Opony letnie i wielosezonowe
Dokładnie kolego miałem kiedyś goodyeary w tfu – chryslerze , w bieżnik wysoki jak nowy , w zielencu nie było szans podjechać na tym gownie tam gdzie wjeżdżał każdy , i tak jak przyjechałem tak tydzień stał na dole na parkingu pomimo wielu prób wjazdu, rok później przy tym samym śniegu Mitsubishi na michelinach alpinach 5 pod ta sama górę wszedł jak wsciekly
mxostry napisał(a):... miałem kiedyś goodyeary w tfu – chryslerze
Ok, ok, dobrze, że chociaż napisałeś "kiedyś", bo technologia poszła mocno do przodu ...
Żonie do Tucsona 1.6 gdi zamontowałem Nokian Wetherproof SUV (ale bieżnik jest taki sam jak do osobówek), bo ona i tak nie przekracza 80km/h.
Moje wrażenia:
W zimie jak dobra zimówka
Na jesieni i na wiosne, przy mokrej pogodzie super, jak sucho i <20 st.C spoko , jak średnia opona letnia
W lecie tragedia.– powyżej 20 st. C duży szum, spotęgowane uczucie pływania samochodu ( rozmiar 215/70 r 16), zdarzają sie piski przy mocniejszym hamowaniu i ciasnych zakrętach
Podsumowując: Do auta typu Suv na miasto, dla kobiety jak najbardziej ok
Do auta którym chcemy dość szybko jeździć/ na autostrady się nie nadaje
osobiście dla swojej Mazdy mam 2 komplety i tak polecam o ile nie eksploatujesz auta jak na wstępie .Pozdrawiam
Moje wrażenia:
W zimie jak dobra zimówka
Na jesieni i na wiosne, przy mokrej pogodzie super, jak sucho i <20 st.C spoko , jak średnia opona letnia
W lecie tragedia.– powyżej 20 st. C duży szum, spotęgowane uczucie pływania samochodu ( rozmiar 215/70 r 16), zdarzają sie piski przy mocniejszym hamowaniu i ciasnych zakrętach
Podsumowując: Do auta typu Suv na miasto, dla kobiety jak najbardziej ok
Do auta którym chcemy dość szybko jeździć/ na autostrady się nie nadaje
osobiście dla swojej Mazdy mam 2 komplety i tak polecam o ile nie eksploatujesz auta jak na wstępie .Pozdrawiam
- Od: 28 lip 2018, 13:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 120 sedan snowflake white 6mt
Dobrze mowisz , jak wszystko jest do wszystkiego to jest do niczego , wcześniej kolega mówił ze to było kiedyś z tym moim chryslerem a to było 5 lat temu wiec nie wierze ze technologia poszła do przodu , tak samo jak mazda 3 bm nie różni się zbyt od bn , do tej pory mam w 3 drzwiowej RAV 4 mam wielosezonowe opony jakiejś brytyjskiej firmy to tak samo jak kolega wcześniej mówi do małych prędkości i po mieście Ok , ale na rondach piszczy w lato jak szybciej przycisne , ale ja ravka tylko na polowanie jeżdżę i do miasta wiec wystarcza a w trasę dalej niż 40 km w jedna stronę tez bym się nie wybrał bo huczy
Nie to żebym bronił opon wielosezonowych, ale z nimi jest tak, jak z letnimi i zimowymi – są złe, takie sobie, dobre i bardzo dobre. Chyba nikt tego nie zakwestionuje. Celowo nie piszę swojej marki, aby ich nie reklamować. Natomiast są cichsze od moich byłych letnich klasy premium o 1dB, i to się naprawdę odczuwa. Cieszy mnie, że rozpoczęła się na powyższy temat dyskusja. Tak na marginesie – 5 lat w technologii produkcji, w tym przypadku opon, to jednak szmat czasu
Przypomnę tylko, że 95% jazdy w moim przypadku, to jazda w bardzo dużym mieście, w góry zimą nie wyjeżdżam, a zimy ostatnio ... marne. Oczywiście za jakiś czas zdam relacje z eksploatacji tych oponek 

Czarek,
zgodnie z tym co napisalem wcześniej, przy Twojej eksploatacji (głównie po mieście) takie opony mogą się sprawdzić. Życzę bezpiecznej i udanej eksploatacji oraz zadowolenia z dokonanego wyboru
zgodnie z tym co napisalem wcześniej, przy Twojej eksploatacji (głównie po mieście) takie opony mogą się sprawdzić. Życzę bezpiecznej i udanej eksploatacji oraz zadowolenia z dokonanego wyboru
@ czarmi.
W temacie opon wielosezonowych to rozmawiałbym tylko w aspekcie ekonomii.
Dlatego też , że jeżdżę do 10tyś rocznie bez fajerwerków i w większości jazda "miasto".
Napewno kupiłbym je (jeśli taki rozmiar byłby dostępny do Cx 3) w dniu odbioru auta (III – 2016r)Takich nie było więc kupiłem drugi kpl.zimowych i teraz "zapomniałem" o wielosez. Nawet jeśli już byłby taki rozmiar to bezpieczeństwa nie poprawię a "ekonomii nie oszukam"
W temacie opon wielosezonowych to rozmawiałbym tylko w aspekcie ekonomii.
Dlatego też , że jeżdżę do 10tyś rocznie bez fajerwerków i w większości jazda "miasto".
Napewno kupiłbym je (jeśli taki rozmiar byłby dostępny do Cx 3) w dniu odbioru auta (III – 2016r)Takich nie było więc kupiłem drugi kpl.zimowych i teraz "zapomniałem" o wielosez. Nawet jeśli już byłby taki rozmiar to bezpieczeństwa nie poprawię a "ekonomii nie oszukam"
Miałem letnie Dunlopy Sport MAXX RT – świetne, ciche, wspaniałe prowadzenie, ale szybko się ścierają.
Miałem nexxen 6000 – głośne i kiepskie.
Miałem ogólnie kilkanaście różnych opon i najlepiej wspominam letnie i zimowe Nokiany oraz letnie Dunlopy właśnie.
Teraz ujeżdżam wielosozonowe Michelin Crossclimate – w jednym aucie są 225/45/17 a w drugim będą (bo felgi jeszcze w renowacji) 195/65/15. To będzie ich pierwsza zima, więc niewiele mam do powiedzenia – liczę że będzie OK. W razie czego mam inne auta z prawdziwymi zimówkami (nokian W+) oraz łańcuchy Koenig K-Summit – co prawda kosztują 1500zł i jeszcze ani razu ich nie użyłem, ale świadomość posiadania takiego backupu jest miła.
Miałem nexxen 6000 – głośne i kiepskie.
Miałem ogólnie kilkanaście różnych opon i najlepiej wspominam letnie i zimowe Nokiany oraz letnie Dunlopy właśnie.
Teraz ujeżdżam wielosozonowe Michelin Crossclimate – w jednym aucie są 225/45/17 a w drugim będą (bo felgi jeszcze w renowacji) 195/65/15. To będzie ich pierwsza zima, więc niewiele mam do powiedzenia – liczę że będzie OK. W razie czego mam inne auta z prawdziwymi zimówkami (nokian W+) oraz łańcuchy Koenig K-Summit – co prawda kosztują 1500zł i jeszcze ani razu ich nie użyłem, ale świadomość posiadania takiego backupu jest miła.
Z racji zbliżającego się sezonu wiosennego nabyłem kolejny komplet opon a ponieważ dotychczasowe nie dały mi powodu do rozczarowania wybór padł na Dunlop Sport Blueresponce. Zdjęcie poniżej pokazuje stopień zużycia opony po 6 latach i 50 kkm przebiegu. Głębokość bieżnika na poziomie 4 mm więc zmiana jak najbardziej uzasadniona.
-
rav 75
Ciekawe spostrzeżenie. Zbieżność kontrolowana (wymiana zawieszenia). Tym bardziej że bieżnik na całej szerokości opony równomiernie zużyty,opony regularnie zamieniane miejscami.
-
rav 75
Witam, stoję przez zakupem opon letnich w standardowym rozmiarze 215/45/18. Zastanawiam się nad:
Vredestein Ultrac Satin
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Pirelli P7 Cinturato
Ktoś miał do czynienia z tymi oponami i może podzielić się oponią?
Vredestein Ultrac Satin
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Pirelli P7 Cinturato
Ktoś miał do czynienia z tymi oponami i może podzielić się oponią?
- Od: 5 lip 2018, 17:35
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 BN 2018 HB 165 KM
SkyEnergy+LED
Szwgier miał P7 Cinturato na Superbie. W drugim sezonie użytkowania (auto nowe,z salonu) poząbkowane niesamowicie.
-
rav 75
Panowie. Mam 185x65x15 na ori alu zima oraz 195x60x15 na ori alu lato...
Chce z tego mixu przejsc na jeden rozmiar opony calorocznej, na razie z dwoma kolami. instrukcja i wszelki dane sugeruja rozmiar 195x60x15...ale to duzo mniej popularny rozmiar od 195x65x15 a taki chcialbym pozenic z tymi ktore mam bo chce kupic na razie dwie opony uniwersalne (caloroczne) i ujezdzac je z 185x65 zima oraz 195x60 latem...da sie? Mam oryginalne mazdowsie felgi z 1999r takie wielowielo ranienne nie znam ich Et (prawdopodobnie to 50).
edit:
jaki index wybrac H czy V..mowa o oponie calorocznej?
Jest sens brac wersje opony XL czyli wzmacniana (tylko do indexu H, wyzej nie ma z XL) -- gumiarz mowi ze taka opona jest malo komfortowa i sztywna?
edit: chce kupic goodyer vector 4s gen2
M
Chce z tego mixu przejsc na jeden rozmiar opony calorocznej, na razie z dwoma kolami. instrukcja i wszelki dane sugeruja rozmiar 195x60x15...ale to duzo mniej popularny rozmiar od 195x65x15 a taki chcialbym pozenic z tymi ktore mam bo chce kupic na razie dwie opony uniwersalne (caloroczne) i ujezdzac je z 185x65 zima oraz 195x60 latem...da sie? Mam oryginalne mazdowsie felgi z 1999r takie wielowielo ranienne nie znam ich Et (prawdopodobnie to 50).
edit:
jaki index wybrac H czy V..mowa o oponie calorocznej?
Jest sens brac wersje opony XL czyli wzmacniana (tylko do indexu H, wyzej nie ma z XL) -- gumiarz mowi ze taka opona jest malo komfortowa i sztywna?
edit: chce kupic goodyer vector 4s gen2
M
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki