Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez nemi » 23 lip 2006, 22:09

Grzyby napisał(a):na Elfie 0W-30 jeździ tomekrvf

Jego opinią najbardziej się sugerowałem.

tomekrvf napisał(a):Bylem na szkoleniu Shalla o olejach. Rozmawialem z lebskim gosciem ktory znal sie na rzeczy i powiedzial tylko tyle ze owszem na 0W-X silnik pali mniej ale jest glosniejszy i szybciej sie zuzywa np rozrzad


tomekrvf napisał(a):0W nigdy w zyciu!! Proponuje zalac Shell Helix Ultra Diesel 5W-40
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez gadula » 23 lip 2006, 22:12

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Czyli jednak zaleje ten Midland SYNQRON 10W-50. Jutro poszukam po sklepach, a jak nie, to widziałem go ostatnio na allegro. Mam nadzieje że nie zaszkodzi dla silnika ;)
Z pozdrowieniami dla wszystkich
Kamil
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez tomekrvf » 23 lip 2006, 22:56

Grzyby napisał(a):na Elfie 0W-30 jeździ tomekrvf i raczej nie narzeka

Na 5W-30 Elf Evolution SXR
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez jarmol » 29 sie 2006, 00:35

Grzyby napisał(a):A ja dalej będę obstawał przy Castrolu.
Miałem Mobila – klekot
Quaker State – klekot taki że po 1tys. km go zlałem
Platinium z RG – mniejszy ale klekot
Castrol mineral GTX3 – nieźle, ale jeszcze nie to
Castrol RS 10w60 – SUPER już drugą zmiane oleju na nim jeżdżę i jest idealnie (prawie ale czasami klekotnie)

Oleje mam sprawdzone, teraz tylko zaworek w pompie oleju i będzie jak nówka :P


Jeśli o mnie chodzi też mi silnik klekocze. Po zakupie auta cisza. Potem zaklekotało, więc szybka wymiana oleju na ... uwaga SELENIA 10W30. Cały rok mi grały popychacze <glupek2> Jak się w sklepie śmiali, kiedy powiedziałem że to porządny olej. Następna zmiana Platinium i o dziwo znacznie ciszej, po wymianie zauważalna zmiana. No a po wypowiedzi Grzyba będzie Castrol, a miałem sprawdzić Mobila.
Może napisze jak poszło bo wymiana za parę dni. <jupi>
Początkujący
 
Od: 26 cze 2006, 08:16
Posty: 4
Skąd: Głogów
Auto: 626 GE, 1.8, 94r, sedan + LPG

Postprzez Grzyby » 29 sie 2006, 11:30

tomekrvf napisał(a):Na 5W-30

upss, moja pomyłka <glupek2>


jarmol napisał(a):No a po wypowiedzi Grzyba będzie Castrol, a miałem sprawdzić Mobila.

Hmmmm, powiem tak.
Faktycznie jeżdżę na Castrolu RS. Przy przedostatniej wymianie zalany został półsyntetyk Mobil S 10W40 i byłem bardzo niezadowolony. Samochód zaczął dymić :| i brać olej :| w ilości ok. 1l na 3500km <szok>
Tym bardziej, że przed wymianą, Castrola dolałem na 10tys. km ok. 0,6 – 0,7l.
Jakieś 2 tygodnie temu wywaliłem tego Mobila.
Zrobiłem płukankę silnika (preparatem STP). Chciałem zalać Midlanda Synqron 10W50 ale niestety nigdzie nie mogłem go dostać.
I tak, nie chcąc już kombinować znowu zalałem Castrola RS (10W60).

Efekt przeszedł oczekiwania – w tym momencie jest przejechane ok. 1500km i ZERO dymienia i ZERO ubytków.

Natomiast tomekrvf i nie tylko on, ma spore zastrzeżenia do Castrola. Jakieś syfy straszne podobno zostawia w silniku.
Nic to, jeżdże na nim i jak na razie chwalę.
Przy następnej wymianie też zrobię płukankę silnika, a co zaleję?
Midlanda albo Castrola :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 29 sie 2006, 11:47

Grzyby, zrobię fotki jak wyglądają silniki po castrolu to zobaczysz że nie warto
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grzyby » 29 sie 2006, 15:22

tomekrvf napisał(a):zrobię fotki jak wyglądają silniki po castrolu to zobaczysz że nie warto

ale może po RSie takie nie są? :)

Wierzę Tomku – zaleję Midlanda :D
(a Mobila nie chcę :P )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 29 sie 2006, 15:34

Grzyby napisał(a):ale może po RSie takie nie są?

Własnie że po RSie :P
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 29 sie 2006, 15:40

Grzyby coś w tym jest. Nasza ex Toyka do czasu gdy chodziła na RS'ie było super. raz wlali mobil i już zaczęła ciągnać olej. Po powrocie do RS'a wszytsko było OK.

A co jest z castrolami tomekrvf ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Grzyby » 29 sie 2006, 16:42

tomekrvf napisał(a):Własnie że po RSie

ale może nie po 10W60 tylko po tym drugim? chyba 0W40 ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Robo » 30 sie 2006, 22:35

Puhcio napisał(a):A co jest z castrolami

Tutaj tylko kilka wybranych linków ale jest ich dużo więcej:

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... ht=castrol

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... ht=castrol

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... ht=castrol

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... ht=castrol

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... ht=castrol

Cytat z któregoś tematu:

" Otoz z Castrolem to jest tak, ze (bodajze w 1998) roku wygrali w Europie i USA batalie sadowa z Mobil'em na temat tego co mozna nazywac olejem syntetycznym.
A cala rzecz zaczela sie od tego, ze kiedys Castrol kupowal baze do swoich olejow od Mobil'a (prawdziwie syntetyczna) a potem przerzucil sie na baze kupowana od Shell'a, ktora tak naprawde jest mineralna ale chemicznie zmodyfikowana.
Koniec koncow sady wydaly wyrok, ze jezeli wezmiemy baze mineralna i zmodyfikujemy ja chemicznie/molekularnie to mozemy olej wyprodukowany na takiej bazie nazywac syntetycznym... Doszlo do tego, ze organizacje non-profit jak SAE z obawy przed sadami usunely ze swoich specyfikacji definicje oleju syntetycznego.
W kazdym trzeba uwazac bo "syntetyczny" moze byc tak naprawde mineralny "

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Haszcz » 4 wrz 2006, 19:33

A co olejami Castrol Edge? Czytałem na jednym z zachodnim forum ze jest naprawde dobry. A Castrol reklamuje go jako najlpeszy swoj olej.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez tomekrvf » 4 wrz 2006, 21:53

Puhcio napisał(a):A co jest z castrolami tomekrvf ?

Nie wiem co jest ale widziałem kilka silników któe były bardziej zasyfione nagarem niż silnik dużego fiata na Selektolu. Gdybym osobiście nie zdzierał dłutem nagaru grubości kilku milimetrów z pokrywy zaworów w Passacie z przebiegiem 50 kilka tysięcy km(Castrol TXT) to bym takich rzeczy nie pisał
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez carlo80 » 5 wrz 2006, 19:14

czeka mnie wymiana oleju.
mam teraz minerała castrol magnatec gtx 15w40 i nie wiem czy nie wziac innego ?
Dodam ze lubie szybka jazde na wysokich obrotach ; )
Po 15tys km zero ubycia oleju – dalej pół wskazania bagnetu .

Co mi polecacie? Trzymać sie castrol magnateca?

mazda przejechala 161tys km. Kupiona w bundesie i nie wiadomo bylo jaki zalac olej , wiec poszedl mineralny.
dzieki za odpowiedz.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Haszcz » 5 wrz 2006, 20:44

z czasem zbierze ci sie spory nagar – jak nie bierze oleju to lej pólsyntetyk lub syntetyk (10W-40, 10W-50, 5W-50, 10W60)

Jesli komus nie bierze silnik oleju (tzn.ma silnik w dobrym stanie to z czystym suminiem moge polecic mobil1 0W-40 – taki leje u matki w oplu corsie – silnik chichutko chodzi, oleju nie łyka
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Xavier » 5 wrz 2006, 21:00

Haszcz napisał(a):z czasem zbierze ci sie spory nagar – jak nie bierze oleju to lej pólsyntetyk lub syntetyk (10W-40, 10W-50, 5W-50, 10W60)
Jesli komus nie bierze silnik oleju (tzn.ma silnik w dobrym stanie to z czystym suminiem moge polecic mobil1 0W-40 – taki leje u matki w oplu corsie – silnik chichutko chodzi, oleju nie łyka

"ma silnik w dobrym stanie " – a co to znaczy? Na giełdzie wszystkie są przecież w dobrym stanie! ;) Z moto-doktorem w środku to też w dobrym stanie czy już nie (nie bierze oleju)? :D
Kolego, a nie przyszło Ci do głowy, że być może carlo80 auto "nie bierze oleju" bo jeździ na takim a nie innym oleju? Taki olej po pierwsze nie wypłukuje dobrze szlamu z silnika (co dodatkowo uszczelnia), a po drugie jest bardziej GĘSTY więc nie wycieka drobnymi szczelinkami. Wleje syntetyk i może się okazać, że ma durszlak, a nie blok silnika.... :D
Zasada jest prosta: w czasie normalnej eksploatacji zmiany tylko na gęstszy olej (w miarę potrzeby). Na rzadszy po kapitalnym remoncie silnika. Reszta to duże ryzyko dla ludzi o mocnych nerwach i zasobnym portfelu – zwłaszcza jak auto kupione nie tak dawno.
Ostatnio edytowano 5 wrz 2006, 21:06 przez Xavier, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez brii » 5 wrz 2006, 21:04

carlo80 napisał(a):mam teraz minerała castrol magnatec gtx 15w40 i nie wiem czy nie wziac innego ?
Dodam ze lubie szybka jazde na wysokich obrotach ; )

To zalej olej 10WXX półsyntetyk lub lepiej syntetyk albo nie jeździj na wysokich obrotach – mineralne oleje tego nie lubią :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Haszcz » 5 wrz 2006, 21:16

Kolego szanowny Xavier oleje które zalecilem koledze sa olejami dosyc gestymi i dobrymi do jazdy sportowej czyli takiej jak carlo80 sam jedzi. Sam mam u siebie syntetyk 10W50(Midland) i nie zrobił mi sie druszlak po nim gdyz nie zwiera albo zaswieraa mało dodtków czyszczącyh. Ponadto oleje o wyskoiej lepkosci np 50, 60 zwiekszaja cisnienie.

Ja nie pisze o przypadakch ze ktos kupil auto na giełdzie. Pisze "silnik w dobrym stanie" tzn ze ktos wie sie co to zanczy – ma auto kilka lata albo dokonał przynjamniej 1 zmiane oleju. I nie chwytaj mnie za słowa. Jak ktos nie wie co to zanczy to jego problem.
Ostatnio edytowano 5 wrz 2006, 21:22 przez Haszcz, łącznie edytowano 1 raz
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Haszcz » 5 wrz 2006, 21:21

brii napisał(a):
carlo80 napisał(a):mam teraz minerała castrol magnatec gtx 15w40 i nie wiem czy nie wziac innego ?
Dodam ze lubie szybka jazde na wysokich obrotach ; )

To zalej olej 10WXX półsyntetyk lub lepiej syntetyk albo nie jeździj na wysokich obrotach – mineralne oleje tego nie lubią :|

Dokładnie, i jesli nie bierze oleju to nie długo brac bedzie :)

Przy sportowej jezdzie wymiana oleju maks co 7 tys (15 tys to sanowczo za duzo) i tylko na olej o wysokiej lepkosci.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Xavier » 5 wrz 2006, 21:25

Haszcz bez urazy. Kolega carlo80 ma duże aspiracje ale raczej auto nie do tego...
DOCZYTAJCIE między wierszami.
1.3 + `93r +LPG = to nie jest samochód do sportowej jazdy...zwłaszcza z silnikiem, który teoretycznie i OFICJALNIE ma „tylko” 161tys km. Z tego co wywnioskowałem zrobił na niej mniej niż 20 tyś. Dlatego napisałem to co napisałem. Tyle mógł zrobić na mineralnym i mu nie brała ani nie kopciła. Zmiana na rzadszy olej to moim zdaniem DUŻE RYZYKO. ODRADZAM – i tylko tyle chciałem przekazać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki