Opony letnie i wielosezonowe
Marioduc – pytanie pierwsze – od 8 lat jeżdzisz na jednych oponach ? lato i zima ? jakieś fajne całoroczne ?
co do rozmiarów sprawdż w instrukcji auta jakie masz opcje przewidziane przez producenta to najpewniejsza metoda. I na lato bierz szersze.
Wefin a na to możesz sobie pozwolić ? http://www.sklepopon.com/opona-letnia/d ... 88-h-74417
czy szersze masz obuwie ? no i 2015 czyli całkiem świeże a i przy okazji polecam ten sklep już dwa razy dobrali mi komplet z tym samym DOT na moją prożbę w zamówieniu i elegansio. Jak miałem mały budżet to one miały dobre opinie jakość w stosunku od ceny.
co do rozmiarów sprawdż w instrukcji auta jakie masz opcje przewidziane przez producenta to najpewniejsza metoda. I na lato bierz szersze.
Wefin a na to możesz sobie pozwolić ? http://www.sklepopon.com/opona-letnia/d ... 88-h-74417
czy szersze masz obuwie ? no i 2015 czyli całkiem świeże a i przy okazji polecam ten sklep już dwa razy dobrali mi komplet z tym samym DOT na moją prożbę w zamówieniu i elegansio. Jak miałem mały budżet to one miały dobre opinie jakość w stosunku od ceny.
Nie polecam Daytonów, raczej Hankooki. Jedne i drugie sprawdzone.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Jestem (tylko 2 tygodnie) właścicielem nowych opon – Nokian.
Na razie nie ma się do czego przyczepić, na mokrym dobrze trzymają się drogi i są o wiele cichsze niż wcześniejsze Continental ContiSportContact – ale tamte były już starte do granicy bezpieczeństwa.
PS.
Następnym razem zdecyduję się na zakup nowych opon pod koniec sezonu, na jesień przy zmianie opon pytałem u wulkanizatora po ile były by nowe nokiany i sprawdzał w komputerze że zmieszczę się w cenie 250 z wymianą. Wtedy mówił żeby nie kupować bo na wiosnę będą tańsze jak się zacznie sezon. Na początku marca byłem sprawdzić cenę były już po 265 – szkoda że wtedy się nie zdecydowałem – bo teraz płaciłem po 275 pln. Niby to nie duża różnica, ale jednak czuję się nabity w butelkę.
Na razie nie ma się do czego przyczepić, na mokrym dobrze trzymają się drogi i są o wiele cichsze niż wcześniejsze Continental ContiSportContact – ale tamte były już starte do granicy bezpieczeństwa.
PS.
Następnym razem zdecyduję się na zakup nowych opon pod koniec sezonu, na jesień przy zmianie opon pytałem u wulkanizatora po ile były by nowe nokiany i sprawdzał w komputerze że zmieszczę się w cenie 250 z wymianą. Wtedy mówił żeby nie kupować bo na wiosnę będą tańsze jak się zacznie sezon. Na początku marca byłem sprawdzić cenę były już po 265 – szkoda że wtedy się nie zdecydowałem – bo teraz płaciłem po 275 pln. Niby to nie duża różnica, ale jednak czuję się nabity w butelkę.
Domelek – Auto kupiłem w listopadzie 2014. Auto było na letnich oponach (z tego co widzę data produkcji to 2007 rok, czyli od nowości auta domyślam się), właściciel dorzucił zimówki ale po zeszłej zimie od razu poszły do kosza.. Tej zimy jeździłem na Michelin Alpin 5 (kupiłem nowe), mogę polecić z czystym sumieniem, wulkanizator powiedział przy zamianie że jeszcze sezon na tych letnich przejadę ale wybieram się w dłuższą podróż w maju i raczej nie chcę ryzykować.
Wybrałem Micheliny Primacy 3 (ze względu na bardzo dobr doświadczenia z zimowymi) ale raczej zdecyduję się na rozmiar taki jak mam założone stare letnie 215/50/R17, producent nie przewiduje 225/45/R17.
Wybrałem Micheliny Primacy 3 (ze względu na bardzo dobr doświadczenia z zimowymi) ale raczej zdecyduję się na rozmiar taki jak mam założone stare letnie 215/50/R17, producent nie przewiduje 225/45/R17.
- Od: 3 lut 2015, 23:41
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH, sedan, benzyna 2.0 147 KM, 11.2008 r.
marioduc napisał(a):Zastanawiam się również czy polecany przez sprzedawcę rozmiar będzie pasował do moich felg.
teoretycznie takie rozmiary opony nie są w grupie zalecanych opon, można to sprawdzić np. tutaj:
http://www.automobile-catalog.com/tire/ ... usive.html
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Opona wielosezonowa NEXEN PRINZ 4S 215/65/16
Przejechałem właśnie pierwsze 500km.
Porównanie w aktualnym aucie mam w zasadzie do letnich (mocno zużytych GoodYearów i zimowych Mechelinów w stanie 4+.
Fajnie się złożyło, bo było i bardzo mokro i sucho. 500km może i na razie niewiele ale jakąś opinię można już mieć. Opony nie są głośniejsze niż zimowy Michelin, powiedziałbym nawet że cichsze (chociaż auto jest generalnie nieźle wyciszone – w Mazdach mogą być inne odczucia).
Opony na mokrym – tego obawiałem się najbardziej – sprawują się bardzo dobrze (cały czas odnoszę się do tego na czym w tym konkretnym aucie jeździłem). W porównaniu zarówno do GoodYearów jak i do Michelinów o wiele później reaguje ABS. Biorąc pod uwagę masę auta (powyżej 2T) jest nieźle.
Jazda na suchym jak najbardziej poprawnie. O wiele trudniej zerwać przyczepność przy ruszaniu.
Jak na cenę zakupu 208zł/szt (data produkcji 2015, data zakupu jesień 2015) to po prostu rewelacja.
Teraz kosztują sporo ponad 300zł/szt.
Ze swojej strony polecam.
Przejechałem właśnie pierwsze 500km.
Porównanie w aktualnym aucie mam w zasadzie do letnich (mocno zużytych GoodYearów i zimowych Mechelinów w stanie 4+.
Fajnie się złożyło, bo było i bardzo mokro i sucho. 500km może i na razie niewiele ale jakąś opinię można już mieć. Opony nie są głośniejsze niż zimowy Michelin, powiedziałbym nawet że cichsze (chociaż auto jest generalnie nieźle wyciszone – w Mazdach mogą być inne odczucia).
Opony na mokrym – tego obawiałem się najbardziej – sprawują się bardzo dobrze (cały czas odnoszę się do tego na czym w tym konkretnym aucie jeździłem). W porównaniu zarówno do GoodYearów jak i do Michelinów o wiele później reaguje ABS. Biorąc pod uwagę masę auta (powyżej 2T) jest nieźle.
Jazda na suchym jak najbardziej poprawnie. O wiele trudniej zerwać przyczepność przy ruszaniu.
Jak na cenę zakupu 208zł/szt (data produkcji 2015, data zakupu jesień 2015) to po prostu rewelacja.
Teraz kosztują sporo ponad 300zł/szt.
Ze swojej strony polecam.
Witam
Poszukuje opon letnich do mojej Mazdy 3. Przeglądam oferty i już sam nie wiem co wybrać. Zastanawiam się nad Kumho HS51 SOLUS 205/50R17 93 W XL lub DAYTON D320 205/50 R17 93W co byście poradzili nie mam zamiaru wydawać kupę pieniędzy bo nie robię zbyt dużo kilometrów
Jeśli ktoś miał styczność z tymi oponami to niech da znać
Pozdrawiam
Poszukuje opon letnich do mojej Mazdy 3. Przeglądam oferty i już sam nie wiem co wybrać. Zastanawiam się nad Kumho HS51 SOLUS 205/50R17 93 W XL lub DAYTON D320 205/50 R17 93W co byście poradzili nie mam zamiaru wydawać kupę pieniędzy bo nie robię zbyt dużo kilometrów
Jeśli ktoś miał styczność z tymi oponami to niech da znać
Pozdrawiam
- Od: 2 lip 2015, 21:25
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BK
Top Sport 2.0 Benzyna 150km 2004r
Siemka!
No to i ja się podłączę do tematu, tym bardziej, że wiosna przyszła i czas zmienić buciki w madzi. Ja do garażu, a tam okazało się, że ogumienie na aluskach jest delikatnie miejscami slim
Od kilku dni przeglądam net, czytam, wybieram, oglądam i już zgłupiałem.
Moja Premacy ma już 13 lat więc wiele warta nie jest, choć dla mnie osobiście to skarb. Myślę o zakupie nowych opon klasy ekonomicznej, jednak szukam czegoś dobrego w cenie do +/– 200 zł/ szt.
Dużo jeżdżę, 2-3 tys. km miesięcznie, często są to trasy jednorazowo 170 km (2 godziny w aucie) i to w nocy, kręte drogi, lasy, a jak co niektórzy wiedzą Premacy do najlepiej wygłuszonych nie należy, więc szukam opon dobrze trzymającego się drogi, z małymi oporami toczenia i przede wszystkim cichych.
Wytypowałem kilka modeli w rozmiarze 195/55/15:
Goodride RP28
http://www.inopony.pl/opony,0,98548/goodride-rp28-195-55-r15-85-v-.html
Dayton D320EVO
http://www.inopony.pl/opony,0,101516/dayton-d320evo-195-55-r15-85-v-.html
Kormoran RUNPRO B3
http://www.inopony.pl/opony,0,73619/kormoran-runpro-b3-195-55-r15-85-h-.html
Dębica Presto
http://www.inopony.pl/opony,0,74492/debica-presto-195-55-r15-85-h-v1.html
Landsail LS388
http://www.inopony.pl/opony,0,96764/landsail-ls388-195-55-r15-85-v-.html
Imperial ECODRIVER 3
http://www.inopony.pl/opony,0,89454/imperial-ecodriver-3-195-55-r15-85-v-.html
Nexen N Blue HD +
http://www.inopony.pl/opony,0,96265/nexen-n-blue-hd---195-55-r15-85-v-.html
Chciałbym poznać waszą opinię, zwłaszcza osób, które miały doświadczenie z w/w produktami.
A może macie własne propozycje?
Pozdrawiam
No to i ja się podłączę do tematu, tym bardziej, że wiosna przyszła i czas zmienić buciki w madzi. Ja do garażu, a tam okazało się, że ogumienie na aluskach jest delikatnie miejscami slim

Od kilku dni przeglądam net, czytam, wybieram, oglądam i już zgłupiałem.
Moja Premacy ma już 13 lat więc wiele warta nie jest, choć dla mnie osobiście to skarb. Myślę o zakupie nowych opon klasy ekonomicznej, jednak szukam czegoś dobrego w cenie do +/– 200 zł/ szt.
Dużo jeżdżę, 2-3 tys. km miesięcznie, często są to trasy jednorazowo 170 km (2 godziny w aucie) i to w nocy, kręte drogi, lasy, a jak co niektórzy wiedzą Premacy do najlepiej wygłuszonych nie należy, więc szukam opon dobrze trzymającego się drogi, z małymi oporami toczenia i przede wszystkim cichych.
Wytypowałem kilka modeli w rozmiarze 195/55/15:
Goodride RP28
http://www.inopony.pl/opony,0,98548/goodride-rp28-195-55-r15-85-v-.html
Dayton D320EVO
http://www.inopony.pl/opony,0,101516/dayton-d320evo-195-55-r15-85-v-.html
Kormoran RUNPRO B3
http://www.inopony.pl/opony,0,73619/kormoran-runpro-b3-195-55-r15-85-h-.html
Dębica Presto
http://www.inopony.pl/opony,0,74492/debica-presto-195-55-r15-85-h-v1.html
Landsail LS388
http://www.inopony.pl/opony,0,96764/landsail-ls388-195-55-r15-85-v-.html
Imperial ECODRIVER 3
http://www.inopony.pl/opony,0,89454/imperial-ecodriver-3-195-55-r15-85-v-.html
Nexen N Blue HD +
http://www.inopony.pl/opony,0,96265/nexen-n-blue-hd---195-55-r15-85-v-.html
Chciałbym poznać waszą opinię, zwłaszcza osób, które miały doświadczenie z w/w produktami.
A może macie własne propozycje?
Pozdrawiam
Dzisiaj założone Dunlopy Bluresponse. Pierwsze co rzuca się w uszy: są bardzo cichutkie.
I na feldze wyglądają jak totalna sraka i padlina, są paskudne. Balon + brak rantu = porażka totalna.
Po Fuldzie Carat Progresso, która na tej samej feldze układała się w idealny prostokąt + duże korytko na schowanie rantu felgi wyglądało pięknie. A w Dunlopach jest to samo co w ContiPremiumContact5, jeśli chodzi o wygląd czyli dramat.
Na szczęście przy 13 letnim samochodzie na ori feldze mam to gdzieś, ma tylko dobrze trzymać się drogi.
I na feldze wyglądają jak totalna sraka i padlina, są paskudne. Balon + brak rantu = porażka totalna.
Po Fuldzie Carat Progresso, która na tej samej feldze układała się w idealny prostokąt + duże korytko na schowanie rantu felgi wyglądało pięknie. A w Dunlopach jest to samo co w ContiPremiumContact5, jeśli chodzi o wygląd czyli dramat.
Na szczęście przy 13 letnim samochodzie na ori feldze mam to gdzieś, ma tylko dobrze trzymać się drogi.
CLAU napisał(a):brak rantu
bo ochrona felgi jest realizowana przez
CLAU napisał(a):Balon
Tak mają opisane na stronie producenta
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Wiem, że mają to opisane bo nie brałem w ciemno. Mam zresztą już porównanie po Continentalach. Może co najwyżej lekko drażnić, że w oponach premium w tym rozmiarze nie ma rantu, kiedy producenci ze średniego segmentu go oferują w standardzie. W Rainsporcie 3, które kupiłem ojcu też wygląda to znacznie lepiej.
U mnie felga musiałaby być szersza o 1" i wtedy wyglądałoby to do przyjęcia a tak to jest jak jest.
U mnie felga musiałaby być szersza o 1" i wtedy wyglądałoby to do przyjęcia a tak to jest jak jest.
Znalazłem fajny artykuł dla osób chcących zgłębić wiedzę na temat opon, a zwłaszcza na temat umieszczanej na nich etykiety.
Wiedzieliście, że oszczędności jakie można zyskać jeżdżąc na oponie klasy A sięgają 1000 zł w porównaniu do tej z klasą G, przez całą żywotność kompletu?
Zapraszam do lektury.
http://podrogach.pl/jak-czytac-etykiety-opon/
CLAU, bez urazy, ale skupiasz się na wyglądzie, a nie na praktyce. Mi auto służy do jazdy, to jak wygląda opona na feldze w żaden sposób nie przeszkadza, zresztą nie raz nią wjedziesz w jakieś błoto czy badziewie, więc wyglądać będzie jak kibel na dworcu PKP. Ważne jest, czy auto trzyma się drogi i czy uszy Ci nie więdną, a jak po wyjechaniu baku paliwa zobaczysz, że przejechałeś o 50 km więcej niż zwykle to Ci się morda ucieszy. Jak chcesz żeby ładnie wyglądały na feldze to sobie je przemaluj sprayem.
Wiedzieliście, że oszczędności jakie można zyskać jeżdżąc na oponie klasy A sięgają 1000 zł w porównaniu do tej z klasą G, przez całą żywotność kompletu?
Zapraszam do lektury.
http://podrogach.pl/jak-czytac-etykiety-opon/
CLAU, bez urazy, ale skupiasz się na wyglądzie, a nie na praktyce. Mi auto służy do jazdy, to jak wygląda opona na feldze w żaden sposób nie przeszkadza, zresztą nie raz nią wjedziesz w jakieś błoto czy badziewie, więc wyglądać będzie jak kibel na dworcu PKP. Ważne jest, czy auto trzyma się drogi i czy uszy Ci nie więdną, a jak po wyjechaniu baku paliwa zobaczysz, że przejechałeś o 50 km więcej niż zwykle to Ci się morda ucieszy. Jak chcesz żeby ładnie wyglądały na feldze to sobie je przemaluj sprayem.

Skąd ty wiesz na czym się skupiam i czy czytałeś cały mój post, a dokładnie ostatnie jego zdanie? No co jak co, ale taki swieżak jak Ty to chyba nie czytałm moich postów na forum skoro twierdzi, że skupiam sięna wyglądzie a nie na praktyce.
Nie interesuje mnie i żądna morda mi się nie ucieszy z powodu jakiś 50 czy 100km. Robię rocznie około 30k i leje paliwa tyle ile trzeba, nie patrze na spalanie. Takie głupkowate rady aby coś malować sprayem to zachowaj lepiej dla siebie. Jest tu wiele osób, co jednak większą uwagę przywiązują do wyglądu niż do właściwości jezdnych i głównie dla nich jest ten post. Dunlopy kupiłem świadomie i nie żałuje, tak samo jak Continentali.
Może przeczytaj moje posty jeszcze raz ale ze zrozumieniem?
Nie interesuje mnie i żądna morda mi się nie ucieszy z powodu jakiś 50 czy 100km. Robię rocznie około 30k i leje paliwa tyle ile trzeba, nie patrze na spalanie. Takie głupkowate rady aby coś malować sprayem to zachowaj lepiej dla siebie. Jest tu wiele osób, co jednak większą uwagę przywiązują do wyglądu niż do właściwości jezdnych i głównie dla nich jest ten post. Dunlopy kupiłem świadomie i nie żałuje, tak samo jak Continentali.
Może przeczytaj moje posty jeszcze raz ale ze zrozumieniem?
Czytałem, i zastanawiam się jak to z tobą w końcu jest, bo raz piszesz ze wygląda .... jak wygląda, a w ostatnim zdaniu, że Ci to obojętne, w kolejnej wypowiedzi znowu poruszasz aspekt wyglądu. Dla Ciebie może nie jest ważne ile auto spali, ale nie każdemu zbywa, a Tobie to chyba jednak nie zbywa jak jeździsz madzią ledwie 2 lata młodszą i tyleż samo dłużej na forum jesteś.
Tak, fakt ze sprayem to może trochę przegiąłem, sorry
Tak, fakt ze sprayem to może trochę przegiąłem, sorry
Nie wiem czego ty tu nie rozumiesz. Napisałem o wyglądzie, że wygląda strasznie słabo i takim czymś jeżdżę i mi to pasuje. Może ktoś inny zamiast Dunlopa kupi sobie Goodyeara albo Pirelli, które tak samo lub podobnie będą dobre i dodatkowo będą lepiej wyglądać na feldze? Może ty jak kupujesz nowe opony to bierzesz je z pocałowaniem ręki, tego nie wiem. Dla mnie to nie jest problem napisać, że coś wygląda słabo.
Najpierw piszesz do mnie, że mnie obchodzi moje spalanie, oczywiście masz kryształową kule i wiesz co mnie obchodzi. Teraz piszesz, że kogoś innego może to obchodzić. Ale co mnie obchodzi czy ktoś inny patrzy na spalanie czy nie jak pijesz konkretnie do mojej osoby? Mi nie robi różnicy czy tankuje 2 czy 3 zbiorniki miesięcznie więc może przestań pisać o czymś o czym nie masz pojęcia tak samo jak nie masz pojęcia dlaczego jeżdżę tym konkretnym samochodem?
Mam kaprys jeździć na Dunlopach, które wyglądają jak kupa. Tak samo jak jeździłem bo chciałem na Continentalu, który też wyglądał jak kupa. Jeździłem na Fuldzie, która wyglądała ładnie, właściwości jezdne też miała dobre, byłem z niej zadowolony. Czego tutaj nie rozumiesz?
Najpierw piszesz do mnie, że mnie obchodzi moje spalanie, oczywiście masz kryształową kule i wiesz co mnie obchodzi. Teraz piszesz, że kogoś innego może to obchodzić. Ale co mnie obchodzi czy ktoś inny patrzy na spalanie czy nie jak pijesz konkretnie do mojej osoby? Mi nie robi różnicy czy tankuje 2 czy 3 zbiorniki miesięcznie więc może przestań pisać o czymś o czym nie masz pojęcia tak samo jak nie masz pojęcia dlaczego jeżdżę tym konkretnym samochodem?
Mam kaprys jeździć na Dunlopach, które wyglądają jak kupa. Tak samo jak jeździłem bo chciałem na Continentalu, który też wyglądał jak kupa. Jeździłem na Fuldzie, która wyglądała ładnie, właściwości jezdne też miała dobre, byłem z niej zadowolony. Czego tutaj nie rozumiesz?
Panowie szybkie pytanie:
Michelin Energy Saver czy Continental Premium Contact 5 – rozmiar 205/55r16.
Obie mam na miejscu po 300zł. Chciałem Michelin Primacy 3 ale koszt -360zł:(
W każdym razie które wybrać z tych dwóch?
Energy saver gorszy na mokrym ale dłużej się trzyma, Conti lepsze na mokrym ale bieżnik szybko znika – podobno...
Michelin Energy Saver czy Continental Premium Contact 5 – rozmiar 205/55r16.
Obie mam na miejscu po 300zł. Chciałem Michelin Primacy 3 ale koszt -360zł:(
W każdym razie które wybrać z tych dwóch?
Energy saver gorszy na mokrym ale dłużej się trzyma, Conti lepsze na mokrym ale bieżnik szybko znika – podobno...
- Od: 2 lut 2008, 10:49
- Posty: 53
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Golf Plus
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki