Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Widelec » 24 mar 2008, 02:32

wg ksiązki w filtrze zmieszczą mi się 3 setki. malutki ten filtr więc śmiem powątpiewać :] jeśli rozgrzeję olej dokładnie, wyłączę silnik i zrobię wg książki – czyli odczekam te 10 minut i wtedy sprawdzę, to mam suchy bagnet... jak odczekam całą noc, to mam ok. 2mm poniżej Full. nurtuje mnie ciągle ten bagnet – z oznaczeniem B616...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez malkolm2 » 24 mar 2008, 11:22

jak nie zapomne to w swojej 626 sprawdze co na bagnecie pisze i ci prześle
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez michauuu » 29 mar 2008, 02:02

zrobiłem swoje małe dochodzenie. Zawsze byłem wierny marce shell. Magnatec 10w40 polecił mi pewien mechanik i wlałem w sumie przypadkiem. Na forum przeczytałem kilka negatyw opinni i myślę sobie- produkt markowy drogi wlałem a tu takie rzeczy wygadują :D zrobiłem na nim 18 tys. i stwierdzam brak szlamów, masełek i tego typu rzeczy, a częściej robię małe trasy (12km) pod pokrywą czyściutko. Dowiedziałem się też od kolegi z pracy, że jego szwagierka pracuje w labolatorium gdzie bada oleje i stwierdza że Castrol to olej o najlepszej jakości i parametrach, dla porównania Lotos ustępuje mu tylko w jakiś dwóch punktach tego pomiaru...pzdr
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez Widelec » 29 mar 2008, 03:59

michauuu napisał(a):zrobiłem na nim 18 tys

ale chyba nie bez wymiany? :]

michauuu napisał(a):dla porównania Lotos ustępuje mu tylko w jakiś dwóch punktach tego pomiaru

pkt. 1 : jakość.
pkt. 2 : patrz pkt. 1
<lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez michauuu » 29 mar 2008, 11:10

Widelec napisał(a):pkt. 1 : jakość.
pkt. 2 : patrz pkt. 1
łoł łoł

Dowiem się dokładnie. Z tego co mówił to olej był sprawdzany na 12 sposobów (punktów)– nie wiem jak to fachowo nazwać. Lotos odbiegał tylko w 2 punktach tego badania.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez Widelec » 29 mar 2008, 16:06

ja tam na Lotosa półsyntetyska w sumie nie mogę narzekać... poprzednie auto którym jeździłem było zalewane tylko właśnie tym Lotosem... kupione w salonie, przejechało 150kkm, 90% tylko po mieście, garaż widziało tylko jak stało obok, silnik nigdy nie przegrzany, często niedogrzany, od czasu do czasu dostał po d*pie aż do odcięcia... Olej regularnie wymieniany co 10kkm. Od wymiany do wymiany dolewałem 0 (słownie : zero) oleju, bo idealnie trzymał poziom... pytanie oczywiście na ile to zasługa oleju, a na ile regularnych jego wymian i nie przegrzewanego silnika... faktem jest że silnik pracował dobrze.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Rekin » 30 mar 2008, 13:25

Ja mam pytanie ? :

VALVOLINE OLEJ SILNIKOWY 10 W 40 MAXLIFE czy MOBIL 4L 10W/40 Mobil Formula S 10W-40
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Grzyby » 30 mar 2008, 13:27

a dlaczego nie syntetyk?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Rekin » 30 mar 2008, 13:28

Bo mam juz zalany półsyntetyk .. ;)
ps. co ile wymiana 10 tysi czy co 15 tysi ??
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Grzyby » 30 mar 2008, 13:29

Rekin napisał(a):Bo mam juz zalany półsyntetyk ..

i ?
Zrób płukankę przed wymianą i jazda na syntetyk :)
Ja tak zrobiłem parę wymian temu i sobie chwalę (silnik pewnie też ) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Rekin » 30 mar 2008, 13:34

A jak płukankę zrobić ? ps. gratuluję pieknej 6 a co z cronoskiem ? dopiero wczoraj zobaczyłem dawno mnie tu nie było praca i praca ..
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Grzyby » 30 mar 2008, 13:38

Rekin napisał(a):A jak płukankę zrobić ?

Kupujesz preparat STP do płukania silnika (mają w marketach nawet albo na stacjach beznzynowych), na nim jest instrukcja. Generalnie – wlewasz przed samą wymianą (silnik musi być rozgrzany) i ma pracować na wolnych obrotach 15 minut. Nie wolno z tym jeździć. Po 15 minutach spuszczasz olej i zalewasz nowy + nowy filr. To wszystko. Cena płukanki to ok. 13zł

Rekin napisał(a):gratuluję pieknej 6

dzięki :)

Rekin napisał(a):co z cronoskiem ?

czeka na przepływkę i do sprzedania
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Rekin » 30 mar 2008, 13:46

o dzięki wielkie tak zrobię ! na pewno , a co ile lepiej wymienić co 10tyś czy co 15 tyś ?j
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Grzyby » 30 mar 2008, 13:47

tylko co 10kkm
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Rekin » 30 mar 2008, 14:08

A , no to teraz jaki w miarę dobrej cenie syntetyk zalać ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Grzyby » 30 mar 2008, 14:13

Polecam Lotos. Bańka 4l za 90-100zł
Cronos jeździ na nim od 50kkm
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez priester » 30 mar 2008, 14:14

Ja zamierzam zalać oplowski GM 10w40
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez Rekin » 30 mar 2008, 14:17

Ok thx .. jak nic bardziej interesujacego nie znajdę to go wleję ten lotos
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Docent D » 30 mar 2008, 15:36

A ja wlaśnie zalałem Midlandem Avanza 10w-40.
I teraz czekam na efekty :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Martinez81 » 30 mar 2008, 22:00

A ja mam takie pytanko.Mam X9 2.5v6 KL.Auto mam od 1szego właściciela z Austrii.Od początku jeździło na syntetyku Castrola 0w30.Zmieniałem już olej 2 razy.Raz na Elfa,a po wizycie w serwisie Mazdy i konsultacji co zalać na Mobilu 5w30.Odradzili mi Castrola.Zresztą jak większość mechaników.Auto ma 282 000km i nie ma wycieków.Nic praktycznie nie ubywa,ewentualnie jakieś drobiazgi jak ją trochę poganiam. Na lato zastanawiam sie nad 5w50.Tylko jakiej firmy i co polecacie?A może lepiej coś o innych parametrach lepiej np5w40 albo 5w30?
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki