Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez tadziomaru1 » 20 mar 2014, 21:52

wtsz napisał(a):Valvo naprawdę takie dobre?
Może coś więcej na temat tego oleju można napisać. Czy wart swojej ceny i czy przedłuży życie silnika czy turbiny? <nauka>

Dla mnie tak. Pisałem już wiele razy o tym oleju i nie tylko ja. Kolejny raz mi się nie chce, wogóle już bym chyba tu nic nie pisał, gdyby nie sprowokowali mnie z imienia :D ,kolejny raz napiszę też, w skrócie, że płukanka to bezsens.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez mefkm » 21 mar 2014, 08:44

sorki za Kazia, ale jakos tak mi sie napisało

olej wymieniłem na 5w30 – wg mechanika na kartce był błąd – nie wiem jak on sprawdził olej, ale jego zdaniem był to syntetyk (zreszta bardzo czysty jak na 12kkm)
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 22:13
Posty: 15
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 2, 1.4 16V, 2007r.
Ford Mondeo MK4, 2,0 TDCi 140KM, 2008r.

Postprzez CLAU » 21 mar 2014, 14:03

To jak czysty po 12km to mógł być jednak 15w40, który nie wypłukał dobrze osadu. Nie chce Ci wbijać szpili ale we wszystkich autach do których lałem syntetyk olej był prawie czarny jak w dieslu a gdy lałem 10w40 to olej był dość ładny po zlaniu.

Zresztą teraz jak masz wlane 5w30, to zobaczysz przy następnej wymianie jaki będzie czarny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marcin255 » 21 mar 2014, 14:09

CLAU napisał(a):lałem syntetyk olej był prawie czarny

syntetyk robi się " brudny " już po 3-4 tys. km po 12 tys. czysty nie będzie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 21 mar 2014, 14:17

No nie będzie dlatego to napisałem, jeżeli on ma ładny olej po 12k km to raczej ten mechanik rzeczywiście wlał mu 15w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziomaru1 » 21 mar 2014, 23:40

mefkm napisał(a):sorki za Kazia, ale jakos tak mi sie napisało


No co Ty, spox, żartowałem, że sobie wypraszam <spoko> . Mam bardzo duże poczucie humoru i uwielbiam grę słówek :D :D :D
Ale rzeczywiście mam na imię Kazimierz. Pozdro.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez ZOOMik » 22 mar 2014, 19:12

jaciek napisał(a):
jaciek napisał(a):Witajcie zbliża sie u mnnie wymiana oleju i chcialbym zalac cos lepszego,valvoline synpower extreme xl 5w30 albo fuchs titan Gt1 pro-c3 5w30 xtl doradzcie koledzy ktory lepszy :)

Do Twojego auta to ani jeden ani drugi.

/quote] jak sie nie nadaja to Doradz jaki z fuchsa valvoline :)

Sprawdź w instrukcji, ale z tego co wiem do Twojego modelu wymagany jest olej o specyfikacji:
SAE 5W30 API CF ACEA B1/B3
Z producentów, których wymieniłeś będą to:
Valvoline SynPower 5W-30
Valvoline SynPower FE 5W-30
Fuchs Titan Supersyn F 5W30

Dopisano 22 mar 2014, 18:15:

mefkm napisał(a):
ZOOMik napisał(a):No to chyba jednak tak nie do końca szanował ;)
ma historię serwisową prowadzoną w niemcowni w aso mazdy do 04.2011r. przy przebiegu 43tyś. km – sprawdzone w bazie mazdy (i tu olej napewno był lany 5w30)

No to zmienia postać rzeczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mefkm » 24 mar 2014, 09:11

ale ostatnia wymiana oleju (10.2012 przy 52tyś. km – certyfikat TUV – dalej ten sam właściciel – wg briefu) już na mineralny – trochę lipa, bo różnica to kilka euro


olej wymieniłem, chyba jednak był mineralnym zalany – bo mam wrażenie, że silnik (jak jeszcze działał) chodził jak diesel – jest, a raczej było głośniej (auto padło – miga kontrolka immo i doopa, po tygodniu auto zlawetowane do elektromechanika), nie mineło 2 tygodnie i auto teoretycznie mogę zwrócić – ale czy sprzedawca odda mi tylko to co na fakturze, czy tez mogę się sądzić o wszystkie koszty jakie poniosłem

teraz nie wiem co zrobić, może będę tylko obserwował i jak się zrobi czarny olej to go odrazu wymienię – tylko wtedy sam nie wiem czy na syntetyk czy półsyntetyk, a może mineralny
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 22:13
Posty: 15
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 2, 1.4 16V, 2007r.
Ford Mondeo MK4, 2,0 TDCi 140KM, 2008r.

Postprzez ZOOMik » 24 mar 2014, 19:48

mefkm napisał(a):ale ostatnia wymiana oleju (10.2012 przy 52tyś. km – certyfikat TUV – dalej ten sam właściciel – wg briefu) już na mineralny – trochę lipa, bo różnica to kilka euro

Być może poprzedni właściciel już nosił się z zamiarem sprzedaży auta, ale i tak te śmieszne oszczędności w żaden sposób nie uzasadniały zmiany oleju na gorszy – tak się absolutnie nie powinno robić.

mefkm napisał(a):olej wymieniłem, chyba jednak był mineralnym zalany – bo mam wrażenie, że silnik (jak jeszcze działał) chodził jak diesel – jest, a raczej było głośniej (auto padło – miga kontrolka immo i doopa, po tygodniu auto zlawetowane do elektromechanika),

Jak był zalany gorszym i „gęstszym” olejem to i gorzej pracował – nic dziwnego.

mefkm napisał(a):nie mineło 2 tygodnie i auto teoretycznie mogę zwrócić – ale czy sprzedawca odda mi tylko to co na fakturze, czy tez mogę się sądzić o wszystkie koszty jakie poniosłem

Kto Ci takich bajek naopowiadał? – nie możesz ot tak auta zwrócić.

mefkm napisał(a):teraz nie wiem co zrobić, może będę tylko obserwował i jak się zrobi czarny olej to go odrazu wymienię – tylko wtedy sam nie wiem czy na syntetyk czy półsyntetyk, a może mineralny

Oleju nie wymienia się „po kolorze” tylko zgodnie z harmonogramem czynności serwisowych.
Kilka postów wcześniej otrzymałeś informację o oleju i zdaje się taki zastosowałeś, więc nie rozumiem co kombinujesz – po co kolejna zmiana?!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez gniew » 24 mar 2014, 20:50

Czy moglibyście doradzić mi jaki olej wlać do mojej M5 1,8 2007 przejechane 180 000 . Ostatnio mechanior zalał Castrolem magnatec 5w-40 c3. Mazda siorpie ten olej w ilości 0,3l na 1000 km Chciałbym spróbować czegoś innego może jej apetyt spadnie.

Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2013, 18:47
Posty: 7
Auto: MAZDA 5 1,8

Postprzez makovic » 24 mar 2014, 23:20

A jaki masz w instrukcji? Producent zaleca 5w40 czy 5w30?

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez gniew » 24 mar 2014, 23:36

makovic napisał(a):A jaki masz w instrukcji? Producent zaleca 5w40 czy 5w30?

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4





Zaleca 5w30 lub 10w40 ewentualnie 5w20.
Zastanawiam się czy wybrac 5w30 czy 10w40 myślę o valvoline.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2013, 18:47
Posty: 7
Auto: MAZDA 5 1,8

Postprzez oemauto » 25 mar 2014, 01:30

gniew napisał(a):Chciałbym spróbować czegoś innego może jej apetyt spadnie.


Wszystko zależy od Twojego stylu jazdy. Jeśli jeździsz krótkie odcinki lub głównie po mieście i męczysz silnik, to odwdzięczy on się spalaniem oleju. Jeśli jeździsz delikatnie i masz takie ubytki oleju – coś trzeba zaradzić.

Mimo wszystko celował bym w 5w30. Chyba, że często kręcisz go do odcinki ;)

Nie wiem, czy ktoś z Was już testował to w swojej M: http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car ?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez matthies » 25 mar 2014, 12:42

oemauto.pl napisał(a):Jeśli jeździsz krótkie odcinki lub głównie po mieście

nie ukrywam że ja w zasadzie tak jeżdżę po 3km do pracy i później z powrotem, ale auta staram się nie męczyć, raczej jeżdżę po emerycku te odcinki. Normalne że czasem depnę, ale są to sporadyczne przypadki i przeważnie jak już czasem pojadę gdzieś w trasę.
Od wymianu oleju, po ~4000km musiałem dolać litr, aby mieć poziom dokładnie w połowie bagnetu. Valv Maxlife 5W30 przed wymianą silnik przepłukany LM ProLine 170000km. Generalnie jestem już zdecydowany wymieniać zawór PCV. oeamauto jakieś rady?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez oemauto » 25 mar 2014, 18:32

matthies napisał(a):Generalnie jestem już zdecydowany wymieniać zawór PCV. oeamauto jakieś rady


O ile dobrze pamiętam, to zawór do Twojego auta kosztuje tyle ile dwa-trzy litry dobrego oleju.
Jeśli masz zaolejony kolektor ssący to jak najbardziej PCV do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez rafik256 » 25 mar 2014, 21:37

na początek odłącz odmę, zaślep dolot i zobacz czy coś się zmieni. To chyba najprostszy i najpewniejszy sposób sprawdzenia czy ciągnie Ci olej tą drogą. Roboty na 5 minut i nie wiem dlaczego jeszcze tego nie zrobiłeś skoro masz takie podejrzenia.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez matthies » 25 mar 2014, 23:27

rafik256 napisał(a):dlaczego jeszcze tego nie zrobiłeś

bo się kompletnie na tym nie znam?
Ale na pewno spróbuję, tylko podpowiedz jeszcze czego mam się spodziewać? Albo podlinkuj jeśli jest to opisane.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 25 mar 2014, 23:52

rafik256 napisał(a):na początek odłącz odmę, zaślep dolot i zobacz czy coś się zmieni. To chyba najprostszy i najpewniejszy sposób sprawdzenia czy ciągnie Ci olej tą drogą. Roboty na 5 minut i nie wiem dlaczego jeszcze tego nie zrobiłeś skoro masz takie podejrzenia.

To co napisałeś jest na tyle odpowiednie żeby umieścić na ten temat jakaś wzmiankę w FAQ M6 , nie każdy o tym wie a dużo można sie dowiedzieć <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 29 mar 2014, 07:45

rafik256 napisał(a):na początek odłącz odmę, zaślep dolot i zobacz czy coś się zmieni. To chyba najprostszy i najpewniejszy sposób sprawdzenia czy ciągnie Ci olej tą drogą.

może ktoś to nieco bardziej rozjaśnić? Co ma się zmienić?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafik256 » 30 mar 2014, 01:23

matthies napisał(a):
rafik256 napisał(a):na początek odłącz odmę, zaślep dolot i zobacz czy coś się zmieni. To chyba najprostszy i najpewniejszy sposób sprawdzenia czy ciągnie Ci olej tą drogą.

może ktoś to nieco bardziej rozjaśnić? Co ma się zmienić?

to po co zmieniasz zawór PCV?? Mój sposób ma podobny cel tylko bez kosztów i większej roboty, bo to chyba żadna filozofia zdjąć rurkę i zaślepić jej miejsce podłączenia w dolocie. Tym sposobem pozbywasz się podciśnienia w odmie i już nie ma prawa ssać oleju tą drogą. Oczywiście jeżeli to jest przyczyną.
Uprzedzając forumowych pieniaczy... Ten zabieg nie ma żadnych negatywnych skutków za to same zalety, a najważniejszą z nich jest czysty dolot i przepustnica. Syfu z odmy trzeba się pozbywać a nie kierować ponownie do silnika.
P.S. mój poprzedni samochód na odłączonej odmie i zaślepionym zaworze egr przejechał 130 tys km i bardzo sobie chwalił te zabiegi.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki