Oleje silnikowe
fajnie ale 5W40 to syntetyk a 10W40 półsyntetyk, wszystko fajnie tylko jaki zalać przy 151 tyś km, jak teraz jest syntetyk i zaleję syntetyk to będzie dobrze a jak teraz jest półsyntetyk i zaleję syntetyczny olej to nie będzie draki? Nie szkąpie kasy na olej ale chce dobrać optymalnie i boję się konsekwencji złej decyzji, to jak dawać połóweczkę czy pełen syntetyk?
nie musi być niemiecki, nie może być francuski...jest japoński
- Od: 7 lut 2008, 16:31
- Posty: 33
- Skąd: Police
- Auto: 323 F BJ 1.8 16V 2000 r.
jak ci nie bral syntetyka to nie przechodz na polowke bo nie warto, w zime lepszy jest rozruch i smarowanie na syntetyku
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
A ja mam takie pytanko... Czy 2.0D w 626 GD nie zaszkodzi praca na oleju 15W40??? Przebieg niestety zbytnio nie znany bo wątpię aby był prawdziwy 139 000km auto kupione niedawno od drugiego właściciela...
Poprzedni śmigał na Mobilu 15W40 a ja zalałem Texaco 15W40 Diesel ale jak czytam forum to widzę że dla mazdy olej klasy 15W40 to zło i się zastanawiam czy mojej to nie zaszkodzi....
THX za odp!!!
Poprzedni śmigał na Mobilu 15W40 a ja zalałem Texaco 15W40 Diesel ale jak czytam forum to widzę że dla mazdy olej klasy 15W40 to zło i się zastanawiam czy mojej to nie zaszkodzi....
THX za odp!!!
Moja pierwsza Mazda
I już wiem że nie ostatnia 
- Od: 20 sty 2008, 10:09
- Posty: 17
- Skąd: wawa-praga
- Auto: Mazda 626 GD 91' 2.0d sedan
A czy ktos kiedys miał styczność z angielskim CARLUBEM jesli tak to prosze o opinie podobno wycisza prace silnika itp. znajomy chwali bardzo jezdzi juz pare lat na takim właśnie oleju i przy kazdej wymianie zmienia dokladnie na ten sam prosze o opinie.
- Od: 18 lip 2007, 16:07
- Posty: 180
- Skąd: kielce
- Auto: 323f 2.0 DITD BJ
A co jeśli ktoś ma silnik w nawet dobrym stanie, jak np ja(no może nie aż tak dobrym, ale jak na z5, to super)
zatem zakopci mi z rana, dodam ze mam 105 tys km i lpg sekwencja(przebieg nie cofany, ale silnik trochę pracował na wyższych obrotach) normalnie jest ok i góra przy średnim bucie 0,8l na 10 000 km. Wcześneij jeździłem na castrolu magnatec półsyntetyk, teraz wlalem półsyntetyk valvoline maxlife. Czy mogę przejść na syntetyk maxlife 5w-40? na stronie polecają go do silnikow powyżej 100 tys. CZy spalanie oleju nie wzrośnie jakoś drastycznie itp, oraz jakich skutków sie mogę spodziewać??
zatem zakopci mi z rana, dodam ze mam 105 tys km i lpg sekwencja(przebieg nie cofany, ale silnik trochę pracował na wyższych obrotach) normalnie jest ok i góra przy średnim bucie 0,8l na 10 000 km. Wcześneij jeździłem na castrolu magnatec półsyntetyk, teraz wlalem półsyntetyk valvoline maxlife. Czy mogę przejść na syntetyk maxlife 5w-40? na stronie polecają go do silnikow powyżej 100 tys. CZy spalanie oleju nie wzrośnie jakoś drastycznie itp, oraz jakich skutków sie mogę spodziewać??
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
chuchErro napisał(a): Czy mogę przejść na syntetyk maxlife 5w-40?
a po co chcesz przechodzić??
-
Gość
chuchErro napisał(a):Czy mogę przejść na syntetyk maxlife 5w-40? na stronie polecają go do silnikow powyżej 100 tys. CZy spalanie oleju nie wzrośnie jakoś drastycznie itp, oraz jakich skutków sie mogę spodziewaćpytajnik
Cronos lata na syntetyku pomimo przebiegu 245kkm (licznikowego). A śmiem twierdzić że przebieg jest dzięki olejowi
chuchErro, przed przejściem na syntetyk zrobiłbym płukankę.
Btw. dlaczego ten temat dubluje temat z Eksploatacji (i co on w ogóle robi w tym dziale?)
Grzyby napisał(a):chuchErro, przed przejściem na syntetyk zrobiłbym płukankę.
zastanawia mnie koncepcja bardziej najpierw przejścia na syntetyk, przejeżdżenia na tyl tych 10 kkm, i dopiero zrobienia płukania i zalania go jeszcze raz... płukanie przed zmianą mogłoby cały ten syf zbyt szybko zdjąć z silnika, a tak to syntetyk powoli sobie zacznie czyścić silnik, a płukanie doczyści go na koniec przed wymianą... wydaje się chyba trochę mniej drastyczne...
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Grzyby napisał(a):Cronos lata na syntetyku pomimo przebiegu 245kkm (licznikowego)
suzuki swift taty, 294 tys na syntetyku elfa od początku i jak mu przez cały rok(ok 15kkm) weźmie pół wskaźnika, to góra...
tylko czy ten olej nie będzie za rzadki na lato, zeby mi sie film nie urwał, bo sobie lubie czasem przycisnąć;/
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
Jeśli już chcesz bardzo przejść na syntetyk i lubisz deptać i masz obawy, to zalej olej 5W-50.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Bez znaczenia. To, czy od razu go oczyścisz, czy sukcesywnie olejem, to nie ma znaczenia. Poza tym płukanie silnika też nie oczyści go w 100%. Ja wybrałem stopniowe przechodzenie na syntetyk i doszedłem na dziś do z 10W-40, poprzez 10W-50 do 5W-50. Ta lepkość była celem i pozostanie docelowo. Zbliża się wymiana, więc znów zapewne zaaplikuję Mobil 5W-50.Widelec napisał(a):syntetyk powoli sobie zacznie czyścić silnik, a płukanie doczyści go na koniec przed wymianą... wydaje się chyba trochę mniej drastyczne...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki