45 to swojego czasu woziłem w cienkasie 900 z gazemspec napisał(a): nie wiem jaka pojemność 45 czy 55
Akumulatory
A ja "się wiążę z takim problemem":
W mojej maździe (626 GD, silnik RF7,2.0 diesel, 60 KM) są oryginalnie 2 aku – wersja fińska (obecnie oba zjechane na maksa).
Tymczasem w dostępnych opisach pisze się badź, że zalecany model aku do mojego modelu to 70 Ah, przy prądzie rozruchowym 630 A, bądź (w książce fabrycznej), że powinien być 100 Ah (nie pisze się wyraźnie, że mają być dwa).
Moje pytania brzmią:
1.Jak ja mam to przeliczać – mam kupić dwa po 50Ah?
2. Jak "dzielić" prąd rozruchowy?
3. Czy należy kupować dwa takie same, spełniające te same kryteria?
4. Czy one są podłączone równolegle – jeden jest odpowiedzialny za rozruch, drugi za resztę?
5. Czy biorąc pod uwagę, że fabrycznie mam dwa aku, mogę na jednym "zaoszczędzić" i kupić słabszy, bądź taki sam, ale "powypadkowy"?
Pozdrawiam,ummagumma
W mojej maździe (626 GD, silnik RF7,2.0 diesel, 60 KM) są oryginalnie 2 aku – wersja fińska (obecnie oba zjechane na maksa).
Tymczasem w dostępnych opisach pisze się badź, że zalecany model aku do mojego modelu to 70 Ah, przy prądzie rozruchowym 630 A, bądź (w książce fabrycznej), że powinien być 100 Ah (nie pisze się wyraźnie, że mają być dwa).
Moje pytania brzmią:
1.Jak ja mam to przeliczać – mam kupić dwa po 50Ah?
2. Jak "dzielić" prąd rozruchowy?
3. Czy należy kupować dwa takie same, spełniające te same kryteria?
4. Czy one są podłączone równolegle – jeden jest odpowiedzialny za rozruch, drugi za resztę?
5. Czy biorąc pod uwagę, że fabrycznie mam dwa aku, mogę na jednym "zaoszczędzić" i kupić słabszy, bądź taki sam, ale "powypadkowy"?
Pozdrawiam,ummagumma
- Od: 24 sie 2006, 19:19
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 2.0 D GD 89r.
ummagumma napisał(a):Moje pytania brzmią:
1.Jak ja mam to przeliczać – mam kupić dwa po 50Ah?
2. Jak "dzielić" prąd rozruchowy?
3. Czy należy kupować dwa takie same, spełniające te same kryteria?
4. Czy one są podłączone równolegle – jeden jest odpowiedzialny za rozruch, drugi za resztę?
5. Czy biorąc pod uwagę, że fabrycznie mam dwa aku, mogę na jednym "zaoszczędzić" i kupić słabszy, bądź taki sam, ale "powypadkowy"?
1. Wystarczą 2 x 40Ah (2 x 45Ah)– i tak dadzą prąd większy niż jeden większy
2. ? nie wiem o co chodzi
3. tak, muszą być o identycznych parametrach
4. nie wiem jak są podłączone ale obydwa odpowiadają za rozruch
5. Nie możesz "zaoszczędzić" bo zakładając jeden nowy a drugi kiepski zarżniesz błyskawicznie ten nowy.
STARY TEMAT ALE MOŻE GO ODŚWIERZE BO ZIMA NASTAŁA I CENY AKUMULATOROW POSZŁY SPORO W GORE (więć posty w tym temacie są troche nieaktualne a nie chcę zaczynać nowego tematu)
Mam orginalny 7 letni akumulator Panasonic w swojej madzi i czuje że jego koniec powoli się zbliża.
Naszczęście samochod garażuje i pali mi na dotyk. Problem zaczyna się jak pojade do pracy i postoi 8h na dworze w temperaturze np. jak dzisiaj -10 (URUCHAMIAM ALE CIĘŻKO) po trzech obrotach. Myśle że zime przetrzymam.
Ale gdyby mi sie nie udało to za wczasu chciałbym znać opinie na temat akumukatorw.
W ostatniej miałem centre i 4 zimy wytrzymała i chulała. Ale ostatnio słyszałem, że się jakość akumulatorow tej firmy się pogorszyła
Mam orginalny 7 letni akumulator Panasonic w swojej madzi i czuje że jego koniec powoli się zbliża.
Naszczęście samochod garażuje i pali mi na dotyk. Problem zaczyna się jak pojade do pracy i postoi 8h na dworze w temperaturze np. jak dzisiaj -10 (URUCHAMIAM ALE CIĘŻKO) po trzech obrotach. Myśle że zime przetrzymam.
Ale gdyby mi sie nie udało to za wczasu chciałbym znać opinie na temat akumukatorw.
W ostatniej miałem centre i 4 zimy wytrzymała i chulała. Ale ostatnio słyszałem, że się jakość akumulatorow tej firmy się pogorszyła
Wszystkie samochody u mnie jeżdżą na akumulatorach Sznajder Baterien to są aku z Piastowskiej fabryki ZAP. Wszystkie sprawują się idealnie jeden ma 8lat już i rusza diesla 2.5l w pickupie w zimie bez zająknięcia. W GD niedawno zmieniałem bo niestety poprzedniego treż zresztą Sznajdera przeładowałem
i zostawiłem na całą poprzednią zimę na mrozie
, i wymieniłem mniej więcej rok temu na bezobsługowy z serii silver, a łatwego życia to niema w niej bo mam rozbudowany system car audio który hmmm delikatnie mówiąc doi go ostro
. W GW jest świeżutki więc nie moge o nim praktycznie nic powiedzieć. Także mogę z czystym sumieniem polecić tą firmę są niedrodzy i naprawde aku mają dobrej jakości


..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
siegu napisał(a):Ale gdyby mi sie nie udało
siegu
U mnie w GFce tez jest ori Panasonic.. i musze kupić nowy... ehh..
Pozdrawiam
Dzięki Grzyby za szybką, konkretną odpowidź.
Mówiąc o dzieleniu prądu rozruchowego zastanaiwałem się, że skoro przy wskazaniu 100Ah powinienem kupić dwa aku po 50, to może na tej samej zasadzie powinienem dobrać parametr mocy prądu rozruchowego (wartość/2). Jakiej w ogóle mocy rozruchowej wybrać akumulator? Co poradzisz?
Mówiąc o dzieleniu prądu rozruchowego zastanaiwałem się, że skoro przy wskazaniu 100Ah powinienem kupić dwa aku po 50, to może na tej samej zasadzie powinienem dobrać parametr mocy prądu rozruchowego (wartość/2). Jakiej w ogóle mocy rozruchowej wybrać akumulator? Co poradzisz?
- Od: 24 sie 2006, 19:19
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 2.0 D GD 89r.
Riki napisał(a):jak nie będzie chciała zapalić to nie grzej świec.. odpalaj jak benzyne a powinna zagadać (mówie tu o awaryjnej syt.) moją tak właśnie zapaliłem przy -10... Di daje radę
RikiDziękuje za rade.
Boost napisał(a):Sznajder Baterien to są aku z Piastowskiej fabryki ZAP
Muszę przyjrzeć się temu produktowi bliżej, bo szczerze mówiąc to nie słyszałem o tym aku.
ummagumma napisał(a):Jakiej w ogóle mocy rozruchowej wybrać akumulator? Co poradzisz?
Im więcej tym lepiej. W zaleceniach (instrukcja) podawana jest wartość minimalna.
W tym przypadku im większy prąd rozruchowy tym łatwiej/szybciej będzie pracował rozrusznik.
Centra Futura – nic innego
Zajrzyj na stronę Centry i poczytaj. Przejrzyj i porównaj parametry z innymi akku. Zobacz co to assistance w Centrze i jak działa.
A potem zadecyduj. Mnie nie chce się po raz n-ty pisać dlaczego.
Zajrzyj na stronę Centry i poczytaj. Przejrzyj i porównaj parametry z innymi akku. Zobacz co to assistance w Centrze i jak działa.
A potem zadecyduj. Mnie nie chce się po raz n-ty pisać dlaczego.
Grzyby napisał(a):Centra Futura – nic innego
I tak centra narazie jest moim faworytem, bo sprawdziła się w poprzednim samochodzie, a dobrych sprawdzonych produktow aię nie zmienia.
Sprawdziłem niestety nie ma aku futura 70Ah a taki powinienem mieć w mojej Madzi, Centra zaleca Centre plus ktora występuje w wersji 70Ah prąd rozruchowy 540A
Grzyby napisał(a):Zobacz co to assistance w Centrze i jak działa.
Ciekawa rzecz przemawia na plus przy wyborze aku + 3 lata gwarancji, ale niestety obejmuje tylko produkt FUTURA.
Nie wiem na ile można zmieniac parametry aku w samochodziei czy moge wsadzić np 65Ah prąd rozruchowy 680A lub 75Ah prąd rozruchowy 760A bo takie ma FUTURA
siegu napisał(a):RikiDziękuje za rade

Zdecydowałem.... też kupuję Centrę..
siegu napisał(a):75Ah prąd rozruchowy 760A
Idealny do DiTD....
siegu 65Ah jest ciut za mały...
Pozdro.
Kilka dni temu zmieniałem akumulator. Od niepamiętnych czasów używałem Centry. Wybór padł na troszke wyższy model Futura 50ah. Zachęciła przede wszystkim 3-letnia gwarancja oraz całkowita bezobsługowość. Niestety cena dość wysoka bo 320zł ale akumulatora nie zmienia się w końcu jak rękawiczek.
Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Riki napisał(a):siegu napisał:
75Ah prąd rozruchowy 760A
Idealny do DiTD....
Czyli można wsadzić aku powyżej niż 70Ah zalecane?
Riki napisał(a):ktoś wie gdzie taki kupię najtaniej?
w Warszawie? RikiMoże sprawdź na stronie centry liste autoryzowanych sklepow – gdzie jak gdzie ale w Warszawie jest ich troche.
siegu napisał(a):Czyli można wsadzić aku powyżej niż 70Ah zalecane?
Wg. ksiązki max 75Ah i wiekszego bym nie zakładał...
siegu dowiem się... ostatnio słyszałem ze najtaniej jest w marketach
Po ndz się dokładniej rozejrzę...
Pozdrawiam.
dołącze sie i ja do tematu, ja kto w zimę bywa
podobnie jest u mnie a nawet cieżej, niestety juz 2 razy przez pośpiech nie wyłączyłem swiateł i z kabli odpalałem.....jeśli dociągnę do wiosny to bedzie dobrze, a jeśli nie to bede musiał kupić drugi. Teraz pytanie mój aku jest jeszcze made in germany 45Ah, zastanawia mnie czy ta pojemność mi wystarczy czy jednak coś mocniejszego zakupić, nie ukrywam ze przy lubie sobie głośniej posłuchać radia na postoju i jednak wzmaczek z radiem potrafi obciążyć lekko baterie.
siegu napisał(a):Problem zaczyna się jak pojade do pracy i postoi 8h na dworze w temperaturze np. jak dzisiaj -10 (URUCHAMIAM ALE CIĘŻKO)
podobnie jest u mnie a nawet cieżej, niestety juz 2 razy przez pośpiech nie wyłączyłem swiateł i z kabli odpalałem.....jeśli dociągnę do wiosny to bedzie dobrze, a jeśli nie to bede musiał kupić drugi. Teraz pytanie mój aku jest jeszcze made in germany 45Ah, zastanawia mnie czy ta pojemność mi wystarczy czy jednak coś mocniejszego zakupić, nie ukrywam ze przy lubie sobie głośniej posłuchać radia na postoju i jednak wzmaczek z radiem potrafi obciążyć lekko baterie.
Po 5 ciu latach zaczyna szwankowac akumulator w mojej DITD.
Oryginalnie jest GS 95D31L (64Ah), ale moze byc tez stosowany 115D31L (70Ah).
Oczywiscie nie pojde do ASO, aby kupic oryginalny za podobno grubo ponad 1000pln (w Japonii ~700pln), ale mozecie cos zaproponowac tak, aby oryginalne mocowanie dobrze trzymalo?
Znalazlem dwie propozycje, gabarytowo troche mniejsze, ale wysokosciowo ok:
BOSCH S4 70Ah 630A (0.92.S40.260) do samochodow azjatyckich.
VARTA 74Ah 570A Blue Dynamic (570 412 063).
Oczywiscie Centra choc tam proponuja 95Ah bo Pan, ze sklepu do diesla przewiduje tylko 95Ah, pewnie sugerujac sie napisem 95D31L na oryginalnym :–)
M.
Oryginalnie jest GS 95D31L (64Ah), ale moze byc tez stosowany 115D31L (70Ah).
Oczywiscie nie pojde do ASO, aby kupic oryginalny za podobno grubo ponad 1000pln (w Japonii ~700pln), ale mozecie cos zaproponowac tak, aby oryginalne mocowanie dobrze trzymalo?
Znalazlem dwie propozycje, gabarytowo troche mniejsze, ale wysokosciowo ok:
BOSCH S4 70Ah 630A (0.92.S40.260) do samochodow azjatyckich.
VARTA 74Ah 570A Blue Dynamic (570 412 063).
Oczywiscie Centra choc tam proponuja 95Ah bo Pan, ze sklepu do diesla przewiduje tylko 95Ah, pewnie sugerujac sie napisem 95D31L na oryginalnym :–)
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):Oczywiscie Centra
z Centry tylko model Futura z 3letnią gwarancją i pakietem Assistance.
Ale o akumulatorach już było dużo pisane w Eskploatacji.
Ja założyłem pare miechów temu akumulator fairline z makro 90 aph za 320 zł szt, 2 lata gwarancji i pali od strzału nawet przy – 12 C. Troche trzeba przykombinować z plastikowym pojemnikiem na akumulator bo jest troche większy niż orginał. Ja jestem zadowolony
- Od: 15 paź 2007, 08:24
- Posty: 4
- Skąd: Łańcut
- Auto: 626 Ditd 99'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki