Jaki olej wybrać?
Zabijasz. Oleje A3 – do ochrony silnika, oleje A5 – dychawiczny film olejowy powodujący większe luzy dla mniejszych oporów przy pracy obrotowej silnika, do zmniejszenia zużycia paliwa. A5 – gęsta woda.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Zasmucę Cię, bo nawet olej A3 jest mniej gęsty od wody.
Ot fizyka.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
Ot fizyka.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
No gęstość to potoczne określenie lepkości. Woda ma 1 g/cm3, a olej silnikowy 0,85 +/-0,005 g/cm3.
Olej A5/B5 niekoniecznie powoduje "większe luzy", tylko zawiera więcej modyfikatorów tarcia (oprócz mniejszej lepkości), m.in. stąd też oszczędność paliwa. Jest to olej lepszy jakościowo niż A3/B3.
Zwróćcie uwagę, że instrukcja M6 2003 dopuszcza także A1/B1 5W30 dla diesla, a więc olej energooszczędny (w tamtych czasach).
Olej A5/B5 niekoniecznie powoduje "większe luzy", tylko zawiera więcej modyfikatorów tarcia (oprócz mniejszej lepkości), m.in. stąd też oszczędność paliwa. Jest to olej lepszy jakościowo niż A3/B3.
Zwróćcie uwagę, że instrukcja M6 2003 dopuszcza także A1/B1 5W30 dla diesla, a więc olej energooszczędny (w tamtych czasach).
Teraa to juz nie wjem co lac
Shell ktorego teraz mam ma A3/B4 chyba jak dobrze pamietam. I gdybalem nad synpower FE 5w30 ale koles nie mial
Dopisano 8 gru 2016, 23:14:
Do opla Twinport znow wlalem Synpower 5w40.

Shell ktorego teraz mam ma A3/B4 chyba jak dobrze pamietam. I gdybalem nad synpower FE 5w30 ale koles nie mial
Dopisano 8 gru 2016, 23:14:
Do opla Twinport znow wlalem Synpower 5w40.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
WoW dużo się dowiedziałem, chyba aż za dużo. Jak do Premki kupowałem HELIX ULTRA 5w40 Specyfikacje: API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4 i chyba przy tym zostanę, chcociaż przecież do M5 potrzbuję 5 litrowej bańki, echh... 

Teraa to juz nie wjem co lac![]()
Shell ktorego teraz mam ma A3/B4 chyba jak dobrze pamietam. I gdybalem nad synpower FE 5w30 ale koles nie mial
Chyba panika się wkrada, a przecież oleje A5/B5 smarują zależy tylko, które jak długo trzymają parametry. Stąd ta dyskusja.
Noo własnie o to chodzi , ktorry faktycznie działa jak trzeba do np 10kkm przebiegu, juz o 15czy 20kkm szkoda marzyć ,ze trzymaja parametry. Najlepiej byłoby wkaznik cisnienia oleju załozu zamontowac i juz na samej podstawie spadku cisnienia juz mozna mniej wiecej wiedziec ile dany oleju jest warty.
Dobrze mysle Panowie????
Dobrze mysle Panowie????
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Hmm ale chyba w beemwu jest czujnik, ktory w jakims tam stopniu okresla zuzycie oleju i sie kontrolka/ki zapalaja.
A jak nie to poyebac i zmieniac jak dotychczas co 10kkm albo czesciej.
A jak nie to poyebac i zmieniac jak dotychczas co 10kkm albo czesciej.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Nie mylmy czujnika ciśnienia oleju z traceniem jego parametrów poprzez jego przepracowanie bo to są dwie różne sprawy. Czujnik ciśnienia to czujnik ciśnienia. A ewentualne informacje o należnej wymianie oleju przez samochód pochodzą z komputera, który ma zapisane interwały wymian oleju. Taka funkcja była już w starym golfie 3 w postaci inspekcji olejowych jako funkcja licznika prędkości i obrotów.
Aso i oleje ....
Na przeglądzie wypisują od razu 5W30, gdy poprosiłem o 0W20, zaczęto mnie przekonywać, że mimo iż mazda zaleca 0W20, to 5W30 jest lepszy.
Upierałem się i wyszło, że cena za litr jest taka sama, ale dla mnie lepiej jest bo 5W30 leją z beczki i zapłacę za 4,4 litra, a 0W20 jest w opakowaniach 5 litrów dostarczonych przez Mazdę i muszę kupić opakowanie – różnica 22 zł w koszcie oleju.
Notabene o resztkę oleju musiałem się upomnieć, bo nie dostałem butli z 0,6 litra pozostałego oleju.
Pewnie marża na oleju jest na tyle wyższa, że nawet nie wspominają o zaleceniach producenta, drobny przykład, że kasa dla serwisu jest ważniejsza niż dobro klienta – pewnie 90% podpisało zlecenie serwisowe nie patrząc na to czy jest to 0W20 czy 5W30.
Na przeglądzie wypisują od razu 5W30, gdy poprosiłem o 0W20, zaczęto mnie przekonywać, że mimo iż mazda zaleca 0W20, to 5W30 jest lepszy.
Upierałem się i wyszło, że cena za litr jest taka sama, ale dla mnie lepiej jest bo 5W30 leją z beczki i zapłacę za 4,4 litra, a 0W20 jest w opakowaniach 5 litrów dostarczonych przez Mazdę i muszę kupić opakowanie – różnica 22 zł w koszcie oleju.

Notabene o resztkę oleju musiałem się upomnieć, bo nie dostałem butli z 0,6 litra pozostałego oleju.
Pewnie marża na oleju jest na tyle wyższa, że nawet nie wspominają o zaleceniach producenta, drobny przykład, że kasa dla serwisu jest ważniejsza niż dobro klienta – pewnie 90% podpisało zlecenie serwisowe nie patrząc na to czy jest to 0W20 czy 5W30.
- Od: 10 lut 2016, 21:14
- Posty: 35
- Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km
Witam, moja mazda ma 190k na liczniku, do tej pory same oryginalne części i olej. Zastanawiam się co kupić tym razem, może przerzucić się na olej inny niż Dexelia czy tam teraz Ultra? Moe zamiast filtrów (olej, paliwo, kabinowy) mazdy kupić knecht lub mann lub bosch? Co myślicie?
-
adamsadam
Co ma to zmienić ? Jak ma być taniej to ok ale jak zmieniasz dla samej zmiany to zostaw jak jest .
Nie no raczej chciałem parę złotych zaoszczędzić po prostu. Stąd pytanie czy zostać przy oryginale czy tym razem postawić na zamienniki.
-
adamsadam
Total -Elf 9000 srx to samo co dexelia , filtry Mann i parę złotych zostaje
Kurde, właśnie stuknęło mi pierwsze 2 tyś km.
Zastanawiam się czy wymienić teraz olej.
Ogólnie pierwszy przegląd mam na 20 tyś km czyli ASO wymienia olej co 20 tyś km?
Do tej pory zawsze wymieniałem w swoich poprzednich autach co 10 tyś km.
Z tej euforii w dniu odbioru jakoś mi to umknęło i nie zapytałem.
Zastanawiam się czy wymienić teraz olej.
Ogólnie pierwszy przegląd mam na 20 tyś km czyli ASO wymienia olej co 20 tyś km?
Do tej pory zawsze wymieniałem w swoich poprzednich autach co 10 tyś km.
Z tej euforii w dniu odbioru jakoś mi to umknęło i nie zapytałem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki