę i nie pakuj się w jakieś drogie „egzotyki”, no chyba, że $ nie mają żadnego znaczenia. Olej, który z powodzeniem możesz zastosować w swojej Maździe ma w ofercie każdy producent i tylko od Ciebie zależy, jakimi kryteriami będziesz się kierował w wyborze. Może to być, m.in. zaufanie do marki, opinie, miejsce rozlewania, dostępność, cena, itd. Konkretne propozycje już padały w tym wątku, więc możesz sobie przeglądnąć i coś wybrać. Chcesz wspomnianego Millersa? – proszę bardzo. Dexelia? Też może być, choć w tym przypadku lepiej wziąć bliźniaczego i tańszego Elfa. Valvoline? Z linii SynPower. Motula, Kolega wyżej Ci podrzucił…i tak można długo... Nie rób z kupna oleju wielkiego "halo" i nie dumaj nad tym za dużo, bo i nie ma specjalnie nad czym ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez lucxxx » 8 kwi 2014, 13:41

Dobrze ZOOMik napisał! A my się tu produkujemy na 59 stron!
Coś w tym jest że im dłużej się czyta to forum tym człowiek głupieje! Miałem to samo aż w końcu się wkurzyłem i zamówiłem Valvo Synpower 5W40. Zalałem i mam z głowy! Nic sie z autem nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez matthies » 8 kwi 2014, 13:44

racja. Ja już dawno podjąłem decyzję, że przy następnej wymianie zaleję
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-S ... -5W-40/290
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez krystian_w » 8 kwi 2014, 14:31

Dzięki ZOOMik, Twoja odpowiedź powinna być gdzieś podklejona, rozwiewa ona 98% problemów i zapytań <piwo>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez Bo_Lo » 8 kwi 2014, 14:37

I
krystian_w napisał(a):Dzięki ZOOMik, Twoja odpowiedź powinna być gdzieś podklejona, rozwiewa ona 98% problemów i zapytań <piwo>
to nic by nie dało
OLEJ-temat ...amazonka <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez siemek55 » 8 kwi 2014, 15:07

tu i tak panuje "rodzinna" atmosfera. Wystarczy poczytać na innych forach. A wypowiedź kolegi ZOOMik'a jest kwintesencją tego wątku <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Rumcajs » 8 kwi 2014, 16:09

matthies napisał(a):racja. Ja już dawno podjąłem decyzję, że przy następnej wymianie zaleję
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-S ... -5W-40/290


Superancka oliwa, lałem przez 100kkm. Trzyma silnik w bardzo czystym stanie. Zero nagaru
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez matthies » 8 kwi 2014, 18:15

stąd taka moja decyzja ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mick » 8 kwi 2014, 18:45

Ja mam 2,3 ale z LPG wiec wlałem takiego
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-T ... -5W-30/304
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez marcin255 » 8 kwi 2014, 21:44

Za taką cenę oleje w " technologii syntetycznej " :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez oemauto » 8 kwi 2014, 22:56

marcin255 napisał(a):Za taką cenę oleje w " technologii syntetycznej " :P


Wedle niektórych technologów ta technologia (HC, SHC) dorównuje lub nawet przewyższa PAO.

Ja jednak wolę PAO ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez ZOOMik » 8 kwi 2014, 23:43

mick napisał(a):Ja mam 2,3 ale z LPG wiec wlałem takiego
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-T ... -5W-30/304

A czemu akurat ten? Bo napisali, że idealny do LPG. Już było wałkowane, aby nie lać do Mazd w benzynie olejów (Cx) przeznaczonych, jak ten, przede wszystkim do Diesli z DPF/FAP.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez matthies » 9 kwi 2014, 13:30

Co do wspomnianego przeze mnie parę postsów wcześniej LM SynthOil HighTech 5W40, będę wymieniał dużo wcześniej niż przewidywałem...
Zrobiłęm ok 5,5kkm. Po 4 kkm od wymiany, dolałem litr i doszedłęm do połowy miarki. Po dolewce zrobiłem ok 1500 km, tylko fakt że sporo latałem w zakresie 5-6,5 krpm i wypiła ponownie tyle samo...
Trzymajcie kciuki, żeby po wymianie zaworu PCV i przesiadce na ten olej zanikanie oleju ustąpiło :(
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 10 kwi 2014, 22:33

Koledzy mam pytanie:

Jeżdżę na Petro-Canada Supreme 5W30

CZY WARTO PRZEJŚĆ NA MOTUL lub AMSOIL o tej samej lepkości ? CZY ZAUWAŻĘ JAKĄŚ RÓŻNICĘ, CZY SILNIK POJEŹDZI DŁUŻEJ ? WARTO PRZEJŚĆ NA TE OLEJE ? CHYBA ,ŻE JAKIŚ INNY LEPSZY OD PETRO CANADA ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Bo_Lo » 10 kwi 2014, 22:42

Ja bym zostal przy tym co jest.PC to dobre oleje,poza tym nikle prawdopodobienstwo podroby.
Btw pojawilly sie nowe oleje w PL .
Dźaponskie:-D
ENEOS.ktos mial stycznosc?

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki