Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Szyna » 17 mar 2014, 22:34

mefkm napisał(a):czy po przejsciu na syntetyka, muszę jakoś przyśpieszyc kolejną wymiane oleju – przewidywany przebieg auta ok. 5000 km na rok

Ja wymieniam co 10 tys, a w Twoim przypadku będzie to co rok.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tamburyn » 18 mar 2014, 09:17

Madziek napisał(a):Tamburyn daj znać jak ta płukanka Valvo się sprawdziła, bo też chcę ją zastosować i zalać Valvo SynPower 5W40, a co raz się żyje.


Płukanka sprawdzona, a silnik nie wyleciał w powietrze więc chyba było ok ;)
Olej zlewany był bardziej czarny niż czarny. Masakra.
Pytanie brzmi czy olej ulega spalaniu, czy może ten poprzedni, który zalałem faktycznie z uwagi na wysoką zawartość detergentów, wypłukał wszystko co się dało i dlatego zmienił kolor.
Mechanizer wykręcił świece i sprawdziliśmy ciśnienie sprężania. Wyniki są złe, aczkolwiek po tym co zobaczyłem później w internetach stwierdzam, że popełniliśmy chyba wszystkie możliwe błędy (m.in. chłodny silnik, zamknięta przepustnica, itd.). Wykręcił w przedziałach 11,5-11,9 bara na każdym z cylindrów (przy książkowym minimalnym 12,3). Stres, ze ojapier***, ale teraz już wiem, że muszę to zrobić kolejny raz, żeby mieć faktyczny obraz sytuacji.

Zalany Elf. 4 litry, a na bagnecie dzisiaj rano tyle ile być powinno (tzn w połowie między min a max).
Pewno to placebo, ale odnoszę wrażenie, że w silniku jest znacznie gęściej (jakby się to dało wyczuć <glupek2> ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez mefkm » 19 mar 2014, 12:22

ZOOMik napisał(a):No to chyba jednak tak nie do końca szanował ;)


ale jeśli auto szło do sprzedaży, sam już nie wiem
musiałem przełożyć wizytę u mechanika i dopiero jutro auto będzie miało wymieniany olej – w aso powiedzieli mi, że tańszym rozwiązaniem będzie półsyntetyk – ale mi o taniość nie chodzi

auto tez okazyjnie nie było kupione (wg eurotaxu przepłaciłem), ale ta sztuka ma mały przebieg, bezwypadkowa i ma historię serwisową prowadzoną w niemcowni w aso mazdy do 04.2011r. przy przebiegu 43tyś. km – sprawdzone w bazie mazdy (i tu olej napewno był lany 5w30) – i nagle ten sam właściciel (w briefie widnieje tylko 1 właściciel od nowości, czyli od 08.2007) – przy przebiegu 52 tyś. km 10.2012r. jedzie do pana Kazia i zalewa silnik mineralem – ani podpisu, ani pieczątki, 2 strona kartki nie wypełniona – czyli nawet nie wiem czy filtry powymieniał

zarówno karteczka na której widnieje te nieszczęsne 15/40 i olej w silniku są prawie krystalicznie czyste, jakby te 12 tyś. km nie miało żadnego wpływu – dodam, że komora silnika jest normalnie ubrudzona, czyżby handlarz wlał coś od siebie – oby, cholera ale się łudzę

Obrazek
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 22:13
Posty: 15
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 2, 1.4 16V, 2007r.
Ford Mondeo MK4, 2,0 TDCi 140KM, 2008r.

Postprzez CLAU » 19 mar 2014, 13:00

Olej może być czysty, bo nie rozpuścił nagary w silniku. Zalej olej taki jaki masz podany w instrukcji. Być może właściciel nawet nie wiedział, że Pan Kazio zalał mu 15W40. Abo coś jest nie tak z autem, że nagle po 4 latach przestało być serwisowane w ASO. Moja M6 była kupowana w salonie Mazdy w Niemczech i od 2003 do 2012 była serwisowana w ASO i pozostawiona w rozliczeniu.

Ja dlatego nie stosuje płukanek, bo jeżeli olej po 10k km jest czarny jak smoła, to znaczy że jest w nim rozpuszczone sporo nagaru i nie ma tym samym co płukać jak w przypadku gdyby olej nadal miał swój naturalny kolor. Takie jest moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 19 mar 2014, 13:23

Ja zrobiłem tą płukankę, żeby już totalnie się pozbyć wszystkiego z silnika. 20 zł d**y nie ma.
Zakładam, że mi się to udało w 95%, bo po zalaniu 4 litrów oleju, wskazanie na bagnecie jest w okolicach 3/4 między min a max.

W piątek się umawiam na kolejny pomiar ciśnienia sprężania. Mój "stary" mechanik mnie uspokoił.
Oby miał rację :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 19 mar 2014, 13:36

Ludzie nie płuczą silników i robią nimi po 300-400k km więc wolę za 20 zł kupić nowy wkład do zapachu.

Co ma płukanie silnika do ilości oleju w aucie i jego pomiarze na bagnecie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 19 mar 2014, 13:50

CLAU napisał(a):Ludzie nie płuczą silników i robią nimi po 300-400k km więc wolę za 20 zł kupić nowy wkład do zapachu.
Co ma płukanie silnika do ilości oleju w aucie i jego pomiarze na bagnecie ?


Przecież wiesz, że płukanka poszła tylko dlatego, że miałem zalany niewłaściwy olej.
Gdzieś coś czytałem, że "tradycyjne" spuszczenie oleju pozostawia ok. 15% starego oleju w układzie.
Płukanka ma za zadanie wypłukać dziadostwo i rozrzedzić na tyle, że powinno zlało się więcej.

Ilość oleju na bagnecie to tylko moje obliczenia.
Jeśli mam w 3/4 wysokości, a różnica między mina a max wynosi 0,75l, to brakuje do max w tech chwili ~150ml oleju.
Mieści się 4,3 litra, wlałem 4l i pokazuje ile pokazuje.
Zatem w układzie zostało ~150-200ml.

Takie moje teoretyzowanie z racji braku laku ;) <glupek2>
Te wartości dla mnie mają znaczenie, bo jak może pamiętasz miałem problem z ubywaniem oleju. Muszę tego pilnować, żeby wyczaić co jest grane ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 19 mar 2014, 15:38

Nie zlejesz więcej oleju po płukance, bo niby jak fizycznie chciałbyś to zrobić ? No chyba, że masz w układzie idealnie 4,3, dolejesz 200 ml płukanki to wtedy zlejesz więcej o płukankę.

Nie bez powodu w instrukcji masz napisane ile wchodzi oleju z wymianą filtra, bez jego wymiany, oraz ile dokładnie po całkowitym opróżnieniu silnika.
Jak wlewasz 4,3 to zlejesz 4,3 jeżeli nie spaliłeś tego oleju lub on nie wyciekł. Płukanka nagle nie zmaterializuje Ci 100ml więcej oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 19 mar 2014, 15:46

CLAU napisał(a):Nie zlejesz więcej oleju po płukance, bo niby jak fizycznie chciałbyś to zrobić ? No chyba, że masz w układzie idealnie 4,3, dolejesz 200 ml płukanki to wtedy zlejesz więcej o płukankę.

Nie bez powodu w instrukcji masz napisane ile wchodzi oleju z wymianą filtra, bez jego wymiany, oraz ile dokładnie po całkowitym opróżnieniu silnika.
Jak wlewasz 4,3 to zlejesz 4,3 jeżeli nie spaliłeś tego oleju lub on nie wyciekł. Płukanka nagle nie zmaterializuje Ci 100ml więcej oleju.


Ok, masz rację, ale mnie interesuje tylko stan po dolaniu nowego 4l.
Skoro brakuje ~200ml do pełna, to mogę mniej więcej określić ile starego oleju zostało w układzie.
Nie wiem ile zlałem i w sumie mnie to nie interesuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 19 mar 2014, 16:08

Dziwne rzeczy piszesz i obliczasz coś czego nie wymaga obliczeń, Zlewasz olej, wlewasz 4,3 czy tam ile jest do Twoje silnika i jest max. Innej opcji nie ma. To że olej zostaje w starym ukłądzie to zawsze tak jest i płukanka tego nie zmieni, bo nigdy nie zlewa się całego oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 19 mar 2014, 16:31

CLAU napisał(a):Dziwne rzeczy piszesz i obliczasz coś czego nie wymaga obliczeń, Zlewasz olej, wlewasz 4,3 czy tam ile jest do Twoje silnika i jest max. Innej opcji nie ma. To że olej zostaje w starym ukłądzie to zawsze tak jest i płukanka tego nie zmieni, bo nigdy nie zlewa się całego oleju.


Nie możemy się zrozumieć :)
Te liczby to tylko moje gdybanie i nic więcej.

edycja1/
te liczby to głównie dla osoby, która pytała o skuteczność tej płukanki- teoretycznie dzięki niej jesteśmy w stanie zlać więcej oleju niż bez użycia płukanki

edycja2/
o ile na Millersie nie mogłem zejść poniżej 9l/100km, tak na Elfie po 3 dniach jestem na poziomie 8,7l/100km (i to przy normalnej, spokojnej jeździe, bez zbędnego oszczędzania)
Ostatnio edytowano 19 mar 2014, 22:16 przez tamburyn, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez tadziomaru1 » 19 mar 2014, 19:24

CLAU napisał(a): Być może właściciel nawet nie wiedział, że Pan Kazio zalał mu 15W40.

Wypraszam sobie! Mam na imię Kazio, wymieniam czasem ludziom oleje i nigdy nie wlałbym 15W40! :D
W Pastuchu mam wlany Valvoline Maxlife 5W40, przebieg 325 tys, ubytki minimalne (choć to turbo i szmelcvagen). Jeszcze nie dolewałem, stan sprawdzałem raz, przed zimą, po kilku miesiącach od wymiany i przejechaniu 6 tys. Jak zrobię jeszcze ze dwa tys to naleci 10 tys i będzie wymiana, sprawdzę wtedy stan i będę mógł powiedzieć coś więcej o ubytkach.
W Hondzie olej ten sam, stanu nie sprawdzałem, niema potrzeby, zrobię to przy wymianie, po przejechanych 10 tys. Po wielu różnych próbach, korzystając z mądrości życiowej i po setkach godzin dokształcania się, mogę na pewno napisać, że przy wymianach wleję znów Valvo, mogę go kupić w Radomiu w jednym tylko sklepie, ale wiem, że jest nie podrabiany. Na forum Pastucha też go chwalą.
Dodam jeszcze, że zastanawiałem się nad Qaker State i Amsoilem (lepkość ta sama 5W40), ale jednak Valvo.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Hubix » 19 mar 2014, 23:14

Po co robi się płukankę silnika skoro producenci olejów przechwalają się czystością jakie utrzymują oleje w silnkach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez matthies » 19 mar 2014, 23:44

a kto bogatemu zabroni?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 20 mar 2014, 10:36

tamburyn napisał(a):
CLAU napisał(a):Dziwne rzeczy piszesz i obliczasz coś czego nie wymaga obliczeń, Zlewasz olej, wlewasz 4,3 czy tam ile jest do Twoje silnika i jest max. Innej opcji nie ma. To że olej zostaje w starym ukłądzie to zawsze tak jest i płukanka tego nie zmieni, bo nigdy nie zlewa się całego oleju.


Nie możemy się zrozumieć :)
Te liczby to tylko moje gdybanie i nic więcej.

edycja1/
te liczby to głównie dla osoby, która pytała o skuteczność tej płukanki- teoretycznie dzięki niej jesteśmy w stanie zlać więcej oleju niż bez użycia płukanki



Proszę, nie pisz głupot bo naginasz prawa fizyki i podważasz cały naukowy dorobek ludzkości pisząc takie rzeczy.

Płukanka może wypłukać co najwyżej osad, nagar który się miesza z olejem. Jeżeli po płukance zlałbyś więcej oleju, to znaczyłoby że tego nagaru miałeś 100, 200, 300 ml. Zalej sobie szklankę i sprawdź o jakich wartościach mówimy bo wydaje mi się, że jesteś oderwany od rzeczywistości.
Jeżeli miałbyś tyle nagaru to znaczy że 3/4 silnika było zapchane i tym samym on w ogóle nie był smarowany i nie mógł działać.

Odnoszę wrażenie, że masz strasznie wybujałą wyobraźnie i mocno fantazjujesz i nie masz pojęcia o budowie silnika oraz o wymiarach kanałów olejowych, tolerancjach między elementami i zasadzie działania skoro twierdzisz, że płukanką można zlać więcej oleju, nawet w teorii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 20 mar 2014, 12:23

płukanka tez ma swoją pojemność. Jeżeli komuś oleju nie zżera to normalne, że po zlaniu będzie tego więcej, bo dochodzi trochę syfu oraz sama płukanka.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez wtsz » 20 mar 2014, 12:29

Dodam jeszcze, że zastanawiałem się nad Qaker State i Amsoilem (lepkość ta sama 5W40), ale jednak Valvo.

Valvo naprawdę takie dobre?
Może coś więcej na temat tego oleju można napisać. Czy wart swojej ceny i czy przedłuży życie silnika czy turbiny? <nauka>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez tamburyn » 20 mar 2014, 12:34

CLAU napisał(a):
tamburyn napisał(a):
CLAU napisał(a):Dziwne rzeczy piszesz i obliczasz coś czego nie wymaga obliczeń, Zlewasz olej, wlewasz 4,3 czy tam ile jest do Twoje silnika i jest max. Innej opcji nie ma. To że olej zostaje w starym ukłądzie to zawsze tak jest i płukanka tego nie zmieni, bo nigdy nie zlewa się całego oleju.


Nie możemy się zrozumieć :)
Te liczby to tylko moje gdybanie i nic więcej.

edycja1/
te liczby to głównie dla osoby, która pytała o skuteczność tej płukanki- teoretycznie dzięki niej jesteśmy w stanie zlać więcej oleju niż bez użycia płukanki



Proszę, nie pisz głupot bo naginasz prawa fizyki i podważasz cały naukowy dorobek ludzkości pisząc takie rzeczy.

Płukanka może wypłukać co najwyżej osad, nagar który się miesza z olejem. Jeżeli po płukance zlałbyś więcej oleju, to znaczyłoby że tego nagaru miałeś 100, 200, 300 ml. Zalej sobie szklankę i sprawdź o jakich wartościach mówimy bo wydaje mi się, że jesteś oderwany od rzeczywistości.
Jeżeli miałbyś tyle nagaru to znaczy że 3/4 silnika było zapchane i tym samym on w ogóle nie był smarowany i nie mógł działać.

Odnoszę wrażenie, że masz strasznie wybujałą wyobraźnie i mocno fantazjujesz i nie masz pojęcia o budowie silnika oraz o wymiarach kanałów olejowych, tolerancjach między elementami i zasadzie działania skoro twierdzisz, że płukanką można zlać więcej oleju, nawet w teorii.


Proszę wskaż, w którym miejscu napisałem, że użycie płukanki spowoduje zwiększenie ilości oleju w silniku?
Odniosłem się do tego co sugerują producenci płukanek- po użyciu jesteśmy w stanie zlać więcej oleju niż bez jej użycia (płukanki).
"Więcej oleju" nie znaczy, ze się on tam urodził w środku, ale że jest na tyle bardziej rozrzedzony, że w większej ilości zostanie usunięty z silnika po użyciu płukanki właśnie. Taka jest teoria.
Przedstawiłem do tego moje obliczenia (pi razy oko).
Ktoś tutaj pytał o tą płukankę, którą miałem więc się rozpisałem nt. moich spostrzeżeń.
Postarasz się mnie zrozumieć, czy cały czas piszę niezrozumiale?

Hubix napisał(a):Po co robi się płukankę silnika skoro producenci olejów przechwalają się czystością jakie utrzymują oleje w silnkach ?

po to, żeby zrobić
matthies napisał(a):a kto bogatemu zabroni?

jeśli 20zł to majątek, to owszem jestem bogaty bo mam w portfelu jeszcze 2 takie banknoty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 20 mar 2014, 13:16

Zacytowalem twoj fragment, ani teoretycznie ani praktycznie nie zlejesz wiecej.

Motodoktor czy ceramizer ponoc jezdzi rosyjskich czolgach, co nie znaczy ze to prawda. To tak odnosnie tego co pisza producenci.

Dopisano 20 marca 2014, o 12:16:

Zacytowalem twoj fragment, ani teoretycznie ani praktycznie nie zlejesz wiecej.

Motodoktor czy ceramizer ponoc jezdzi rosyjskich czolgach, co nie znaczy ze to prawda. To tak odnosnie tego co pisza producenci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 20 mar 2014, 16:11

tamburyn napisał(a):owszem jestem bogaty

spoko, ja też jestem zwolennikiem płukanki, sam robiłem i nie narzekam ;]
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki