Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez marcin255 » 30 mar 2014, 08:05

rafik256 napisał(a):to po co zmieniasz zawór PCV

w BK PCV nie jest przyczyną znikania oleju inaczej niż w 6 , to co idzie do dolotu to jest odp. góry , zawór PCV jest w 3 pod kol. ssącym i idzie do niego a nie do dolotu
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Bo_Lo » 30 mar 2014, 08:35

Tylko przy pozbywaniu sie odmy z dolotu trzeba zalozyc ten filtetek (taki mini stozek)albo oil catch tank na krociec po stronie silnika.po stronie dolotu trzeba szczelnie zaslepic ,zeby lewego powietrza nie lapalo.

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez matthies » 30 mar 2014, 18:32

rafik256 napisał(a):to po co zmieniasz zawór PCV

wyczytałem że może pomóc stąd taki pomysł.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafik256 » 30 mar 2014, 19:42

matthies napisał(a):
rafik256 napisał(a):to po co zmieniasz zawór PCV

wyczytałem że może pomóc stąd taki pomysł.

to było pytanie retoryczne. Skoro wymieniasz PCV żeby silnik przestał brać olej (podejrzewasz że to jest przyczyną) to po prostu odłącz odpowietrzenie silnika od kolektora dolotowego i będziesz widział czy ta wymiana coś da.
@marcin255 a kolektor ssący to nie jest fragment dolotu?? Według Ciebie przed przepustnicą jest dolot a za nią już co?? Ja piszę o odpowietrzeniu skrzyni korbowej. A czy to jest realizowane w pokrywie zaworów,bloku silnika czy obu jednocześnie zasada jest ta sama. Podciśnienie w obu częściach silnika jest podobne bo są one połączone.
Jeszcze jedno. wyrywasz fragment mojej wypowiedzi która jest pytaniem retorycznym. Skoro piszemy o podejrzeniu awarii PCV to ja podaję jak sprawdzić czy podejrzenia są słuszne. Z tego co przeczytałem w temacie w dziale M6 piszesz ze to nie jest możliwe... No to...
Krótko. Odpowietrzenia odłączasz i puszczasz w atmosferę czy tam do tanka, dziury w dolocie (kolektorze ssącym też) zaślepiasz. Teraz nie ma mozliwości ssania przez silnik mgły olejowej i pary wodnej itp. Dzięki temu masz jeszcze dodatkowy plus bo silnik nie zasysa już tego syfu.
P.S. wiele silników o dużych pojemościach ma realizowane odpowietrzenie przez rurę wyprowadzoną z porywy zaworów bezpośrednio na glebę a w środku jest co najwyżej siatka.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez marcin255 » 30 mar 2014, 20:44

rafik256 napisał(a):@marcin255 a kolektor ssący to nie jest fragment dolotu?? Według Ciebie przed przepustnicą jest dolot a za nią już co?? Ja piszę o odpowietrzeniu skrzyni korbowej. A czy to jest realizowane w pokrywie zaworów,bloku silnika czy obu jednocześnie zasada jest ta sama.

niestety nie , odłączyłem górę nic to nie dało zatkałem dół i przestało wysysać olej , wymieniłem pcv , kolektor ssący i po wysysaniu oleju
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rafik256 » 30 mar 2014, 20:57

Ale co nie?? niby kolektor ssący to nie jest fragment układu dolotowego??
Jak tu się nie denerwować. Pomysl trochę... jak miało przestać. Gdzie głównie powstaje mgła, na górze czy na dole?? Skoro droga od skrzyni korbowej do dolotu otwarta to co da sama góra?? Dlatego wyraźnie napisałem że trzeba odłączyć wszystko. Napisałem że są różne systemy odpowietrzania...
A jeszcze lepiej zatkać dół górę dać do tanka i mamy problem z głowy a kolektor czysty. Proste...
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez marcin255 » 30 mar 2014, 22:06

górą jest zasysane powietrze do przewietrzenia skrzyni , tylko przy gwałtownym odjęciu gazu góra cofa się powietrze ze skrzyni, więc górą jest zasysane świeże powietrze dołem przez zawór PCV wysysane opary ze skrzyni korbowej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rafik256 » 30 mar 2014, 22:47

Z tym efektem odjecia gazu to chyba twoja inwencja. Mniej wiecej taki system jak opisałeś (PRZEWIETRZANIE) działa tylko i wyłącznie przy niskich wartościach obrotowych silnika. Przy wyższych zawór PCV się zamyka i rurka którą przed chwilą było zasysane powietrze staje się odpowietrzeniem i cały syf przedostaje się przez nią na przepustnicę (ODPOWIETRZANIE). Gdyby tak nie było lub w przypadku awarii PCV to mamy efekt przeciągu i mozliwe problemy z "wyciaganiem oleju z silnika". Czyli to co podejrzewa kolega matthies. Bo nagle robi się nam obejście dla przepływu powietrza omijające przepustnicę.
Moja konkluzja jest taka. Odłączyć oba przewody łączące dolot ze skrzynią korbową i pobór oleju przez wysysanie mgły olejowej (o ile to jest przyczyną) powinien ustać. Wtedy wiadomo czy warto wymieniać pcv.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Bo_Lo » 5 kwi 2014, 19:45

Z innej ubawu,bede zmienial olej(teraz mam shella synt.5w40) i tak sobie przegladam konfiguratory producentow i zauwazylem ze do mojego silnika(1.5 ZL 88hp 00r.) jest
Zalecany 5w30
Dopuszczalny 10w40
A co z 5w40???nie wolno???;–)
Poza tym jakie normy musi spelnic oliwa do ZLa?c3b4?
Myslalem nad elfem ale maja zmiane oferty i nazewnictwa i ciezko sie polapac w tym teraz.
Pewnie skonczy sie na valvo max life 5w40:–)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez WysoL » 5 kwi 2014, 21:01

Lej valvo syn power

Wysłane z mojego GT-I9505
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez JohnnyB » 5 kwi 2014, 21:46

Szczerze, jaki jest sens lania oliwy za jakieś 200 PLN za 5 litrów, do motoru który ma setki tysięcy kilometrów i lata pracy za sobą ?
Taki oleje jest w chwili obecnie stanowi już ponad procent wartości auta.

Ja przechodzę w swoich autach teraz na oliwę od Commy, w IC można kupić 5 litrów 5w30 za około 100 PLN brutto. Normy ma te co potrzebuje a przy przebiegach do wymiany 10kPLN.......po co przepłacać ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez oemauto » 5 kwi 2014, 21:48

Bo_Lo napisał(a):Z innej ubawu,bede zmienial olej(teraz mam shella synt.5w40) i tak sobie przegladam konfiguratory producentow i zauwazylem ze do mojego silnika(1.5 ZL 88hp 00r.) jestZalecany 5w30Dopuszczalny 10w40A co z 5w40???nie wolno???;–)


Niektóre konfiguratory podają również 5w40.
Celuj w A3/B4. Najlepiej w jakiś full saps. No chyba, że bardziej niż na silniku zależy Ci na ptaszkach.

Dopisano 5 kwi 2014, 21:50:

JohnnyB napisał(a):Szczerze, jaki jest sens lania oliwy za jakieś 200 PLN za 5 litrów, do motoru który ma setki tysięcy kilometrów i lata pracy za sobą ?


Taki sam jak picie 12 letniej whisky w wieku 40 lat zamiast tanich bełtów. ;P
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez Bo_Lo » 5 kwi 2014, 23:17

oemauto.pl napisał(a): Najlepiej w jakiś full saps
tzn? co to daje?
JohnnyB napisał(a):a przechodzę w swoich autach teraz na oliwę od Commy

z tego co wiem ,to akurat dobre oleje.
Ja wogóle to od kilku lat staram sie kupowac oleje malo popularne= nizsze prawd. podróbki, no i najlepiej wiadomo nie rozlewane w PL
Dlatego Mobile i Castrole z góry odpadają <oczko>
Tymbardziej ze nie lubię płacic za ''znaczek'' i marketing w stylu ''magnatec'' itp

ten jest nawet w cenie dobrej
http://allegro.pl/elf-evolution-900-nf- ... 93541.html
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 23:32 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 1 raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez oemauto » 5 kwi 2014, 23:24

Bo_Lo napisał(a):
oemauto.pl napisał(a): Najlepiej w jakiś full saps
tzn? co to daje?


Ochronę silnika przed zatarciem.

Dopisano 5 kwi 2014, 23:26:

Bo_Lo napisał(a):Ja wogóle to od kilku lat staram sie kupowac oleje malo popularne= nizsze prawd. podróbki, no i najlepiej wiadomo nie rozlewane w PL


+1 ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez Bo_Lo » 5 kwi 2014, 23:35

ten elf kusi ,po znizkach wyjdzie 100zł z filtrem.Ten troche wyższe parametry ma
tylko nie wiem czy jest full saps
ktos sie orientuje czy elfa rozlewają w PL?
http://archiwum.allegro.pl/oferta/elf-e ... 44006.html
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez JohnnyB » 6 kwi 2014, 11:01

oemauto.pl napisał(a):Taki sam jak picie 12 letniej whisky w wieku 40 lat zamiast tanich bełtów. ;P


Porównanie nietrafione, chyba że do silnika lejesz 12 letni olej leżakujący w drewnianych beczkach ;–).

Ogólnie są normy ustalone przez producentów aut i tego należy się trzymać.
Skoro Millers ma olej A5/B5 w cenie powiedzmy 250 PLN za 7 litrów i taki sam olej ma Comma za 200 PLN za 10 litrów (ten o którym pisze nie występuje w pojemnikach 1L), to jaki jest sens lania tego pierwszego skoro oba są LL a większość ludzi i tak nie przekracza 15 tyś między wymianami ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez oemauto » 6 kwi 2014, 14:42

JohnnyB napisał(a):Skoro Millers ma olej A5/B5 w cenie powiedzmy 250 PLN za 7 litrów i taki sam olej ma Comma za 200 PLN za 10 litrów


Podaj konkretnie, o który olej Comma Ci chodzi?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez JohnnyB » 6 kwi 2014, 15:15

Jeśli dobrze kojarzę to X-Tech 5w30.
Intercars nie ściąga 0w30 Volvo.
I pojawiły się pojemniki 1L w ofercie, nawet nie widziałem. W każdym razie, teraz z kolegą kupować będziemy we dwóch 15l, na dwa auta. Finansowo nie przekroczy to pewnie 290 PLN za wszystko.

Ogarnięty w temacie oliwy jesteś, zatem do Seat Toledo 2.3VR5 150KM, co zalać ?
Wydaje mi się że powinien to być olej w normie 501.01, czyli nie może to być olej lekkobieżny.
Jakieś sugestie ?
Comma sugeruje X-Flow G oraz Syn-G, ale one są w normach 502. Z normą 501.01 to tylko Eurolite 10w40.
Zatem albo nie kombinować i zostać przy Valvoline Maxlife 10w40 – taki jest, albo zmienienić. Jesli tak to na jaki ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez krystian_w » 6 kwi 2014, 15:54

Panowie poradźcie coś sensownego, bo czym więcej czytam tym bardziej głupieję, już miesiąc czasu wybieram OLEJ... Ostatnio chcąc zalać swoją Magdę pełnym syntetykiem zainteresowałem się Millersem, wyszukiwarka producenta wyrzuciła mi – XF Longlife ECO 5w30 (Code 6221). Jak widziałem wcześniej w tym wątku, ktoś odradzał tą oliwę, jednak opinia nie było jednoznaczna.
Ja się już pogubiłem w tych zeznaniach i miast kupić Valvo lub Dexelie, kombinuję... ;)
Z racji że pojazd mam ok 7-8 tygodni, nie mogę mieć już wyrobionej opinii w oliwie dla Magdy, poprzedni właściciel z za odry, wlał AVIASYNTH 5W30 Longlife III, kilka lat wcześniej widziałem że eksperymentował z 10W40... obecnie olej ma 12k przejechane od wymiany i muszę go zmienić, co prawda jest on dość "czysty" i nie ma ubytków (mam 2kkm przejechane od kupna), to jednak mus to mus. Jak kilku kolegów prędzej zastanawiałem się nad wlaniem 5W40, ale książka serwisowa nic o tym nie traktuje, koledzy też nie otrzymali sądzę satysfakcjonującej odpowiedzi. Uparłem się na full syntetyka, bo przynajmniej na początku chcę dla auta jak najlepiej i chcę poznać jego wszelkie chimery.
Jeżdżę raczej ekonomicznie z rzadkimi szaleństwami, prędkości przeważnie przepisowe +/– 10-30km/h, dystansowo przeważnie ok 700-1000km/miesiąc, 30-35% miasto i reszta trasa, w mieście zwykle 5-15min jazdy.
Trochę mam obawy przed laniem półsynków za 100zł, głównie przez wzgląd na ew. ubytki oleju o jakich niektórzy piszą (wiem że przyczyny są różne), choć przy moich przebiegach, trochę głupotą jest zalewać olej za 160-180zł to z drugiej strony, głupotą jest ryzykować zdrowie silnika tanimi siurami.
Doradźcie coś proszę i sprowadźcie mnie na ziemię ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez oemauto » 6 kwi 2014, 17:18

JohnnyB napisał(a):Ogarnięty w temacie oliwy jesteś, zatem do Seat Toledo 2.3VR5 150KM, co zalać ? Wydaje mi się że powinien to być olej w normie 501.01, czyli nie może to być olej lekkobieżny.Jakieś sugestie ?


501.01 to archaiczna norma.
W tej chwili praktycznie nie znajdziesz oleju, który spełnia tą a nie wyższą normę.

http://sklep.oemauto.pl/product.php?id_product=204
Jest wprost dedykowane przez wyszukiwarkę.

http://sklep.oemauto.pl/product.php?id_product=369
Ja bym zalał tego. Chyba, że seat pije oliwę jak to VR5...;)

Dopisano 6 kwi 2014, 17:30:

krystian_w napisał(a):Jeżdżę raczej ekonomicznie z rzadkimi szaleństwami, prędkości przeważnie przepisowe +/– 10-30km/h, dystansowo przeważnie ok 700-1000km/miesiąc, 30-35% miasto i reszta trasa, w mieście zwykle 5-15min jazdy.


http://sklep.oemauto.pl/product.php?id_product=407

Bardzo fajne efekty daje nano w tym oleju.
W silniku GDI-T (KIA) oprócz cichszej pracy odnotowano zmniejszone spalanie na powtarzalnej trasie. To akurat kolega, więc info mam na bieżąco.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki