Wahacze i elementy zawieszenia
Firma marna.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Mazda 2 DE, sworzeń. Ktoś może jakiś konkretny polecić?
Nic mi nie mówią nazwy producentów. W sklepie stacjonarnym mogą mi zamówić RTS za ok. 55 PLN albo Oyodo za jakieś 110 PLN. W sieci znalazłem jeszcze Delphi, poza tym Moog, Kamoka, Sidem, Meyle, A.B.S, Japanparts (ceny między 50-90PLN). Macie jakieś pozytywne lub negatywne doświadczenia jakościowe z tymi producentami?
Nic mi nie mówią nazwy producentów. W sklepie stacjonarnym mogą mi zamówić RTS za ok. 55 PLN albo Oyodo za jakieś 110 PLN. W sieci znalazłem jeszcze Delphi, poza tym Moog, Kamoka, Sidem, Meyle, A.B.S, Japanparts (ceny między 50-90PLN). Macie jakieś pozytywne lub negatywne doświadczenia jakościowe z tymi producentami?
- Od: 30 kwi 2013, 22:21
- Posty: 32
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 2 DE 2008 1.3 75KM
bedibet napisał(a):Mazda 2 DE, sworzeń. Ktoś może jakiś konkretny polecić?
Kolego wszystkie te firmy to praktycznie przepakowywacze części a nie producnci szczególnie ci Japońsko brzmiący,kiedys do primery kupiłem sworznie za 90 zł wytrzymały dwa miesiace a potem z braku kasy kupiłem po 18 zł w przecenie czekajac na reklamacje tamtych i na tych za 18 primera dojezdziła kilka lat do swego konca,wiec ciezko tu cos doradzic,więc może wyjdz z założenia że takie elementy kupuj wmiare tanie a takie gorzej wymienialne jak np.łożyska lepszej firmy np.NTN poszukaj na 4cars tam w necie mają czasem fajne ceny.
Ja wziołbym delphi albo trw http://www.4cars.pl/samochodowe/MAZDA,2_,2_B2W,all,2835,Uklad_zawieszenia,0,0,sworzen_wahacza.php#top
- Od: 14 cze 2013, 23:17
- Posty: 44
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda xedos 6 . Mazda Tribute 3.0 2001
A ja Meyle.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam jestem tu nowy, szykuje się do wymiany przednich wahaczy w mojej maździe 626 gf. Potrzebuję informacji jakie wahacze warto kupić, ponieważ przeglądając forum widać, że nie wszystkie wahacze trzymają wymiar oraz różnie z ich wytrzymałości. Dlatego proszę o pomoc w wyborze z poniższych pozycji bądź zaproponowanie jakichś sprawdzonych.
– dokuji ( tw0087 i tw00930, podobno trzymają wymiar jak wytrzymałość (250-300zł)
– JIBUKI ( polecone mi przez carspeed) (325 zł)
– yamato (J33024YMT, J33025YMT) podobno nie trzymają wymiaru (0k 320 zł)
– Herth+Buss Jakoparts ( 340 zł http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... =71011#art, do 430 zł IC)
– CTR (J33098CTR, J33099CTR) (260zł IC)
– Ruville (420zł IC)
– Moog (MD-WP-0975, MD-WP-0976) ( 360 zł IC)
– Meyle (35-160500036, 35-160500035) ( 370 zł iparts)
– Optimal (G6-960, G6-958) (370 zł iparts)
– Delphi
– Febi.
Będę wdzięczny jeśli ktoś odpowie. Chciałbym wydać max do ok 400 zł za wahacz. Pozdrawiam
– dokuji ( tw0087 i tw00930, podobno trzymają wymiar jak wytrzymałość (250-300zł)
– JIBUKI ( polecone mi przez carspeed) (325 zł)
– yamato (J33024YMT, J33025YMT) podobno nie trzymają wymiaru (0k 320 zł)
– Herth+Buss Jakoparts ( 340 zł http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... =71011#art, do 430 zł IC)
– CTR (J33098CTR, J33099CTR) (260zł IC)
– Ruville (420zł IC)
– Moog (MD-WP-0975, MD-WP-0976) ( 360 zł IC)
– Meyle (35-160500036, 35-160500035) ( 370 zł iparts)
– Optimal (G6-960, G6-958) (370 zł iparts)
– Delphi
– Febi.
Będę wdzięczny jeśli ktoś odpowie. Chciałbym wydać max do ok 400 zł za wahacz. Pozdrawiam
- Od: 6 maja 2016, 19:00
- Posty: 4
- Auto: Mazda 626 GF, 2.0 115KM, 1998
podpowie mi ktoś czy przy wymianie tulei w tym tylnym dolnym wahaczu ( tym na którym opiera się sprężyna) trzeba wyciągać taki jakby wewnętrzny stalowy kołnierz ,który wygląda jakby był włożony w [waaaco?], czy jest to część której sie nie wyciąga, bo po wyprasowaniu poprzednich tulei ( ta gumowa część którą można kupić )nie daje sie wprasować, może trzeba wyprasować tamten wewnętrzny element , włożyć gumowa tuleję i zamontować razem? dodam drugie zdjęcie z zaznaczonymi elementami .
niebieski-taki może z 0,5mm rowek idący przez cały okrąg,
czerwony ten element , który wygląda jakby był wprasowany w wahacz, sory za kreski, ale rysowałem na touchpadzie
niebieski-taki może z 0,5mm rowek idący przez cały okrąg,
czerwony ten element , który wygląda jakby był wprasowany w wahacz, sory za kreski, ale rysowałem na touchpadzie
Kolega w 626 gf musi teraz zmienić przednie wahacze. Zaproponowałem mu Oyodo, ale mówi że za drogie.
Czy można polecić Denckermanna?
Dopisano 22 wrz 2016, 18:12:
Ja w 2012 roku zakładałem Herth+Buss Jakoparts i jeżdzę na nich do dziś (zrobione 45 tyś km).
Obecnie na forum dość często polecano Oyodo (240 zł). Yamato nie trzyma rozmiarów. Ruville, Moog, Meyle, Optimal, Febi – nie znam opinii ani kogoś kto to zakładał.
Czy można polecić Denckermanna?
Dopisano 22 wrz 2016, 18:12:
sepuuku27 napisał(a):Witam jestem tu nowy, szykuje się do wymiany przednich wahaczy w mojej maździe 626 gf. Potrzebuję informacji jakie wahacze warto kupić, ponieważ przeglądając forum widać, że nie wszystkie wahacze trzymają wymiar oraz różnie z ich wytrzymałości. Dlatego proszę o pomoc w wyborze z poniższych pozycji bądź zaproponowanie jakichś sprawdzonych.
– dokuji ( tw0087 i tw00930, podobno trzymają wymiar jak wytrzymałość (250-300zł)
– JIBUKI ( polecone mi przez carspeed) (325 zł)
– yamato (J33024YMT, J33025YMT) podobno nie trzymają wymiaru (0k 320 zł)
– Herth+Buss Jakoparts ( 340 zł http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... =71011#art, do 430 zł IC)
– CTR (J33098CTR, J33099CTR) (260zł IC)
– Ruville (420zł IC)
– Moog (MD-WP-0975, MD-WP-0976) ( 360 zł IC)
– Meyle (35-160500036, 35-160500035) ( 370 zł iparts)
– Optimal (G6-960, G6-958) (370 zł iparts)
– Delphi
– Febi.
Będę wdzięczny jeśli ktoś odpowie. Chciałbym wydać max do ok 400 zł za wahacz. Pozdrawiam
Ja w 2012 roku zakładałem Herth+Buss Jakoparts i jeżdzę na nich do dziś (zrobione 45 tyś km).
Obecnie na forum dość często polecano Oyodo (240 zł). Yamato nie trzyma rozmiarów. Ruville, Moog, Meyle, Optimal, Febi – nie znam opinii ani kogoś kto to zakładał.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
witam
bryka w końcu zaczęła wymagać troszkę napraw to już 8 lat... i na początek wahacz...
jakie marki są najlepsze... wiadomo że oryginał mazdy ma chorą cenę... jaka marka produkuje takie rzeczy dla mazdy ? marki o których słyszałem proszę o jakieś komentarze do nich... albo jaki inne są bardzo dobre albo lepsze od tych :
TRW, LEMFORDER, MOOG, ?
bryka w końcu zaczęła wymagać troszkę napraw to już 8 lat... i na początek wahacz...
jakie marki są najlepsze... wiadomo że oryginał mazdy ma chorą cenę... jaka marka produkuje takie rzeczy dla mazdy ? marki o których słyszałem proszę o jakieś komentarze do nich... albo jaki inne są bardzo dobre albo lepsze od tych :
TRW, LEMFORDER, MOOG, ?
- Od: 31 sie 2008, 17:25
- Posty: 13
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda3i Turning Value USA
2.0 LF 2008
Witam,
przy zakładaniu zimówek jakiś czas temu mój wzrok przyciągnął widok stan tych gum wewnątrz sprężyny. Z tego co udało mi się doszukać to ?odbój amortyzatora? Czy jednak się mylę?
Czy ten ze zdjęcia kwalifikuje się do wymiany?
I dodatkowo pytanie, czy to może być powód dziwnych dźwięków jakby skrzypienia pochodzących z okolic tyłu samochodu?
przy zakładaniu zimówek jakiś czas temu mój wzrok przyciągnął widok stan tych gum wewnątrz sprężyny. Z tego co udało mi się doszukać to ?odbój amortyzatora? Czy jednak się mylę?
Czy ten ze zdjęcia kwalifikuje się do wymiany?
I dodatkowo pytanie, czy to może być powód dziwnych dźwięków jakby skrzypienia pochodzących z okolic tyłu samochodu?
Dobrym wyborem w moim przypadku, a jeżdżę Passatem był komplet wahaczy od MS (prowadzą swoją stronę po polsku:master-sport.de), już drugi rok na tym zestawie jeżdżę i nic się złego w zawieszeniu nie dzieje i niech już tak zostanie, bo jak pierwszy raz mi wahacze padły to niestety od razu z dość dużym hukiem.
-
miki789
Witam,
wymieniłem z miesiąc temu w swojej Premacy 200r 1.9benzyna 100KM wszystkie tuleje i sworznie w przednich wahaczach.
Tuleje założyłem Meyle i nie mam z nimi problemów.
Natomiast ze sworzniami: zdecydowałem się na Lemfordera (nie ma pierścienia zabezpieczającego) i jeden wychodzi mi delikatnie z gniazda ( jakies 3mm). Ponieważ przejechałem tak z 1tys. km to teraz jak próbuje nim ruszać (na wyciągniętym wahaczu) to czuję, że porusza się delikatnie na boki w gnieździe (tak ledwo wyczuwalnie). Nie czuję tego jadąc, zdarzyło mi się, że jak mocno przyhamowałem jadąc najpierw do przodu potem do tyłu i na zmianę usłyszałem taki metaliczny pojedynczy stuk, ale dosłownie z 5 razy, a próbowałem dość długo.
Postanowiłem włożyć z powrotem stary (nie jest wybity, lekko pęknięta gumka) i też wyszedł te 3mm, a wcześniej siedział tak, że prasa zatrzymała się na chwilę zanim postanowił opuścić gniazdo.
Poczytałem na watkach od 323bf, że wielu miało problem z luźnymi sworzniami (również polecanymi CTR) i rozwiązaniem okazywały się te od TRW. Do Premacy nie znalazłem, ale znalazłem model TRW JBJ163, który podobno jest zamienny z LEMFOERDER 11814 02, który własnie założyłem i do Premacy pasuje. Z tym, że w opisach widnieje, że TRW JBJ163 ma średnicę stożka 14mm, a ww. Lemforder 18mm.
Czy komuś w Premacy udało się założyć sworzeń TRW (jaki)?
Jak duże jest prawdopodobieństwo, że wyrobiło mi się gniazdo w wahaczu i nawet jak założę bardziej pasowny to i tak będzie wypadał?
Dodam, że auto kupiłem we Francji i stawiam, że wahacze są jeszcze oryginalne.
EDIT:
Finalnie założyłem te Lemfordery i przyłapałem po 3 punkty migomatem od dołu. Przejechałem ze 5 kkm i nie ma żadnych problemów. Przy ustawianiu geometrii tez nic nie marudzili.
A na przyszłość może być dobrym pomysłem podgrzać delikatnie wahacz i schłodzić sworzeń przed wprasowaniem żeby ściąć te żebrowania na sworzniu w mniejszym stopniu – może nie będzie się luzował.
wymieniłem z miesiąc temu w swojej Premacy 200r 1.9benzyna 100KM wszystkie tuleje i sworznie w przednich wahaczach.
Tuleje założyłem Meyle i nie mam z nimi problemów.
Natomiast ze sworzniami: zdecydowałem się na Lemfordera (nie ma pierścienia zabezpieczającego) i jeden wychodzi mi delikatnie z gniazda ( jakies 3mm). Ponieważ przejechałem tak z 1tys. km to teraz jak próbuje nim ruszać (na wyciągniętym wahaczu) to czuję, że porusza się delikatnie na boki w gnieździe (tak ledwo wyczuwalnie). Nie czuję tego jadąc, zdarzyło mi się, że jak mocno przyhamowałem jadąc najpierw do przodu potem do tyłu i na zmianę usłyszałem taki metaliczny pojedynczy stuk, ale dosłownie z 5 razy, a próbowałem dość długo.
Postanowiłem włożyć z powrotem stary (nie jest wybity, lekko pęknięta gumka) i też wyszedł te 3mm, a wcześniej siedział tak, że prasa zatrzymała się na chwilę zanim postanowił opuścić gniazdo.
Poczytałem na watkach od 323bf, że wielu miało problem z luźnymi sworzniami (również polecanymi CTR) i rozwiązaniem okazywały się te od TRW. Do Premacy nie znalazłem, ale znalazłem model TRW JBJ163, który podobno jest zamienny z LEMFOERDER 11814 02, który własnie założyłem i do Premacy pasuje. Z tym, że w opisach widnieje, że TRW JBJ163 ma średnicę stożka 14mm, a ww. Lemforder 18mm.
Czy komuś w Premacy udało się założyć sworzeń TRW (jaki)?
Jak duże jest prawdopodobieństwo, że wyrobiło mi się gniazdo w wahaczu i nawet jak założę bardziej pasowny to i tak będzie wypadał?
Dodam, że auto kupiłem we Francji i stawiam, że wahacze są jeszcze oryginalne.
EDIT:
Finalnie założyłem te Lemfordery i przyłapałem po 3 punkty migomatem od dołu. Przejechałem ze 5 kkm i nie ma żadnych problemów. Przy ustawianiu geometrii tez nic nie marudzili.
A na przyszłość może być dobrym pomysłem podgrzać delikatnie wahacz i schłodzić sworzeń przed wprasowaniem żeby ściąć te żebrowania na sworzniu w mniejszym stopniu – może nie będzie się luzował.
- Od: 5 sty 2017, 01:09
- Posty: 25
- Auto: Mazda Premacy 1.9 100KM
Panowie, mam pytanie potrzebuje zmienic kilka wahaczy w samochdozie. Z przodu po dwa na strone i i tyl po jednym wiec troche tego mam. Jak to wyglada z wymiana? warto wymieniac parami? bo wiem ze zuzyty wybije nowy i to powoduje wytluczenie sie szybsze.
Znajomy poleca mi marke FEBEST. Co myslicie?
Znajomy poleca mi marke FEBEST. Co myslicie?
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
elementy zawieszenia powinno się wymieniać parami, np tulejki wahaczy. jeżeli z jednej strony będą nowe sztywne, a z drugiej już w średnim stanie to pojazd nie będzie się zachowywał tak jak należy. Jakie producenta wkładać to juz zależy co jest dostępne na rynku. Daj info na PW jakie auto i co trzeba to sprawdze co jest dostępne i co najkorzystniej wkładać cena/jakość
- Od: 13 wrz 2014, 14:16
- Posty: 20
- Auto: brak
Zastanawiam się nad kupnem sworzni wahaczy Meyle. Zależy mi na jakości, a nie chcę w obecnej sytuacji finansowej wydawać jak największych kwot. Spotkałem się z opinią szukając czegoś o tej firmie, że to pakowacz. Za chwilę ktoś pisał, że elementy zawieszenia produkują sami. Warto czy pójść inną drogą? Jeśli nie Meyle to co by mogło być od średniej półki cenowej w górę?
O meyle nic nie wiem (poza tym że niektórzy piszą iż to szajs, jak z każdą marką), jednak wbrew temu co inni pisali (że marny producent) to chińczyk SRL mnie pozytywnie zaskoczył, narazie 2 rok i 40kkm się trzyma, sworzeń jeden machałem i nadal jest ciasny, tuleje nie są naderwane, jedynie osłony sworzni są strasznie marnej jakości (łatwo uszkodzić, 2 przyszły już rozcięte) ale przełożyłem te z wahaczy Ori i jest dobrze. Auto Mazda 6 GY, jeżdżone "jak czołgiem", po progach zwalniających z pełną prędkością, pół roku męczone objazdem remontu drogi po dziurach masakrycznych, też z pełną prędkością (uważam że to lepiej niż wpadać w każdą dziurę, na pewno znacznie wygodniej)+ kilka razy "na dobicie" auto używane w stylu rajdowym, tj szybka jazda po drogach polnych 
Delphi za to mogę z czystym sumieniem powiedzieć że to syf, z ciekawości dałem 2 wahacze tegoż producenta na przód, w tych samych warunkach co SRL po 10kkm już lekko naderwane gumy a przedewszytkim sworzeń całkowicie luźny (jeszcze nie stukał) także jest pełny SRL u mnie+ amorki KYB oczywiście.
Do drugiego auta tak samo wrzucę teraz SRL, zobaczymy ile tam pojeździ bo może na dobrą partię trafiłem
Delphi za to mogę z czystym sumieniem powiedzieć że to syf, z ciekawości dałem 2 wahacze tegoż producenta na przód, w tych samych warunkach co SRL po 10kkm już lekko naderwane gumy a przedewszytkim sworzeń całkowicie luźny (jeszcze nie stukał) także jest pełny SRL u mnie+ amorki KYB oczywiście.
Do drugiego auta tak samo wrzucę teraz SRL, zobaczymy ile tam pojeździ bo może na dobrą partię trafiłem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki