Ja po raz pierwszy zakupiłem wielosezon.
225/45/18 od Bridgstone Weather Control A005 Evo. Opony śmigają na 200 konnym aucie tylnonapedowym.
Jest OK, jeździęłm na dość sporym śniegu i jakoś mocno kontrola trakcji mnie nie wyciągałą. Teraz w porzadnym deszczu też dały radę. Mogę zarzucić um na chwile obecną przede wszystkim głośność. W porónaniu z dotychczas używanymi zima/lato, wielosezon jest głośniejszy. Co do zużycia paliwa, nie wypoiwem się nie mam doswiadczenia w swoim aucie z innymi oponami.
Czy kupiłbym je ponownie, jeszcze nie weim, zależy jak bedą wygladały i działa za 2 sezony.
Cena za komplet około 2700 PLN.
Opony letnie i wielosezonowe
Miesiąc temu minął rok odkąd zakupiłem opony Continental AllSeasonContact. Wg. mnie sprawują się w mieście bardzo dobrze, nawet lepiej niż poprzednie moje zimówki, jednak miałbym obawy co do zimowej wycieczki w góry. W lecie sprawują się też dobrze, a poziom hałasu przy prędkościach autostradowych jest w pełni akceptowalny.
Hej. Jakie opony wielosezonowe (premium) w rozmiarze 205/50/R17 są aktualnie warte uwagi? Robię około 15.000 km rocznie, może trochę więcej, łagodny klimat, zależy mi bardziej na oponie cichej oraz bardziej letniej jak zimowej.
Michelin CrossClimate 2
Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3
Hankook Kinergy 4S 2 (H750)
Pirelli Cinturato All Season SF 2
Może jeszcze jakaś alternatywa? Dzięki za info. Pozdrawiam
Michelin CrossClimate 2
Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3
Hankook Kinergy 4S 2 (H750)
Pirelli Cinturato All Season SF 2
Może jeszcze jakaś alternatywa? Dzięki za info. Pozdrawiam
- Od: 13 wrz 2013, 21:31
- Posty: 54
- Auto: Mazda 3 BL 2012
2.0 150KM
Ja mam Continental AllSeasonContact; wytrzymały ostatnio podkarpackie nieodśnieżone, pokryte lodem drogi w te święta (dla Twojego rozmiaru jest kilka wersji z różnymi indeksami prędkości, jak widzę). Generalnie co ranking, to inne podium, np. https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Dorzuciłbym Bridgestone a005 Evo. Mam je w rozmiarze 225/45/18 w jaguarze RWD. Daj radę.
Przy zakupie tych wahałem się jeszcze miedzy Michelinem ale na testach (są ciekawe filmiki testów na Golfie 7) i na mokrej nawierzchni Bridgestone wyszedł zdecydowanie lepiej.
Pirelli Scorpion Verde All Seson mam w rozmiarze 265/50/20 w Jeepie i jak na razie nie mogę ich polecić.
Przy zakupie tych wahałem się jeszcze miedzy Michelinem ale na testach (są ciekawe filmiki testów na Golfie 7) i na mokrej nawierzchni Bridgestone wyszedł zdecydowanie lepiej.
Pirelli Scorpion Verde All Seson mam w rozmiarze 265/50/20 w Jeepie i jak na razie nie mogę ich polecić.
..::Born To Rise Hell::..
Pytanie o wybór opon. Mam obecnie dwa komplety, oba mają 4 lata i zimowe na pewno są do wymiany. Letnie mają jeszcze ładny bieżnik, ale zastanawiam się nad zmianą na jeden nowy komplet dobrych wielosezonowych. Zastanawiam się czy warto kupić Hankooki czy dopłacać za Michelin? Opony w rozmiarze 195/65/15, do jazdy głównie po trasach typu drogi wojewódzkie, raczej nieduże przebiegi roczne.
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 158
Ja nie jestem zwolennikiem opon do wszystkiego.
Jeśli bym się zdecydował coś kupować, to kupił bym dobre zimówki tym bardziej, że jak piszesz – letnie są ok. Oczywiście biorę pod uwagę tylko zestaw z felgami, w taki sposób abym mógł sam wymieniać koła bez męczenia wulkanizatorów w czasie ich żniw..
Miałbym zimowe nowe, a za 2.... 4 latka przyszłaby może zmiana letnich.
Jak teraz kupisz wielosezon, to te 8szt opon odstawiasz w kąt, czy na letnich będziesz nadal jeździł a wielosezon tylko na lato?
Tak właściwie to korzystając ze sposobności.. Co kupiłeś ?
Może potrzebujesz felgi 15" stalówki od hondy ?
Jeśli bym się zdecydował coś kupować, to kupił bym dobre zimówki tym bardziej, że jak piszesz – letnie są ok. Oczywiście biorę pod uwagę tylko zestaw z felgami, w taki sposób abym mógł sam wymieniać koła bez męczenia wulkanizatorów w czasie ich żniw..
Miałbym zimowe nowe, a za 2.... 4 latka przyszłaby może zmiana letnich.
Jak teraz kupisz wielosezon, to te 8szt opon odstawiasz w kąt, czy na letnich będziesz nadal jeździł a wielosezon tylko na lato?
Tak właściwie to korzystając ze sposobności.. Co kupiłeś ?
Może potrzebujesz felgi 15" stalówki od hondy ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ZdzichuZ napisał(a):Pytanie o wybór opon. Mam obecnie dwa komplety, oba mają 4 lata i zimowe na pewno są do wymiany. Letnie mają jeszcze ładny bieżnik, ale zastanawiam się nad zmianą na jeden nowy komplet dobrych wielosezonowych. Zastanawiam się czy warto kupić Hankooki czy dopłacać za Michelin? Opony w rozmiarze 195/65/15, do jazdy głównie po trasach typu drogi wojewódzkie, raczej nieduże przebiegi roczne.
Ja bym sprzedał letnie i kupił wielosezon.
Obecnie śmigam na Kleber quadraxer bodajze 3gen i nie mam żadnych zastrzeżeń.
Co do michelinow CC i ogólnie klasy premium w oponach całorocznych, to ja mam źle doświadczenia.
Miałem goodyeary i 4letnie wyglądały jakby miały 14lat. Spękane boki , na jednej bulwa zaczęła wychodzić. Z kolei ziomek kupił Michelin CC i twierdzi że dramat. W zwykłej hondzie 1.8 na szybkim rondzie dupa mu ucieka , a na przeglądzie wyszło że od wewnątrz 3 szt mają wzdłużne pęknięcia na bokach jakby je ktoś nożem ponacinal ( 2 letnie opony kupione jako nowe ).
Osobiście polecam Klebery i Nexeny
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Panowie pytanko, mam w Traficu Continentale VanContact 4season przejechane ok 50 tys km i szczerze powiem że z przodu za dużo nie zostało, styl jazdy raczej dynamiczny 
Wrzucił bym może coś nowego przed zimą na przód i zastanawiam się czy brać dalej te Continentale czy może Michelin Agilis CrossClimate dużo osób ma je w busach i mówią że rewelacja. Cenowo podobno ok 650-700 zł/szt.
Co o tym sądzicie ?
Wrzucił bym może coś nowego przed zimą na przód i zastanawiam się czy brać dalej te Continentale czy może Michelin Agilis CrossClimate dużo osób ma je w busach i mówią że rewelacja. Cenowo podobno ok 650-700 zł/szt.
Co o tym sądzicie ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Bo_Lo napisał(a):Ja bym sprzedał letnie i kupił wielosezon.
Osobiście polecam Klebery i Nexeny
Po zmianie auta pod koniec czerwca mam obecnie założone 10 letnie Conti (letnie). Są mimo wieku w ładnym stanie, brak spękań, bieżnik jeszcze ok. Tylko z racji wieku już nieco hałasują na mokrej nawierzchni i też przy ostatniej jeździe w ulewach nie miałem do niech pełnego zaufania. Dlatego przed jesienią chcę kupić nowy komplet opon całorocznych. Po przemyśleniu tego jak używam auto, jaką ma ono moc, jak jeżdżę zdecydowałem się na takie rozwiązanie. Najbardziej mi chyba zależy na bezpieczeństwie tj. krótka droga hamowania, dobre zachowanie w deszczu.
Mam więc dylemat co wybrać. Czy wspomniane przez Ciebie:
1. Klebery Qadraxer 3 – najtaniej z tych co mnie interesują + jak rozumiem to jest budżetowa wersja Michelin z nieco gorszymi parametrami
2. Hankook Kinergy KS2 – niewiele drożej, w testach wypadają dobrze
3. AllSeasonContact 2 – najdrożej z tych 3, ale też chyba najlepsze wyniki, przynajmniej jak wierzyć recenzjom. Jednak za komplet wyjdzie z 400 zł więcej niż za dwie pozostałe.
Micheliny to jednak za drogi biznes, Pirelli z testów wypadają kiepsko jak chodzi o trwałość. Nad innymi nie myślałem, ale może coś dobrego jeszcze jest.
Widziałem w tym temacie, że kolega Neonixos666 miał chyba Hankooki założone. Ciekawe jak ocenia po dłuższym czasie, zwłaszcza odporność na spękania.
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 158
ZdzichuZ napisał(a):1. Klebery Qadraxer 3 – najtaniej z tych co mnie interesują + jak rozumiem to jest budżetowa wersja Michelin z nieco gorszymi parametrami
Za dwa, trzy miesiące minie 5 lat odkąd mam na Xedosie Quadraxery 2…nie zauważyłem żadnych spękań ani pogorszenia warunków trakcyjnych po tym czasie. Samochodem jeżdżę raczej spokojnie, urlopowo a jak używam mocy to wtedy gdzie zaraz nie będę musiał hamować do zera. Przebieg +30 tys, bieżnika jeszcze duuużo.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki