Oleje silnikowe
Chciałbym przejść z półsyntetyku na syntetyk ,auto 626 r97 przejechane ma 136kkm, jeżdziło w Niemczech na Dexelii 10w/40,przy 132kkm zmieniłem na Elf 10w40 i troche mi kopci, czy moge przejść na syntetyk a jeżeli tak to na jaki z góry dziękuje.
- Od: 17 wrz 2007, 23:12
- Posty: 6
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 90KM 1997
Ja nie nabieram się na fajne reklamy . Powiem jedno, jest olej lepszy od wszystkich reklamowanych – wiem o czym mówię
! Ja śmigam na Titanie 10W40 ( przebieg 190 tys )

- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
marconelli1 napisał(a):Chciałbym przejść z półsyntetyku na syntetyk ,auto 626 r97 przejechane ma 136kkm, jeżdziło w Niemczech na Dexelii 10w/40,przy 132kkm zmieniłem na Elf 10w40 i troche mi kopci, czy moge przejść na syntetyk a jeżeli tak to na jaki z góry dziękuje.
1. Ile bierze oleju?
2. Skoro kopci to raczej zostań na tym co masz lub nawet zmień na minerał (bardziej gęsty).
3. W te 136 kkm to raczej nie wierz...
Radek89 napisał(a):wiem o czym mówię! Ja śmigam na Titanie 10W40 ( przebieg 190 tys )
Serio?
A od dawna wiesz?
Xavier nie pisz takich bredni – japońskie silniki nie tolerują mineralnych!!Xavier napisał(a):lub nawet zmień na minerał
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Odkąd mam to auto ,czyli od czerwca 2007 nie brał ani grama ,wciąż miałem na full, jeśli chodzi o przebieg to może i masz racje choć jest udokumentowany w ksążce serwisowej .Może to kopcenie jest efektem braku katalizatora?
- Od: 17 wrz 2007, 23:12
- Posty: 6
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 90KM 1997
xANDy napisał(a):Xavier nie pisz takich bredni – japońskie silniki nie tolerują mineralnych!!Xavier napisał(a):lub nawet zmień na minerał
Serio...?

Rozumiem, że kolega proponuje zalać do silnika pracującego już na półsyntetyku, biorącego olej (dymi) full syntetyk? I japoński silnik będzie OK.?
Nie wiem kto kolegę uczył ...ale w technikum samochodowym do którego ja chodziłem twierdzili, że:
1. Jeśli ubytek oleju jest znaczny – należy się mu remont, a przynajmniej wymiana uszczelniaczy i pierścieni. Następnie można się zastanawiać czy zalać olej syntetyczny czy półyntetyk.
2. Jeśli nie stać nas na remont lub chcemy go odłożyć w czasie a jednocześnie zależy nam, by ubytki lub dymienie ustało lejemy olej mineralny, bo jest bardziej gęsty. Trochę lepiej uszczelni.
Silnikowi i tak to nie zaszkodzi, bo kwalifikuje się prędzej czy później do remontu skoro już dymi.
Tyle teoria.
Poparli ją koledzy na forum i własne doświadczenie z Mazdą.
O praktykę zapytaj Jaksę.
marconelli1 napisał(a):Odkąd mam to auto ,czyli od czerwca 2007 nie brał ani grama ,wciąż miałem na full, jeśli chodzi o przebieg to może i masz racje choć jest udokumentowany w ksążce serwisowej .Może to kopcenie jest efektem braku katalizatora?
Pytanie uzupełniające:
A kopci przy ładnej pogodzie (+5 i słonko)? Czy tylko gdy jest mróz lub wilgoć w powietrzu?
Ostatnio edytowano 6 lut 2008, 10:04 przez Xavier, łącznie edytowano 2 razy
Xavier napisał(a):O praktykę zapytaj Jaksę.
Prześledź ten wątek i inne różne a będziesz wiedział dlaczego tak napisałem. Mazdy nie mogą dostawać oleju mineralnego – chyba, że zależy Ci na jak najszybszym zajechaniu silnika. To jest właśnie praktyka – o to sam zapytaj Jaksę a potwierdzi.
Istnieją oleje półsyntetyczne gęstsze od standardowych syntetyków. Poza tym – wiele osób kupiło mazdę zalaną mineralnym i zmieniało na półsyntetyka i wszystcy byli zadowoleni.
Dymienie w silnikach mazdy spowodowane jest zapiekaniem się pierścieni olejowych, które nie są prawidłowo czyszczone. Spotkałem mazdę zalewaną od nowości mineralnym (serwis palnął głupotę) i silnik trzeba było remontować w okolicach 80kkm.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Temat, jak śmierdzące skarpety – ciągle powraca...
Może kilka prawd – niezależnych.
) było to zmieniać. Nawet gdyby jeździł na mineralnym oleju Orlen, ale wszystko od lat było dobrze, to nie widzę potrzeby kombinować. Bo i po co?
I na koniec moje dwie ulubione maksymy:
– Lepsze jest wrogiem dobrego...
– Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Może kilka prawd – niezależnych.
- Gdy olej jest brany w ilościach ponadprzeciętnych przez silnik, to można zalać gęściejszy – zazwyczaj pomaga.
- Im gęściejszy olej, tym większe spalanie.
- Na gęściejszym oleju silnik trudniej uruchomić w skrajnie niskich temperaturach. Odczuwa to akumulator, rozrusznik, elementy silnika.
- Gdy zakopci przy odpalaniu a olej nie znika w dużych ilościach, to warto wymienić same uszczelniacze, najlepiej bez zdejmowania głowicy (koszta).
- Gdy nie kopci olejowym dymem przy odpalaniu, a oleju dużo znika (brak nieszczelności układu smarowania), to mile widziany remont silnika lub gęściejszy olej silnikowy.
- Jeśli znika olej i kopci z rana, to patrz w/w punkt.
- Gęsty olej ≠ olej mineralny. Za gęstość oleju odpowiada jego lepkość a nie technologia wytwarzania.
- Co jest powodem zapiekania się pierścieni olejowych?
- mało oktanów w paliwie
- nagar
- przebieg silnika
- Skąd bierze się nagar?
- z elementów silnika
- z paliwa
- z oleju
- Które oleje mają najkrótrze okresy wymian
- mineralne
- semisyntetyczne
- syntetyczne
- Które oleje mają w teorii najwięcej detergentów?
- mineralne
- semisyntetyczne
- syntetyczne
- Dlaczego do silników spalających nadmierną ilość oleju silnikowego niektórzy (zwłaszcza starzy) mechanicy zalecają zalewanie oleju mineralnego?
- gdyż tak ich nauczono
- bo to służy silnikowi
- ponieważ w ich czasach nie było syntetyków o lepkości olejów mineralnych
- Gdy pływak w spłuczce zaczyna się blokować, to co pomaga?
- wlanie bardziej zakamienionej wody (gęściejszej)
- odkamienienie układu
- telefon do przyjaciela
I na koniec moje dwie ulubione maksymy:
– Lepsze jest wrogiem dobrego...
– Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
był Shell Ultra 5W40. był Castrol Edge Sport 10W60. był Mobil 1 5W50. dupa z jasiem. na następne zalanie do Xeda idzie... Orlen Oil Gas Semisynthetic SG (czyli dokładnie tak jak w książce serwisowej) 10W40. Jak już mam go dolewać litrami to przynajmniej tanio będzie. 42 PLN za 4 litry... Przed wymianą płukanka, wymiana o ten 1kkm wcześniej, i mam to gdzieś czy mu będzie dobrze czy nie. ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ostatnio edytowano 8 lut 2008, 22:52 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
ja zalalem motula i nagle zrobil sie wrecz czarny
pewnie silnik byl brudny i teraz nie wiem czy jeszcze pojezdzic czy zmienic znowu
bo u mnie dostep do filtra jest wrecz tragiczny i pewnie jak gdzies pojade to nie dadza sobie rady. Nie ubywa go ani nie dymi
ravo napisał(a):jak gdzies pojade to nie dadza sobie rady
tak, tak – tylko w fabryce to zrobią
A nie pisałem żeby robić płukankę przed wymianą oleju?
Total Quartz 10W40 mam teraz w MX'ie. Wcześniej w Polo zalewałem Lotos'a bo szczerze powiem, że dziwi mnie trochę podejście do tej marki. Rozbierałem silnik po pół roku od zalania oleju i nie miałem żadnych zastrzeżeń. Poza tym Stec w swojej stajni do EVO zalewa właśnie syntetyka Lotos'a ponoć 
okej jestem po wymianie zalałem Valvoline
max life czy cos takiego pol syntetyk 10w40 naprawde dobry olej ! polecam
Dolce & Gabbana | Christian Dior | Calvin Klein CK One | Emporio Armani | Gianni Versace ... HaJdefiniszIon lanSssss....
- Od: 24 wrz 2007, 21:34
- Posty: 136
- Skąd: Szczecin
- Auto: Honda Civic :) wcześniej Mx-3
ja w swojej mam mobil super s 10w40
- Od: 21 sty 2008, 22:48
- Posty: 7
- Auto: 323f BA 1.5 Z5 1995r.>
6 , GG , 2.0 , 2002r.
ravo napisał(a):a dokladnie bys tego nie zobaczyl bo go nie widac :p
tam w tym fiacie Twoim to nic nie widac pod maska – otwieralbym ja tylko po to, zeby sobie popatrzec
zeby offtopa nie bylo, to ja sobie zaleje Liqui Moly Leichtlauf 10W-40 znowu
Jezeli chodzi o info o olejach to tylko tu
http://www.bobistheoilguy.com/
nie jestem z nimi zwiazanny poprostu najlepsza strona w sieci to sie dziele ..
http://www.bobistheoilguy.com/
nie jestem z nimi zwiazanny poprostu najlepsza strona w sieci to sie dziele ..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki