Opony letnie i wielosezonowe
Jeszcze jedno pytanie: rozmiar 215/45/18 wiadomo mały wybór plus ceny odpowiednio wyższe, można w takim razie spokojnie zakładać 225/45/18 na felgę OEM 7j? 225 nie jest za szerokie do takiej felgi? Wymiar koła nieznacznie wzrasta więc czy nie spowoduje to ewentualnych problemów w ASO i u ubezpieczyciela w przypadku "przygód"?
- Od: 5 lip 2018, 17:35
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BN 2018 HB 165 KM
SkyEnergy+LED
W przypadku przygód ubezpieczyciel będzie szukał podstawy do niewypłacenia a wiec opony o rozmiarze innym niż homologowane do danego pojazdu będą dla niego furtką o ile to sprawdzi podczas oględzin. W ASO nikt raczej nie będzie się tym przejmował.
kubsztyk napisał(a):Bo pewnie nie przekładał na krzyż co sezon.
Nie uwierzysz,przekładane,z racji przebiegów 2x w sezonie.
-
rav 75
Muszę kupić nowe opony na lato, a zimowe w sumie też są stare. Do Mazdy 2 fabrycznie był rozmiar 195/45/16 i problem jest taki, że całorocznych w tym rozmiarze nie ma wiele. Auto jest małe, jeździć będę głównie po mieście, ale kilka tras dłuższych w tym roku też zamierzam zrobić. Na Oponeo są dostępne Yokohamy Blue Earth, Kleber Quadraxer 2 oraz Maxxis. Wszystko w cenie pomiędzy 300 a 350 zł. Droższe Bfgoodrich, Vredestein i Hankook. Z tańszych Nankang. I szczerze nie wiem co wybrać.
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 154
Panowie mam pytanie 
Opony w rozmiarze 215/45 r17 do szóstki pierwszej generacji do 1000zł za komplet.
Zastanawiam się między dwoma modelami: Barum BRAVURIS 5HM FR i Dębica PRESTO UHP 2
Wiem, że to klasa budżetowa ale na moje potrzeby stwierdziłem, że wystarczy. Ktoś miał już z nimi jakieś doświadczenia?
Opony w rozmiarze 215/45 r17 do szóstki pierwszej generacji do 1000zł za komplet.
Zastanawiam się między dwoma modelami: Barum BRAVURIS 5HM FR i Dębica PRESTO UHP 2
Wiem, że to klasa budżetowa ale na moje potrzeby stwierdziłem, że wystarczy. Ktoś miał już z nimi jakieś doświadczenia?
- Od: 3 paź 2014, 18:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Dębicę Presto UHP2 mam założoną na M3 (205/50r17). Są ciche,lepsza przyczepność niż na Hankook Ventus Prime 2 (takie były do tej pory). Być może jest to kwestia związana z wiekiem opon.
-
rav 75
Ja nad zmniejszeniem rozmiaru jednak bym się pochylił..
W mieście większy balon na r14 na pewno nie zaszkodzi, w trasie (nie częste) również "uwierać" w komforcie nie będzie; jednak jeśli dobrze przeliczyć,to opony 2rozmiary mniejsze są znaczenie tańsze..
W mieście większy balon na r14 na pewno nie zaszkodzi, w trasie (nie częste) również "uwierać" w komforcie nie będzie; jednak jeśli dobrze przeliczyć,to opony 2rozmiary mniejsze są znaczenie tańsze..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jakościowo dobre, ale sprawdź jak z głośnością bo generalnie Dunlop to ciche opony i możesz być zawiedziony. Jeśli chcesz coś tańszego i wciąż dobrego – sprawdź Kleber lub Nokian. Pierwszy jest w grupie Michelin, bardzo dobre opony.
Posiadam Falkeny u siebie, letnie nówki brałem i jestem bardzo zadowolony teraz chyba 3 sezon będą latać. Najlepszy stosunek jakości do ceny 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Wszyscy rzucają producentami na lewo i prawo, Falken, Nokian, Kleber tylko to dalej nic nikomu nie mówi bo Nokian WR D3 i D4 to konkretny, dobry sprawdzony model na zimę a na lato już szałowych opon nie ma.
Kleber Kleberowi nie równy, w ofercie są badziewne opony jak i takie dosyć przyzwoite.
No właśnie, tylko trzeba konkretnie wybrać model.
Kleber Kleberowi nie równy, w ofercie są badziewne opony jak i takie dosyć przyzwoite.
No właśnie, tylko trzeba konkretnie wybrać model.
Jak sam widzisz, opony nie hałasują aż tak bardzo, są dobre, ale w deszczu będą lecieć, nie zahamujesz od razu.
- Od: 8 sty 2019, 22:41
- Posty: 30
- Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992
No właśnie a w tym teście wypadły lepiej na mokrym niż opony potencjalnie lepiej spisujące się na mokrym.
https://opony.rezulteo.pl/blog/nowosci- ... 5-r15-8425
https://opony.rezulteo.pl/blog/nowosci- ... 5-r15-8425
To jakiś dziwny test na to wychodzi, albo błędny opis na allegro.
- Od: 8 sty 2019, 22:41
- Posty: 30
- Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992
Często spotkałem się z opinią że te kartki trochę nijak mają się do rzeczywistości, czasem na + a czasem na –. Co raz mocniej przekonują mnie opony wielosezonowe zwłaszcza przy małych przebiegach a i nie są bez znaczenia koszty. Kupno dwóch kompletów będzie większym kosztem do tego drugie felgi i robi się drogo.
Po co drugie felgi, alusy są fabrycznie bardzo dobrze zabezpieczone na zimę.
Parametry na naklejce informacyjnej odnoszą się do danego rozmiaru i mogą być różne dla tego samego modelu opon w zależności od wymiarów opony.
Pattson477 napisał(a):To jakiś dziwny test na to wychodzi, albo błędny opis na allegro.
Parametry na naklejce informacyjnej odnoszą się do danego rozmiaru i mogą być różne dla tego samego modelu opon w zależności od wymiarów opony.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki