Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez SebaT74 » 25 lip 2008, 00:01

Ja ich nie krytykuje keczu :) Tylko opisuje pierwsze wrażenia po 1500 km.
keczu napisał(a):vredestein to porzadna firma.


Dlatego je wybrałem :D
Co byśmy robili bez naszych magdalenek :)
Kupie 4 felgi stalowe do BA Z5

Moje autka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 00:22
Posty: 37
Skąd: Rybnik
Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA

Postprzez didusiek » 3 sie 2008, 15:50

SILVERSTONE FTZ Sport 195/55/R15 oponki wyczynowe dopuszczone do jazdy cywilnej. Sucho czy mokro jadą jak po szynach – polecam. Ciężko je dostać w Polsce. Mi brat przywiózł z Anglii.

Obrazek
Ostatnio edytowano 4 sie 2008, 23:11 przez didusiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez Krisek » 3 sie 2008, 16:25

Ktos Pisla o Falkenach – zgadzam sie mialem FK451 swietne opony...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez ANDY999 » 12 wrz 2008, 20:51

Panowie jakie oponki założyć do szóstki madzi żeby były ciche /i żeby nie szumiały najlepiej w rozmiarze205/55/16 oczywiście mówię o letnich oponach
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Hazu » 12 wrz 2008, 22:14

Ja bym się nad tymi zastanowił.

http://www.ceneo.pl/443719
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tomekrvf » 12 wrz 2008, 22:47

Yokohama na mokrej drodze jest chyba gorsza od Dębicy D-124. Jak szukasz tanich i cichych opon to z czystym sumieniem mogę polecić Fuldę Carat Progresso
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Hazu » 12 wrz 2008, 22:56

Ja mam Yokokhama s-drive w porównaniu z barumami ... wogóle nie ma porównania. Yokohama na mokrym ma taką przyczepność jak brumy na suchym. (no oczewiście poza kałużami bo yokohama mam 205 szer a barumy były 195 )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Maciej Loret » 12 wrz 2008, 23:11

Hazu napisał(a):Ja bym się nad tymi zastanowił.

http://www.ceneo.pl/443719


Pomijając już co to za opony, to ceny są z kosmosu...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez tomekrvf » 12 wrz 2008, 23:27

Hazu napisał(a):Yokohama na mokrym ma taką przyczepność jak brumy na suchym

To może ten barum (pewnie bravuris) jest beznadziejny. Moje doświadczenia z Yokohama były zawsze takie same czyli złe.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Hazu » 12 wrz 2008, 23:33

tomekrvf napisał(a):pewnie bravuris

TAK :P
I po ok 20 tyś km się skończyły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez organo » 14 wrz 2008, 10:43

ja polecam Toyo TR1 tanie ladne i rewelka jesli chodzi o przyczepnosc zrobilem ok 8tys juz i nie widac sladu z uzycia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez jacki15 » 16 paź 2008, 20:06

ktore opony maja lepsze wlasciwosci jezdne w deszczu, ktore lepiej kupic? Toyo Proxes 4 czy moze Toyo Proxes T1R?

ponizej podaje linki do powyzszych opon

http://moto.allegro.pl/item454064570_sp ... s_0zl.html
http://moto.allegro.pl/item460267826_to ... e_hit.html

z gory dzieki za pomoc pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez tasiorek5 » 16 paź 2008, 21:00

witam

co do modelu która lepsza to sie nie wypowiem ale już 3 moich znajomych kupilo te opony firmy TOYO i rewelacja za te pieniądze na deszczu nie idzie wprowadzić auto w poślizg nawet przy gwałtownym chamowaniu rewelacyjnie sie trzymią drogi

jestem pełen podziwu dla tej gumy

są sprawdzone w 100% i ja taż je kupuje na następny sezon takie
tasiorek5
 

Postprzez mażdzica » 3 lis 2008, 12:03

Właśnie założyłem nówki "Minerwy" zimówki na magde.
Ale robiłem to niechetnie.
I tak sobie myśle ,że w następnym aucie (może niebawem bedzie takie do pracy bardziej i nie mazda:) na 100% założe wielosezonowe i bede miał spokój.
Czy ktoś z forumowiczów jeżdził/jeżdzi na takich oponach i jak różnice i wrażenia?
Niedawno w Auto Świecie był test wielosezonówek i kilka z nich (oczywiście tych z górnej półki) okazało się być lepszych od średniej jakości odpowiedników dedykowanych na jeden sezon.
Myśle ,że do miasta to w ogóle nie ma nad czym sie zastanawiać i opłaca sie montować wielosezonowe.
Chyba ,że ktoś robi jakieś wędrówki na narciochy po Austrii czy gdzieś.

Co myślicie?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez strOOs » 3 lis 2008, 12:44

mażdzica nie wiem, ale w mojej opinii wielosezonowe nie sa dobrym rozwiazaniem.
Na zime musi byc miekka guma, ktora latem szybciej sie sciera. No i bieznik na lato i zime jest inny.

Z wielosezonow kojarze glownie debica navigator, ktore zima byly gorsze od D124 ;)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Xavier » 3 lis 2008, 13:02

http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez mażdzica » 3 lis 2008, 13:06

Xavier napisał(a):Polecam opcje "szukaj"
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 52&start=0
;)


Faktycznie było.
Ale może zostawmy wątek.Może ktoś z forumowiczów kupił teraz albo ma jakies najswieższe doświadczenia.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Xavier » 3 lis 2008, 13:14

No to cytacik:
" Ocena gum wielosezonowych
Specjaliści ADAC stwierdzili kilka istotnych mankamentów. Chwalony Vredestein Quatrac 3, tym razem, zganiono za aquaplaning i złą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni. Komplet wielosezonowy Goodyear Vector 4 Season ponownie nie wykazał przewagi nad "zimówkami" podczas jazdy po suchej nawierzchni. Aczkolwiek pochwalono je za niski poziom hałasu (68 dB przy 60 km/h oraz 71,4 dB przy 80 km/h – opona referencyjna letnia odpowiednio: 67,6/71,3 dB). Good Year Vector 4Season również wysoko ocenili specjaliści z redakcji AutoBild przyznając temu kompletowi I miejsce w teście opon całorocznych w rozmiarze 195/65R15.
...
Podsumowanie: specjaliści ADAC bez kompromisów obnażyli niedoskonałości przebadanych opon. Jeszcze ciekawiej wygląda inny parametr – droga hamowania na ubitym śniegu, przy prękości 40 km/h. Referencyjny komplet "zimówek" zatrzymywał testowe auto na dystansie 22,8 m, podczas gdy całoroczny Barum Quartaris potrzebował 25,2 m. Pamiętajmy, iż w krytycznych sytuacjach te 2,4 m może zaważyć o życiu!
Najlepsze gumy na wszystkie cztery pory roku (Dunlop SP4 All Seasons, Hankook Optimo 4S, Vredestein Quatrac 3) hamowaly na dystansie 23,8-24,2 m."
:D
http://www.autoflesz.pl/artykuly/2486,N ... _ADAC.html[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez mażdzica » 3 lis 2008, 13:29

http://www.auto-swiat.pl/autozet,artyku ... kul-22266/

cytacik:
"Podsumowanie
Opony całoroczne to oczywiście tylko kompromis, ale wcale nie taki zły, jakby się mogło wydawać. Analizując wyniki, warto mieć na uwadze, że referencyjna opona zimowa to produkt z wyższej półki – wiele „budżetowych” zimówek w praktyce może się sprawować gorzej od testowanego ogumienia całorocznego. Jeśli nie mieszkamy w górach, a nasze auto nie jest kilkusetkonnym „potworem”, to komplet dobrych opon całorocznych będzie lepszą inwestycją od dwóch kompletów tanich opon letnich i zimowych. Oczywiście, pod warunkiem, że nie zaskoczy nas zima stulecia…"
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Xavier » 3 lis 2008, 14:00

mażdzica napisał(a):Oczywiście, pod warunkiem, że nie zaskoczy nas zima stulecia…"

No właśnie...
I nie musi być to zaraz "zima stulecia". Wystarczy, że będzie śnieżna i już można się zatrzymać 1-2,5 m "za daleko" lub nie ruszyć z parkingu wcale. :D
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki