Oleje silnikowe
Zazwyczaj Niemcy leją olej semisyntetyczny firmy Mobil w klasie lepkości 10W-40.
Jak taki właśnie bym zalał, ale niekoniecznie firmy Mobil. Więcej informacji znajdziesz w poruszonym przez ciebie wątku.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Jak taki właśnie bym zalał, ale niekoniecznie firmy Mobil. Więcej informacji znajdziesz w poruszonym przez ciebie wątku.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
nasedo napisał(a):Zakupilem mazde 323 BG 1.6 16v 93 rok przebieg 93000km
Z takim przebiegiem to chyba rodzynek. To ten niemiec chyba na ryby jeździł.
nasedo napisał(a):Mozna ryzykowac zalanie polsyntetyka
Jak najbardziej. Nawet może bym się skusił na syntetyk
nasedo napisał(a):Jaki olej polecacie do tego silnika
Na forum było chyba z tysiąc razy na ten temat
Ja polecam Midland, Lotos, Shell. Jak chcesz możesz kupić jakiś inny droższy olej, ale to tylko wpłynie na twoje lepsze samopoczucie.
Ale nie ma co przesadzać i brać Midlanda albo Lotosa. Mobil i Castrol zbierają najwięcej negatywnych opini na forum
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
nasedo napisał(a):Witam. Zakupilem mazde 323 BG 1.6 16v 93 rok przebieg 93000km (prawdopodobnie), zostala ona przywieziona z Niemiec. Nie mam zadnych informacji, jaki olej znajduje sie aktualnie w silniku. Czy to jest prawdopodobne aby Niemiec wlal tam minerala? Jaki olej polecacie do tego silnika? Moze jakis konkretny model? Mozna ryzykowac zalanie polsyntetyka? Musze zmienic olej gdyz jest go juz malo no i ma czarna barwe
.
Pozdrawiam
Ja też stanąłem przed takim dylematem niedawno. 323f '94, przebieg niby 125tys... tysiąc km temu zalałem jednak półsyntetyk castrol gtx magnatec 10w40 i auto na razie żyje i oleju nie ubyło
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
Dzieki za odpowiedzi, zakupie jakis dobry 10w/40.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 7 mar 2007, 21:48
- Posty: 127
- Skąd: prawie Krosno
- Auto: 323 BG 93' 3d 1.6 16v
A u mnie na odwrot ... co ci sie dzialo z tym shellem ..mankei napisał(a):Witam wszystkich, zalałem swoją madzię olejkiem MOBIL S 10W/40 4litry za 95zł zobaczymy jak sobie poradzi na tym oleju poprzednio miałem olej shell'a byłem z niego średnio zadowolony
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
niewiem czy była to podróba czy nie ale dziwne rzeczy działy się pod maską raz chodził głośno raz cicho i to dosyć często miał takie dziwne zachowania, na shell"u zrobiłem 7500km i niestety był już w kiepskiej formie zalałem mobila dokładnie tydzień temu i pod maską cisza nic sie nie dzieje chodzi wyśmienicie ale bedziemy widzieć jak sobie poradzi mam nazdieje że spisze się lepiej po mimo że jest o 15zł tańszy
- Od: 3 paź 2006, 17:51
- Posty: 36
- Skąd: Mielec
- Auto: Mazda 626 2.0 16V GE FS 93'
szakalaka napisał(a):Po lekturze zamierzam przejść na Midland SYNQRON 10W-50. Moja Madzia ma 210000km, 10000 temu zalałem Shell Helix Diesel Plus 10W-40 i jest Ok silnik suchy 0 ubytków oleju co myślicie o takiej zamianie ?
Dlaczego zamierzasz kombinować ze zmianą skoro jest ok?
Nie rozumiem takiego działania.
Zalej ten sam i ciesz się jazdą.
KNECHT jest ok
CzarnyWro napisał(a):Po poworcie zmienilem olej z syntetyka na mineral, majac wlasnie nadzieje, ze przestanie go ubywac
Totalna bzdura – zapieczonych pierścieni nie wyleczysz olejem (a już na pewno nie mineralnym po którym zapieką się na mur).
CzarnyWro napisał(a):przejechane okolo 160 000
Teraz pytanie – zmienic na pol syntetyk ? niby suma na liczniku mowi, za mineralem...no ale.. ?
Kolejne bzdurne podejście do tematu. Co ma przebieg do oleju??
Ja mam (wg licznika bo naprawdę to tylko silnik wie) przejechane 230 tys. i jeżdżę cały czas na pełnym syntetyku.
Oleju nie ubywa, żadne cuda się nie dzieją – bo niby dlaczego miałyby się dziać?
LUDZIE – zapamiętajcie jedno
NIGDY NIE LEJCIE MINERALA DO SILNIKA!
Mój Z5 zalewany jest początku Mobilem 10W40 i myślę nad zmianą oleju. W tej chwili przebieg to 165tys. Zmieniam olej co 10tys i przy każdej wymianie nie ma ubytku na bagnecie. Silnik jest szczelny i suchy. Przy ostatnich wymianach oleju zacząłem robić dodatkowo płukankę silnika dodatkiem valvoline i wszystko jest super.
Teraz chcę zalać silnik pełnym syntetykiem i jeszcze się waham co wybrać:
1. Valvoline synpower 5W40
2. Valvoline VR1 racing 5W50
3. Valvoline maxlife 5W40
4. Midland avanza 5W40
5. Mobil 5W50
Teraz chcę zalać silnik pełnym syntetykiem i jeszcze się waham co wybrać:
1. Valvoline synpower 5W40
2. Valvoline VR1 racing 5W50
3. Valvoline maxlife 5W40
4. Midland avanza 5W40
5. Mobil 5W50
Pioteq25 napisał(a):Mój Z5 zalewany jest początku Mobilem 10W40 i myślę nad zmianą oleju. W tej chwili przebieg to 165tys. Zmieniam olej co 10tys i przy każdej wymianie nie ma ubytku na bagnecie.
aż się zacytuję
Grzyby napisał(a):Dlaczego zamierzasz kombinować ze zmianą skoro jest ok?
Jak zmieniłem silnik to zalałem go (canada 15/40) jest to olej kanadyjski tylko 16zł litr
Lecz do tego oleju mam zaufanie
http://www.petro-canada.pl/o_firmie.htm

Lecz do tego oleju mam zaufanie
http://www.petro-canada.pl/o_firmie.htm
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
- Od: 23 gru 2006, 21:31
- Posty: 468
- Skąd: Milin K. Konina
- Auto: carisma
Zalalem wlasnie swoja madzie gulfem 10w40. Oczywiscie polsyntetyk wg porad na forum
wczesniej na nieznanym oleju wyjezdzilem jakies 400-500km...nic nie ubywalo. Na swiezym jakies 200km i rowniez nic nie ubylo
Madzia ma 280tys
wczesniej na nieznanym oleju wyjezdzilem jakies 400-500km...nic nie ubywalo. Na swiezym jakies 200km i rowniez nic nie ubylo
Madzia ma 280tys
The Jimi Hendrix experience 
- Od: 4 mar 2007, 16:21
- Posty: 24
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 2.0i Kombi :)
Witam
A ja zalałem swoją Dwójkę Elf Evolution SXR 5W/30. Gdzieś wyczytałem, że Dexelia i Elf to to samo więc długo się nie zastanawiałem. Poza tym mój ojciec jeździ Meganką na tym oleju ładnych parę lat i spalanie ma rzeczywiście niższe niż książka podaje.
Pozdrawiam
A ja zalałem swoją Dwójkę Elf Evolution SXR 5W/30. Gdzieś wyczytałem, że Dexelia i Elf to to samo więc długo się nie zastanawiałem. Poza tym mój ojciec jeździ Meganką na tym oleju ładnych parę lat i spalanie ma rzeczywiście niższe niż książka podaje.
Pozdrawiam
- Od: 3 lut 2007, 18:59
- Posty: 195
- Skąd: Kwaczała / Kiszkowo
- Auto: AR 156 2.4 JTD 10v 150KM '03
Witam. Mam dwie mazdy, obie w doskonałej formie, i mały problem z olejem silnikowym. Instr.obsługi wyraźnie zaleca 5w30 lub 10w30, i zawsze używałem Mobila FE 5w30. Ale ostatnio są problemy z kupnem i znalazłem 0w40protection formula i 5w50 rally formula. Czy można spokojnie to wlać czy poszukać innego oleju. W warsztacie polecają Liqui Moly ale mam pewne wątpliwości. Może castrol? chociaż podobno zostawia szlam w silniku?
Przebieg obu samochodów bardzo podobny tzn. około 110000km
Przebieg obu samochodów bardzo podobny tzn. około 110000km
-
pdrog
Ja będę zmieniał z mobila na valvoline 5W40 synpower lub 5W50 VR1. Castrol zostawia syf, Mobila już chyba wszyscy podrabiają i jakość spadła, a reszta marek jest mało popularna i jakość też wątpliwa.
Za mobilem i castrolem przemawia jedynie dostępność- do kupienia wszędzie
Ciekawe że tak chwalony na naszym forum olej midland jest gorzej postrzegany na forach Subaru i nawet szefostwo Subaru zaleca już oleje valvoline zamiast midlanda
„Dobre rady” panów z ASO już dawno przestały mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości i trzeba ufać tylko opinią samych użytkowników nie związanych zawodowo z tą branżą.
Za mobilem i castrolem przemawia jedynie dostępność- do kupienia wszędzie
Ciekawe że tak chwalony na naszym forum olej midland jest gorzej postrzegany na forach Subaru i nawet szefostwo Subaru zaleca już oleje valvoline zamiast midlanda
„Dobre rady” panów z ASO już dawno przestały mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości i trzeba ufać tylko opinią samych użytkowników nie związanych zawodowo z tą branżą.
ja mam zamiar wymienić w mojej Madzi 626 GE 1.8 16V '94 (131000km) olej "nieznany" na Valvoline MaxLife 10W-40...cena 99zł za 4 litry...i teraz pytanie...czy to dobry olej i czy cena jest ok??? a i jaki filtr do niegoi kupic??ma on jakieś znaczenie??
- Od: 4 kwi 2007, 12:19
- Posty: 14
- Skąd: Opoczno
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V '94
Gremlin napisał(a):ja mam zamiar wymienić w mojej Madzi 626 GE 1.8 16V '94 (131000km) olej "nieznany" na Valvoline MaxLife 10W-40...cena 99zł za 4 litry...i teraz pytanie...czy to dobry olej i czy cena jest ok?
Dobry ...
Gremlin napisał(a):a i jaki filtr do niegoi kupic??ma on jakieś znaczenie??
Najlepiej oryginalny ... male koszta
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Witam,
mam pytanie czy do mazdy z przebiegiem 264 tys km.(ostatnie 10 tys na mineralu mobil 15W 40, brała tak z 1,5 -1,7 litra na 10 tys, silnik dosyć głośno pracował) lać minerala (dalej tego mobila) czy próbować czegoś innego
z góry dzięki
mam pytanie czy do mazdy z przebiegiem 264 tys km.(ostatnie 10 tys na mineralu mobil 15W 40, brała tak z 1,5 -1,7 litra na 10 tys, silnik dosyć głośno pracował) lać minerala (dalej tego mobila) czy próbować czegoś innego
z góry dzięki
-
mateuszlech
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki