Amortyzatory

Postprzez DamianoV6 » 7 kwi 2016, 16:29

Dokładnie raczej tam nic nie powinno się dziać.. Mieć na wierzchu to grzech nie sprawdzic ;)
Jeśli samochód nie sprawia przyjemności, to nie można go określić tym mianem– Akio Toyoda
Jeżeli Twoja żona chce się nauczyć jeździć samochodem nie stawaj jej na drodze. – Sam Levinson
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 17:22
Posty: 1224 (13/16)
Skąd: Niżański/Podkarpacie/Poland
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 99r
Lexus GS300 MK2 2JZ

Postprzez LuckyBullet » 6 cze 2016, 20:11

Po przeczytaniu prawie całego wątku nadal trudno podjąć decyzje jakie amortyzatory wybrać :D , a jakieś trzeba wybrać ...decyzja Bilstein VNE-B281 ( 22-112811 ) i VNE-B288 ( 22-112880 ). Ktoś używa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2014, 19:49
Posty: 4
Auto: Mazda 3(BK) 1,6 DiTD 80kW 109KM Y6 2007

Postprzez DariusBtm » 11 cze 2016, 22:22

Decyzja co wybrać jest bardzo prosta jeżeli chodzi o seryjny amor, albo KYB albo BILSTEIN. Ja używam Bilstein'a i zrobiłem już na nich ponad 3tyś/km i jak najbardziej polecam! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 18:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez przemol80 » 12 cze 2016, 06:32

@DariusBtm masz może porównanie do KYB? Ja założyłem u siebie KYB i wydają mi się dość miękkie chociaż spodziewałem się, że samochód stanie się dużo sztywniejszy. Zmiana oczywiście jest widoczna ale spodziewałem się że auto będzie jeszcze twardsze, chyba że ten typ tak ma :)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 69 (7/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez rafał88 » 12 cze 2016, 06:34

Miekkie?? A Spreyzny seira czy obnizenie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7251 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez przemol80 » 12 cze 2016, 08:00

Sprężyny też nowe KYB. Miękkie to zbyt mocno powiedziane, po prostu myślałem, że auto będzie dużo sztywniejsze. Zdecydowanie lepiej się prowadzi i wybiera nierówności, ale nie jest tak sztywne jak np Peugeot 207 mojego kumpla ;) – też seria. Spodziewałem się bardziej takiej sztywności, chociaż moje auto jest na pewno bardziej komfortowe.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 14:15
Posty: 69 (7/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez DariusBtm » 12 cze 2016, 12:33

Ciężko mi porównać KYB'a do BILSTEINA'a bo na KYB jeździłem w innej marce samochodu i seryjnej sprężynie a w mazdzie mam eibach'y -30mm więc jest zdecydowanie sztywniej i twardziej. Dodam jeszcze że te Bilstain'y są porównywalne z seryjnym amorem FoMoCo jeżeli chodzi o twardość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 18:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez talk_about85 » 12 cze 2016, 19:57

Pare tygodni temu rozmawialem z konsultantem jednego z wiekszych sklepow z czesciami moto w kraju i powiedzial ze dwie firmy amortyzatorow na czele to Bilstein i Sachs ze wskazaniem na Sachs. Wzgledy to przede wszystkim cena w stosunku do konkurenta a roznica w jakosci podobno zadna i niewyczuwalna. Tak dla wiadomosci to pytalem o amory na tyl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1087 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez DariusBtm » 12 cze 2016, 22:12

Nie wiem dlaczego ze wskazaniem na Sachs'a skoro oba są w podobnej cenie (mnie taniej kosztował Bilstein, dałem 239zł/szt za przedni) jakość seryjnych amorów Sachs'a i Bilstain'a jest bardzo podobna czyli bardzo dobra ale Bilstain posiada jeszcze serie amortyzatorów B6 i B8 a one już zostawiają seryjne daleko w tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 18:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez >>>>>FrAnCuZ<<<<< » 10 lip 2016, 08:50

Jeśli chodzi o Bilstain'a i seria B6 i B8 to seria do sportu i do użytku na co dzień słabo się nadaje.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2015, 20:25
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BK
Top Sport 2.0 Benzyna 150km 2004r

Postprzez zadra » 16 paź 2017, 10:18

Wymieniłem w swoim peugeocie amortyzatory z przodu i z tyłu.
Stare amortyzatory mogę przy użyciu dość dużej siły rąk ścisnąć i "wycisnąć" – nie widać po nich śladu zużycia czy wycieków(nowych nie sprawdzałem w taki sposób, więc nie mam porównania, a wymianę wykonał warsztat), – wymianę wykonałem profilaktycznie ze względu na przebieg auta.
Zastanawiam się czy stare na śmietnik, czy odłożyć w razie gdyby nowe okazały się mniej wytrzymałe..
Czy stare amory które można ręcznie wcisnąć/wycisnąć są jeszcze coś warte?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1816 (6/36)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kacpi » 17 paź 2017, 01:29

Chyba wszystkie amortyzatory da się ścisnąć i wycisnąć. Całkiem możliwe, że wymieniłeś sprawne amortyzatory. Następnym razem warto podjechać na SKP i tam je skontrolować.
Jaki przebieg auta, że wymieniłeś je profilaktycznie? W marcu wymieniałem amortyzatory tylne w Maździe 2, okazało się, że siedziały tam jeszcze fabryczne z pierwszego montażu (14 lat, 170 tys. km (a przynajmniej tylko pokazywał wtedy licznik)).
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2015, 00:22
Posty: 60
Auto: Mazda 2 DY '03 1.25

Postprzez zadra » 18 paź 2017, 00:25

Jaki przebieg auta, że wymieniłeś je profilaktycznie
zaraz pęknie 270kkm – również siedziały fabryczne....

19.11.2017
Całkiem możliwe, że wymieniłeś sprawne amortyzatory.

Po miesiącu mogę stwierdzić z całą pewnością,że do "sprawnych" to tym starym jednak "trochę" brakowało..
Aktualnie auto jest stabilniejsze i nie zarzuca zadem po trafieniu na studzienkę kanalizacyjną lub inny uskok w asfalcie.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1816 (6/36)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafik256 » 25 lis 2017, 21:30

kacpi napisał(a):Chyba wszystkie amortyzatory da się ścisnąć i wycisnąć. Całkiem możliwe, że wymieniłeś sprawne amortyzatory. Następnym razem warto podjechać na SKP i tam je skontrolować.
Jaki przebieg auta, że wymieniłeś je profilaktycznie? W marcu wymieniałem amortyzatory tylne w Maździe 2, okazało się, że siedziały tam jeszcze fabryczne z pierwszego montażu (14 lat, 170 tys. km (a przynajmniej tylko pokazywał wtedy licznik)).

SKP jako instytucja określająca stopień zużycia amortyzatorów?? Tak pochopnie bym nie interpretował ich pomiarów. Tam jest podawany procentowo czas kontaktu opony z podłożem, co nie zawsze przekłada się na stan samego amortyzatora. Jeżeli już to całego zawieszenia. Dlatego na nowych amortyzatorach może wyjść np. 82-86%. Podobny wynik uzyskałem z amortyzatorem, który był uszkodzony w środku (stukał na nierównościach) i wylał się z niego olej...
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 17:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez kacpi » 28 lis 2017, 12:43

Wiem, że ten procentowy wynik nie wskazuje dokładnie w jakim stanie są nasze amortyzatory, ale daje jakiś obraz tego czy jeszcze pracują w miarę poprawnie. W mojej Maździe coś stukało z tyłu na nierównościach, podjechałem na SKP i wyszło, że lewy tylny amortyzator wylał i w ogóle nie tłumi drgań. Więc tak, jak dla mnie wizyta na SKP może pomóc.

Z ciekawostek to procentowy wynik "sprawności" nowych Bilsteinów B4 w mojej Maździe to około 50 %.
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2015, 00:22
Posty: 60
Auto: Mazda 2 DY '03 1.25

Postprzez dzejkobjj » 25 mar 2020, 10:01

Cześć wszystkim,
Pytanie do posiadaczy Bilstein B4, właśnie kupiłem te amorki i zauważyłem że w tej blaszce która wchodzi w zwrotnice nie ma takiego 'haczyka' w który powinna wejść śruba. Jest po prostu sama blaszka, domyślam się że śrube się wkreca po prostu pod ta blaszke. Jednak wszystkie inne amorki które widzę gdzieś w googlach czy na YT mają ten haczyk. Zastanawiam się czy to jakaś wada fabryczna czy ten haczyk tak naprawdę nic nie robi i w Bilsteinach go po prostu nie ma.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2019, 09:42
Posty: 5
Auto: Mazda 3, 2.0 Pb, 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki